logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » -MS- - Ford Taunus TC II 5.0 16V 1978

-MS- - Ford Taunus TC II 5.0 16V 1978

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: -MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl
Samochód: Ford Taunus TC II 5.0 16V 1978
Status: sprzedany (w posiadaniu od ? do 2011-03-01)
Aktualizacja: 2009-09-29 00:43:40

Black Lord - Reloaded

Trochę historii:

Projekt 3.0V6 + A4LD

Założenia projektu - tak jak w erze :)
Prace nad pojazdem są już w toku (w zasadzie to już pół roku walczę).
Oczywiście pojawiły się różne nieprzewidziane problemy głównie związane z zaburzeniami geometrii podwozia - auto miało być bezwypadkowe a jest dokładnie odwrotnie, na dodatek roboty blacharskie totalnie spaprane ale to już inna historia.




Wielkie podziękowania dla chłopaków z classmobile (Hubert i Marcin) za przewiezienie taunusa do Krakowa z drugiego końca Polski i współudział w realizacji projektu.

Również podziękowania dla mojego kolegi który cierpliwie użyczał garaż i pomaga w pracach.

Testy się już odbyły - wózek prowadzi się dość dobrze a nawet bdb biorąc pod uwagę fakt, że zbierzność wogóle nie jest ustawiona. Jedyny problem to trochę słabe hamulce i nawalająca pompa paliwa - jak się zagrzeje to trzeba robić przerwy bo nie wydala.
Kolor to teraz jedyny słuszny wg. tzw. Patentu MYSZY (tutaj podziękowania za bagnet do skrzyni i samoregulatory). Jak widać na ostatnich zdjęciach zostały jeszcze prace wykończeniowe. Pojazd jest już praktycznie mobilny co objawia się nocnymi testami na obwodnicy KRK ;).

05.08.2006 - Dzisiaj pojazd miał wycieczkę do Miedzianej na PC. Niestety nie wziąłem aktywnego udziału w imprezie ale i tak udało się ukręcić wał po impezie :)

11.08.2006 - XV Midnight cruisin' - pomimo palenia gumy i wyścigów nic się nie urwało :), a nawet fajne fotki wyszły


SPRING OPEN 2007

- przejechane 1500 km bez problemów technicznych - nawet w drodze powrotnej udało się zahaczyć o trochę bardziej północne rejony :)


Gryźliny 2007 zaliczone.

Grudzień - auto użytkowane praktycznie codziennie, zadziwiająca bezawaryjność.

Marzec 2008 - Czerwiec 2008 taunus dzielnie służy mojemu koledze w czasie naprawy.

20.06.2008 KONIEC Projektu 3.0 + A4ld. Silnik dostał nową misję - idzie w ramach eksperymentu tam, gdzie jego miejsce czyli do taurusa.

24.06.2008 nowa :D jednostka wydaje się pasować, wylatuje granadowa maglownica koniec luksusów. będzie siłownia za darmo w czasie jazdy ;)


01-03.08.2008 Puchar Capri 2008 - Pierwszy wyjazd z V ósemką. Nie wszystko udało się dopracować, nawet brakło czasu na montaż stabilizatora przedniego. Problemy z wolnymi obrotami i układem kierowniczym. Puchar raczej był dla mnie jazdą zapoznawczą z kieleckim torem. Najważniejsze, że taunus wrócił do Krk o własnych siłach.


Puchar Capri 2009.
W tym roku totalnie niskobudżetowy.
Modyfikacje: Prowizorycznie dołożony przedni stabilizator, zelżenie auta o tłumik końcowy i delikatne dostrojenie ustawień komputera.
Zabawa była doskonała, pomimo braku czasu na przygotowania, miejsce w ostatecznej klasyfikacji bliżej właściwego końca.

Komentarze

klasa klasa!!! życze powodzenia bo z 3.0 to będzie latać :D a nie jeździć!! Trzymaj sie stary i oby tak dalej !

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2006-03-06 01:25:46]


no ladnie bedzie :) 3.0

Kristoff Dokładna lokalizacja na mapie [2006-03-06 08:35:32]


jestem pod wrażeniem, niezły wymiatacz bedzie... pozdro.

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2006-03-06 11:15:20]


Heh, taurusa niezle miotało na tym silniku, a co dopiero taunusa ;) Jak a4ld zdechnie, to zawsze mozna zalozyc MT75 :) Juz nawet jest patent :) Trzeba tylko obciąć oba dzwony i pospawać :)

Mysza liil (EM) [2006-03-06 11:38:58]


Heja, poznaliśmy się przy okazji spotkania przed WOŚPem ;) Qrde ładnie bedzie musiało to latać, kończ go, bo ekipa Taunusów w Krakowie widze rozrasta się dobrze ;) Zostaje czarny?

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie [2006-03-06 16:16:48]


Czarny oczywiście zostaje chyba, że będę miał za dużo czasu to mogę zapodać czerwień meksykańską bo akurat 7 litrów mi tego zalega w garażu. Przy wyborze silnika priorytetem było niskie spalanie. Do wymiatania planuję następnego taunusa - ta koncepcja wymaga skrzyni najlepiej AOD i silnika 3.8 SC lub 4.6 ostatecznie coś z 5 litrówek.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-03-06 16:43:25]


buahahaha no fakt, jedni chcą jeździć ekonomicznie to dają gaz [a inni próbują diesela:P] a Ty 3.0 ;)

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie [2006-03-06 16:45:50]


Dobre, pozazdrościć fantazji i odwagi. 3mam kciuki, ale pamiętam też niejakiegio madmaxa, co robił capri 3,2 V6 24V quatroturbo 4WD czy cos podobnego na 7 gaźnikach, co miało mieć 700 KM... ;) Nie podziel jego losu. Twardy bądź jak Roman Bratny.

Hrabia® Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-03-06 17:16:50]


Jestem na TAK jesli chodzi o takie eXpErYmEnTy powodzenia!!!!

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie [2006-03-06 21:06:55]


no to trafiła Ci sie maszynka do zwijania asfaltu w której czas sie zatrzymuje brawo pozdrawiam

sewerynos [2006-03-06 23:36:54]


no fajny silniczek , oby ci sie udało skonczyc swój pomysł , a tak apropo , to jaki los spotkał auto MadMax'a , bo mi nic o tym nie wiadomo , no i ten silnik 3.2 ...... , oj Hrabia popraw sie ;) , 700KM fajnie by było mieć pod maska , tylko po co , skoro połowa tej mocy wystarcza , pzdr.

MAD MAX Dokładna lokalizacja na mapie [2006-03-07 11:34:03]


pomysł świetny!!!! powodzenia!!!!!!! a apropo przedmówcy, fakt 300KMwystarczy!!!
ale jak widzi się coś takiego:
http://www.dragster.de/web2006/mainframe.html

powstają marzenia!!!!!!!! i nowe pomysły ;)

pozdro

świrus Dokładna lokalizacja na mapie [2006-03-07 15:24:23]


takie moce też trzeba umieć ogarnąć chyba że ktoś lubi się ofiszować wydrukiem z hamowni ;)

nOx Dokładna lokalizacja na mapie [2006-03-07 21:03:21]


no patentow jest duzo, bo to bylo kiedys auto mojego kumpla :) ale kupil, je juz z przerobkami custom ;)))

Kristoff Dokładna lokalizacja na mapie [2006-03-08 18:36:11]


dzisiaj wreszcie pogoda sprzyjała, więc dorzuciłem aktualne zdjęcia.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-06-06 23:13:01]


MMM ciekawy kiedy most wyjdzie bokiem i stanie obok :D


Niezle sie musi zamiatac tylem po drogach ;P

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-06-07 10:16:37]


A od czego taka ciekawa szafa??

Mysza liil (EM) [2006-06-07 10:54:13]


hehe:))
ale musi być zaskoczeni na drodze, jak jakiś plastikcar jedzie, a tu Tauni z 2,0 na klapie.. wiuuuuuuuuuuuuuuuuu:))))

full respekta dla Projektanta:))

Palio Dokładna lokalizacja na mapie [2006-06-07 11:10:28]


Mysza - i to Ty z takim pytaniem? Vulcan 3.0 to motorek V6 OHV z Taurusa i Windstara. Zewnętrznie ciut mniejszy [krótszy] i lżejszy od Koelna, że nie wspomnę o Essexie. Ma pojedyncze wydechy z każdego cylindra [jak Essex oraz Koeln 2.4/2.9] i znacznie dłuższy skok tłoków, dzieki czemu robi sporą pojemność z cylindrów o mizernej średnicy. Moment na dole znacznie lepszy [i niżej] niż w 2.8/2.9, ale za to góra nieco słabsza. Nie lubi wysokich obrotów, ale dzięki sprzęgnięciu z automatem daje jakiekolwiek szanse na przeżycie dla tylnego mostu Taunusa.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-06-07 18:23:25]


krk4m myszy o zegary chodziło ;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-06-07 18:58:16]


Zegary? A ja myślałem że o audio ;)
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-06-07 19:26:39]


silnik znam doskonale bo mialem taurusa, ale chodzilo mi o zegary jak cOke slusznie zauwazyl ;)

Mysza liil (EM) [2006-06-07 21:27:51]


xj6 '91 (wersja usa)

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-06-07 22:50:56]


zerwac most bedzie potrafil ale czy bedzie umiał sie zatrzymac ??

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-06-07 23:22:37]


dobre pytanie. Na razie są nowe tarcze, bębny, szczęki, cylinderki, tłoczki, gumki, wszystkie przewody. Czy to wystarczy? Sam nie wiem - liczę, że fabryka dobrze ten system stworzyła. Ewentualne zmiany niestety wymagają kompletnego systemu hamulcowego z jakiegoś nowocześniejszego dawcy.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-06-07 23:34:21]


Nowocześniejszego jak nowocześniejszego, po prostu przydałyby się hamulowniki z jakiegoś cięższego, większego, mocniejszego niż Tauni auta... ale moim skromnym zdaniem to seria z Taunusa nie da rady:(

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie [2006-06-08 01:11:12]


zostaja peugeoty i audi z tym rozstawem wiec chyba też i coś nowszego

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2006-06-08 01:23:15]


seria też jako tako daje radę, tylko sprzęt musi być z górnej półki, klocki Mintex, albo lepsze EBC, dobre nacinane tarcze, i koniecznie sportowy płyn hamulcowy, felgi nie w stylu litych tarcz custom tylko maksymalnie dziurawe i da się normalnie jeżdzić / niestety klocki wystarczają na góra 7-10 kkm /.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-06-08 07:29:01]


Do tego co powiedział STICH ja proponuję jeszcze dołożyć wykonanie jakiegoś nawiewu na tarcze... i może faktycznie coś takiego dałoby radę - chociaż szczerze mówiąc -> dalej powątpiewam w skuteczność seryjnego układu przy takim silniku...

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie [2006-06-08 11:46:57]


Najlepiej zamontowac spadochron wyrzucanw z tylu i kotwice na kuszy :-)
A tak poważnie to bez ogromnych wentylow z przodu i jakis w miare stylu nie ma co mazyc ;)

Nuras Dokładna lokalizacja na mapie [2006-06-08 12:49:17]


Ej heble Taunusa w seri sa bardzo dobre tylko muszą być sprawne nic poza tym,jeśli z cięzkim żeliwnym 2.3 rozpędzał się i hamował to z lekkim 3.0 nie da rady??
A Jak nie to inne zaciski i pompke od scorpio.

Burza [2006-06-08 19:02:53]


No nie wiem czy to 3,0 takie lekkie... to tez piec zeliwny, glowice zeliwne, skrzynia automat sporo ciezsza od zwyklej 4biegowej... Wieksze tarcze napewno by sie przydaly!

Mysza liil (EM) [2006-06-08 20:01:43]


do podniesienia 3.0 potrzeba tyle samo osób co przy 2.0 :). Na szczęście nie rozwijam zbyt wysokich prędkości, więc hamulce powinny trochę przeżyć chociaż moje największe obawy dotyczą bębnów - w t-birdzie wytrzymały miesiąc i musiałem zmienić na tarcze wentylowane :)

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2006-06-08 22:07:37]


mozna by te felgi zmienić na hmm jak by juz pozostać przy 15 (bo chyba taki jest i ch rozmiar swoją drogą są z audi 80?) to polecał bym jakieś BBS'y RS albo RM :)

nOx Dokładna lokalizacja na mapie [2006-06-08 22:48:40]


felgi sa niewazne efekt mechaniczny jest niesamowity

Classmobile [2006-06-09 01:30:20]


Super silniczek, ładnie wygląda i pewnie świetnie mruczy:) też chce taki!!!

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie [2006-06-13 14:58:37]


widziałem na oczy i musze powiedzieć że fachowy swap kiedyś na MC musimy zobaczyć jak śmiga

TOMEK "MIARQA" Dokładna lokalizacja na mapie [2006-10-22 10:41:54]


z czego wytrzasnołeś ten piecyk? jest poprostu zaj...sty

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie [2007-01-23 13:52:40]


ja bym stawiał na amerykańskiego taurusa sporo tych motorków do kupienia na allegro było

Ligacz 3M Dokładna lokalizacja na mapie [2007-01-23 15:34:12]


No i teraz auto mam trochę krótsze - Jakiś włoski szmelc miał słabe hamulce

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-05-09 22:55:42]


buuuuuu obyś tylko dostał z tego jakas konkretna kase ..

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie [2007-05-09 23:01:34]


Nie wróże łatwej drogi z ubezpieczalnią, bankowo bedzie szkoda całkowita, wartośc auta pewnie z 1200:(:(:(:( po dzwonie 800 i wypłacą jakieś kapsle. Obym się mylił.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-05-09 23:19:23]


Niestety jak się okazało alfę prowadził syn znajomego. Wziąłem pare stówek w gotówce bo i tak nie pojechałbym użerać się z ubezpieczalnią - najzwyklejszy brak czasu.
Dzisiaj rano ustawiłem się z blacharzem, żeby chociaż podłużnice wyprostował. Niestety ten poważnie znietrzeźwił się już przed południem i poszedł spać :)

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-05-09 23:44:33]


Obyś się w tej kasie się wyrobił;)

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie [2007-05-10 23:10:28]


wszystko w tym aucie można było by przeboleć... i że TCII i że 2d i że V6 . Ba!! już nawet czarny mat można przełknąć... ale nie te sprężyny z przodu !!

;)

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-05-11 20:37:05]


Blacharz wziął stówę, auto jest już u mnie w warsztacie. Jutro czeka mnie jedyny słuszny lakier ;)
Jeżeli chodzi o sprężyny to będą niższe, ale najpierw muszę dorwę sprawne amortyzatory. Od biedy zawsze można podnieść tył :)

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2007-05-11 22:56:26]


A co z nim??? 1,3 OHC?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-06-25 22:57:41]


1.3 niech na razie tylko w dowodzie zostanie ;)
zaczynam ujednolicać tabor pod kątem "jedynych słusznych" silników. Jutro jak dobrze pójdzie będzie pierwsza przymiarka skrzyni do silnika wrzuconego wczoraj.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-06-25 23:11:51]


A bedzie automat czy manual ?

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-06-25 23:56:12]


Ze względu na wagę i wymiary pasuje tylko manualna T5

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-06-26 00:07:33]


Masz może jakiś namiar na kolejną taką skrzynie ? chętnie kupie :-)))

Oj zasmuciłeś mnie wiadomością o manualu ;-PPP Będzie szybki ;-PPP

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-06-26 00:10:18]


Mnie też brak automatu martwi, dla idei też musiałem poświęcić wspomaganie.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-06-28 12:05:07]


oooo... będzie się działo :) jak ty to tam upchnąłeś? jakieś przeróbki nadwozia? i w ogóle to z czego to? :)

rybaak Dokładna lokalizacja na mapie [2008-06-29 23:18:44]


Teoretycznie wchodzi, nawet razem ze skrzynią ale o chłodnicy w fabrycznym miejscu można zapomnieć - tyle wiem po wstępnym przymierzeniu. Jutro będę wiedział czy trzeba coś wycinać. Plan jest taki żeby zdążyć na tegoroczne Gryźliny.
Silnik podobno pochodzi ze stanga '88.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-06-30 00:17:18]


Z czego dajesz chłodnice ?? Stang ma fajną ale za wysoką 80 x 45 x 6 cm .... i te 45 cm to za dużo .... jak masz jakiś typ to daj znać ;-)))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-06-30 09:32:35]


Ja pier... toć to potfoor bydzie!!!!

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie [2008-06-30 09:42:13]


Chłodnia to jakiś opel - chyba kadett. Główna zaleta to wykonanie z mosiądzu, więc można dowolnie konfigurować wyloty. Przy 3.0 + automat bez problemu dawała radę, jest szansa, że i tutaj wytrzyma. Niestety teraz nie obyło się bez rzeźby pasa przedniego. Wkrótce zrobię jakieś fotki.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-07-12 01:04:28]


ja chce taki silnik!!!!!!! :)

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-07-12 02:01:54]


Byłem oglądałem :) Czekam na oficjalny odpał:)

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie [2008-07-13 11:16:54]


Dobrze dawał na PC, jak go dopracujesz bedzie bomba na przyszły rok.

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie [2008-08-10 14:49:27]


Żebym nie był źle zrozumiany, już jest bomba, ale za rok może mieć większą siłę rażenia :)

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie [2008-08-10 14:51:52]


Musze powiedzieć ze to było jedno z niewielu aut które mnie zaskoczyło na PC, wkładem pod maska :)

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2008-10-22 08:25:16]


A można jeszcze takie cudo zapodać:D

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Ford-Mustang-79-93-90-91-5-0L-V8-T3-T4-Twin-Turbo-Kit_W0QQitemZ120396574028QQcmdZViewItemQQptZMotors_Car_Truck_Parts_Accessories?hash=item120396574028&_trksid=p4506.c0.m245&_trkparms=72%3A1171|65%3A12|39%3A1|240%3A1308

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie [2009-03-26 22:03:28]


Ja pierdzielę, jakie to tanie.... :/

Konar [2009-03-26 22:12:13]


Nie wyprzedzajcie faktów ;)
Od razu mogę powiedzieć, że gotowe kolektory nie mieszczą się pomiędzy podłużnicami w taunusie - brakuje dosłownie kilka cm.
Druga sprawa - tanie bo dmuchawki są chińskie, ale podobno 20 tyś. mil powinny wytrzymać.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-03-26 22:24:34]


Co tam słychać na froncie 5.0 HO V8 ?

Rayo Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-05-24 01:00:00]


Prawie nic nie słychać, bo wydech ssie pałke, a nie odzywa się ;)

Beddie Dokładna lokalizacja na mapie [2009-05-24 13:51:20]


Chwilowo bez zmian, bo na kolejne modyfikacje brakuje żywcem czasu.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2009-06-02 21:34:10]


zdobywca Pucharu dla Najszybszego Taunusa 2010 na tegorocznym Pucharze Capri. Diabeł nie śpi! Jeszcze raz grrrratulaaaacje!

amator liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2010-08-02 11:58:04]


Gdy patrzyłem na przejazdy na prostych odcinkach odnosiłem wrażenie, że ma niekończące się pokłady momentu i mocy :)
Przefajny ten tauniak.
Niestety nie zdobyłem się na odwagę i nie poprosiłem o przewiezienie, a szkoda.
Może za rok.

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie [2010-08-02 12:07:43]


Ja poprosiłem i stwierdzam ze cosi nie przyspiesza :)

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2010-08-02 23:30:02]


agent Henryk jest już w nowym domu... ja pierniczę jak to lata :D

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie [2011-03-04 18:52:26]