logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » AndrzejK - Ford Capri Mk III 2.9EFI V6 Koeln 1979

AndrzejK - Ford Capri Mk III 2.9EFI V6 Koeln 1979

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: AndrzejK Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Capri Mk III 2.9EFI V6 Koeln 1979
Status: sprzedany (w posiadaniu od 2019-06-14 do 2021-06-16)
Aktualizacja: 2021-06-14 21:42:56

Podstrony

Ford Capri Mk III 2.9EFI V6 Koeln 1979

Chwilę się zeszło ze znalezieniem czasu, ale zbiera się coraz więcej papierów itp., więc warto w końcu zebrać całą "historię" w jednym miejscu.

Capri z 1979r, "urodzone" jako 1.6, obecnie pod maską 2.9EFI V6. Poprzednim właścicielem był tomma (opis auta: https://www.capri.pl/car/4764 ). Zakupiłem go w 2019 roku.

Wyjściowo 2.9EFI, z poprawionym zawieszeniem (amortyzatory z regulacją twardości), hamulcami (na przodzie 4-tłoczkowe zaciski Willwood i tarcza 280mm, z tyłu tarcze hamulcowe ze Sierry) i w teorii pancerną skrzynią (MT75). Buda po blacharce, choć kilka ładnych lat temu. Znalazło się też i nagłośnienie.

Capri nie jest "w oryginale" i nie takie miało być. Ładne, "w oryginale" (no, może poza kolorem), teraz chciałem czegoś bardziej zrobionego "pod siebie".

Dzień zakupu

Dzień zakupu

Dzień zakupu

Dzień zakupu

Dzień zakupu

Dzień zakupu



I tak to się zaczęło...

06.2019
Pierwsze poprawki i zmiany.

- Naprawiona została dmuchawa
- Wymieniony uszczelniacz skrzyni
- Pełne zderzaki z "kłami" i "wąsami" z Capri MK3
- Wyleciał z samochodu alarm i otwieranie z pilota (klamka kierowcy zamieniona na wersję z zamkiem)

O ile pomysł otwierania auta z pilota był spoko, tak będąc fanem manualnych rozwiązań - wolę otwieranie z kluczyka, które zadziała zawsze, nawet jak padnie akumulator.



08.2019
Kolejna porcja poprawek

- Regeneracja przekładni kierowniczej
- Wymiana tłumika środkowego
- Naprawy przedniego zawieszenia (wahacze, tuleje wahaczy, gumy stabilizatora, łożysko i kasowanie luzów łożysk)
- Uszczelnienie szyby

10.2019
- Wymiana przewodów paliwowych
- Wymiana pompy paliwa

Przy okazji po kilku miesiącach czekania dotarły wreszcie koła i opony, na które czaiłem się od dawna. Mimo wszystko 16'' na których przybyło Capri to nie do końca moja bajka.

Ich miejsce zastąpiły:
- JBW RS4 15'' 7.0 na przód
- JBW RS4 15'' 8.0 na tył

Na nich natomiast pojawiły się Toyo T1R (205/50).
Nie obyło się też bez nowych dystansów aby opony nie obcierały w nadkolach i konieczności zrolowania rantów nadkoli.

Efekt uboczny - ranty nadkoli są zabezpieczone, ale czekają na ponowne polakierowanie.

JBW RS4 15''

JBW RS4 15''



03.2020
Skrzynia pracowała bez zarzutu, ale jak to ja... no nie dawało mi to spokoju. Poprosiłem więc Chudera o regenerację skrzyni. Teraz pracuje już cicho.

Całe wnętrze zostało też rozebrane i wyłożone matami termicznymi i wygłuszającymi.

Oprócz powyższych również "przy okazji"
- Nowy zbiornik paliwa i pływak (w końcu działa wskaźnik poziomu paliwa!)
- Nowy akumulator
- Nowa chłodnica

Z zewnątrz pojawił się też ostatni brakujący element - tylni spoiler, oryginalny.

Przy okazji wymieniłem również
- klosze lamp tylnych na świeższe, w prawie idealnym stanie
- grill na ten z MK3

Wchodzi spoiler i nowe klosze

Wchodzi spoiler i nowe klosze

Grill od MK3

Grill od MK3



07.2020
Mimo iż był już nowy akumulator, to jednak jego pojemność nadal nie pozwalała na "normalne" odpalanie. Ewidentnie brakowało mocy.

Wjechał więc "pełnowymiarowy" akumulator w specjalnym pojemniku, zamontowany za tylną kanapą.

Jednocześnie obecną kierownicę zastąpił model MOMO Prototipo, wraz z nabą quick-release.

Momo prototipo + quick release

Momo prototipo + quick release



(Kilka dodatkowych zdjęć auta z tamtego okresu)



09.2020
Przyszedł czas na odświeżenie tematu skrzyni i "uszytwnienie" nieco wybierania biegów.
- nowy quick shift do MT75
- nowy wybierak

I w końcu mogę bez problemu trafiać w biegi.

11.2020
Pełen detailing lakieru i powłoka Gtechniq Crystal Serum Light Black.



03.2021
- Demontaż subwoofera i wzmacniacza
- Wymiana miedzianych przewodów hamulcowych na stalowe (ATE)
- Nowa pompa hamulcowa

Dodatkowo wnętrze nieco się zmieniło.
- Montaż foteli kubełkowych (OMP First-R)
- Montaż pasów szelkowych

Kubełki + Momo + nowa gałka zmiany biegów

Kubełki + Momo + nowa gałka zmiany biegów

Komentarze

Piękne auto. Wg mnie bardziej pasuje ten środek recaro niż kubły.

MetfaN [2021-05-28 18:53:48]