logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » Kocewicz - Ford Taunus 12M P4 1.5 V4 Koeln 1964

Kocewicz - Ford Taunus 12M P4 1.5 V4 Koeln 1964

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: Kocewicz
Samochód: Ford Taunus 12M P4 1.5 V4 Koeln 1964
Status: aktualnie posiadany (od 2017-07-31)
Aktualizacja: 2017-10-05 11:02:21

Właściwie jest to mój początek przygody z motoryzacją. Taunus przyjechał ze Szwecji, przeszedł w międzyczasie przez ręce niemieckie, ostatecznie kupiony w Polsce od handlarza. W momencie zakupu 2 miesiące temu wyglądał przyzwoicie, ale pilnie domagał się tysiąca mniejszych i większych poprawek.
Na szczęście wszystkie główne układy zdają się zachowywać normalnie, a auto mimo stania rzekomo od 2011 do 2016 pod chmurką, nie straciło wiele na wdzięku (nie licząc podłogi w nogach kierowcy i pilota, będzie z tym trochę dłubaniny u blacharza).
Na razie jestem na etapie szukania fachowca od spawania blachy, rzeczoznawcy i właściwie kogokolwiek z okolic Łodzi, kto umiałby doradzić, jak przebrnąć przez warsztaty, urzędy, ubezpieczalnie i stacje diagnostyczne. Totalnie nie wiem do jakiego momentu mam doprowadzać wóz do przyzwoitego stanu, zanim będę mógł go zacząć rejestrować. A przecież stanie i niejeżdżenie jest w dłuższej perspektywie zabójcze dla podzespołów...

Komentarze

Ładny, to jeden z tych przedniaków, którego mógł bym mieć.

Killer vel M-maniac Dokładna lokalizacja na mapie [2017-10-05 12:51:04]


Fajny jest widze,że łódz sie rozrasta pod względem starego Forda. Powodzenia

krzys escort mk2 [2017-10-05 18:52:40]


Kiler , Ty chcesz wszystkie Mki

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-10-05 20:04:31]


Auto już po przeglądzie, geometrii, póki na na miękkim dowodzie, jeździ aż miło. Na zimę poszło do ogrzewanego garażu, wiosną będę szukał spawacza. A w tzw. międzyczasie do poprawy uszczelka szyby przedniej bo chlipie wodę...

Kocewicz [2017-12-02 19:10:42]


No świetny staruszek! ;) świetna taka kanapa...

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2017-12-02 19:27:01]


a gdzie on ma znaczek Forda- tak wiem, nie fabryka sie zbuntowała i nie dała...

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2017-12-04 09:58:45]


na chlapaczach ślepoto :)

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2017-12-04 12:50:55]


Chlapacze są od szwedzkiego dilera, egzemplarz na RFN by ich nie miał. W Niemczech przez 20 lat, do jesieni 1965, obowiązywał zakaz z centrali w Detroit, używania tak zwanej "śliwki". Podobno za karę za wojnę ;)

Kocewicz [2017-12-04 15:05:00]


Co jak co, ale akurat Henio Ford na tej wojnie zrobił gigantyczny interes. Najpierw wziął od rządu USA kasę za wyprodukowanie w swojej fabryce Willow Run w Michigan prawie 9000 bombowców B-24 Liberator, a od rządu III Rzeszy niemniejszą kasę za kilkadziesiąt tysięcy ciężarówek wyprodukowanych w Kolonii dla Wehrmachtu. Potem te bombowce zbombardowały (m.in.) tę jego fabrykę ciężarówek w Kolonii i Henio - jako obywatel USA - wystąpił do swojego rządu o gigantyczne odszkodowanie za jego mienie zniszczone przez wojska USA podczas działań wojennych na terenie Niemiec.
I oczywiście - jak to w praworządnym kraju - kasę tę dostał...
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-12-04 19:00:51]


to się nazywa ,,mieć łeb do interesów"

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-12-04 19:32:41]


Myślę że Heniowi z Antonim by tak dobrze nie poszło .
Dwie komisje i Henio leci z torbami , a w torbach zawiasy .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-12-04 22:14:19]


Ponoć podziwiał Hitlera, taka troche czarna karta tej marki ;)

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2017-12-05 05:11:03]


KRK wiesz jakie to ciężarówki ford klepał dla Wehrmachtu?

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie [2017-12-05 05:11:56]


wcześniej robił interes ze Józkiem S, ale podobno biznesu nie zrobił. Po wybudowaniu fabryki, kiedy doszło do podziału zysków, oznajmiono mu iż w CCCP nie ma wyzysku pracowników, wobec czego zysku też nie ma. I nie ma co dzielić. A za fabrykę dziękują bardzo, robotnikom w niej się wygodnie pracuje.

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2017-12-05 14:44:45]


Ignacy - było tego kilkanaście modeli: od łazików przez półciężarówki i "poważne" ciężarówki aż po wozy półgąsienicowe i wojskowe autobusy. W sumie Adolf kupił od Henia dla swej armii blisko 100 tysięcy pojazdów (nie licząc 120 tysięcy służbowych osobówek Model A, B, C, Y, G48, G78, G81, G92, Rheinland i Taunus dla oficerów).
Łaziki to głównie Ford EG Typ 40 i krótka seria Forda G48.
Półciężarówki (do 2.5 tony) to Ford BB (także jako 18-osobowy mikrobus)
Ciężarówki (ponad 3 tony) to Ford V8-51 (także jako 35-osobowy autobus), Ford G 917/987/997/087 (także jako 25-osobowy autobus), Ford G 188/388/198TS/398 oraz Ford G 198TWA.
Zaś Ford Maultier V3000 SSM był 3-tonową ciężarówką z napędem gąsienicami pod skrzynią i skrętnymi kołami z przodu.
Masz to wszystko tu http://www.kfzderwehrmacht.de/Hauptseite_deutsch/Kraftfahrzeuge/Deutschland/Ford/ford.html i na niemieckich stronach Wikipedii
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2017-12-05 19:36:26]


Cos więcej na ten temat:
https://jasonweixelbaum.wordpress.com/2012/05/09/debunking-conspiracy-ford-werke-and-the-allied-bombing-campaign-of-cologne/amp/

michukrk Dokładna lokalizacja na mapie [2017-12-06 17:10:42]


Auto oczywiście jeździ i ma się dobrze. Wczoraj stuknęło mi 7,500km od czasu przywrócenia do ruchu. Silnik jest bardzo zdrowy, oleju nie bierze, tylko trochę poci przy aparacie zapłonowym i pompie paliwa. Katalogowe 130+ rozwija. Podłoga pospawana, układ kierowniczy zregenerowany, szyba uszczelniona, tapicerka zregenerowana, sporo galanterii przez ten rok skompletowane, ogólnie cud miód. Plan na sezon zimowy - inspekcja pompy wody, demontaż i smarowanie linki sprzęgła - skrzypi jak trochę pochodzi, no i wyrychtowanie całej osi tylnej z resorami i hamulcami. Udało mi się tanio kupić drugi komplet więc mogę sobie dłubać bez stresu związanego z wycofywaniem auta z ruchu. No i mam drugi komplet felg więc można myśleć o piaskowaniu, malowaniu, podmienianiu, zakupie zimówek itd. A potem, wiosną jakoś, w planach hak i jakaś stylowa przyczepka. Podsumowując, auto bardzo wdzięczne w eksploatacji, wcale nie ma problemu z częściami, grunt to kupić w dobrym stanie blacharskim i nie dać zapuścić.

Kocewicz [2018-10-14 14:31:36]


Ustrzelony na chojnach.Powodzenia moze jakies spotkanie?

krzys escort mk2 [2018-10-14 18:56:33]


Z tym białym Escortem zawsze chętnie :)

Kocewicz [2018-10-14 19:23:49]