logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » RICOGAME - Ford Taunus TC I 1.3 R4 Pinto GT 1971 "Bullit"

RICOGAME - Ford Taunus TC I 1.3 R4 Pinto GT 1971 "Bullit"

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: RICOGAME
Samochód: Ford Taunus TC I 1.3 R4 Pinto GT 1971 "Bullit"
Status: aktualnie posiadany (od 2023-08-10)
Aktualizacja: 2023-11-11 17:46:39

Bullitt czyli upragnione daily

Znowu to zrobiłem, kupiłem upragnionego Taunusa TC I w dwóch furtkach i to ze skośną deską. Tym razem nie robimy projektu muzealnego a sprawnego daily. Tym razem pod maską nie znajdzie się 2,9 tylko jakieś pinto. Auto ma wrócić na drogi jak najszybciej i dawać frajdę z jazdy...

1) dzisiaj przyszły aż dwie paczki. Jak na dobrym weselu, jest coś nowego i starego... jest też coś podarowanego od Tweeda mianowicie stacyjki. Pięknie dziękuję za wsparcie procesu powrotu Tauniaka na drogi. Są też nowe blachy... nie mogę się doczekać rozpoczęcia prac...

2) okazało się, że oryginalny silnik 1,3 został zastąpiony jednostką 1,6. Fajnie bo to kilkanaście kucy więcej. Chyba wyremontuję właśnie ten silnik i dodam coś od siebie...

3) wnętrze oficjalnie rozebrane. Kurcze nie było łatwo to tozmontować...

4) to decyzja co do silnika chyba zapadła. Dzisiaj odebrałem 2.0 pinto i skrzynię 5.
Mam też fajny plan na ten motor. Ale wszystko się okaże jak zobaczymy co jest w środku.
Blok 205. Silnik od sierki z 83r...

5) a moje pinto będą zasilać Solexy 40 PII.

6) silnik ulega atomizacji. Wygląda na to, że nie tak dawno był remontowany.
Panweki ledwo dotarte. Wał w sumie z jedną rysą. Progów na cylindrach nie ma. Nieznacznie przytarte. Przyznać się, kto ostatnio remontował czerwono czarne pinto.
Koniki w głowicy nówki. Wałek w doskonałym stanie.
Uszczelniacze nowe. Jak tak dalej pójdzie to wymienię olej i zamontuje.
Zrobiłem kilka filmików, później wrzucę...

7) okazało się, że z tyłu jest stabilizator. Ciekawe czy poprzedni właściciel dodał, czy był oryginalnie.
Miałem nadzieję, że jak poprzedni właściciel wpakował 1,6 zamiast 1,3 to pokombinował też coś z mostem. Niestety na tabliczce mamy piękne 4.11. Słabo. Musimy to wymienić.

Ale są i dobre wiadomości. Bak w środku jak nowy. Wystarczy wyczyścić z zewnątrz.

Komentarze

Gratulacje! To ten z olx?

Chinodios [2023-08-11 20:24:34]


Dzięki, nie tego udało mi się wyrwać od lokalnego importera klasyków Route92.
Cena to zaledwie 7600pln.
Auto z austrii z pełnymi doksami.

1,3 pinto zagadał po 20 latach na widok nowego akumulatora, na starej benie...
Dużo pracy mnie czeka...

RICOGAME [2023-08-11 20:51:47]


O to jak daily to mam fajne 2.0 pinto z automatem i wszystkim do swapa:)

Fajnie się prezentuje:) blacharsko jak się trzyma??

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-08-12 07:48:15]


Brzmi świetnie. Daj proszę znać ile byś chciał za same pinto bez skrzyni? Chce aby została jakaś przyjemność z jazdy hyhy.
Nie ukrywam, że najpierw chcę go uzdatnić do jazdy i ogarnąć blacharsko.
Potem będę myślał nad upgrade.

To jest piękne w fordach. Auto stało 20 lat a odpalił na strzała i pięknie chodzi.

Pa początek potrzebuję na pewno:
- Stacyjki z kluczykiem
- reparaturek tylnego błotnika
- kierunków przód

RICOGAME [2023-08-12 09:22:07]


Nastepny dziobak na naszych drogach
Gratulacje !

szwaycar [2023-08-12 10:37:23]


Dziękuję bardzo, ale jeszcze wstrzymajmy się z gratulacjali do czasu aż wyjedzie na drogi... jeszcze dużo czasu upłynie...

RICOGAME [2023-08-12 13:41:54]


Najważniejsze ze jest ;)

szwaycar [2023-08-12 15:31:03]


Mam głupie pytanie...
Gdzie jest VIN w TC1?
Poza tabliczką na przednim pasie.

W TC3 miałem na podłodze, koło siedzenia, a tutaj?

RICOGAME [2023-08-12 19:58:26]


Pod maską na prawym fartuchu

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-08-12 20:31:22]


na prawym fartuchu ale troche niżej, bliżej podłużnicy

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-08-12 20:55:48]


Piękne dzięki... dobrze wrócić na łono fordowców... :D

RICOGAME [2023-08-12 22:51:01]


Szybkie pytanie, czy reparaturka błotnika od TC 1,2 i 3 są takie same?
Jest dużo ogłoszeń dot. TC 2 i 3 ale nie jest nic napisane odnośnie TC1

RICOGAME [2023-08-14 09:07:04]


Nie - troche inna jest

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-08-14 10:23:57]


Dzięki za info. To trzeba będzie samemu dorobić 😜

RICOGAME [2023-08-14 11:46:27]


ale po co, to nie jest prosty element do dorobienia, a na motomobilu (i pewnie i Camaro czy Chudera) kupisz.

https://www.motomobil.com/en/products?katalog_name=TAUNUS&katalog_seite=21&katalog_seite_id=9

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-08-14 11:52:06]


Fajna stronka, dzięki. Do chłopaków też się odezwę.

RICOGAME [2023-08-14 14:12:31]


Jak dla mnie to różni się tym, że od tc1 jest półokrągła na łączeniu z poszyciem bocznym, a tc2 i 3 jest jakby więcej "mięsa" powyżej nadkola. Same nadkola są takie same wg mnie.

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-08-15 11:04:36]


Ja u siebie wstawiłem z trójki -- jest podobna -- ale tylna linia wychodzi za wysoko

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-08-22 02:28:19]


Później tutaj musiałem poprawiać przetłoczenie żeby było niżej :)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-08-22 02:32:17]


Ooo, to w sumie niewielka zmiana.
Na wszelki wypadek kupiłem dedykowane do TC1.
Zobaczymy jak wyjdzie...
Obawiam się, tylko co znajdę pod szpachlem na tylnich błotnikach...

RICOGAME [2023-08-22 11:57:43]


a tak z ciekawości takie narożniczki ile kosztują ? :) i jeden sierp

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-08-24 16:04:12]


Motomobil?

Morales [2023-08-25 17:55:34]


Jakiś czas temu ( ca. 1 rok) ściągałem takie coś za niecałe 200 zł za element, czas oczekiwania w granicach tygodnia nawet do miesiąca

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2023-08-25 19:32:49]


Kupiłem na motomobile.
Tylna ćwiara to koszt 43eur.
Sierp/ to 52eur.

Fajne bo ocynkowane.
Koszt wysyłki to 22eur.
Są na stanie więc czas oczekiwania ok 3-4 dni...

Jakby co to Chuder ma, nawet nieco taniej. Nie wiem czy te same...

RICOGAME [2023-08-25 21:39:21]


Nie wiem jak Wy, ale ja miałem problem w znalezieniu nowej pompy hamulcowej do Tauniaka. Były albo mega drogie, albo niedostępne.

Starym patentem, kupiłem pompę od volvo 340. Pasuje ideolo, kosztuje poniżej 200pln. Jedynie zbiorniczek delikatnie nie pasuje...

RICOGAME [2023-09-01 12:46:03]


Właśnie dostałem foto z lakierni odnośnie felg...
Petarda

RICOGAME [2023-09-22 10:33:17]


Archeologia wnętrza
https://fb.watch/neE3cckGz9/

RICOGAME [2023-09-23 15:23:34]


Archeologii ciąg dalszy...
Okazało się, że silnik to 1,6.
Proszę o wsparcie w rozszyfrowaniu czy jest to high compression...
Bo trochę zardzewiałem z oznaczeniami Forda...

RICOGAME [2023-09-30 12:24:36]


Ten numer raczej nic nie powie.
Sprawdź czy coś jest wybite od góry,kawałek nad rozrusznikiem na tej "flanszy"do której przykręca się skrzynię.

PL [2023-09-30 12:31:47]


Chociaż nie wiem czy to dopiero od około 82r nie było w tym miejscu oznaczanie

PL [2023-09-30 12:39:02]


Koło dzwonu jest 26F81.
A nr silnika bardzo słabo widoczny

RICOGAME [2023-09-30 12:42:08]


Zobacz które miejsce pokazuje czerwona strzałka na zdjęciu które wstawiłem.

PL [2023-09-30 12:45:21]


Jeżeli w tamtych latach już oznaczali to szukaj tu.

PL [2023-09-30 12:47:56]


PL [2023-09-30 12:52:04]


Dzięki PL za podpowiedź.
Tak jak mówiłeś oznaczenie było tam.

Oznaczenie LA niestety wskazuje na niską kompresję.
Ale zaczynam się ostro zastanawiać czy nie odbudować tego motoru?
Z 1,6 można już coś wykrzesać.
Chyba zmieniamy plany co do 2.0...
Co o tym sądzicie?

RICOGAME [2023-09-30 15:32:37]


Matching numbers?
Jeśli tak to bym robił. Jeśli nie to 2.0.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-09-30 15:35:27]


LA to niski stopień ale nie najsłabszy bo 68KM

PL [2023-09-30 15:41:43]


Niestety w papierach 1,3...

RICOGAME [2023-09-30 15:42:15]


Z dużym stopniem były po 58KM

PL [2023-09-30 15:42:38]


To ciekawe,
Czym się więc różniła wysoka kompresja od niskiej?
Tłoki były z garbem, czy głowica miała inny kształt?
68KM To już potęga hyhy

RICOGAME [2023-09-30 16:00:44]


Kluczem, w pinto, jest wysokość kompresyjna tłoka. Tłoki, na pierwszy rzut oka, wyglądają tak samo, dopiero pomiar zdradza stopień sprężania w silniku. Zawsze możesz splanować mocno blok i efekt będzie podobny (tyle, że trzeba wtedy uważać na inne rzeczy).

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2023-10-02 07:41:56]


Ciekawe, czyli tłok ma ten sam skok ale jest wyższy/niższy.
We fiatach stosuje się np tłoki z garbem w celu doprężenia silnika.
Tu podnosili cały cały tłok.

Planowanie bloki to super pomysł ale trzeba na pewno sprawdzić długość szpilek głowicy.
Czy napinacz paska rozrządu radzi sobie ze zniwelowaniem różnicy?
Ja na pewno nie planuje takiej ingerencji w blok.

RICOGAME [2023-10-02 10:36:25]


Napinacz znosi. Przy większym planowaniu warto założyć regulowane kółko wałka. Planowanie bloku możesz planować, bo żeby to dobrze rozkminić i wycisnąć co się da, to trzeba sporo pokombinować. W razie czego dzwoń albo do mnie, albo do Trefla, jego pinto już wielokrotnie było robione i za każdym razem coś lepiej/inaczej.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-02 10:43:08]


Polecamy tych allegrowiczów :)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2023-10-02 10:57:58]


Dobrze jest wrócić na łono fordowców hyhy

RICOGAME [2023-10-02 12:20:27]


Ja mam w fiacie 128 uciętą głowice jak dobrze pamiętam 5mm(20 lat temu robione) , pamiętam że trzeba było uciąć te tulejki ustalające bo uszczelka latała luźno po położeniu glowicy

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-10-02 12:26:44]


Która wersja 128? 1.1 czy 1.3? Jak sobie poradziłeś z tłokami?
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-02 13:22:17]


1.3 , tłoki są z ritmo i aktualnie jest 1301 . Wysokością są takie same tylko średnica , szlif załatwił temat

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-10-02 16:35:39]


To coś mocno nie pamiętasz z tymi milimetrami :) Kiedyś (pewnie ze 40 lat temu) robiłem kilka takich silników do sportu i był to silnik, z którego wystarczyło najmniej zebrać, żeby mieć wynik. Wszystkie Skody, Łady, Dacie, PF po splanowaniu głowicy o 2 mm miały taki przyrost CR jak 128 po splanowaniu 1 mm. Dlaczego? Bo jest to niespotykanie krótkoskokowa jednostka.
Silnik 1.3 (obojętne 128, X1/9 czy 138 Ritmo/Regata) ma skok 55.5mm i CR 9.2:1. Rachunek arytmetyczny na poziomie IV klasy podstawówki wykazuje, że teoretyczna (dla walca idealnego) wysokość komory spalania w GMP tłoka wynosi 6.8mm, bowiem 55.5+6.8=62.3, a 62.3:6.8=9.2. Po splanowaniu JEDNEGO milimetra mamy 55.5+5.8=61.3 oraz 61.3:5.8=10.6, czyli idealny wynik pod wałek "szybki szosowy", a po zdjęciu 2mm odpowiednio 60.3:4.8=12.6, co przy sporych kombinacjach z krzywkami wałka, punktem zapłonu, ciepłotą i przerwą na świecy oraz składem mieszanki daje jeszcze silnik jako-tako pracujący w warunkach wyścigowych. Ale PIĘĆ mm w tym silniku? NO WAY! Już przy 4mm dostajesz stopień sprężania 58.3:2.8=21 (w sam raz dla wolnossącego Diesla, bo turbo już na tym nie ujedzie), a przy 5mm byłoby to 57.3:1.8=32. Takich zwierząt nie ma. A zdejmować 5mm po to, żeby potem pakować podwójną uszczelkę, rezać tłoki i dłubać w głowicy to mija się z celem. Najlepsze 128 1.3 jakie znałem (Janowski, Witkowicz, Wisławski) miały zdjęte 1.5mm i wałek 290/320 - na jednym DCOE40 miało to 110PS i 9s do setki nas seryjnym dyfrze.
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-02 17:30:26]


Jak by to napisać żeby było po twojemu... Ciągle są rzeczy o których w książce nie przeczytasz ;⁠-⁠)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-10-02 17:41:21]


W sumie żeby nie było że wymyśliłem.... Fiata mam dalej , przyjedź zdejmiemy głowice i zobaczymy czy dobrze czytasz książki :⁠-⁠D

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-10-02 17:45:51]


No to decyzja co do silnika zapadła.
Właśnie odebrałem 2.0 pinto i skrzynię 5.
Mam tylko nadzieję, że nie będę miał dzwona na A2.
Śmierć od pinto brzmi epicko ale nie czas umierać.

Stay tuned...

RICOGAME [2023-10-04 18:51:20]


Prawie jestem zazdrosny :) fajnie się na tym silniku jeździ :)

Tweed [2023-10-04 19:19:33]


Fajny zestaw, jeszcze most z przyzwoitym przełożeniem i można śmigać przyjemnie :⁠-⁠)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-10-04 19:48:00]


Myślę, że jako daily mi wystarczy.
Co do mostu, planuje 3,45. Teraz pewnie jest 4.11 bo auto oryginalnie miało 1,3.

RICOGAME [2023-10-04 20:16:52]


No na 4.11 to tak do upalania spoko po miejscu ale jazda przyjemna to jednak coś szybszego pasuje do 2.0

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-10-04 21:41:11]


Miałem 4.11 w zielonym taunusie 2.0. Przyspieszał fajnie ale 130-140 i tyle nie dało się słuchać jak ten most błagał o litość.

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-04 22:02:35]


Here, dobre.
Nie, no 4.11 nie może zostać.
Jak kupiłem białą TCIII to miała 2.3V6 skrzynię 5 i 4.11 z tyłu.
W zasadzie 1 i 2 biegu nie było po co wrzucać.
5 biegowa skrzynia została zredukowana do 3 hyhy.

I szybkie pytanie, czy w małym moście mogę wymienić sam dyferencjał?
Półosie itd... wszystko jest takie same?

RICOGAME [2023-10-05 08:03:57]


Możesz wymienić o ile ten drugi też jest z małego mostu.
W małych mostach półosie maja dwie średnice pod łożysko.
30 i 35mm.Wieloklin jest taki sam.

PL [2023-10-05 08:52:03]


Super. Tak wszystko w obrębie małego mostu. Teraz pewnie mam 4.11 a chce założyć 3.45.
Czy wałek ataku jest taki sam? Czy muszę kupić dyfer razem z atakiem

RICOGAME [2023-10-05 09:02:02]


Atak i talerz to komplet. Zawsze. No i po przełożeniu tego trzeba to jeszcze ustawić.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-05 09:11:35]


Oraz jednorazowa tulejka ściskowa do wymiany.
Przy okazji warto wymienić uszczelniacz.

PL [2023-10-05 09:17:52]


Składanie dyfra to wyższa Szkoła jazdy ale mam na to swoje patenty. Ale dziękuję, za rady. Łożyska i uszczelniacz zawsze wymieniam jak i tak już wszystko na wierzchu.
Liczyłem , że atak będzie taki sam, bo widziałem same dyfry na sprzedaż.
W tej sytuacji chyba wezmę cały most i se go tylko zregeneruje...

RICOGAME [2023-10-05 11:46:35]


Gdyby atak nawet pasował to pasuje jednak by wieniec z atakiem były z jednego kompletu o ile chcesz usłyszeć radio a nie most :D

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-10-05 16:08:26]


Silnik dotarł bezpiecznie do garage. Uffff.
Jutro wskoczy na stojak.

Mała zagadka dla chętnych.
Co to za silnik na stojaku?

A teraz do rzeczy.
Od strony dolotu namierzyłem gwint, który przebił się aż do płaszcza wodnego.
To nie jest śruba od kolektora. Czy to standard, czy jakiś autorski projekt?
Może tam szedł jakiś kruciec wodny?

Na razie silnik wygląda nieźle. Sprzęgło na siłę mogłoby pójść stare.
Kanały w głowicy fabryczne
Jak rozbiorę, to powiem więcej...

RICOGAME [2023-10-06 18:02:10]


Jak do wody to może miejsce na grzałkę ?

szwaycar [2023-10-06 18:25:07]


Oj zaczynamy się bawić w słówka...

RICOGAME [2023-10-06 18:39:43]


Przecież to oryginalne miejsce na czujnik temp cieczy.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-06 18:57:06]


Ooo I kwestią rozwiązana.
Silnik był kompletny ale tego brakowało. Teraz wszystko jasne.
Dziękuję za podpowiedź

RICOGAME [2023-10-06 18:59:05]


Ale jaka zabawa w słówka? Że woda ?
Na rynek Skandynawski były grzałki, co prawda z tego co wiem były w bloku a nie w głowicy, stąd też otwór ~10mm byłby za mały, niemniej jednak nie masz co się oburzać 🙂

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2023-10-06 20:17:30]


Spokojnie. Nie jestem z tych nadwrażliwych.
Zgadza się, że takie grzałki były. Auta jeszcze z lat 90tych i wczesnych 2000 mają takie oryginalne gniazda z przodu. Na parkingach przed firmami czy sklepami można było podłączyć auto i utrzymać temperaturę. Swoją drogą spoko rozwiązanie

RICOGAME [2023-10-06 21:19:03]


Mam Granadę MK1 ohc z taką grzałką w bloku.

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-10-07 09:03:15]


A ma jakąś dodatkową wtyczkę, czy korzysta z akumulatora?

RICOGAME [2023-10-07 09:45:12]


Dodatkowa wtyczka

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2023-10-07 12:29:52]


A te oto cudeńka będą zasilać moje pinto.
Wolałbym webery ale Solexy też dają radę.

To jedynie 40stki ale buduję dłubnięte daily a nie torową making...

RICOGAME [2023-10-07 17:10:31]


jak na daily, to oszczędnie nie będzie.
Jak miałem OHC na dwóch 40-tkach to bez 13 litrów się nie ruszał.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-07 17:15:52]


ale za to dźwięk zasysanego powietrza przez otwarte filtry jest uzależniający :))

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-07 17:17:03]


Muszę sobie ciągle o tym przypominać, że buduję daily a nie torowego potworka.
Dlatego pójdą 40stki a nie 44 czy 48 hyhy.

Tak jak mówisz, dźwięk będzie kapitalny. Tylko kompresor lepiej śsie hyhy.
Jeszcze brakuje mi kolektora pod te cudeńka.

Jeśli ktoś ma, to chętnie kupię.

RICOGAME [2023-10-07 17:21:54]


40 w zupełności starczą. Serwo zostanie? jeśli nie, to najlepszy kolektor będzie 50-70mm i trąbki. Pewnie wiesz że w burtonie kolektor znajdziesz.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-07 17:56:53]


Ooo sorry, przecież to pionowe gaźniki a więc serwo nie przeszkadza.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-07 18:04:13]


Tak. Serwo zostaje. Na codzień się przyda hyhy.
Dlatego też wziąłem pionowe gaźniole. Jest mnóstwo tanich kolektorów pod poziome gaźniole. Angole i Australijczycy mają fajne.

Pionowe są niestety rzadsze ale do dostania.
Solexy miały pójść do fiata ale będą zasilać fiorda hyhy.

Burton... Tak ale nie jest tanio.
A ja buduję budżetowy projekt hyhy

RICOGAME [2023-10-07 18:05:04]


Ściągnięcie z Australii trwa i jest kosztowne (przesyłka w cenie kolektora, kiedyś ściągałem pod poziome do starlety tyłem pędzonej). Teraz z UK też jest słabo ale lepiej, czasem na niemieckim ebayu coś się trafi.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-07 18:15:14]


Dokładnie tak. Szukam po całej Europie.
Prędzej czy później coś wpadnie.
W ostateczności tymczasowo odpalę na weberze 32/36.
Do fiata, szukałem Tak zwanego wafla ze 2 lata.
I w końcu udało się wyrwać za 500pln.

Gaźniole też przyszły do mnie z Rajchu. 150eur za oba.
Można jeszcze zbudować auto w rozsądnych piniądzach

RICOGAME [2023-10-07 18:28:09]


Poziome można spróbować zamontować w naszych taunuakach na takich krótkich kolektorach. Ale te są jeszcze rzadsze... za to poziome gaźniole są dużo tańsze.

RICOGAME [2023-10-07 19:35:07]


wycięcie flanszy do głowicy z nierdzewki: 200
wycięcie flansz pod gaźniki z nierdzewki: 200
4 kolana hamburskie z nierdzewki: 100
spawanie TIGiem: chwila
planowanie obu powierzchni kolektora po spawaniu: 400
i masz gotowy kolektor.
Jaki problem? Siąść i zrobić coś tak tragicznie prostego?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-10-07 20:06:45]


Albo na CNC

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-10-08 08:06:32]


W sensie pod poziome na cnc to prosta robota, pod pionowe faktycznie z kolanek i flansz zrobić to nie jest większy problem

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-10-08 08:16:07]


Cienki pod poziome nie jest problemem, natomiast im krótszy dolot tym wyżej moment. Stalowy pod pionowe jest do ogarnięcia. Sam mam jeden wykonany mniej więcej jak Granadziasz napisał ale nie jestem fanem, wolę alu. Mam też jeden pod pionowe wykonany chyba przez Myszę ale ma długie kolanka i w capri musiałem podnieść garba na masce aby gaźniki się mieściły (potem udało się kupić dedykowany i maska wjechała "niska")

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-08 09:24:19]


Co do krótkiego kolektora.
Dokładnie tak jak mówisz.
W gasserach specjalnie buduje się mega długie kolektory dolotowe aby zwiększyć ich pojemność.

Wykonanie takiego kolektora to żaden problem ale tak jak mówisz, co Alu to Alu.
Ten Twój był za wysoki bo pewnie na zwykłych kolankach wykonany.
Jak kolega pisał... kolanka hamburski pozwolą go maksymalnie obniżyć.

Mam trochę czasu na zbieranie artefaktów zanim auto będę palił poraz pierwszy.

RICOGAME [2023-10-08 10:18:00]


Alu robiony był z jakiejś rurki i kawałka oryginału. Stalowy oczywiście z płyt i kolanek hamburskich.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-08 10:34:01]


Ten gługasek super wygląda. Można wyciąć maskę i trąbki wywalić przez machę.
Będzie mad max

RICOGAME [2023-10-08 11:13:22]


Treetopowi robiłem ten kolektor o ile się nie mylę.

Mysza liil (EM) [2023-10-08 14:06:31]


Ile wspomnień wraca hyhy

RICOGAME [2023-10-08 14:14:28]


Głupie pytanie...
Jaki jest kod koloru niebieskiego stosowanego przez Forda do lakierowania elementów silnika?

RICOGAME [2023-10-15 15:02:12]


RAL 5010

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-15 15:28:37]


Podziękował ;)

RICOGAME [2023-10-15 15:45:36]


Atomizacja pinto 2.0
https://youtu.be/lamAIRHRcM0?si=kvpGKNyFvS8xC40p

RICOGAME [2023-10-15 19:41:50]


Góra na pewno robiona, wałek jak i dźwigienki. Na stopce walka( tej pionowej części od strony grodzi silnika) powinno być coś nabite. Kółko rozrządu w głowicy jakiś paprak źle założył, ale nic się nie stało, wiele razy zwracałem uwagę na to "początkującym mechanikom", powinno być brzydszą stroną "do widza", natomiast kółko napędzające wałek aparatu i pompę oleju ładniejszą stroną. Jak wyjmiesz panewki to na nich będzie nabite na którym plusie są, nie musisz mierzyć wału. To samo na tłokach ale wydaje mi się że tłoki i cylindry to nominał.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-15 23:18:00]


Oooo, dziękuję za garść dobrych rad. To ciekawe, że koła pasowe da się założyć w dwie strony. W wielu silnikach (np. We fiatowskich dohc) koła pasowe podchodzą tylko w jedną stronę.
Jeszcze nie udało mi się wszystkiego rozłożyć. Ale sam jestem ciekawy tych oznaczeń.
Wygląda na to, że ze skrzynią korbową nie będę miał wiele roboty poza wyczyszczeniem i uszczelnieniem. Nad głowicą będę chciał trochę popracować...

RICOGAME [2023-10-15 23:48:07]


Zamach wyważony i splanowany. Czeka na półce razem z nowym kompletem sprzęgła...

RICOGAME [2023-10-16 13:53:04]


Rico naprawdę jesteś z Zielonej ?? Kurczę ?? a może byś miał silnik 1.6 pinto ? A jak nie to może byśmy wyciągnęli Te Capri z Żagania na samych częściach byśmy wyszli na zero. A ja nawet bym Dopłacił.

Sylwester TCmk1 [2023-10-16 21:10:46]


Ja jestem z Wolsztyna i mam taki silnik spięty z N9 😉

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2023-10-16 21:56:45]


Hej, podesłałem Ci info na prv.
Silnik mam ale na razie nie sprzedaje.
1.6 na szczęście całkiem łatwo dostać.

Tak, jestem z ZG. Jakby co to mogę pomóc.

A jak chcemy brać coś na graty to lepiej weźmy tauniaka z Lwówka Śląskiego :)

RICOGAME [2023-10-17 08:12:33]


Na razie udało się znaleźć trochę lepsze zegary ale wciąż trwa poszukiwanie tych z obrotkiem... jeśli ktoś ma choćby sam obrotek pod R4 to z chęcią przytulę...

RICOGAME [2023-10-17 18:22:20]


Nie mogę się doczekać prac nad głowicą...
Ale powolutku. Najpierw skrzynia korbową...
Dzis8aj na szybko wskoczyłem popatrzeć na wałek

RICOGAME [2023-10-17 22:15:25]


Tłok już prawie czysty...

RICOGAME [2023-10-21 17:31:40]


Żeby to czyszczenie nie poszło na marne sprawdziłeś wcześniej czy jeszcze trzyma wymiary?

Hubert_M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-10-21 18:10:47]


Były tak zaklejone nagarem, że musiałem to wyczyścić.
Będę mierzył owalizację

RICOGAME [2023-10-21 18:21:02]


Wuj z owalizacją, zacznij od pomiaru luzu nowego pierścienia w rowku... No chyba, że chcesz mieć pompkę do przepychania oleju do komory spalania...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-10-21 21:22:35]


Tłok jest pod starą grubość pierścieni 2, 2.5, 4 czy pod nową 1.6, 2, 4mm?

PL [2023-10-21 22:28:02]


Jeszcze nie mierzyłem poerścieni, ale dobrze, że podpowiadasz, że były dwa rozmiary. Nie wiedziałem o tym. Mam lokalnego szlifierza, który zawsze pomaga mi z pomiarami.
Taki Pan starej daty...

RICOGAME [2023-10-22 09:16:17]


Na moje oko tłok na grubych pierścieniach, więc z roztaczania nowszych roków pod starsze pierścienie - nici...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-10-22 10:34:38]


Zazwyczaj nie jest z tymi rowkami źle. Trzeba sprawdzić, może nie trzeba się nimi martwić.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-22 11:57:05]


Tauniak dotarł do garage. Pogoda podła ale teraz spokojnie wyschnie i się ogrzeje.
Panowie, dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Oby ich więcej.
Jak się nie da uratować tłoków to za 170eur są na belgijskim ebay nówki mahle.
Wiadomo, lepiej wydać mniej ale te auto wyjedzie z nowu na drogi hyhy
Ze wsparciem Waszej wiedzy...

RICOGAME [2023-10-22 12:08:34]


Jeśli są stare w idealnym stanie to spokojnie będą służyć a jak średnie to za 170e przy remoncie calego silnika lepiej wstawić nowe bo tego nie wymieni od tak sobie , rowki to raz a dwa owale, złożysz na byle jakich a puzniej chodzi taki silnik zawsze nie jak powinien albo się tłuką tłoki

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-10-22 13:22:17]


Słucaj ja mam do mojego trabanta te mahale .
Wyszło ikolo 5 tys na cały silnik :D
Ja wiem że tu sa lepsi ale...
Przekedźta sie moim trampkiem 6.5/7 setka KRK yak wiem...
Silnik ma obecne 115koni i jak pada to tylko
drugo bieg inaczej sie slizga:)

Tweed [2023-10-22 14:51:18]


Zanim wyrwę stary silnik z tauniaka, Postanowiłem spróbować go odpalić.
Przypomnijmy, że auto zostało wyciągnięte z magazynu, w którym stało od 2011r.
Pomierzyłem też kompresję dla potomnych
1 cylinder 8,3
2 cylinder 8,3
3 cylinder 8,8
4 cylinder 8,8
Kpa

Myślicie, że odpali?
https://youtu.be/5PkWj_Pqggs?si=3BmSTSLI1JGMog3L

RICOGAME [2023-10-28 19:34:46]


Bez problemu. Nie jest jakoś kolorowo, ale bardzo ważne że równo.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie [2023-10-28 20:08:24]


myślę, że jak byś mu zalał ze dwa trzy razy nafty na tłoki a potem wymienił olej i zagrzał kompresja by podniosła się na 10

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-28 22:47:11]


Dokładnie tak. Ale już nie chciało mi się bawić z silnikiem, który i tak idzie na półkę. Podejrzewam, że gdybym mu pozwolił trochę pochodzić, zagrałby się... też efekt byłby dobry.

To mi się zawsze podobało w starych fordach. Nieważne ile stoi... zawsze odpali

RICOGAME [2023-10-28 23:25:40]


Kompresję kolega podał w kpa. Czyli 12-13 bar! Z tego co się orientuję to bardzo dobry wynik...

Morales [2023-10-28 23:45:07]


Tak, na filmiku widać, że wydmuchuje 12-13

RICOGAME [2023-10-29 00:30:46]


Jak tam naprawdę było 12-13 to niepotrzebnie wyjmowałeś:). Trzeba było odpalić i z 200000 tkm by zrobił!

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-29 06:27:50]


Ale zachorowałem na 2.0 hyhy

RICOGAME [2023-10-29 07:49:46]


1bar=100kPa=0,1MPa
Więc trochę Wam chłopaki nie pykło...
Podejrzewam, że mylicie kPa z kg/cm2
Bo Pa=N/m2. I faktycznie tu już różnice są nie w umiejscowieniu przecinka a w wartości.
Więc może niech przede wszystkim autor określi precyzyjnie jednostkę w jakiej odczytywał pomiary.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-10-29 09:07:25]


Masz rację, chodziło o kpa x100 hyhy

RICOGAME [2023-10-29 09:39:41]


W końcu doczyściłem i pomierzyłem tłoki.
Wyszło na każdym 90,75.

Grubość pierścieni to 1,6 / 2 / 4
Luz na pierwszym pierścieniu to 0,05 mm
Na drugim udało mi się wepchnąć 0,10 mm
Co o tym sądzicie?

RICOGAME [2023-10-30 16:17:35]


Jak mierzyłeś luz na pierścieniu?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-30 17:02:19]


Zdjęty pierścień włożyłem w rowek i wpakowałem tam szczelinomierz. Mam standardowy 0,05 a potem 0,10... więc pomiar niezbyt "atomowy"

RICOGAME [2023-10-30 18:15:39]


To jest luz w rowku, a nie na zamku. Ale ogólnie jest za duży :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-10-30 19:36:01]


Cylindry będę jeszcze mierzył.
Spieszyłem się bardzo przy pomiarze tłoków.
Mam nadzieję, że zrobiłem to niedokładnie, bo obecny wymiar wskazuje na zbyt duże zużycie.
Coraz więcej jednak wskazuje na to, że będę musiał sięgnąć głębiej do kieszeni i wymienić tłoki. Ale lepiej teraz niż, jak wszystko będzie złożone.

RICOGAME [2023-10-30 20:37:03]


No mi właśnie o luz w rowku chodziło. Bo to determinuje przydatność tloka do dalszej eksploatacji. A ponieważ tłoki są 1,6/2/4, to można z nimi pójść do tokarza i przerobić na 2/2,5/4 i śmiało eksploatować dalej.
A średnicą bym się nie przejmował. "Piston slap"-a nie będzie.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-11-01 13:38:43]


Pomierzę na spokojnie jeszcze te tłoki i też pomierzę cylindry. Zobaczymy ile brakuje.

RICOGAME [2023-11-01 14:37:47]


VIN Diesel robi wheele na ulicy...
Ja robię wheele w garażu.
Aż silnik mnie wyprzedził.

RICOGAME [2023-11-04 17:29:30]


Tyskie rewelacja

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2023-11-04 19:29:51]


Jest ze mną od samego początku... odbudowałem oświetlenie i teraz wygląda super. Ale ile razy przydzwoniłem w niego głową... jestem przez niego co najmniej o 50% głupszy hyhy

RICOGAME [2023-11-04 19:49:03]


Jak już jesteśmy przy tym TC3, to jeśli mógłbym mieć małą prośbę, to staraj się nie skasztanić tego Dziobaka stylistycznie jak to miało miejsce w przypadku białego.

DrStein [2023-11-05 16:14:59]


Oj to dziobak też nie będzie Ci się podobać hyhy

RICOGAME [2023-11-05 17:25:56]


Nie tylko jemu w takim razie

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie [2023-11-05 18:56:09]


Zdaję sobie sprawę, że purystów kłuje w oczy... rozumiem i szanuje.
Tauniak to moje auto marzeń ale nie widzę w nim unikatu o historycznej wartości...
Widzę natomiast w nim doskonałą bazę do stworzenia spersonalizowanego auta.
I taki będzie mój kolejny taunus.
Jedno mogę Wam obiecać... galopującego rumaka nie mam zamiaru montować hyhy.

RICOGAME [2023-11-05 19:19:28]


Idzie się domyślić że 'Bullit' w tytule strony nie zaprowadzi tego egzemplarza do muzeum. Ale taka wersja raczej nie jest watra opłakiwania więc właściciel zrobi ze swoim co uważa jeśli to munda szczęście :⁠-⁠)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-11-06 10:11:17]


Tragedii nie będzie, ale jak mówisz, Steve McQueen nim nie jeździł. To najprostrsze 1.3 więc ludzkość nie straci hyhy.

RICOGAME [2023-11-06 10:26:17]


Czuje że będziemy konkurować i się zdrowo napędzać naszymi customami z 7 wymiaru fantazji ;p

Tweed [2023-11-06 11:42:03]


Tweed mamy bardzo podobne gusta, więc jest to bardzo, ale to bardzo prawdopodobne hyhy

RICOGAME [2023-11-06 13:57:02]


Jeśli można, mały przerywnik. Na zdjęciu, ten kawałek srebrnego, to Ritmo Cabrio? https://www.capri.pl/image/car/7493/304126

PiotrekFCapri [2023-11-06 14:26:41]


tak wygląda. na poliftowe

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-11-06 15:11:11]


Tak, to było ritmo cabrio

RICOGAME [2023-11-06 18:55:25]


Mam taki fajny składzik gdzie trafiały fanty ' tuningowe ' które zdejmowałem z aut po zakupie, czuje że trzymanie ich nie poszło na marne :⁠-⁠D, są laminatowe spoilery na klapę , progi , laminatowe garby na maskę, zderzaki z włókna itp , jak jesteście chętni to podzielę was po połowie i dorzucę paczkę blachowkrętów czerwonych :⁠-⁠D

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-11-06 20:25:58]


Piter ja jestem chętny na fiberglasowe wloty powietrza na maskę bo mam w stanach wybrany model ale może trafi się COś od Ciebie fajowego :D masz jakieś zdjęcia ??

Tweed [2023-11-06 20:49:12]


Mam taki wielki na pół maski garb z laminatu ,ma dwie dziury wycięte , wygląda trochę jak nochal starej wiedźmy , pasował by ci do projektu , do tego mam zderzaki z Capri takie do samej gleby też z laminatu , trochę po przycinasz i będą do taunusa

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-11-06 21:39:51]


Ja wezmę nakładki na pedały z Tesco... wiem, że towar chodliwy odkąd firma wycofała się z Polski, ale.jeb@ć biedę. Taunus jest tego wart. Świecące wętylki i kołpaki ze spinerami. Na szczęście poprzedni właściciel wyciął profesjonalnie tylną półkę pod głośniki owalne to odpada mi precyzyjne mierzenie.

Słabo idzie mi szukanie obrotka pod skośną deskę a centralna półka original od Taunusa droga to walnę kilka gajgerów na słupek. Więcej planów nie zdradzę, bo chcę zrobić niespodziankę...

Mam opatentowany sposób montażu filtra stożkowego na gaźnik więc ten wlot na maskę przemyślę.
Jeśli ktoś coś ma z tych artefaktów, to proszę o kontakt. Płacę żywą gotówką z 500 plus.

RICOGAME [2023-11-06 21:46:47]


Ej ale co Wy chcecie od tego białego? Ja tam zawsze wole serie, ale tc3 jest tak brzydkie, że stylizacja na 2 to akt łaski.

sadek [2023-11-06 21:54:47]


cosik biały ten srebrny na Ritmo :-)

PiotrekFCapri [2023-11-06 23:47:34]


Głupie pytanie...
Czy TC1 przedliftowy 1,3 nie miał z przodu stabilizatora w zawiasie, czy udało mi się kupić zdekompletowany egzemplarz? Teraz zdałem sobie sprawę, że jak demontowałem cały przedni zawias to nie uraczyłem tego stabilizatora...

RICOGAME [2023-11-08 20:11:44]


Jal wertowałem forum pod swoje potrzeby to gdzieś w wątku o stabilizatorach było że takie wersje L z 1300 to mogły nie mieć w standardzie staba.
Ale zaraz się wypowiedzą bardziej kompetentni.

Tweed [2023-11-08 20:32:05]


Mam też 1,3 L przed liftem, nie ma staba ani nawet gwintów w podłużnicach do mocowania blach pod staba, a drążki reakcyjne nie mają oczek pod łączniki

Czorny Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-11-08 20:32:30]


Codziennie człowiek uczy się czegoś nowego...
Przedni zawias w taunusie jest powiedzmy daleki od ideału.
Bez drążka musi się to jeszcze gorzej wozić.

Gwinty w podłużnicy se dodam. Pytanie co dalej?
Jak dokupię stabilizator i drążki reakcyjne z mocowaniem na łącznik, to czy podejdzie mi to pod kołyskę, wahacze itd? Czy muszę kombinować z całą kołyską?

RICOGAME [2023-11-08 20:49:30]


Kołyski nie musisz zmieniać, tylko te gwinty i drążki reakcyjne do zrobienia

Czorny Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-11-08 21:02:16]


Też mam 1300, też nie było staba :D Miałem jakiś domontowany na sztukę. Bez niego jest wesoło -- ale nie ma tragedii - większych różnic nie zauważyłem w prowadzeniu się

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-11-09 01:37:53]


U mnie w 2d 1.3 też stabilizatorow nie było, w podłużnicach i wahacza tylnych nie było otworow

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-11-09 06:30:27]


W moim 1.6 z automatem również brak stabilizatora

Morales [2023-11-09 07:35:30]


Dziękuję Panowie.
To ciekawe bo widać, że w 1,6 też nie było w serii.
Ciekawe czy w 2.0 się pojawiały i w V kach

RICOGAME [2023-11-09 07:44:33]


Dodam jeszcze, że w białym TCIII bazą też był 1,3 i oryginalnie był stabilizator z przodu i z tyłu

RICOGAME [2023-11-09 07:47:03]


Jak kiedyś założę w końcu 2.8 to też będę zakładał stabilizator bo z tego co piszecie to już nie przelewki te gaznikowe kolonie. Póki co powiem że rzędowy taunus o mocy 350 koni nie potrzebuje stabilizatora , śmigam takim na zmianę z drugim taunusem który ma stabilizator i różnicy nie widzę

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-11-09 09:46:42]


Popieram Petera - stabilizatory są przereklamowane. Podobnie jak seks :))
Przy jeździe ulicznej czy nawet autostradowej są zupełnie zbyteczne. Kiedyś (30 lat temu, w czasach pierwszej młodości/głupoty - niepotrzebne skreślić) miałem coś w rodzaju Omegi kombi skrosowanej z Senatorem 3.0 24v. Jako że nigdy nie kupiłbym Łopla, to auto miało znaczki i kwity Vauxhalla. Kupiłem to uderzone w prawy przód, a krawężnik zdeformował stabilizator. Kasy było mało, we łbie świeżo, więc postanowiłem... wyprostować stabilizator. Sęk w tym, że jak nie trafisz z kątami co do 1mm, to łączniki będą wytrzymywać tydzień, czasem dwa. Po czwartej wymianie łączników (i drugim prostowaniu stabilizatora) wypier...łem go na złom i turlałem się tym wózkiem (nieraz ponad 220 km/h) przez parę lat po całej Europie bez specjalnych problemów. Po jakichś 5 latach części zrobiły się już na tyle tanie (albo kieszeń bardziej mi się wypełniła), że nabyłem nowy stabilizator z łącznikami i zainstalowałem w owym 1600-kilowym potworku. Różnica wyszła podczas pierwszej jazdy moim ulubionym mocno krętym odcinkiem podmiejskiej dróżki - auto ze stabem niechętnie przyjmowało boka, miało wręcz tendencję do wyjeżdżania przodem. Zatem - co kto woli...
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-11-09 10:03:35]


Panowie, dziękuję za te wszystkie historie.
Mało, że dały mi do myślenia, to jeszcze stało się to, co najbardziej cenię w klubach i zlotach...
Wracamy do dawnych historii.

Ja znielubiałem swojego białego tcIII z 2.9 i MT75 właśnie za to bardzo słabe prowadzenie.
Auto prowadziło się jak "rzucony młotek". Jak nie wchodziłem w zakręt driftem to ciężar silnika powodował, że auto wynosiło przodem a miałem stabilizator.

Obawiałem się, że brak staba jeszcze pogorszy prowadzenie choć dzisiaj wkładam tylko 2.0 r4.
Dzisiaj trochę mnie uspokoiliście, że brak stabilizatora nie sprawi, że tauniak będzie się prowadził jak taczka z gnojem. Pośmigam tak i ewentualnie dodam staba później.

RICOGAME [2023-11-09 13:46:24]


Przeróbka górnych wahaczy powinna sporo poprawić prowadzenie, w razie czego powinienem gdzieś mieć jeszcze blaszki ułatwiające przeróbkę.

Czorny Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-11-09 14:29:09]


A to taunus wogole mi że dobrze się prowadzić ? Hehe

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-11-09 15:22:55]


Stabilizatory nie działają przy jeździe na wprost, więc można iść nawet 350km/h i nie będzie roznicy ze stabem i bez

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-11-09 19:17:45]


Te z drutu do siatki nie działają przy jezdzie w żadnym kierunku 🤣

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-11-10 07:13:06]


Z powodów formalnych musze wyrazić swoje niezadowolnie czytając wypowiedź kolegi Krk4m. :-)

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2023-11-10 10:08:30]


No ale stab jest po to, zeby wlasnie auto nie szło bokiem. To musi wszystko ze sobą współgrać, zeby w ostrym zakręcie dało rade równiutko na dwóch zewnętrznych kołach pojechac :-)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-11-10 10:25:41]


Na szczęście u mnie są oryginalne miejsca montażowe pod stabilizator. Wcześniej ktoś pisał, że to nie takie oczywiste. A z auta została już tylko kasta z zawiasem. Nie lubię demontować szyb ale udało się bez strat...

RICOGAME [2023-11-18 17:15:48]


Dzisiaj pomierzyłem cylindry.
Co sądzicie? Idziemy na pierwszy nadwymiar.
Tłoki pięknie trzymają wymiar, ale pierścień ma 1mm przerwę. Nawet dla silników NEJ po 86r. To za dużo wg moich papierów.

RICOGAME [2023-11-25 22:02:47]


Ostro gonisz Tweeda :⁠-⁠D strach pomyśleć co będzie jak te bryki wyjadą na drogę :⁠-⁠D

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-11-25 22:17:00]


Przydałoby się trochę wolnych dni bo na razie to tylko destrukcja... hyhy
Z Tweedem jesteśmy umówieni na zlocie... tylko jeszcze nie wiem w którym sezonie hyhy

RICOGAME [2023-11-25 22:28:08]


Oj z tym motorem to masz słabe szanse by kolegę dogonić :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-11-26 00:03:41]


Wyrwać siedzeń nie planuje ale jest plan aby pinto trochę grzebnąć. Nie będzie to demon prędkości, ale na pewno będzie szybszy od przeciętnego misia...

RICOGAME [2023-11-26 08:48:04]


Mikołaj przyszedł wcześniej w tym roku... w sumie to już tradycja.
Nówki tłoki MAHLE +0,5. Jak ma być dobrze to robimy pierwszy nadwymiar.

Reszta z PL...
Uszczelki, czujniki, pompa paliwa, nowe wisko, śruby do głowicy...

Potrzebuję termicznej podkładki pod pompę pinto. Ktoś, coś?

RICOGAME [2023-12-04 17:11:24]


Ile za tłoki płaciłaś?

Morales [2023-12-04 17:37:15]


Z przesyłką 1000pln beż paru groszy.
Kupiłem w MAR motorsport w UK.

RICOGAME [2023-12-04 17:45:48]


+0.50 to już drugi nadwymiar, więc uważaj, co w szlifierni mówisz :).
Podkładkę pod pompę paliwa mam jakby co, Chuder pewnie też.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-12-04 21:41:43]


Do szlifierni i tak zawsze biorę z tłokami aby dopasowali perfect.
91.303 to nie jest pierwszy nadwymiar?

Dzięki za info co do podkładki. Chuder przygotowuje paczkę gratów dla mnie to dorzucimy jeszcze to...

RICOGAME [2023-12-04 22:05:03]


RICOGAME [2023-12-04 22:09:29]


Marcin pomylił z wałem korbowym. Panewki są co 0,25mm, a tłoki co +0,5mm. Ale to się zdarza w natłoku danych w głowie.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-12-05 07:59:14]


Dla mnie Marcin jest jednym z największych góru tych silników, więc jak Marcin powiedział, to przestałem wierzyć w swoją serwisówkę a nie Marcina.
W ferworze walki zdarzy się każdemu. Blask Marcina nie błędnie.

RICOGAME [2023-12-05 08:26:01]


A rzeczywiście mi się pomieszało :).
To tylko się usprawiedliwię, że w amerykańskich są nadwymiary co 0.010" (ale i tak się używa głównie+0.030" i +0.060")

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-12-05 08:41:58]


O głowicę też zadbamy. Nie mam doświadczeń z wałkamin MEWMANA.
ciekawe jak siè spisze. Budujemy Nm a nie KM więc i taki setup wałka dobrałem

RICOGAME [2023-12-13 15:46:23]


Ale fast road nie jest pod Nm :).

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-12-13 16:06:41]


Jutro wrzucę specyfikację, bo na komórce mi się nie otwiera. Zakres zmian jest w obrębie 1000-5000 obrotów. Ma fajną specyfikację...

W zestawie są podwójne sprężyny, dźwigienki i nowe tależyki... a i jeszcze szyna olejowa.
Ale zestaw piper cam ma dużo lepszą jakość wykonania

RICOGAME [2023-12-13 22:21:37]


HIGH TORQUE FAST ROAD PROFILE 1000-6000 RPM Power Band
Timing 20/60 60/20
Full Lift @ 110degrees
Valve Clearances 0.25mm Exhaust and 0.20mm Inlet.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2023-12-13 22:44:23]


No właśnie...

RICOGAME [2023-12-14 07:30:55]


Blok w szlifierni to wziąłem się za rudą.
Budę będę piaskować dopiero wiosną ale są miejsca, które można zacząć już dziś...

RICOGAME [2023-12-22 16:45:28]


Nie polecam piaskowania płaskich powierzchni, źle się to może skończyć :)

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-12-23 10:01:28]


Też się tego nauczyłem w bolesny sposób.
Ja piaskuję tylko zakamarki a płaskie powierzchnię usuwam chemią i włosami murzyna...

RICOGAME [2023-12-23 10:56:49]


Poprzedni właściciel chyba miał aspirację na wojownika szos...
Patrzcie co znalazłem pod zderzakiem tylnym. Z tym 1,6 to raczej skończyło się na marzeniach.

Wałka z nadkolami nie jest łatwa. Nadkola z Motomobil niestety są dalekie od ideału.
Ile się dzisiaj nadziobałem aby dopasować idealnie felc błotnika do nadkola.
Teraz rzeźbię w g... aby uzupełnić to co wyciąłem z naddatkiem jak totalny noob.

Obspawane z obu stron bez zakładek. Nie mogę się doczekać aż to będzie zeszlifowane...

RICOGAME [2023-12-28 17:31:37]


Te reperaturki kwadratowe to trochę inaczej pasują od tc2/3, mają tylną cześć wyżej jak dziobak. Kiedyś byłem przekonany że to jeden grzyb z tc1, dopóki sam nie przymierzyłem,

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2023-12-28 18:06:58]


No słyszałem właśnie i kupiłem błotnik do TC1 dlatego.
Błotnik całkiem nieźle pasuje. Jedyne z czym walczę to odpowiednia ostrość linii przetłoczenia. Ale jestem z nich zadowolony choć mogłyby być z blachy 1mm.
Błotniki natomiast to jakaś masakra.

RICOGAME [2023-12-28 21:02:28]


To aż tyle było zgniłe z tego nadkola wewnętrznego?. A mierzyłeś te nowe blachy? W granadzie żadna blacha nie miała 1mm a jeśli dobrze pamiętam to poszycia, podłoga w okolicach 0,9mm podłużnice mierzyłem niedawno i mają 1,25mm, ale wstawiłem 1,5mm bo chyba nie łatwo zdobyć taką grubość.

Kilgore [2023-12-29 16:09:04]


Prawda jest taka, że ja dałem dupy i wyciąłem nieco za dużo.
Ale za swój błąd nie winię reparsturki.
Winię ją za to że błotnik nie pasuje do nadkola.

Ja tam blacharzem nie jestem ale zawsze biorę 1mm blachę do naprawy.
Łatwiej mi się to formuje i lepiej spawa.
W oryginale było pewnie min 0.8 a max 1mm

RICOGAME [2023-12-29 17:00:39]


Spawy powoli znikają...
Jeśli kogoś odpręża szlifowanie, zapraszam serdecznie.
U mnie znajdzie nirwanę hyhy

RICOGAME [2024-01-06 18:16:24]


Pytanie techniczne,

Czy w taunusie nadkola są zgrzewane do błotników po łuku/rancie, czy klejone?
Pytam bo u mnie są same zgliszcza. Brak możliwości identyfikacji hyhy

RICOGAME [2024-01-07 13:02:31]


Najlepiej to z tego poszycia wyciąć najmniej jak się da i z reperaturki wyciąć tyle ile potrzeba, jeśli to za 15 lat zgnije i ktoś bedzie robił remont to wytnie wyżej ;). A wycinając aż tyle już pola manewru nie będzie.

Kilgore [2024-01-09 20:16:52]


Mówisz o tych tylnych "ćwiarach"?
Chce je ciąć poniżej przetłoczenia ale wtedy nie będę mógł oczyścić i położyć spawu z drugiej strony. Zawsze spawam doczołowo. Nigdy na zakładkę i zawsze staram się spawać z obu stron. Najlepiej byłoby odwiercić cały błotnik naprawić go i zabezpieczyć z obu stron i zamontować z powrotem. Ale aż tak nie chce mi się bawić. Robię auto na codzień a nie obiekt muzealny hyhy. Wiesz jak się utnie za dużo blachy zawsze to można dosztukować hyhy.

RICOGAME [2024-01-09 21:48:52]


Widzieliście kiedyś 15" pająki
Dokładnie 15x6

RICOGAME [2024-01-13 14:52:43]


Ino tylko smarknąć teraz na rancie i bajka:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-01-13 16:50:30]


Lepiej będzie. Bo to bęben od bbs skręcanego.
Muszę wywiercić dziurki w pająku i to będą felgi skręcane hyhy

RICOGAME [2024-01-13 18:25:05]


No to nawet lepiej:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-01-14 07:50:42]


Odebrałem graty z szlifierni.
Cylindry na pierwszym szlifie pod nowe tłoki.
Splanowana płaszczyzna i blok umyty.

Tłoki na korbowodach. Wszystko wyważone.

Wał po polerce w doskonałym stanie.
Panewki praktycznie jak nowe ale nie oparłem się pokusie zakupu nowych.
Tu wszystko w nominale.

Nie mogę się doczekać kiedy zacznę to składać.

RICOGAME [2024-01-26 12:46:13]


Super !

Pamiętaj, że jest taka dość ważna zasada. Pierwsze co się robi po odebraniu umytego bloku ze szlifierni, to jego umycie ;)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-01-26 12:54:37]


Haha bardzo dobra rada.
Ja pierw dmucham kompresorkiem a potem myję naftą bo opiłki są wszędobylskie.

RICOGAME [2024-01-26 15:25:01]


Oto tymczasowa rama pomagająca utrzymać wszystko na miejscu gdy wylecą progi. Niestety wewnętrze części progów też wymagają atencji, więc lepiej to wzmocnić.

RICOGAME [2024-01-27 17:59:34]


Dzieciaki maja złe życzenia w młodości bo dobre życzenia procentują w przyszłości --> mamo tato nie chce być astronauta czy tam innym , chce garaż , wszystkie klucze / spawarki itp i sam sobie zbuduje rakietę albo ulubione zabawki :D

Tweed [2024-01-27 23:04:34]


To trochę taka mała historia mojego życia hyhy.
Ze szczyptą husarskiej fantazji w stylu... "potrzymaj mi powo"

RICOGAME [2024-01-28 00:20:41]


To chyba jak u każdego co urodził się z benzyną we krwi, ja w dzieciństwie zbierałem porozrzucane części od samochodów marząc że zbuduje sobie auto, wtedy były to głównie graty od Fiata 126/125p czy syreny. Choroba nie uleczalna została do dziś i ciągle coś zbieram czy w wolnych chwilach od pracy (a jakże przy autach) zbieram jakieś dziadostwo i majsterkuje

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2024-01-28 13:39:44]


Też mam w piwnicy ze 4 komplety alufelg do aut, których pewnie już nigdy nie kupię :) A Perana kupił sobie teraz P7b tylko po to, że od 20 lat kisił komplet felg na 5x112, które nie leżały mu ani do Granady, ani do Scorpio. A teraz wreszcie leżą :))


Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-01-28 14:20:29]


To są 15 ? Wyglądają na duże na tym M

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-01-28 14:44:22]


U wszystkich te same objawy. Obyśmy nigdy nie wyzdrowieli z tego hahaha

RICOGAME [2024-01-28 17:13:25]


Piter to są 16" 8j et0

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie [2024-01-28 19:18:54]


Konkretnie tyle że teraz by mu się kilka cm w dół przydało bo wysoko stoi

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2024-01-28 20:35:26]


Przeca to jest pusta buda bez silnika. Dostanie z przodu klocek 250kg to usiądzie :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-01-28 20:54:30]


No tak właśnie mi duże wyglądały jak na 15 :⁠-⁠D, super felgi w tym rozmiarze :⁠-⁠D

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-01-28 22:09:39]


Pewnie były droższe od auta .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-01-28 23:08:20]


W zakupie na pewno nie (nawet jeśli nie doliczymy ceny transportu z Duisburga, która połknęła blisko 40% operacji), aczkolwiek pewnie dziś by ich tak tanio nie oddał, jak blisko 20 lat temu kupił :)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-01-28 23:19:50]


Dzisiaj otworzyłem progi i poraz pierwszy odechciało mi się zabawy z blachą. Mam kryzys projektu. Potrzebuję wsparcia duchowego haha

RICOGAME [2024-02-03 21:20:03]


eee tam, to się też dało kupić, blacha jest w miare prosta więc łatwo dorobić --- ważne żeby przetłoczenie na wiązkę kabli było ok bo w reperaturkach to jest takie sobie :D

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-02-03 21:45:12]


cudna rdzocha ;-)
może by tak kilka prętów zbrojeniowych + strzemiączka, przyheftować całość gdzie się uda, zamknąć progiem zewn. i następnie zapodać do środka jakąś sprytną zaprawę klejową uelastycznioną (z włóknami itp.) :D
Z opowieści słyszałem, że dawno temu itd., ówcześni Janusze biznesu przed pojechaniem na giełdę usztywniali nadwozie betonem i na to przysłowiowy bitex i cud malina :D

tak na serio, powodzenia w walce :)

PiotrekFCapri [2024-02-03 21:54:35]


Musisz dorobić ten próg wewnętrzny w całości niestety. U mnie udało się połatać a ranty wypiaskuję.

Kilgore [2024-02-03 22:55:02]


Właśnie mam taki plan, że chyba sam te wewnętrzne profile dorobię. Ale dzisiaj jak zobaczyłem ten shit to mi się odechciało.

RICOGAME [2024-02-03 23:06:39]


A tak by the way... Super robota z Twoim progiem

RICOGAME [2024-02-03 23:23:53]


Noe mazgaj się;) haha będzie czołg ;)

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-02-04 10:40:30]


Skun, to "prawie" działa. Moi klienci wspawują to świństwo do jeepów. I wszystko jest ok, dopóki auto jest lanserskim bulwarowozem. Jak zacznie się orka w błocie, wykrzyże, przeciążenia, jednym słowem hardkor, to nagle wokół spawów po stronie oryginalnych (cienkich) blach pojawiają się pęknięcia...
Wykładowca od drgań mechanicznych mówił, że gorzej jest przesztywnić konstrukcję, bo pęka i jest katastrofa niż zrobić zbyt wiotką - bo się gnie i widać, że coś nie tak.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-02-04 21:03:41]


Wiadomo że coś musi się poddać. Ale wszystko jest do czegoś , odprężony silnik zrobi milion kilometrów i jeszcze kula , a ten sam silnik dopakowany mocą zrobi jeden start na ćwierć mili i kończy żywot. Zamiana ich miejscami nie miała by sensu z oczywistych przyczyn , co nie znaczy że z któregoś z nich można być nie zadowolonym tylko trzeba wiedzieć co ma odegrać dany temat w swojej karierze

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-02-04 21:30:14]


Tylko po co wstawiać 100 kg żelastwa w próg, skoro na bulwar bez sensu a w terenie rozpieprzy wszystko wokół? Toto ni pies ni wydra. Totalnie z dupy.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-02-04 22:14:31]


No dokładnie tak jak piszesz , czasem fantazja kogoś poniesie i pakuje bez umiaru zbytecznie co finalnie więcej szkodzi niż pomaga.

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-02-04 22:17:51]


a może coś u camaro się znajdzie ? https://www.capri.pl/market/85908

PiotrekFCapri [2024-02-04 22:28:51]


Od taunusa będę wiele wymagał ale w teren go nie zamierzam brać, dlatego postaram się odbudować próg w oryginale hyhy.
Co do dyskusji się zgadzam. Mosty też się projektuje tak, że zachowują dużą sprężystość. Podobnie budynki. Teren to zupełnie inna bajka. Tam wszystkie chwyty dozwolone. Pytanie nie brzmi czy pęknie, ale kiedy hyhy.

RICOGAME [2024-02-04 22:34:56]


Dzięki Piotrek,
Tak, te elementy są ogólnie dostępne.
Ale poczułem potrzebę tworzenia hyhy.
Najgorzej, że u mnie nic nie zostało z tyłu, więc będzie niezła improwizacja.

RICOGAME [2024-02-04 22:42:55]


E tam jest jeszcze do czego łapać :)

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2024-02-05 17:58:56]


I takiej motywacji potrzebowałem...

RICOGAME [2024-02-05 19:22:43]


Mozna ten element zrobic z jednego kawałka co by bylo estetyczniej ale mozna też powycinać do zdrowego i analogicznie docięte reparaturki wstawic szlifować na równo zabezpieczyć i tez bedzie git, nie wiem czemu ale ra przeważnie wybieram masochistyczne dorabianie fragmencików. Pozornie nie trzeba rozwiercac i wycinac elementu co czest tez mnie zniecheca a pozniej okazujecsie ze wiecej mi sie schodzi sztukując, szlifujac etc

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie [2024-02-05 21:29:28]


W Taunusie warto dorobić i się pomęczyć lub kupić reperaturkę i z niej wyciąć dolną część a przetłoczenie na kable zostawić :)

Bo w reperaturce to fatalnie wyglada. Ja u siebie dorabiałem właśnie tak --- wprawdzie 1,6 metra spawu nic przyjemnego -- ale przynajmniej wiązka się normalnie chowa

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-02-06 07:47:34]


Spawac każdy może ,trochę lepiej , trochę gorzej ;⁠-⁠)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-02-06 08:32:25]


Jellon, ja mam takie same masohistyczne zapędy. Mike mam patent jak dorobić tak głęboki rowek na wiązkę. Podzielę się jak mi wyjdzie. U mnie tylnej części praktycznie nie ma więc to będą duże kawałki hyhy. Zobaczymy. To tylko blacha w razie czego się wytnie i zacznie od nowa. Swoją drogą we fiacie 124 spider kable razem z przewodami paliwowymi idą wzdłuż progu i nie ma nawet najmniejszej wnęki na to wszystko hahaha

RICOGAME [2024-02-06 19:55:25]


W 128 idą pod dywanem w środku auta :⁠-⁠D

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-02-06 22:34:45]


Dzisiaj zacząłem dorabiać wewnętrzną część progu. W tym tempie i z moją dostępnością czasu pierwszy będzie gotowy do wakacji hahaha. Czasami trzeba wykonać odwrót taktyczny i kupić gotowca.

Musiałem sobie poprawić chumor i chociaż przyłożyć zewnętrzną część aby sobie przypomnieć jak to będzie dobrze wyglądać... chyba, że się złamie, bo na razie patroszę coraz więcej.

RICOGAME [2024-02-10 18:28:47]


Sprzedam Forda,
Projekt do dokończenia.
Komplet dokumentów.
Tylko poważne oferty.
Wiem co mam i ile to jest warte grrrrr

RICOGAME [2024-02-10 18:30:24]


GXL, który rocznik z VINu? ;) 666 zawsze dam ;) i szkoda ,że nie kombi :P

Maross [2024-02-10 22:05:13]


Ale nie potrzeba lawety. Mogę wysłać pocztexem hahs

RICOGAME [2024-02-10 22:56:40]


Gruba robota 😁

Kilgore [2024-02-11 02:34:35]


Tyle już wyciąłem, że się boję, że się złamie haha

RICOGAME [2024-02-11 10:27:46]


Nie złamie się , dach i kanał trzymają , daj wsporniki jakieś jak się obawiasz i działaj
Masz foto dla motywacji :⁠-⁠) ,to już jeździ i nie rozjechało się to i twoje będzie ok

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-02-11 12:07:48]


Piter takiej motywacji mi trzeba. Wzmocniłem słupki. Nie zatrzymujemy się

RICOGAME [2024-02-11 14:53:43]


Przyspawaj jakieś profile w kilku miejscach jeśli się i obawiasz że coś się przestawi , odetniesz po zamknięciu progów

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-02-11 19:19:12]


Ewentualnie możesz go podstawić w kilku miejscach tylko tak żeby się nie przestawił od tego podstawiania to musisz znalesc punkty w których będzie stał i przód i tył nie powodując tym przeciwwagi poza miejscami podstawienia. Ja miałem troszkę gorzej z tym na foto bo się już złożył na tyle że kabina się oparła o pakę , więc trzeba było znaleźć wymiary od nowa

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-02-11 19:23:00]


Wstawiłem tymczasową ramę do środka. Na razie trzyma wymiary.

RICOGAME [2024-02-11 20:22:07]


Ja miałem takie coś w Dziobaku.

Bigos Dokładna lokalizacja na mapie [2024-02-12 11:18:27]


No nieźle. To mój to salonówka. Może z turecko-niemieckiego salonu ale zawsze to salon...

RICOGAME [2024-02-12 11:22:44]


Może to było lutowane lutownicą pistoletową ?

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-02-12 21:30:26]


Progi.wewnętrzne z motomobile nie są idealnym rozwiązaniem. Ciekawe dlaczego nie zrobili już całej długości, tylko jakieś 60%. Bez sensu też zagięli dolną krawędź którą się zgrzewa z progiem zewnętrznym i podłogą...
Będzie trochę przerabiania ale lepiej dorobić 40% niż całość.

RICOGAME [2024-02-14 15:22:38]


A po ile taka blaszka gotowa? Jak ostatnio pojechałem po blachę 1mm to myślałem że padnę prawie 300zł za 1x2 m. Po ile u was? Ja pamietam blachę za 70 -90zl… niedługo to nie będzie sensu łatać niczego 🤣

Kilgore [2024-02-14 16:15:07]


22 lata temu za arkusz 1x2m 1mm zapłaciłem 40zl ,przywiozłem na wózku do trawy siedząc jako pasażer na jawie przez pola , wtedy się nie narzekało tylko cieszyło z wszystkiego :⁠-⁠D, z owej blachy wyspawalem fiata 128 i mam go do dziś :⁠-⁠). Chyba dobra była bo nic nie zgniło ;⁠-⁠)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-02-14 16:30:11]


posiadasz 128 ale jaki cupete czy 3p ?
Zawsze mi się marzył ten model fiata , jakbyś kiedyś chciał sprzedać i by jeszcze spawy trzymały to ja jestem zainteresowany :)

Tweed [2024-02-14 16:46:35]


Ja ostatnio kupowaĺem u siebie arkusz 1x2m 1mm gruba to wyszĺo jakoś 180pln

RICOGAME [2024-02-14 17:36:02]


... gotowa część progu kosztowała 330pln plus przesyłka

RICOGAME [2024-02-14 17:37:41]


Trzeba było wziąć 3 szt i akurat byś miał na 2 strony:)

Morales [2024-02-14 18:23:45]


Morales jest w tym jakaś logika ale ja niczym Amisz lubię pracować w znoju w myśl zasady "cierpienie uszlachetnia" hahaha

RICOGAME [2024-02-14 18:26:46]


A jest osobna końcówka tej wewnętrznej reperaturki progu? ?

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-02-14 19:09:55]


Próbuję to ustalić. Nie znalazłem w ofercie motomobil. Czekam na info, może Chuder coś wie.

RICOGAME [2024-02-14 19:28:56]


Tweed 3p i coupe , coupe mogę ci sprzedać :⁠-⁠), 3p zostanie pewnie ze mną na kolejne 23lata o ile ja przeżyje bo on raczej tak :⁠-⁠)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-02-14 20:37:40]


Poszło pw Piter

Tweed [2024-02-14 23:00:30]


Mówiłem że te reperaturki są do niczego :P

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-02-15 10:32:51]


Tak, mówiłeś, ale lepszych nie znalazłem :P

RICOGAME [2024-02-15 13:26:46]


Trza było to z normalnej blachy dorobić :D ta reperaturka jest dla leniwych żeby ją od środka na zakładkę wstawić ..... nawet na belkę podcięta. Kiedyś to przedłużałem o brakujący fragment i wstawiałem w tą dziurę na belkę kawałek blachy -- ale korytko na kable i tak było kiepskie

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-02-15 19:34:06]


Doszedłem do tych samych wniosków... reparaturka na zalepienie a nie wstawienie w miejsce oryginalnej. Brakuje mi sprzętu aby dorobić taką długość. Bawię się w to amatorsko. Łatwiej będzie mi przerobić to, niż klepać od początku. Gientarkę sam se skonstruowałem ale gnę na niej max 70cm

RICOGAME [2024-02-16 11:36:05]


Wiele godzin pracy podsumowane jednym zdjęciem. Całkiem nieźle pamiętając, że wykonałem to młotkiem i imadłem. Już mi się nie chce robić rego tunelu w dół. Brakującą część progu wewnętrznego prawie gotowa.

RICOGAME [2024-02-17 18:21:57]


ile godzin?

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2024-02-17 19:06:48]


Czystej pracy ok 4h, ale ja jestem amatorem bez sprzętu hyhy

RICOGAME [2024-02-17 19:16:54]


Bardzo ładna robota, co prawda będzie schowane pod progiem, ale jaka satysfakcja że bez rdzy będzie

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-02-17 21:08:12]


Dziękuję. Tak jak mówisz, jest radocha mimo, że nikt tego nie zobaczy jak już wstawię.

RICOGAME [2024-02-17 21:11:38]


Po to też robi się dokumentację zdjęciową aby po latach komuś pokazać lub zerknąć i powiedzieć ja pierdziele drugi raz nie robię.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-02-17 21:17:52]


Hahaha ja mam krótką pamięć albo się na błędach nie uczę. Za każdym razem mówię "więcej tego nie robię" a jak tylko skończę pracę w znoju, kupuję kolejnego "roadkilla". Taki "dzień świstaka" lub syzyfowe opowieści na własne rzyczenie. Ale mam wrażenie graniczące z pewnością, że nie jestem tu sam haha

RICOGAME [2024-02-17 21:31:38]


Szacun 🤘 (ja wymiękam w takich tematach).

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-02-17 22:03:59]


Udało się wyrwać kolejne artefakty... za dobry prajs

RICOGAME [2024-02-25 12:29:11]


wiela teraz za takie cuda trza dać ?

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-02-25 13:29:54]


Ja kupiłem zegary za 200 i konsolkę z gajgerami za 250. Uważam to za super prajs. W rozliczeniu zostawiłem zegary z L

RICOGAME [2024-02-25 13:58:28]


Zajebista cena!

Morales [2024-02-25 15:36:20]


Też jestem w szoku, że tak się udało wyrwać.
W ogóle to z tego 4 drzwiowego zielonego taunusa z Lwówka Śląskiego.
Wybłagałem aby mi sprzedał same gajgery. Generalnie auto wygląda bardzo słabo blacharsko.
Ja lubię się bawić blacharką ale tam to już dla jakiegoś masohisty wyzwanie.
Natomiast zostało kilka smaczków od topowej wersji.

RICOGAME [2024-02-25 17:13:22]


Cena elegancka, masz do tego podłokietnik z konsolą środkową?

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-02-25 17:14:47]


No właśnie konsolki szukam jeszcze. Tamta była bardzo zniszczona.
Dobre pół roku szukałem tych gajgerów po całej Europie.
Albo nie było, albo w takich prasach, że Hej.

Właśnie a mam pytanie. Czy sama konsolka też przychodzi czy tam trzeba cały ten tunel z podłokietnikiem brać? Bo szczerze mówiąc to podłokietnik to super sprawa ale jakoś w tauniaku mi się średnio podoba.

RICOGAME [2024-02-25 17:30:28]


Było brać cała konsole razem z podłokietnikiem , bo to jest super jako zestaw , jak brakuje podłokietnika to się tak brzydko urywa na środku...
Przyjemnie się prowadzi z podłokietnikiem bo na ekspresówce to lekko ramie leży...
I najważniejsze ceny konsoli są duże ale rzadko kiedy jest sprzedawana z mocującymi blaszkami ONE są bardzo ważne :) bo do czegoś trzeba to dokręcić , a jak nawet jest coś uszkodzone to sobie naprawisz , plastic abs itp i ta lala :D

Tweed [2024-02-25 17:53:37]


To jest całość z podłokietnikiem i do tego dwie blachy mocujące. Jedna z przodu pod konsolką druga wysoka w kształcie litery U mocuje podłokietnik. Jak by co mam to jeszcze na wierzchu mogę ci foty podesłać.

Morales [2024-02-25 18:12:52]


Ooo dzięki za info.
Konsolka akurat była w słabym stanie więc nie naciskałem.
Poza tym ledwo namówiłem właściciela na sprzedaż gajgerów.
Konsolki już nie chcial oddać więc nie naciskałem. On chce sprzedać to auto w całości.

RICOGAME [2024-02-25 18:25:59]


To ten zielony dziobak 4 d z olxa był dawcą tych gadżetów?

Morales [2024-02-25 19:37:40]


Tak

RICOGAME [2024-02-25 20:56:51]


Tą jedną wysoką blachę gdzieś mam, tą mniejszą można w łatwy sposób dorobic

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-02-26 06:32:17]


W zasadzie to tam są 3 blachy

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-02-26 06:33:41]


Ooo tam są nawet trzy blachy. Ta pierwsza jest taka sama dla wszystkich kuwetek

RICOGAME [2024-02-26 08:55:30]


To środkowej mi brakuję...

Morales [2024-02-26 10:46:43]


Oczywiście krawędź podłogi trzeba było odbudować. Jezu ile jeszcze będę się modlił nad jednym progiem... na razie na zaciskach ale jesteśmy już... bliżej.

Popatrzcie jakie czaderskie olejarki dzisiaj dostałem. Nie mogę się doczekać aż je odnowie.

RICOGAME [2024-03-02 17:21:27]


olejarki super

magic Dokładna lokalizacja na mapie [2024-03-03 17:14:44]


Nie ma co marudzić bo dopiero zaczynasz :D Pamiętaj że z drugiej strony bedzie to samo ;)

Kilgore [2024-03-04 11:52:44]


Bardzo ładna robota, kibicuje tylko żeby wystarczyło cierpliwości na całą furę.

sadek [2024-03-04 12:14:25]


Kilgore ,daj chłopu się chwilę pocieszyć , sam jak jak coś robię biłem to udawałem że drugiej strony nie ma że y nie pójść do domu ;⁠-⁠)

Piter M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-03-04 16:10:02]


Haha dzięki Panowie.
Druga strona zostaję. Na zlotach będę stawał od strony muru huhy.
Albo zrobię pas przez sierodek i będzie "przed" i "po".
Ale jak coś robię, to staram się koncentrować nad danym elementem.
Jak zaczynam myśleć o całości prac to mam go ochotę wypchnąć za bramę.

Dzisiaj odwiedziłem królestwo Marcina (Garaż Marcina). Ach szkoda, że nie było czasu pogadać dłużej. Tygodnia by nie starczyło.
Widziałem też Tauniaka Tweeda. Wracam z kilkoma gratami w tym nieoczekiwanym stabilizatorem... tylko czasu brakuje.

RICOGAME [2024-03-04 20:52:28]


Dawno nic nie wrzucałem bo dalej walczę z tym nieszczęsnym progiem. Oczywiście podłogą na łączeniu też zgnita, więc dodatkowy czas poszedł na odbudowę podłogi.
Zaraz zamykam progu wewnętrznego, potem tylko zabezpiecznie antykorozyjne i zamykamy dziada.
Podkład transportowy już usunięty.

RICOGAME [2024-04-13 18:08:49]


W końcu przyszedł ten dzień. Zamykamy pierwszy próg.

I teraz pytanie do blacharzy...
Jak zabezpieczacie takie zamknięte przestrzenie?

Odwieczne pytanie, reaktywny czy epoksyd?
A może oba?
Uprzedzając komentarze, że to się zaraz pogryzie...

Ja daję reaktywny, odcinam akrylowym. Na to idzie epoksyd aby odciąć tlen od blachy.
Potem podkład końcowy przygotowując pod lakier.
Ponieważ to profil zamknięty to na koniec plikami jakąkolwiek farbą do metalu jaką mam w garage. I tak nie będzie widać. chodzi o zabezpiecznie. Naturalnie na koniec konserwacja do profili zamkniętych ale to już na koniec.

Co o tym sądzicie?

RICOGAME [2024-04-27 16:34:08]


Reaktywny i odcinasz epoxy.

szwaycar [2024-04-27 17:10:42]


Po co reaktywny na świeżą i zdrową blachę ?

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-04-27 17:17:54]


Blacha zawsze będzie miała mikro utlenienia, które potem zaowocują wykwitem. Reaktywny jest dealny aby związać właśnie takie mikro ogniska.

Co do drugiego komentarza... Jak dałem kiedyś epoksyd na Reaktywny to mi się pogryzło i miałem tyle czyszczenia że Hej. Ale jak na Reaktywny kładłem akryl a potem epoksyd to pięknie wszystko siedziało...

RICOGAME [2024-04-27 18:09:39]


jeśli dasz wszystko jednej firmy to będzie ok. nic się nie zetnie . Może coś nie odtłuściłeś wcześniej ?
Epoxydowy jest po to aby wszystko odciąć . Akrylowy pomiędzy to zbędny wydatek .Najważniejsze zeby wszystkie produkty były na jednym rozpuszczalniku . Ewentualnie z jednej firmy .Nic się wtedy nie pogryzie . Nie ma takiej opcji ....

szwaycar [2024-04-27 21:43:48]


Masz tą wiedzę z doświadczenia czy z karty technicznej danego produktu?

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-04-27 22:12:16]


pod raptora kładę reaktywny trotona, epoksyd U-pola i raptor. Nic sie nie gryzie nie czepiając się Gryzia...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2024-04-27 22:17:46]


Reaktywny musi byc wyschnięty, kiedyś Novol reaktywny i epoksyd się ze sobą gryzły (pozostałe nie kojarzę :) )

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-04-28 00:51:10]


Ja tam się bawię amatorsko ale kiedyś mi się pogryzło dlatego oddzielam akrylem. Nie zaszkodzi a będzie dodatkowa warstwa ochronna. :P

RICOGAME [2024-04-28 10:25:03]


A tyle razy Zapkossi mówił, że na surową blachę tylko epoksydowy. No i bądź mądry ;pp

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-04-28 11:17:01]


Hahaha temat podkładów należy dodać do tych zawsze dzielących społeczeństwo przed wyborami... aborcja, eutanazja, małżeństwa par homoseksualnych... i jaki podkład w jakiej kolejności.

RICOGAME [2024-04-28 11:26:27]


Nie zapominaj jeszcze o bombie atomowej - jaki majonez.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-04-28 11:38:34]


Biedra - Lidl :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2024-04-28 12:11:33]