logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » ETC - Ford Granada Mk IIa 2.8i V6 Koeln Ghia 1981

ETC - Ford Granada Mk IIa 2.8i V6 Koeln Ghia 1981

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: ETC Dokładna lokalizacja na mapie
Samochód: Ford Granada Mk IIa 2.8i V6 Koeln Ghia 1981
Status: aktualnie posiadany
Aktualizacja: 2022-10-17 01:20:00

Podstrony

Zaczynam renowację

Witam !

Jestem "granadziarzem".
Zdałem sobie sprawe z tego jak tylko kupilem swoją pierwszą Granadę, co było tak dawno ze juz nie pamietam kiedy.
Potem byla druga... trzecia ... :o)

Tą ostatnią postanowiłem własnie dzisiaj odrestaurować,
dlatego zarejestrowalem się na Waszej stronie i z Waszą pomocą (mam nadzieję) generalnie odbuduję to cudo do "stanu fabrycznego" :o)

Trochę o autku.
Kupiłem ją ok 6 a moze 8 lat temu za dość duze pieniądze, bo jak pamietam chyba ok 7 tys zł (i było to trochę wiecej niz te same pieniędze dzisiaj :o)
No ale nie załuję - tyle była też i warta, bo:
wersja 2,8i Ghia, pełna elektryka: lusterka, szyby, fotele, komputer, klimatyzacja, spryskiwacze refl. centralne zamki, szyberdach, oczywiście skóra z poduszkami i automat.

Poprzedni wlasciciel dostarczył nawet brief niemiecki z którego wynikało że pierwszym wlascicielem auta był przez 2 lata salon fabryczny producenta w Niemczech, czyli była to jakaś wersja pokazowa, chyba jeden z pierwszych egzemplarzy po liftingu (X Executive ?).

Była w stanie idealnym, począwszy na skórze, poprzez silnik a na karoserii skonczywszy.

Piszę była, gdyz czekały ją u mnie pracowite lata.
Zanim przeszła na emeryturę zrobiła ok 200 tys. km ciagnąc przyczepę o sredniej wadze 1-2 T

Miałem ją odstawic na zlom i kupić sobie jakiegoś mesia SEL,
ale jednak nie zrobie tego.
Dzisiaj podjałem decyzję - Granada bedzie KOMPLETNIE ODRESTAUROWANA.
Bedzie zrobione wszystko począwszy od lakieru (jak widac na fotce - jeszcze oryginał) poprzez spękana skórę (całkowicie nową dostanie)a skonczywszy na zawieszeniu z którym najgorzej nie jest. Technicznie auto było zadbane, bo pracowało, ale wizualnie jest tragicznie, co planuję diametralnie zmienic.

Opis przebiegu prac pod adresem:
http://www.capri.pl/page/1482

Komentarze

a moze by blache , przed lakierem zrobić ?

spawn Dokładna lokalizacja na mapie [2004-10-15 17:31:16]


he, he, ale granadziarzen to ja byłem pierwszy :-)
jak to zrobiłeś, że masz plastiki pod zderzakiem, a nie masz zderzaka?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2004-10-15 22:55:54]


faktycznie warto ją zrobić, tylko żeby nie robić na darmo (czyt. na rok, dwa), trzeba by zrobić blacharke, jak Spawn trafnie zauważył.

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2004-10-16 17:08:42]


mam plastiki pod zderzakiem i miałem tez spolier, taki gumowy, z napisem "2.8i" tylko się ... hmm... zużył ;) przez lata intensywnej aksploatacji

po prostu ją kupiłem bez zderzaka, ktoś go przed sprzedażą jeszcze w Niemczech wymontował :-/

a że przed malowaniem bedzie poprawiana blacha to nawet nie wspominałem, uznając że to oczywiste.

z lakiernikiem (moze poprawnie: blacharzem-lakiernikiem) jestem juz umówiony,
wstępnie też rozpoznałem juz gdzie można jakie części dostać, gdzie chromowanie zrobić, gdzie nową skórę uszyć ...

jeszcze trochę fotek jutro porobię zeby było archiwum jak tragicznie wyglądała :o)

ETC Dokładna lokalizacja na mapie [2004-10-16 20:06:42]


zobaczysz ja to będzie wyglądało w trakcie, jak ci blacharz zedrze te kilogtamy szpachlu które nakładali turasy u niemca przed każdum tuv-em. A poźniej niemiach spredał polakowi "gut auto, keine rost".
Umieszczaj zdjęcia z roboty, ku przestrodze tym co chcą sobie kupić ładnie wyglądające samochody....

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2004-10-30 22:01:09]


Ładnie to on wygladal 6 lat temu jak go kupiłem :o)

Szczerze to nie spodziewam sie zadnej wrstwy szpachli, przez tyle lat troche ją poobijałem w różnych miejscach i rdza tez sie pokazala, ale w zadnym miejscu nie pojawilo sie podejrzenie o szpachlę.

Niemniej foto-dokumentacja bedzie prowadzona.

Dzisiaj byłem oglądać silniczek od Scorpiaka 2,9i ale powiem szczerze ze nie spodobał mi sie :-/
Pod wzgledem technicznym nic mu raczej zarzucic nie mozna, chodzi cichutko, zbiera sie pięknie, ale ... juz nie wyglada tak klasycznie jak granadowski, chromowane pokrywy zaworów, koła pasowe i inne elementy które chciałem pochromować będą pasowały do niego jak kwiatek do kożucha ;o(

ETC Dokładna lokalizacja na mapie [2004-10-31 22:20:02]


Świetne auto - gratuluję.
Prawie tak fajne jak moje :))

$miechu [2004-10-31 23:30:14]


ETC jeżeli daje się przerobić 2,9 na gaźnik (co już jabol i ja wykonaliśmy) to nie widzę problemu zeby do 2,9 założyć calutkiego k-jeta od grani. Od razu będzie pasował wizualnie pod maską. A w 2,8i jest tak naćpane pod maską że silnika to prawie nie widać.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2004-10-31 23:51:14]


Grandziarz nie wiem jak u Ciebie chodzi to 2.9 na gazniku ale Jabol troche nazeka na to rozwiazanie .... a ile pali uuuuu troche boli jak mi powiedział

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2004-11-01 11:55:50]


To juz trzecia w skorze na stronce ;P Najwyzszy czas na remoncik, pocieszy pozniej lepiej niz nie jeden SEL :) I mam taka nadzieje ze po remoncie blachy i tego wspanialego wnetrza zdejmiesz to gowienko z kierownicy ktore nadaje temu autu gorzki smak wozka widlowego oraz powaznie zagraza zdrowiu i zyciu w przypadku stluczki...

Mysza liil (EM) [2004-11-01 13:11:58]


ETC przepraszam że na twojej stronie, ale pytanie do mmnie, to odpowiadam:
Chodzi malinowo, żarła na początku ale ją właściciel skręcił i pali około 15 litrów gazu przy automacie C3 i moście 3,89. W planach mikser od pomyloneza (przygotowany) i most 3,45 (w trakcie poszukiwania). Dodam że automat po remoncie.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2004-11-01 17:03:13]


UWAGA !
Auto jest na sprzedaż
cena wywoławcza 5 tys zł lub Twoja propozycja na email etc@interia.pl
(goła karoseria + wstawiony i uruchomiony silnik, bez tapicerki wewnątrz)

ETC Dokładna lokalizacja na mapie [2017-04-26 09:48:53]