logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » TubeAmp - Ford Capri Mk II 2.0 V6 Koeln 1976

TubeAmp - Ford Capri Mk II 2.0 V6 Koeln 1976

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: TubeAmp
Samochód: Ford Capri Mk II 2.0 V6 Koeln 1976
Status: aktualnie posiadany (od 2010-01-18)
Aktualizacja: 2010-06-27 12:33:49

Moje pierwsze Capri, czyli realizacja marzenia z dzieciństwa

Zawsze podejrzewałem, że jestem jakiś inny niż moi rówieśnicy :) Zbieram stare lampowe radia, buduję wzmacniacze na lampach, nie chodzę na imprezy, nie mam wielu kumpli itp. itd. Bla, bla, bla... I tak już od dziecka, choć teraz latek mam 29. Jak chodziłem do podstawówki to pod blokiem obserwowałem czyjegoś Mustanga... Piękny był :) Później pod kościołem było czarne zardzewiałe Capri z automatem i to na sprzedaż, ale Tata nie chciał go z jakichś niepojętych dla mnie wtedy względów kupić :) Teraz gdy jestem niezależny spełniam swoje marzenie o tamtym Capri, które cały czas siedzi w mojej głowie. Czy znam się na samochodach? No cóż... Jako dzieciak szpachlowałem i lakierowałem lakierami w spray'u auta dla rodziny, ale na tym koniec. Mimo to się odważyłem na realizację marzenia :) Tanie Capri i to na chodzie, mimo, że stało 3 lata znalazłem w Gdyni. Było tanie i całe wyspawane, a to ważne było dla mnie. Potem się okazało, że to dawne Capri forumowego Kolegi Kornika. Kupiłem mimo szoku w rodzinie :)
Impulsem była przyjaźń z mechanikiem, który powiedział, że mnie wszystkiego nauczy i udostępni warsztat i kawałek pola dla Capri. No i stało się :) Capri samo wjechało na lawetę i stanęło pod Starogardem Gdańskim. Stało, stało, stało... Po Wielkanocy wziąłem się ostro do roboty. Wnętrze było w stanie tragicznym, ale znajomy tapicer już je kończy robić. Musiałem je wyjąć. W sumie to wyjąłem wszystko z wyjątkiem skrzyni biegów i tylnego mostu :) Do absolutnego zera!!!
Po wielu godzinach walki z gumowaną podłogą, by ją doczyścić do gołej blachy mogłem zacząć uczyć się spawać :) I już mi to fajnie wychodzi. Przy okazji: precz z tą cho####ną papą gumowaną na podłodze!!!! To kula w łeb dla samochodu. Także precz z piankami montażowymi i silikonem przy wypełnianiu nadkoli od wewnętrznej strony po spawaniu!!! Tak nie można!!! Wiele było trudu, by to doczyścić, ale się udało. Szlifierka, flex, opalarka, nitro... rety! Czego ja nie próbowałem. Ale poszło. Tak więc poprawione spawy mam, zbiornik zalutowany, rury wydechowe obspawane, tylne hamulce od nowa zrobione (proste to było, nawet instrukcji nie potrzebowałem). Teraz męczę się z klapą przednią, bo poprzednie pokolenia użytkowników umieściły na niej miejscami po 7mm szpachlu przekładanego lakierem!!!! W sumie to zamiast równać w górę to można młotek dekarski użyć. Ok! Koniec, bo piszę chaotycznie. Może lepiej pokaże zdjęcia, a potem się pomyśli :)

A skoro zdjęcia już mam to mogę trochę nadpisać. Przód był przerabiany pod kątem świateł, które ewidentnie źle były wstawione czego skutkiem jest ta okropna rdza z przodu. Wszędzie z rdzą udaje się przyzwoicie wygrać, ale tam to będzie horror. Jeden tłumik trzeba było blachą obłożyć, drugi udało się spawem zalać i tu jestem z siebie dumny, bo ręka mi szła jak nigdy dotąd przy spawaniu :) Bak miał jedną dziurkę, ale po szlifowaniu zamieniła się ona w cztery otwory. Jak sobie poradziłem: Oszlifowałem otwory flexem, obsmarowałem pastą lutowniczą i przy pomocy cyny, i wielkiej lutownicy, zaflekowałem. Proste :) Zbiornik roboczo pokryłem minią (jak również wiele innych elementów), ale ostatecznie zamknięty został w powłokę z bool'a. Z tą minią to taki mój roboczy patent, gdy wiedziałem, że nie dam rady detalu w ciągu jednego dnia skończyć, by rdzy nie dostał po oszlifowaniu, a czekając na malowanie. Drugi mój patent to wiertarka uzbrojona w końcówkę przypominającą szczotkę drucianą: usuwa pomniejsze zabrudzenia i wywala rdzę odsłaniając dziury. Dobra rzecz, jeśli ma być uczciwie wyspawane potem. Ale gdy czyściłem ten ch#W#$^ny środek auta z gumy i syfu, by mieć czystą podłogę to patentów było więcej :) Np. wiertarka z szczotkową nasadką + środek do usuwania powłok lakierniczych. Chemia sama z siebie słabo odbijała resztki syfów, ale po kwadransie od naniesienia robiła wielkie spustoszenie, gdy ją polerowałem uzbrojoną wiertarką.
I stwierdzam, że podstawowe narzędzie pracy przy takim aucie to opalarka dużej mocy: usuwa gumę z podłogi, opala farbę, osusza z wody po czyszczeniu karcher'em (też polecam), ale też podgrzewa starą szpachlę i wtedy łatwiej ją odbić. A na masce szpachli było około 3kg!!!
Dramat jest w instalacji elektrycznej! Kolejni użytkownicy modyfikowali na szybko kable, więc wszędzie pełno taśmy izolacyjnej, skrętek i kabli dokręcanych do świateł itp. bezpośrednio, bez użytek jakichkolwiek wsuwek. Strach się normalnie bać! Pięknie by się to mogło palić!!! Ale się zrobi :)
Postanowiłem zmienić kompletnie wszystkie podzespoły hamulcowe i udało mi się ze starego sortu dostać tarcze, szczęki, klocki i to z logiem Lukasa (made in English). Kolega z Gdańska odsprzedał mi po koszcie całą pompę z serwem, bo moje serwo puszczało olej do pompy. Poluję teraz na miedziane przewody hamulcowe. Przy okazji: przewody paliwowe to był horror łączony z niewiadomo ilu elementów w zależności od czyjegoś humoru. Szok!
Środek będzie całkiem nowy, na brązowo robiony :) Fotele już są piękne. A były okrutnie zdewastowane.
Maska jest już zdarta do zera (rekord na niej to 7mm szpachlu z przodu! i jak ten lakier miał być gładki na niej?), wyczyszczona i zalana podkładem. Teraz pora na korekcję nierówności i c_i_e_n_i_u_t_k_i szpachel aluminiowy.

I na koniec mały koncert życzeń do Kolegów! Jestem już na zero prawie z kasą a brakuje mi kilku wymarzonych części:
- zderzaki chromowane lub pod chrom przeznaczone
- koło kierownicy oryginalne
- gumy pod stabilizator (od czego je dopasować)
- gumy na poduszki, tłumik etc.
- przezroczyste plexi, które osłania zegary, bo moje jest popękane
- pewnie sporo rzeczy, o których pojęcia nie mam, a wyjdzie przy montażu
- a kiedyś, jak już Capri będzie jeździć to silnik V6 2.6 bym go mógł rozebrać, obejrzeć, zrozumieć, doprowadzić do stanu fabrycznego i podmienić w moim :) Chyba, że inny pasujący, mocny silnik, bo skrzynię mam N9 (co by do tego zestawu pasowało bez przeróbek?).
Jakby ktoś z Braci chciał wspomóc projekt to się ucieszę :)

Komentarze

Dlaczego chromowane zderzaki?
Zostaw trójkowe

Capri1974 Dokładna lokalizacja na mapie [2010-06-27 12:48:21]


pianka w nadkolach jest zawsze :>

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2010-06-27 12:52:52]


"gumy pod stabilizator (od czego je dopasować)"
Jeśli chodzi Ci o poduszki stabilizatora to nowe oryginały kosztują około 25PLN.
Tylko musisz zmierzyć średnicę stabilizatora, bo były różne. Poduszek też były dwa rodzaje. Poduszek szukaj u Chudera lub camaro. Nie ma sensu tutaj kombinować tylko założyć oryginały i na zawsze o tym zapomnieć.

A pianka w tylnych nadkolach to fabryczna jest.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-06-27 14:37:38]


do zrozumienia i rozebrania kup sobie 2.0 v6, a motorom 2.6 daj spokoj, bo za duzo ich zostalo juz zepsutych. Poza tym remont silnika nie istnieje. Mozna tylko lekko odswiezyc, bo jak byl trupem, to trupem zostanie.

Mysza liil (EM) [2010-06-27 15:22:58]


Dziękuję za odzew Koledzy! Nie spodziewałem się, że ktoś - i to tak szybko - mi odpisze. Pytań jest wiele. W kwestii zderzaków to nie podobają mi się te plastikowe nakładki boczne w mojej wersji. Wszystko solidne, z porządnej stali, a tu nagle plastik. Przymierzę jak go odbuduję i się zobaczy. Co do gum to spróbuję za Waszą radą u Chudera. Wiem, że to tanie, nie wpadłem tylko na to, że On to ma. Jak byłem na małym rajdzie po sklepach motoryzacyjnych to mierzyliśmy wszystko fordowskie co było i nie pasowało nic. A w moim Fordzie gumy przy stabilizatorze oryginalne nie były, tylko sztukowane. Podobnie zresztą gumy przy przekładni kierowniczej.
A silnik? Mój mechanik cudów dokonuje z silnikami, więc radę by się dało. Teraz mnie nie stać na wymianę silnika, ale docelowo chciałbym większy silnik. Czy moglibyście mi napisać, które silniki bez przeróbek będą pasowały do mojego Capri ze skrzynią N9?

Pozdrawiam!

TubeAmp [2010-06-27 15:47:22]


Plug&play - 2.3V6 i 2.8V6 na gaźniku. Wyjmujesz 2.0 i wstawiasz większy i jeździsz. Żadnych zmian, no może poza mostem po paru strzałach ze sprzęgła.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-06-27 15:51:59]


Dzięki!

Czyli most mostowi nierówny? Rozumiem, że 2.8i miało mocniejszy tylny most?

Pozdrawiam!

TubeAmp [2010-06-27 16:02:33]


Są dwa modele gum do stabilizatora.Tutaj możesz sobie poczytać: http://www.capri.pl/forum/202844

U Ciebie jest starszy model http://www.capri.pl/image/car/4760/147382 - gumy ustawione równo.
Dla porównania u mnie nowszy model http://www.capri.pl/image/car/3540/3059/131514 - gumy pod kątem.

Musisz mieć takie http://www.capri.pl/image/forum/202865/70207 tylko z odpowiednią średnicą (przypuszczam, że 22mm, ale sprawdź to syfmiarką).

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-06-27 16:03:31]


Wszystkie capri mają gówniane mosty, a przełożenie były zupełnie różne w zależności od pojemności silnika. Znalezienie mostu od 2.8 (przełożenie 3.09) nie jest proste i tanie. Najlepiej chyba szpere z UK ściągnąć za koło 3000PLN.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-06-27 16:07:00]


Jestem w szoku Koledzy! Dzięki za tak szybkie i precyzyjne odpowiedzi. Mam starszego typu stabilizator, na zdjęciach gumy wyglądają tak jak te moje. Tylko średnicę sprawdzę. I już wiem, że z mostem trzeba delikatnie :)
Kornik, gdy go miał, pisał na forum, że zrobił w nim remont tylnego mostu, ciekawe co dokładnie tam ma teraz. I 2.0, które w nim siedzi też jest po remoncie - w końcu odpalił po 3 latach stania - nawet miał mieć lekki tuning i wykręcić najlepsze czasy w 2004 roku na zlocie. Trzeba będzie się sprawie przyjrzeć :)

Pozdrawiam!

TubeAmp [2010-06-27 16:15:39]


A możecie mi podrzucić jakiś pomysł na "oczodoły"? Wygląda to tragicznie. Nie wiem za co się złapać. W sumie ramki mocujące klosze też są w nieciekawym stanie. Jest na to jakiś patent?

Pozdrawiam!

TubeAmp [2010-06-27 16:19:17]


Proponuje piaskowanie

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-06-27 16:26:41]


Mam sprężarkę, która daje w sposób ciągły nawet 8 atmosfer, pistolet i piasek. Tylko, że to kurcze słabo ciągnie. Nie jestem zachwycony tą metodą. Trochę mi pomogło w czyszczeniu załamań, ale na duże powierzchnie w moim wydaniu to nie działa. Niestety...

TubeAmp [2010-06-27 16:28:52]


A ja proponuję zacząć czytać forum na capri.pl. Nigdzie indziej w Internecie nie znajdziesz po polsku tak szczegółowych informacji i odpowiedzi na każdy temat.
Ten serwis istnieje od kilkunastu lat i KAŻDY temat był wałkowany na forum kilkanaście razy. Każdy temat jesteś w stanie znaleść tylko musisz poszukać za pomocą wyszukiwarki i poczytać.
Nie ma sensu wyważać otwartych drzwi. Do Capri Mk3 niemal wszystko kupisz, a z mechanicznych rzeczy sporo jest części nowych dostępnych w rozsądnych cenach od ręki (patrz użytkownik: Chuder lub Camaro).

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2010-06-27 17:20:44]


A z tym stanem tragicznym to nie przesadzaj. Zobacz tutaj ;)
http://www.capri.pl/car/3658

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2010-06-27 17:24:03]


OK! Obiecuję się poprawić. Rzeczywiście u mnie nie jest nawet w 1/4 tak tragicznie jak w Capri Kolegi było. I zacznę czytać. To taki pierwszy mój szok był, że zaistniałem i tylu ludzi się zainteresowało moim projektem. Pora poczytać trochę.

Pozdrawiam!

TubeAmp [2010-06-27 17:32:59]


Zderzaki chromowane sie znajda, mam w tej chwili kilka sztuk na sprzedaz: http://www.capri.pl/market/40985, wszystkie cztery sa caly czas aktualne.

Jesli chodzi o reszte, to tak jak juz pisali poprzednicy, wszystko jest na forum. Wiadomo, ze z blacha jest najgorzej, ale mysle, ze sobie poradzisz;)

Powodzenia

PieM Dokładna lokalizacja na mapie [2010-06-27 17:36:37]


Fajne capri życze powodzenia w odbudowie, jeśli chodzi o zderzaki to całkowicie ciebie rozumiem mi też nie podobają się orginalne zderzaki z mk3, ja w swoim mam reprodukcję z laminatu zderzaków z mk2 ...
Jeśli chodzi o poduszki stabilizatora to pasują z forda transita ktore kosztują oczywiscie grosze bo nie są do capri:).

Kilgore [2010-06-27 22:14:17]


O Jezu.

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-06-27 23:44:13]


Właśnie... :P

Mysza liil (EM) [2010-06-28 06:29:15]


"...Kornik, gdy go miał, pisał na forum, że zrobił w nim remont tylnego mostu..."

Nie, nie robił remontu tylnego mostu i nigdy o tym nie pisał.
Poza tym, jest jeszcze kilka innych nieścisłości w Twoim opisie ...

Pozdrawiam

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-06-28 14:22:43]


Przepraszam Kolego! Nie chciałem Cię urazić. Wychodzą braki i niewiedza moja. Gdy pisałeś o wymianie krzyżaków i wale przy skrzyni biegów to tak to sobie jakoś pokojarzyłem. Nie było i nie jest moją intencją kogokolwiek urazić swoim pisaniem. Podejrzewam, że inne nieścisłości, o których piszesz też z mojej ignorancji się wywodzą, ale cały czas się uczę. Może też trochę w błąd zostałem wprowadzony przy kupnie samochodu. Mam nadzieję, że nie jesteś na mnie zły.

Pozdrawiam!

TubeAmp [2010-06-28 18:35:33]


"... Może też trochę w błąd zostałem wprowadzony przy kupnie samochodu... "
tu możesz mieć rację. Koleś który brał go ode mnie to niezły mitoman.

Szkoda, że auto marniało przez ostatnich kilka lat. To co nawyrabiał z blacharką woła o pomstę do nieba (a jak sobie jeszcze przypomnę opis z allegro: auto po profesjonalnej blacharce, a nie jak większość w kraju po szpachelce; to mnie wzdryga).


"... Mam nadzieję, że nie jesteś na mnie zły..."
Nie, ale jak go już wprowadzisz na ludzi, to muszę się nim przejechać :)


ps. A wymianę silnika zostaw sobie "na później". Ten który tam siedział, zbierał się przyzwoicie jak na 2.0 V6. Zrobisz blachę, tapicerkę, elektrykę pojeździsz trochę, podelektujesz się i odpoczniesz finansowo (a równolegle możesz sobie przygotowywać coś P&P: 2.3V6 / 2.8V6). No chyba że obecny silnik to padaka już...

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-06-28 19:42:32]


No przecież to też Ford. Chciał wiedzieć od czego pasują to napisałem:P:P

Kilgore [2010-06-28 20:20:05]


To kamień spadł mi z serca. I już wiem, co to krzyżaki na wale :) Dzisiaj walczyłem z tylną klapą... Znowu masa szpachlu, a pod nim znalazłem otwory na spojler, którego nie mam. Jutro się ją wyklepie i spodkładuje. Jeszcze muszę dobrze rynienkę na uszczelkę szyby zrobić, bo nie było wesoło. A potem prostowanie maski i oba elementy pod mały szpachel i czekać będą na ogólne lakierowanie.

Stwierdzenie "profesjonalna blacharka" na aukcji... zadecydowało o zakupie. Trzeba oddać honor, że progi ma solidnie zrobione, klapę tylną też. Dobrze wyprowadzone błotniki i inne fragmenty karoserii, tylko że na zakładkę łączone. Ale nie wszędzie. Podłoga też była mocno wyspawana, tylko, że ta guma od środka była przyczyną kilku nowych ognisk korozji, a może to brak konserwacji od spodu. Trudno teraz ocenić. Sporo też szpachlu maskowało fragmenty kwalifikujące się do wspawek. Generalnie nie jest źle. Z wszystkim tym co zastałem sobie poradzę lub już poradziłem. Wiem, że blacharka dzięki pancernym spawom poprzednika i moim poprawkom będzie solidna. Dzisiaj już wiem, że spawanie pordzewiałych blach to w sumie artystyczna i finezyjna robota. W moim wypadku... No cóż... Przynajmniej mam dodatkowy pancerz w wielu miejscach :)

Tapicerka będzie piękna, już widziałem część elementów obitych na nowo :) Materiał na podłogę jest. Kombinuję nad wygłuszeniem. Padnie na prasowaną watę szklaną jak ją dostanę, bo spece z wydziału remontowego PKS u mnie w mieście mówią, że zwykły filc będzie zawsze chłonął wodę i zapachy. Oni mi też doradzili używać boola bez baranka na całość podwozia, bo bool z barankiem w miejscach zagięć nie przylega dobrze i szybko odpada, i wodę zbiera. Więc baranek tylko na proste powierzchnie.

Wierzę, że silnik pokaże pazur. Na razie go robić nie będę - chyba że sytuacja zmusi - bo chcę w nim w wakacje pojeździć. Jak się uda to Kolega Kornik ma jak w banku, że do niego zajadę na herbatę :)

Wspomniałem, że tylnego spoilera brak. Ale chłodnicę też szukam, bo ta już się nie nadaje do flekowania. Od czego pasuje? Ta była od japońca jakiegoś :)

Pozdrawiam!

TubeAmp [2010-06-29 00:59:27]


z tego co słyszałem baranek jest tylko na progi, na podłoge idzie inne specjalistyczne gówno, jeśli chodzi o zabezpieczenie podłogi to bym kasy nie szczędził na dobre środki, ja przy remoncie trochę pojechałem po koszach i teraz się zastanawiam gdzie ja mam to poprawić jak nie mam miejsca a podłoga to nie zawieszenie, pod blokiem ciężko zrobić

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-06-29 15:42:45]


Witam!

Udało się posunąć robotę do przodu. Jedno koło przednie gotowe: wahacz, zacisk, tarcza. Do tego sporo z przodu wyspawane. Przyszła kolej na hamulce i tu mam wielką prośbę, bo w zamieszaniu na placu stare moje przewody hamulcowe gdzieś zniknęły i nie znam wymiarów przewodu, który idzie od pompy na tylne koło i potem tego który od cylinderka jest ciągnięty na drugie tylne koło. Czy ktoś by poratował z Kolegów taką informacją?

Pozdrawiam!
Maciek.

TubeAmp [2010-07-31 12:52:00]


I jeszcze póki pamiętam to muszę przypasować od czegoś chłodnicę, bo moja nie zadziała. Miała już tyle fleków, że nie ma do czego się doczepić.

Pozdrawiam!
Maciek.

TubeAmp [2010-07-31 12:56:24]


jak się rozwija historia tego egzemplarza?

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-04-04 12:08:13]


Witam serdecznie!

Prace idą ostro do przodu. W listopadzie była przymusowa przerwa zimowa, ale teraz walczymy dalej. Samochód to w tej chwili dużo powiedziane: mam karoserię na kołach w końcowym stadium obróbki. Jeszcze dopracować maskę trzeba i uzgodnić ją z błotnikami i dokończyć drzwi pasażera. Potem pełne lakierowanie i składanie, na które czekam z utęsknieniem :)

Pozdrawiam!
Maciek.

TubeAmp [2011-04-12 23:21:23]


są jakieś nowe zdjęcia?

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-09-13 15:08:09]


Ruszyła się odbudowa auta ? czy stoi ?

Oska Dokładna lokalizacja na mapie [2011-10-24 04:10:10]


Witam serdecznie!

To będzie taka mała chwila prawdy dla mnie, bo im dłużej buduję Capri i poznaję równocześnie Was i Forum tym mniejszy się czuję. Postaram się napisać co tam z moim Capri. Mam nadzieję, że mnie nie wyśmiejecie.
Dawno mnie tu nie było, a ostatnio też w ogóle żyję tak w kratkę. Upraszczając można powiedzieć, że do początku sierpnia (wg zdjęcia to 13 sierpnia... ale ten czas leci :) było bardzo monotonnie, czyli migomatem, szpachlą i młotkiem. Tu wrzucę foto zrobione w piękny sierpniowy dzień wczesnym rankiem. Była to sobota. Ford trafił na lawetę i do zaprzyjaźnionego, wykafelkowanego garażu, gdzie o 23.30 skończyliśmy lakierowanie.

TubeAmp [2011-12-19 21:12:19]


Wtedy to się działo. Bogdan (właściciel lawety) to ostatni spawacz "starej szkoły" w Starogardzie. To co mi zajmowało kilka dni, On robił (tzn. poprawiał) w kilka godzin, jako jedyny nie wycina dachu po dachowaniu, ale klepie na ideał :) (kubek z kawą też jego). A młody na kolejnej fotce to mój były uczeń, jego debiut lakierniczy (do tej pory tylko mniejsze sprawy) i nie wyszło najgorzej :) A po lakierowaniu zaczął się żmudny montaż, gdzie co druga śruba albo była zgubiona, albo się rwała i masa detali zaginęła w akcji. A elektrykę w Capri to powinni dawać za pokutę za najcięższe grzechy. Dwa dni nad nią siedziałem, a i tak coś się nie udało, bo wciąż nie mam przednich wycieraczek. Dobrze, że gdy go rozbierałem to robiłem masę fotek. Inaczej bym go nie odtworzył. Co tu dalej pisać? Składałem od połowy sierpnia do końca listopada, ostatnie tygodnie to już na mrozie. Gdyby nie mechanicy wokół mnie to bym zginął marnie. Może lepiej rzucę tylko kilka fotek, a jeśli kogoś pasjonują telenowele to mogę opisać w detalach co, jak i kiedy :)

TubeAmp [2011-12-19 21:30:36]


Zderzak kombinowany od grani, kierunki razem z pozycją od (przepraszam) golfa, ale za to ładne i nietypowe, bo mam komplet nowiutkich fiatowskich reflektorów, a one pozycji nie mają. Ktoś wyciął pozycję z okablowania, a na tył podawał z podświetlenia tablicy, ale udało się wszystko przywrócić :) I widać też okablowanie audio... Musi być wzorcowe, by w szkole uczniakom wytłumaczyć, jak to się robi :) A teraz chwila prawdy czyli jak to wygląda po złożeniu...

TubeAmp [2011-12-19 21:35:42]


Ostatnio mało przy nim robię, ale dziś sprawdziliśmy kompresję. Na lekko rozładowanym aku na każdym garze dawał 10,5. A katalogowo 10 do 12. Więc na naładowanym aku pewnie będzie po 11. Dla mnie szok, bo silnik ma już ponad 30 lat. Udało mi się już nim przemknąć z jednego warsztatu do drugiego... Najdłuższe 5km w moim życiu (i jedyna przejażdżka nim). Ssanie było padnięte, obrotów nie trzymał, hamulce słabe (i tak Wam dzięki za pomoc, bo wreszcie działają, a jak się zatrzymałem w czasie drogi i podpiąłem podciśnienie do serwa to od razu raźniej było). W chwili obecnej trzeba:
1. Zrobić grill'a na przód.
2. Założyć do końca tapicerkę - ale najpierw elektryk musi naprawić wycieraczki).
3. Zrobić hamulce - brakuje w tylnym kole blaszki do odbijania szczęk przy ręcznym (help?).
4. Wyregulować zawory, gaźnik i przyległości.
5. Podpiąć przewody różnie (dziś stwierdzili, że fajnie sobie poradziłem z silnikiem - chociaż laikiem jestem, ale: "ten filtr paliwa mógłby być trochę dalej od wydechu" :)
6. Zrobić masę pierdół w stylu ten mały wredny wyłącznik przy ręcznym.
7. Zrobić stylowe audio (klimatyczne stare radio w dechę, a kultowy stary kennwod w schowek, Hertz'e w drzwi, wzmaki w kufer itd. itp. bla, bla, bla...
8. Poprowadzić osobne zasilanie do dmuchawy, bo stare zostało z wiązki wycięte i nie chcę nawet wiedzieć dlaczego :)
9. Masa rzeczy, których świadom nie jestem, ale życie uczy, że będą :)

To chyba tyle :) Nadal jestem optymistą :)
Pozdrawiam!
Maciek.

TubeAmp [2011-12-19 21:47:57]


nie kombinuj z grilem tylko daj ogloszenie,a noz widelec sie trafi ktos kto ci go podaruje tak ot;)
przydalby mu sie tez jakis normalniejszy zderzak na tyl,ale ogolnie jest w swiecie zywych:)

Capri1974 Dokładna lokalizacja na mapie [2011-12-19 22:02:13]


dodaj więcej zdjęć tego zderzaka, bardzo mi się podoba to rozwiązanie,
Pozdrawiam

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2011-12-19 22:23:30]


"2. Założyć do końca tapicerkę - ale najpierw elektryk musi naprawić wycieraczki)."
Zrób to sam. Nic nie zapłacisz a tak samo jak od elektryka będziesz miała kable pociągnięte obok wiązki, bo oni nie mają w zwyczaju szukać dlaczego nie działa tylko od razu ciągną nowe przewody.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-12-19 22:38:32]


Zderzak od grani. Był trochę za długi, ale poza tym pasował idealnie w obrysie i idealnie zachodzi na boki. A po skróceniu idealnie wszedł w mocowania. Przeciąłem go na pół, zamocowałem dwie połówki prowizorycznie na samochodzie, wyznaczyłem linię cięcia gdy naszły na siebie, a dalej flex, migomat, szlif, otwory pod kierunko-pozycję, szpachla, malowanie i montaż ramek. Ramki są trzy-częściowe, więc środkową idealnie prostą przyciąłem z jednej strony i weszło idealnie, tylko kilka nowych otworów pod zaczepy ramki. A tylny zderzak... Nie stać mnie na chromowany od mkII, ale jak mnie będzie stać to zmienię :) A o grill'a też głupio pytać, podejrzewam, że to drogi i chodliwy temat :(

TubeAmp [2011-12-19 22:40:01]


Ale jeśli założę (bo to nie problem) to przecież będzie musiał zdjąć, by do manetki się dobrać. A teraz jest dojście do samego silnika wycieraczek i do manetki. Ale uspokoiłeś mnie pisząc o tym, że będzie ciągnął nowe kable, bo pewnie stare po prostu odetnie, bo ja te wszystkie wiązki uporządkowałem i zapakowałem w tonę izolacji, by nie wyglądało jak spaghetti, i gdybym ja miał to rozbierać to bym się nieźle wkurzył :)

TubeAmp [2011-12-19 22:44:35]


fajnie że auto będzie jeździć i dawać frajde właścicielowi. Moim zdaniem odrobine zabrakło "kropki nad i" czyli ostatecznego spasowania elementów ale i tak wygląda nieźle. Powodzenia w dalszych pracach.

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2011-12-19 22:46:39]


mogę mieć dla Ciebie grill, postaram się jutro poszukać. Jak chcesz coś jeszcze to daj znać, bo zostało mi trochę towaru z mk3 jeszcze

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2011-12-19 23:35:01]


Mi się marzy taki siateczkowy grill jak mkII :) akurat ten od mkIII mi się zachował :) ale jakoś do mnie nie przemawia :) Przeskoczę do Ciebie na pw żeby tu nie oberwać za handel :)

TubeAmp [2011-12-19 23:38:57]


A "kropka nad i" powoli się pojawia :) Za dużo pracy włożone bym finalnie wszystko zostawił tak na słowo honoru bez dopieszczenia :)

TubeAmp [2011-12-19 23:53:37]


Jest dobrze! Silnik ma się coraz lepiej :) Najpierw wyszło katalogowe sprężanie na wszystkich garach, a teraz równo zagrało, bo okazało się, że grafit był wywalony w kopułce i iskra szła jak chciała :) Następny etap to zawory i wyprzedzenie zapłonu :) I wrócił niestety horror pt. pompa hamulcowa... gdy udało się z tyłu zrobić porządnie rozpieracze to okazało się, że jednak pompa minimalnie puszcza na tłoczkach :(

TubeAmp [2012-01-05 23:29:21]


Szerze polecam pompę od Escorta/mondeo...średnica 23,81mm do wyrwania na każdym szrocie w stanie perfect,kwestia dorobienia łap i przespawania drążka.
Serwo też ma Ciut większą średnicę ale mieści się w fałce:)

bon [2012-01-06 00:18:10]


a ja się przypominam :)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2012-01-06 23:00:08]


Dzisiaj był długo oczekiwany przełom, bo robienie audio mi się znudziło. Hamulce odpowietrzone, zapłon wyregulowany. Efekt? Auto już nie jest czarne, ale barwy kurzu. Miny gapiów podczas brutalnych testów? Bezcenne. A to nie jest jego prawdziwa moc. Gaźnik jest w tragicznym stanie. Trzeba go całego rozebrać. Wiem, że to solex. Będę musiał foto wrzucić, może ktoś go rozpozna. Najbardziej intruguje od strony kierowcy duży otwór jakby pod jakiś czujnik i zaślepka w środku. Czy to jakaś przeróbka? No i mam rebus, bo jak wstawiałem nowe przewody paliwowe, to poprowadziłem też powrotny przewód, a zupełnie nie ma go gdzie podłączyć. Czy to akceptowalne?

Pozdrawiam!
Maciek.

TubeAmp [2012-03-07 17:32:47]


możliwe że masz w baku standardowy "wkład pływakowy" który posiada jeden króciec,ja tak miałem do momentu,aż kupiłem z dodatkowym powrotem:)

bon [2012-03-07 17:43:33]


Ale właśnie ze zbiornika wychodzą dwa króćce. I to jest zagadka. A poniżej (jak wejdą) zdjęcia mojego gaźnika.

TubeAmp [2012-03-07 17:50:49]


widocznie w gaźniku nie ma powrotu,pewnie jest z innej parafii..choć kspertem nie jestem:)

bon [2012-03-07 18:31:39]


Jest to zwykly solex. Najprawdopodobniej 32 mm, bo takie byly seryjnie. Byly wersje z powrotem i bez. W granadach jesli gaznik nie mial powrotu to za pompa paliwa byl zaworek z trojnikiem, ktory w przypadku zbyt duzej ilosci paliwa dawal powrot do baku. Czyli sam gazmik powrotu nie mial. Powrot byl od razu za pompa.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-03-07 20:30:02]


Solexa z zasilaniem i powrotem masz tutaj
http://www.capri.pl/image/forum/520380/179328

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-03-11 07:26:27]


Mój solex to taki jak na foto, tylko że mam fabrycznie zaślepiony powrót. Gaźnik obecnie jest rozkręcony. Z przyczyn nieznanych wygląda jakby ktoś się nim w piaskownicy bawił. Może czyszczenie go ożywi. Oby nie trzeba było więcej ingerować w środek. No i kombinujemy nad pompą paliwową od starego escorta, bo ma w sobie powrót paliwa.

Pozdrawiam!
Maciek.

TubeAmp [2012-03-19 07:52:16]


Ja u siebie na samym początku jak miałem jeszcze 1.6 pod maską, to miałem dokładnie taką samą historię - jeden przewód paliwowy podpięty pod pompę mechaniczną przy silniku i stamtąd do gaźnika.

W samym baku tylko ssak i 1 króciec, nie było opcji nawet żeby tam powrót podpiąć.

Prawdę mówiąc to ta pompa mechaniczna nie jest chyba na tyle wydajna / szczelna, żeby coś popsuła wygenerowanym ciśnieniem. Pływak w gaźniku zamyka dopływ i pompa sobie chodzi tylko "smarując się" benzyną, a jak pływak otworzy zaworek, to trochę tego paliwka wpłynie i już.

Tak więc może nie ma potrzeby kombinować za bardzo :)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-03-19 13:55:19]


U mnie przy 1,6 jest powrót nie wiedzieć dlaczego...w gaźniku weberku 32/36 jest króciec do powrotu ale w środku jest kryza o średnicy zaledwie 05-08mm o ile dobrze pamietam, wiec paliwa powracającego jest naprawdę niewiele...ale zawsze coś:D.

Kilgore [2012-03-19 14:30:46]


Nie wiem ile będzie na tym powrocie, ale przewód miedziany położyłem jeden i drugi już dawno i teraz żal znowu wchodzić pod furę i wyciągć lub zaślepiać. A że pompa już niedomaga to może być ciekawy eksperyment. Nie wiem, czy ktoś już dawał pompę od essi, ale jeśli się uda to dam znać na forum. Pomp do essi jest wiele :) I nie trzeba wtedy dodawać trójnika z powrotem od sierry :) A póki co idzie dobrze. W środku już tylko radia podpiąć i zegary wstawić (jak je po spaleniu naprawię), w silniku pompa, czyszczenie gaźnika i zawory. I pełno tych małych spraw, które tyle czasu pochłaniają :) Dziś odkryłem czemu wskaźnik poziomu paliwa nie działa. Masa poszła, ale to pikuś w porónaniu z tym co przeszedłem. I tak wogóle to mam pytanie o to, jak się do klubu zapisać, by legalnie na zlot w lipcu jechać :)

TubeAmp [2012-03-19 22:23:25]


Zebrałem się na rozbiórkę gaźnika. Jak dla mnie horror. I najgorsze, że membramy nie wyglądają ciekawie. Trzeba będzie jakieś spasować. Za to pompa wygląda ładnie. Zarzucę foto.

TubeAmp [2012-03-26 17:03:06]


http://www.eter-mot.com
mają kilka rzeczy które możesz potrzebować:)

bon [2012-03-26 18:15:21]


Dzięki za stronkę. Doszedłem do wniosku, że coś co zamiast solex nazywa się: Pierburg 35 zawiera wszystkie potrzebne mi elementy :)

TubeAmp [2012-03-26 19:06:33]


Witam serdecznie!!!

Capri ruszyło i to z impetem. Pompa od escorta świetnie sobie radzi i ma powrót do baku, a gaźnik po czyszczeniu dostał potężną moc. Nie to auto :) Jeszcze zawory i geometria i wyjeżdżam :)

Pozdrawiam!
Maciek.

TubeAmp [2012-04-04 07:39:32]


Gaźnik dział, gaźnik nie działa, gaźnik działa, gaźnik nie działa... Już mnie to męczy. A tak ładnie ruszył po wyczyszczeniu... Zamówię mu zestaw naprawczy. A przy okazji okazało się, że to Solex 35 od 2.3 V6, a kolektor ssący ma pięknie przetoczony, więc ciekawa zagadka się rozwiązała :)
Za to przekłądnię ma do dupy... Wyszło na geometrii. Nie powiem: zrobiłem nim 70km, ale lepiej się ostro nie rozpędzać. Nad tym trzeba pomyśleć. Teraz szykuję go pod poprawki lakiernicze.

Pozdrawiam!
Maciek.

TubeAmp [2012-04-16 16:44:08]


Już jest!!! Poniżej zdjęcie z lakiernikiem na finale :) I jeszcze niżej z wczorajszego, lokalnego zlotu :)

TubeAmp [2012-05-04 10:38:21]


Foto nie chce wejść, ale walczę :)

TubeAmp [2012-05-04 10:48:27]


Kurcze teraz dopiero zauwazylem ze jestes z Tczewa tez :-) niezle. Ale caprika nigdy nie widzialem zeby smigal po miescie.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-05-04 11:06:24]


a kiedy nowe felgi i zderzak? :D

on_the_run Dokładna lokalizacja na mapie [2012-05-04 11:09:06]


Nie wiem od czego zderzak, ale jak na kombinacje to jest całkiem spoko.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-05-04 12:02:31]


Felgi to taki lekki tuning :) Bo mam oczywiście komplet 13ek, który był na pierwszych zdjęciach i to odmalowanych :)

A zderzaki... Na tył dorwałem porządny od mkII i już niedługo wróci z chromowania, a przód... Pisałem już wcześniej, że to lekko skrócony zderzak z granady z dorobionymi kierunkami i pozycją. Jak mi ktoś sprezentuje chromowany od mkII to ten zniknie :)

TubeAmp [2012-05-06 12:06:18]


Felgi super, hoho.
Z przodu ja bym jeszcze poszedł na całość i założył takie diody a'la trans am z filmu "knightrider".

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-05-06 12:35:18]


Sprzedaj obydwa komplety alu które masz i kup jedne ładne. RS 7' lub chociaż ATSy. Bo to co jest teraz założone to trąci nieco miłośnikami muzyki popularno-rozrywkowej polskiej.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-05-06 13:13:50]


Nie wiedziałem, że będzie aż tyle kontrowersji o te felgi :) Jak odskoczę finansowo to pomyślę :) Na razie musi zostać. A efekt a'la knightrider... To bym miał dopiero głowę zmytą przez Kolegów :))) Już tą muzyką swojską było mocne uderzenie :)

TubeAmp [2012-05-06 13:31:18]


Nie słuchaj kolegów, przemawia przez nich czysta zazdrość :P
Każdy z nich chciał by mieć takie alufelgi w swojej maszynie :D

A tak poważnie to mam nadzieje że z czasem faktycznie dasz jednak coś bardziej podchodzącego do klimatu caprika.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-05-06 13:49:38]


A lakiernik to w tej stodole malował?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-05-06 14:30:25]


Ta stodoła na foto to garaż na merca :) Obok jest porządny garaż murowany z dwoma stanowiskami :)

A zazdrość Kolegów to raczej nie... Jak się pojawię w lipcu na zlocie to się okaże, że super różowo nie jest :) Wy robicie lepsze cuda, to mój debiut dopiero. A właśnie... poda mi ktoś dokładną nazwę tej miejscówki na mazurach gdzie będzie główny zlot w pierwszy weekend lipca, bo nie mogę znaleźć nazwy.

I tak teraz myślę o jakimś konkretnym namiarze/linku do felg, które Waszym zdaniem są najbardziej do capri efektowne :)

Pozdrawiam!
Maciek.

TubeAmp [2012-05-06 19:13:54]


Gryźliny.
I link:
http://www.capri.pl/image/car/1212/84965
;D

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-05-06 19:25:16]


np. http://moto.allegro.pl/felgi-aluminiowe-ats-i2313002851.html

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-05-06 19:28:33]


Nie! Tylko nie ATS-y! To przecież wygląda jak felgi do Poloneza :/
RS-y z poprzedniego zdjęcia jak najbardziej, choć mogą być też łatwiej zdobywalne 6,5"

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-05-06 19:33:13]


6,5 RS ? :-))

Ats jeśli gdzies pasują to własnie do Mk3 ... mozna sie pokusić o Wolfrace Slot zamiast krzyży 7x13 :-) Też by było ładnie.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-05-06 19:46:27]


Te felgi co masz na pierwszych zdjęciach też można fajnie odmalować i będą lepiej wyglądać niż te obecnie założone.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-05-06 20:47:41]


Stare felgi odnowione zostały już w zeszłym roku :) Trzymam je ładnie schowane :)

TubeAmp [2012-05-09 13:36:54]


Ale i tak zakochałem się w RS'ach z tego foto: http://www.capri.pl/image/car/1212/84965

To jest jaka wersja?

Pozdrawiam!
Maciek.

TubeAmp [2012-05-09 13:39:10]


RS 7,5 cala:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-05-09 13:45:24]


RS 7,5 cala. 1000 w zasadzie trzeba za nie położyć, niestety EURO choć czasami trafia się jakaś promocja.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-05-09 13:48:57]


75 GBP/szt. czyli jakieś 1900zł z transportem :) tragedii nie ma jak za komplet nowych felg
http://www.midlandwheels.com/Shop/P-6841-7.5x-13-JBW-RS-4-Spoke-Sapphire-Silver.html

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-05-09 14:51:48]


Ale niestety nie mają zbyt pochlebnych opinii i się krzywią te JBW ... :-/

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-05-09 14:57:53]


Reprodukcje?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-05-09 15:16:39]


Tak - robią też repro 7x13 które znacznie lepiej pasują do nadkola i znacznie wygodniej i przy użyciu mniejszej siły się skręca kierownicą ;-) 7,5 to juz spora szerokość i ET w mocnym negatywie. Ale tak jak pisałem Anglicy mają sporo zastrzeżeń do tych reprodukcji -- więc oryginalne felgi jeszcze bardziej poszły w cenę....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-05-09 15:21:19]


ale konkretnie te JBW 7,5? czy w ogóle jbw?
pzdr

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-05-09 15:21:20]


Ogólnie JBW ....

Sorry za zaśmiecanie linkami ale :

http://www.theminiforum.co.uk/forums/topic/188813-midland-wheels-and-just-cracked-my-windscreen-on-a-drive/

http://www.theminiforum.co.uk/forums/topic/164884-john-brown-wheels/page__st__15

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-05-09 15:44:05]


a to czytałem :) ja nie do mini bym kupował :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-05-09 15:48:20]


JBW ogolnie "dupy nie uywa", ze sie tak kolokwialnie wyraze...nie tylko chodzi tu o minilite'y mini a o wieksza czesc jej oferty, tez chorowalem kiedys na RS'y 7, czy 7.5" i wydawalo sie to najlepsza opcja...ale po kilku zlotach i rozmowach z wlasicielami ujezdzajacych je na capri czy essich pare osob stwierdzilo, ze sa za miekkie , wyginaja sie etc. a w UK nie ma az tak hardcore'owych drog jak w PL :D

on_the_run Dokładna lokalizacja na mapie [2012-05-09 16:01:30]


I ciężko założyć /zdjąć oponę .... nie chodzi tu tylko koła do Mini ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-05-09 16:11:55]


Wykład pierwsza klasa :) To już wiem o co pisać do Mikołaja na gwiazdkę :)

TubeAmp [2012-05-11 07:53:03]


Jest już jakaś diagnoza silnika?

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2016-07-22 11:44:15]