logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » hymercar - Ford Transit Mk II 2.5 DI kempingowa 1983 "kamperek"

hymercar - Ford Transit Mk II 2.5 DI kempingowa 1983 "kamperek"

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: hymercar Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Transit Mk II 2.5 DI kempingowa 1983 "kamperek"
Status: aktualnie posiadany (od 2008-12-01)
Aktualizacja: 2010-12-07 17:35:45

Ford Transit Mk II 2.5 DI

FORD TRANSIT MK 2 WYPRODUKOWANY W 1983 ROKU ,AUTO WYPOSAŻONE W SILNIK 2.5 DI ,SKRZYNIA CZTEROBIEGOWA TYPU -F Z OVERDRIVEM,WSPOMAGANIE KIEROWNICY ,SIEDZENIA Z PODŁOKIETNIKAMI JEDNO OBROTOWE ,TYŁ NA KOŁACH BLIŻNIACZYCH ZABUDOWA CAMPINGOWA WŁOSKIEJ PRODUKCJI ARCA TYP-MODEL -FAMILIA,WYPOSAŻENIE DLA 6 OSÓB ,ŁAZIENKA Z PRYSZNICEM I WC ,CIEPŁA WODA,TV,OGRZEWANIE POSTOJOWE,,TRUMA,,KUCHENKA,LODÓWKA ,TRAFO Z ŁADOWANIEM BATERII.PRĘDKOŚĆ PODRÓŻNA 80 KM/H,SPALANIE RZĘDU 8-10L/100 KM. BARDZO MAŁY PRZEBIEG!

Komentarze

Świetna sprawa, za nim bym przyczepił lawete z kapciem i ograniczył koszty startów w imprezach :>

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-05 22:40:50]


Fantastyczny jest ;) Sory za głupie pytanie, ale co to ten " overdrive" ?

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-05 22:44:22]


Nadbieg, ostatni bieg ma przełożenie mniejsze od 1

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-05 23:11:25]


co to jest ?,swego rodzaju przystawka do zwykłej skrzyni biegów która podwaja 3 i 4 bieg ,można to nazwać nadbiegi ,połówki etc-fajna sprawa ,na dźwigni biegów jest przełącznik który w czasie jazdy przełącza się bez sprzęgła i zmienia bieg !

hymercar Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-05 23:17:58]


jak w volvo 700, tylko tam na IV biegu to dzialalo, i przycisk od gory galki. Takie OD widzialem na ebayu do wzmacnianych czworek (typ 5?). Jak widac do innych skrzyn tez są. To znalezione na ebay przed chwila, skrzynia do scimitara:

Mysza liil (EM) [2010-12-05 23:31:25]


fajna sprawa taki transicik, jakis czas temu wizialem jak taki krecił sie po 3miescie

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-05 23:49:15]


Overdrive w detalu poniżej.
Po włączeniu zamiast prostego przekazania napędu dalej włączane jest przełożenie 1:0.776.

Konar [2010-12-05 23:52:52]


Chce takie do c3 ;P

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-06 00:08:27]


Możliwe że to mnie widziałeś w 3M ,część tych zdjęć pochodzi z Jantaru ,Mikoszewa !

hymercar Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-06 08:34:06]


Tak gwoli ścisłości to żeby przełożenie nazwać nadbiegiem, czy też overdrivem nie wystarczy spełnienie warunku przełożenia o wartości niższej niż 1:1. Np. piąty bieg w znanych nam N9, czy też MT75 w (fabrycznej konfiguracji z resztą układu napędowego auta) nie jest wcale nadbiegiem, pomimo spełnienia tego warunku.
Nadbieg to taki twór, którego charakterystyka (na kołach napędzanych auta, a nie na wyjściu ze skrzyni biegów) leży poza tzw. krzywą rozpędzania. Czyli krótko mówiąc na nadbiegu NIE MA MOŻLIWOŚCI zwiększenia prędkości auta na płaskim odcinku drogi. Służy on wyłącznie do zmniejszenia prędkości obrotowej silnika po uzyskaniu już wymaganej prędkości i utrzymaniu tej prędkości.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-06 09:36:11]


Aha, w tym przypadku, jeśli ta planetarka zmniejsza moment na kołach o niemal 25% to faktycznie może dawać efekt nadbiegu.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-06 09:41:28]


O nadbiegach była już na tym forum obszerna dyskusja kilka lat temu. Generalnie termin ten w j.polskim ma dwa znaczenia, z których jedno powinno się chyba pisać w cudzysłowie - tak przynajmniej robią to Anglicy, u których sytuacja w warstwie leksykalnej jest identyczna. Z resztą sam termin NADBIEG w polskim to kalka z angielskiego OVERDRIVE, bo niemieckie Schoengang to już zupełnie co innego.
Otóż w angielskim podstawowym znaczeniem terminu OVERDRIVE jest właśnie owo planetarne ROZWIĄZANIE techniczne, instalowane jako 'dupka' skrzyni biegów albo 'szyjka' dyfra. Jest ono uruchamiane elektromagnetycznie, pneumatycznie albo hydraulicznie NIE NA KAŻDYM biegu (zwykle na najwyższym lub na dwóch najwyższych), zmieniając przełożenie zwykle o jakieś 20-30% w dół. Np. wspomniany wyżej Scimitar ma skrzynię czwórkę z overdrivem na III i IV, co w sumie daje mu 6 biegów o przełożeniach 3.16 - 2.21 - 1.41/1.16 - 1.00/0.82. Rekordzistą był Triumph TR5 (i TR6), gdzie overdrive wpinany był na II, III i IV - w sumie dawało to 7-biegową skrzynię o przełożeniach 3.01 - 1.98/1.62 - 1.33/1.10 - 1.00/0.82.
Generalnie overdrive najbardziej rozpowszechnił się w UK - było tam kilka firm (Laycock, GKN, Fairey) specjalizujących się w produkcji tego ustrojstwa, a każdy niemal producent oferował opcję O/D w prawie wszystkich swoich modelach. I to nie tylko producent brytyjski (Aston Martin, Bristol, Austin, Jensen, Jaguar, AC, Rover, Triumph, Reliant, TVR, Morgan, MG, Marcos, Ford, Vauxhall. Humber, Hillman, Sunbeam), ale także np. Volvo, Opel i sporo amerykanów. Popularność O/D jako rozwiązania mechanicznego skończyła się z przejściem większości producentów na FWD.
Natomiast z fizycznego punktu widzenia 'nadbiegiem' (i tu wskazany byłby cudzysłów, bo np. Anglicy piszą "...close-ratio gearbox with 'overdrive' six...") jest każde przełożenie w skrzyni, na którym silnik danego pojazdu z danym dyfrem i kołami NIE JEST W STANIE osiągnąć obrotów mocy maksymalnej. W ten sposób np. nadbiegiem w pojęciu eksploatacyjnym jest czwarty bieg chłodzonych powietrzem popularnych małolitrażówek z lat 60-tych i 70-tych (VW Kaefer czy FIAT 500/126), które osiągają na IV prędkość maksymalną jakieś 400-500 RPM poniżej obrotów mocy maksymalnej (chodzi o zapobieganie przegrzaniu silnika w warunkach długotrwałej pracy na wyższych obrotach). Ale pojęcie NADBIEG nie wynika tu z zastosowania przełożenia IV w wymiarze 0.875:1, a jedynie z faktu owego 'niedokręcania' IV do końca. Gdyby bowiem PF126p postawić na kołach z Melexa, to opory powietrza swobodnie pozwoliłyby mu dokręcić IV do końca i IV utraciłaby EKSPLOATACYJNE znamiona nadbiegu.
Czynników decydujących o takim a nie innym zestrojeniu przełożeń jest mnóstwo - składa się na nie głównie charakterystyka silnika, docelowa grupa odbiorców ('target') i preliminowane warunki eksploatacji. Jeśli silnik lubi wysokie obroty i wytrzymuje pracę non-stop przez 4-5h w warunkach >5k RPM to nadbieg jest mu zbędny, a skrzynię można zestopniować gęściej, żeby 'dziury' (obszary o małym momencie i mocy) były niewielkie. Jeśli auto jeździ głównie po trasach krętych i górskich, to 'nadbieg' (w pojęciu eksploatacyjnym) też jest mu zbędny. Jeśli natomiast wózek jest cruiserem do przemierzania Autobahnów i Motorway'ów bez konieczności przyspieszania, to taki 'nadbieg' jest mile widziany - w prospektach spalanie spadnie o 10-15% i skusi nowych klientów.
Takim genialnym przykładem była 20-25 lat temu rodzina samochodów Alfa Romeo ze skrzynią pod tylną kanapą i osią De Dion. Modele Giulietta (później Alfa75) i Alfetta (później Alfa90) oferowane były w sumie z 15 silnikami o mocach od 80 do 200PS. Dzięki zastosowaniu czterech zestawów choinek w skrzyni, siedmiu przełożeń dyfra i dziesięciu rozmiarów kół te ponad 30 modeli miało diametralnie zróżnicowane charakterystyki eksploatacyjne. Np. wszystkie benzynowe Giulietty i Alfy75 osiągały V max. na piątce dokładnie (z tolerancją 50 RPM) przy obrotach mocy maksymalnej silnika. Z kolei wszystkie benzynowe Alfy90 robiły to na maksymalnych obrotach IV, a V zawsze była w nich 'eksploatacyjnym' nadbiegiem (pomimo przełożenia 1.00:1).
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-06 13:08:55]


Widzę że popełniłem błąd zamieszczając mojego kamperka a powinienem przedstawić samą skrzynię biegów z przystawką overdrif.Ostatnio doposażyłem przód mojego auta w spojler ,orurowanie i kły przedniego zderzaka -oryginalne !

hymercar Dokładna lokalizacja na mapie [2010-12-06 22:16:13]


Nie overdrif tylko overdrive raczej ????

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-12-06 23:44:20]