logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Szwedka - Ford Capri Mk III 2.0 R4 Pinto S 1979 "Dziunia"

Szwedka - Ford Capri Mk III 2.0 R4 Pinto S 1979 "Dziunia"

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Szwedka Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Capri Mk III 2.0 R4 Pinto S 1979 "Dziunia"
Status: aktualnie posiadany (od 2012-07-22)
Aktualizacja: 2013-08-17 22:23:27

Podstrony

Nasza Dziunia dostanie Nowe Życie!(Wskrzeszamy Trupa)

Dziunia w pełnej okazałości:)

,
,


Cała Ruda



Witam wszystkich . Dawno nas tu nie było, co nie znaczy że nic się z Dziunią nie działo :). Z założenia miał to być samochód który praktycznie w całości zrobię sam z pomocą mojej wspaniałej Szwedki :), no może poza lakierem.
Więc założenie im więcej pracy , tym lepiej ( tym większa satysfakcja ).
Na wyporzyczanej spawarce daleko się nie zajedzie. Ilość prac blacharskich troszkę mnie przerosła co nie oznacza że się poddajemy. Zakup spawarki odkładamy na wiosnę, a narazie ..... prace przy wszystkim co w ręce wpadnie.




Autko ma bardzo zniszczone wnętrze ale ratujemy co się da :)
,
.
,
,


Tak to wygląda po obszyciu. ramki narazie malowane ale docelowo mają być alu. otworu na radio narazie nie wycinam, liczę że wpadnie orginał :)





Komentarze

witam serdecznie !
To może jakiś spocik na szwedzkiej ziemi w któreś z następnych wakacji?
Koledzy podbijali Rumunie, to może i za morze ?

Jac Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-07-29 17:55:25]


srogie halogeny:D

Capri1974 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-07-29 21:52:42]


STD szwedzki na renifery

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-07-30 08:03:33]


Siemka! Jak podbijali Rumunię to i Szwecje podbiją także zapraszamy serdecznie tylko dajcie nam trochę czasu na ogarnięcie tematu.

Szwedka Dokładna lokalizacja na mapie [2012-07-30 08:17:31]


Co do halogenów to już zciągnięte ale u nas bardzo popularne w każdym aucie,żeby jakiegoś renifera po drodze nie trafić:)

Szwedka Dokładna lokalizacja na mapie [2012-07-30 08:20:37]


Malowanie tych pajakow...tak prosty pomysl a tak dobrze wyglada :)

on_the_run Dokładna lokalizacja na mapie [2012-07-30 09:53:40]


ee no, po co sciągać - faajne takie halogeny...

Raul Dokładna lokalizacja na mapie [2012-07-30 10:21:00]


Ful, svart och rostig:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-07-30 19:39:23]


Narazie z przewagą na ROSTIG:(

Szwedka Dokładna lokalizacja na mapie [2012-07-30 21:10:39]


Kapitalnie brzydki ten kapeć :). trzeba było kupic jakiegoś saaba 900 2.0 turbo :). Spędził ja pół czerwca w szwecji i to po prostu coś wspaniałego. Jakbym miał tam jakąś bazę wypadową (rodzinę), bez namysłu bym się przeniósł. A z kolegą, który przyjechał polonezem borewiczem, autochtony robiły sobie rodzinne zdjęcia.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie [2012-08-12 00:50:22]


Zabawa z tą maskownicą była bez sensu. Wycięte pod radio w PL są po 50PLN. Szkoda czasu na lepienie tego.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-11-25 18:57:53]


ramki zegarów można kupić tutaj - http://www.didotuning.pl/capri-obramowki-zegarow-p-102.html?cPath=79_81

rzułty BUC Dokładna lokalizacja na mapie [2012-11-25 19:08:06]


z sęsem czy bez sęsu satysfakcja jest, a przy takiej zabawie chyba o to chodzi.

Szwedka Dokładna lokalizacja na mapie [2012-11-25 19:08:43]


Świetna robota z tą maskownica deski. Zrób podstronę bo to jest rewelacyjny materiał edukacyjny.
Ja eksperymentowałem z naprawą spoilera z mk3, tego piankowego i znalazłem sposób, który rozwiązuje problem definitywnie. Muszę tylko materiał opracować i umieścić.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2012-11-25 19:55:21]


Popieram przedmówców, zajebista robota, jak ktoś lubi dłubać, to jaki problem? :)
Czasami chodzi o samą gonitwę za króliczkiem...

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie [2012-11-25 21:10:00]


Sorry, jak pisałem komentarz to nie było jeszcze ostatniego zdjęcia z polakierowanym elementem tylko białe z dziurą na radio:) Kolejna edycja zmieniła postać rzeczy, bo całkiem spoko wyszła ta maskownica. Pomyślałem po prostu, że ulepiłeś maskownice z dziura na standardowe radio co byłoby wg mnie zupełnie bez sensu. Ale cała bez wycięcia jest ok:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-11-25 21:18:01]


skoro pare osób śledzi stronkę, to skorzystam z okazji i spytam czy jest to orginakny klakson mk3 ?

Szwedka Dokładna lokalizacja na mapie [2012-11-25 21:47:36]


Prędzej bym powiedział, że to zestaw grający LaKukaraczę :)

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-11-25 21:49:53]


Tak myślałem. Ale zostaje bo kompresorek siłe ma i dźwięk jest kozacki :)

Szwedka Dokładna lokalizacja na mapie [2012-11-25 21:52:02]


Dobra robota... Z modelarstwa sie nie wyrasta :-)

Człowieniu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-11-25 21:58:37]


Oryginalny klakson z mk3 to to raczej nie jest. Coś mi siękojarzy, że w jakim folderze akcesoryjnym do Capri widziałem zestaw trąbki z kompresorkiem jako dodatek ale fabrycznie były raczej montowane zwykłe przepony.
Niemniej sam zamierzam założyć podobne Bosch'a, któreposiadam. Wydaje mi się, że jakość dźwięku będzie lepsza i klakson na pewno będzie głośniejszy.
Poza tym zawsze możesz założyć dwa z przełącznikiem ;)

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2012-11-25 22:22:22]


"Sens" - OK, "sęs" - WTF? ;D

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-11-25 22:36:57]


wiem. już wiem. już zostałem skarcony za to w domu :)

Szwedka Dokładna lokalizacja na mapie [2012-11-25 22:55:45]


możliwe, że na docelowym rynku był dostępny taki "kit" z tym klaksonem
podobnie wygląda do tych (ale raczej to coś innego? - np. inne mocowanie)
http://www.capri.pl/library/microfilms/capri2/J01.10
http://www.capri.pl/image/folders/capri/mk3-accessories-gb-1980/04

loko [2012-11-26 00:33:32]


'kukaraczy' na dwóch trąbkach się nie zagra, potrzeba jest 5 sztuk :)

Mysza liil (EM) [2012-11-26 07:06:44]


ja w swoim taunusie też mam wypolerowany alternator mineło już kilka lat a on cały czas ładnie wygląda nie był zabezpieczony wystarczy co jakiś czas lekko przepolerować pastą i jest dobrze

rafal81 Dokładna lokalizacja na mapie [2012-11-26 08:12:14]


a co to za materiał tak ładnie dociety na ta maskownicę?

Modeon Dokładna lokalizacja na mapie [2012-11-26 16:52:07]


jak wszystko w Szwecji ekologiczne to i skóra też ekologiczna :) fajna struktura.
Słupki też tym okleiłem.

Szwedka Dokładna lokalizacja na mapie [2012-11-26 17:56:28]


dzięki za info na temat polerowanego alu. może się połakomię na cały blok.
przy temacie orginalnych części chciałbym potwierdzić moje domysły.
czy te zapięcia pasów są org.

Szwedka Dokładna lokalizacja na mapie [2012-11-26 19:25:51]


ale blok ani głowica w OHC nie są aluminiowe więc lepiej pomalować nić polerować

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-11-26 19:34:59]


dzięki za podpowiedz. nie wiedziałem. obecniejest pomalowany ale albo źle przygotowno pow. albo lipna farba. z jakiego materiału jest blok i głowica ?

Szwedka Dokładna lokalizacja na mapie [2012-11-26 19:45:28]


z żeliwa

Konar [2012-11-26 19:46:07]


Ja miałem takie cudo: http://www.capri.pl/image/car/152/15768
Nie było to zbyt praktyczne i fakt, że pewien młodzieniec na Spring Open rozgniótł je pośladkiem niespecjalnie mnie zmartwił :-)

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie [2012-12-26 19:04:47]


http://www.capri.pl/car/1053 tu jest capri z lusterkami na błotniku:)

przemomyk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-12-26 20:54:16]


Lusterka na błotniku to poroniony pomysł. Nic nie widać.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-12-26 21:01:46]


Spójrz na to i uświadom sobie, że lusterka na błotnikach to nie jest dobry pomysł:
http://www.capri.pl/car/476

I popraw błędy ortograficzne w treści Twojej strony bo aż wstyd.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2012-12-27 08:27:31]


Tutaj też masz na błotnikach:
http://www.capri.pl/image/car/91/25699
...ale przyłączam się do powyższych opinii i też bym Ci raczej odradzał ten krok :)

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-12-27 10:48:29]


do michukrk:

- jak ja bym tak komus napisał o błędach ortograficznych to by mnie zjedli, a tu prosze jest git.

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl [2012-12-27 17:53:33]


Obora Capri Wilkenriedem Capri.pl!

Konar [2012-12-27 17:59:36]


dzięki za podpowiedzi i fotki. widzę że ten egzemplarz posiada identyczne lustereczka http://www.capri.pl/car/476 i całkiem przyjemnie wyglądają na drzwiach. trafna uwaga u kolegi Piotra -" nie lubie nieodwracalnych przerobek, w razie czego jak mi sie nie beda podobaly to wroce do oryginalnych "
dzięki za zimny prysznic :)

Szwedka Dokładna lokalizacja na mapie [2012-12-27 20:23:58]


Jak się dostaje taki prezENT! pod choinkę to emocje biorą górę nad ortografią :)

Szwedka Dokładna lokalizacja na mapie [2012-12-27 20:42:00]


Jak je polerowałeś? Bo mnie też to czeka, ale odkładam na nie wiadomo kiedy ;)

Michał_MSK [2013-01-02 20:05:40]


Starą farbę usunąłem szczotką drucianą na wiertarce a następnie ze względu na skomplikowany ksztalt felgi,ręczne drapanko papierem 240,400,800,1000 i pasta polerska.Narazie mam zrobioną jadną na próbę ale myśl o pozostalych czterech odsuwa projekt na dalszy plan :)
Zabieram się za nie jak się tylko zregenerują opuszki palców.

Szwedka Dokładna lokalizacja na mapie [2013-01-02 21:19:32]


:))
"Zabieram się za nie jak się tylko zregenerują opuszki palców.''
Najlepiej weź papier 240, 400 i 800 i przepoleruj - opuszki będa jak nowe :)))

a felga wyszła super

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-01-02 21:21:49]


Starą farbę najlepiej usunąć Scansolem, a raczej polerka to nie 1000 a jakimś 2000 papierkiem co ?

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-01-03 00:19:38]


może masz rację. mi wyszło po papierze 1000, tyle że po 2000 może mniej bym się namęczył pastą polerską. kolejne sprawdzę papierem 2000, zobaczymy :)

Szwedka Dokładna lokalizacja na mapie [2013-01-03 19:39:56]


obowiazkowo na mokro ale to chyba raczej wiadome :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2013-01-04 11:28:32]


Przeglądałem właśnie opony na te wspaniałe felgi co się płodzą :) i znalazłem na capri.pl cooper cobra radial gt. wyglądają fenomenalnie. niestety niedostępne, dzwoniłem nawet dzisiaj do paru losowo wybranych dilerów w Kanadzie gdzie dowiedziałem się, że R13 jest już nie produkowane. Może ktoś ma kontakt na firmę, która tym handluje ( stare zapasy :) ) , może ktoś ma luźny komplet na zbyciu? :) :) :) jeśli nie to co by mogło być w zastępstwie? z białymi napisami oczywiście. Przy okazji czy rozmiar 205/60R13 wejdzie?

Szwedka Dokładna lokalizacja na mapie [2013-01-08 20:50:40]


wejdzie ten rozmiar - ale na przód lepiej 185/70 a tył 205/60 .... R13 robią wciąż sporo .... mozna poszukac na www.ceneo.pl

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-01-08 21:16:44]


robią sporo ale nie 205/60 :) 2 lata temu jak szukałem, to miałem zaledwie 5 opcji do wyboru (nankang 2modele, toyo, falken i vredestein). Padło na Falken-a i w sumie nie narzekam (tył 205/60 przód 185/70). Poszukaj za granicą może będzie szerszy asortyment :)

reset Dokładna lokalizacja na mapie [2013-01-15 10:00:16]


Wstyd się przyznać ale mam takie pytanko,które może wydawać się głupie ale ja chciałbym poznać dokładną odpowiedź: jak jest różnica między Pinto a Koeln?

Szwedka Dokładna lokalizacja na mapie [2013-01-22 20:29:37]


O kurde, tego chyba jeszcze nie było :)
Pinto to rzędowa 4-ka, a koeln do widlasta 6-tka. Jeśli chcesz wiedziec więcej, to wejdź w dział "garaż".

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2013-01-22 20:32:33]


W sumie, to zbyt ogólnie napisalem. V4 było też Koeln. (Angielskie v4 i v6 to essex).

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2013-01-22 20:33:43]


Generalnie to są nazwy rodzin silników. Tak z grubsza:

Brytole nazywają też nazw Taunus dla Koelnów. Silniki V4 i V6.
V4 OHV: 1.3, 1.5, 1.7,
V6 OHV: 1.8, 2.0, 2.3, 2.6, 2.8, 2.9, 4.0,
V6 QOHC: 2.9 Cosworth

Rodzina Essex (silnik calowy)
V4 OHV: 2.0
V6 OHV: 2.5, 3.0

Pinto to silniki 4 cylindrowe SOHC.
R4 SOHC: 1.3, 1.6, 1.8, 2.0,
R4 DOHC Cosworth: 1.6, 2.0, i pewnie jeszcze kilka innych z różnymi typami rozrządu łańcuch, pasek

Były też 4 cylindrowe SOHC z amerykańskiej rodziny Lima montowane w Mustangach Fox-body, Merkurach XR4Ti oraz Merkury Capri Mk2 i późniejszych Merkurach Capri na płycie podłogowej Mustangów Fox-body.
R4 SOHC: chyba 2.0 i 2.1 i na pewno 2.3

Rodzina Kent:
R4 OHV: 1.3, 1.6, 1.8,

Dodzina Valencia (Fiesty chyba Mk2 i Mk3)
R4 OHV: 1.1, 1.3,

Rodzina CVH (SOHC)
R4 SOHC: 1.4, 1.6, 1.8, i pewnie kilka innych

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2013-01-22 21:26:43]


wielkie dzięki, dobrze wiedzieć czym za 2 lata będę jeździć :)

Szwedka Dokładna lokalizacja na mapie [2013-01-22 22:10:49]


Tak jak napisałem - to z grubsza.
Jest tego sporo więcej i mam nadzieję, że się nie pomyliłem. Są jeszcze:
Zetec: (nic o tym nie wiem)
Vulcan: V6 OHV 3.0 i 3.8 bodajże
Windsor: V6 i V8
Endura (chyba) R4 OHV z Fiesty Mk4, Ford Ka, Puma?
Coś tam V6 z Mazdy

Zapomniałem jeszcze o DOHCach 8 i 16 zaworowych. Na forum informacji jest sporo. Poczytaj bo jest tam cenna wiedza i na pewno bardziej precyzyjna niż ot co wyżej napisałem a pewnie zaraz ktoś będziemusiał prostować.

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2013-01-22 22:37:49]


Kent były jeszcze 940 ccm i 1100 ccm , a 1.8 ?

Valencia również 957 ccm (i 1100) w Mk1 (1.3 juz kent) .

A czy nie było przypadkiem Essexa 1.7 litra ? Transit ...


To strasznie zamieszane ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-01-22 22:39:10]


skoro starzy wyjadacze tego nie łapią do końca to jak my mamy się w tym połapać :)

Szwedka Dokładna lokalizacja na mapie [2013-01-22 22:43:19]


obawiam sie ze w pewnym momencie to i ford sie sam pogubil :D

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2013-01-23 00:29:54]


Michu, 3.8V6 Fordowskie to Essex, nie Vulcan. Tylko nie od tego Essexu ;)

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie [2013-01-23 09:27:55]


Tak czy inaczej mocno dziurawe te Wasze wykazy fordowskich silników, Panowie. W moich kwitach widzę 119 wariantów pojemnościowych, ale nie będę robił wiochy na stronie Szwedki. Może kiedyś znajdzie się dla takiego zestawienia miejsce np. w "garażu"...
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-01-29 23:29:45]


Przy takim stanie słupków, proponuję zdjąć podszybie - pod spodem napewno niezłe sito:(

Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2013-08-05 10:40:43]


Dzięki za podpowiedz. Dzisiaj się za to zabieram.

Szwedka Dokładna lokalizacja na mapie [2013-08-07 07:57:23]