logowanie | rejestracja
capri.pl » Klub » nasze samochody » maciorm - Ford Escort Mk II 1.3 R4 Kent 1978 "hesky"

maciorm - Ford Escort Mk II 1.3 R4 Kent 1978 "hesky"

[ rozmiar zdjęć: duże | małe | domyślne ]

Właściciel: maciorm
Samochód: Ford Escort Mk II 1.3 R4 Kent 1978 "hesky"
Status: sprzedany (w posiadaniu od ? do 2006-01-15)
Aktualizacja: 2006-04-06 22:30:56

Hesky -sprzedany

Kupiłem go sobie na gwiazdkę. Mam wobec niego fajne plany, będzie 2.0 OHC czyli jak w RS2000 ale ten silniczek 1.3 Kent jest w tak doskonałym stanie że szkoda mi go wyciągać na razie, jeździ 140km/h. Zawieszenie jest super, poprawki wymaga blacha ale niewielkiej bo już częściowo była robiona, wystarczy mi wymienić reparaturki nadkoli z tyłu i błotników w całości. Świetnie się nim jeździ i powoli staje się moją podstawową zabawką.
Miał zgnity wydech, tak zgnity że go zgubiłem prawie w całości. Niech mnie nikt nie poucza na temat oryginalności, bo jestem amatorem nieoryginalnych (pomysłowych) rozwiązań. Nie licząc rury od kolektora założyłem środkowy i końcowy tłumik z dużego fiata (pasuje idealnie, jakby to fabryka zrobiła, trzeba tylko ucho do wieszaka przyspawać, nic nie trzeba wyginać. Cały wydech kosztował 58zł ;P i ładnie brzmi. Amatorzy oryginalnych musieliby dołożyć jedno zero do tego.
Naprawiłem zaciski z przodu i założyłem nowe klocki, teraz się szybko zatrzymuje :)

Z braku czasu sprzedałem Escorta, na szczęście godnemu nabywcy i kontynuatorowi mojej wizji, z zaciśniętymi kciukami będę kibicował w remontach a potem wyścigach:
http://www.capri.pl/car/1524

Komentarze

hehe jestem pierwszy

Mam duze plany odnosnie Fordzika ale zbieram kaske i czesci i duzo bedzie tego do pozbierania i jak juz bede mial wszystko nowe to sie za niego zabiore, narazie pyka sobie spokojnie prawym pasem.

maciorm [2005-01-11 12:12:45]


Ty już wszystko wiesz na temat ;-))

Miałeś ogromne szczeście !! Zresztą to też wiesz

Pozdrowienia

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-11 12:27:56]


łądna sztuka na starej atrapie

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-11 12:34:09]


buuu jaki brzydal taki stary grat poco ci on znaj ma łaske kupie go od ciebie ...

hehe :) oczywiście żat essi świetny , moze też kiedys takiego kupię....:(

nOx Dokładna lokalizacja na mapie [2005-01-11 13:04:14]


Hihi ludzie maja takie spojrzenia:
"Ten to nie ma gdzie juz tych gratow parkowac"

maciorm [2005-01-11 14:27:16]


znam to.sąsiedzi juz krzywo na mnie patrzą ze 2 auta trzymam pod domem a trzecie w garazu ale taki los maniaków

Cichy Dokładna lokalizacja na mapie [2005-01-11 17:43:06]


fajowy, plany co do niego tez mi sie podobają... z dwulitrówką będzie ładnie smigać.

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie [2005-01-11 17:54:18]


Jak to ja, muszę się do czegoś przyczepić :P
Primo: dla porządku można by zmienić w opisie "mkII" na "Mk II". Wtedy będzie porządek na stronie, gdzie są wszystkie Escorty wymienione.
Secundo: Pająk, ja tu widzę jednak nową atrapę.

A tak w ogóle to Escort Mk II jest fajny! Wiem coś o tym ;-)
Przyjedziesz nim na Puchar Capri 2005?

[2005-01-11 18:08:39]


z tym 2,0 powodzenia!! :)

przed pucharem 2004 ćwiczyłem wkładanie Pinto do Escorta :) skutek taki że nawet z krakowa nie wycjechalem... jak coś to wal na priv mam troszkę instrukcji które mogą się przydać przy tej operacji :)

Pe®ana Dokładna lokalizacja na mapie [2005-01-11 18:15:06]


jak to nowa atrapa? przecież nowa miała kwadratowe lampy.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-11 18:20:50]


Lampy zależały od wersji wyposażenia. Co do wersji angielskich wypowiadał się krk4m, a w niemieckich było tak, że wersje L i Sport miały okrągłe lampy, a GL i Ghia kwadraty. Od sierpnia 1978 L również miało kwadraty. Nowa atrapa od starej różni się tym, że stara (przed 08/1978) ma chromowany napis FORD, a nowa (po 08/1978) błękitny owal.

[2005-01-11 18:28:18]


hmm, mój błąd, aż takiej szczegółowej książki nie miałem hehe

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-11 18:43:01]


Ja też się pomyliłem. Atrapy zmieniono w sierpniu, ale 1977 roku.
A lampy - tak jak napisałem wcześniej.

[2005-01-11 18:46:39]


Bardzo chcialbym przyjechac na Puchar 2005 ale watpie ze dam rade czasowo tym bardziej ze do wiosny zajmuje sie projektem M-72 a Escort pojezdzi tak jak jest przez ten rok, wiec najblizszy wystep to pewnie na pucharze 2006 :) Na remont bede potrzebowal pare tysiecy a z tym teraz kiepsko. To potrwa. Jak juz bede mial potrzebne blachy, wszystkie lozyska, nowe elementy zawieszenia itd to go porozbieram i zaczne robic. Silnik planuje zrobic EFI ze zmianami :> w glowicy i takie tam, wtajemniczeni wiedza o co chodzi.

maciorm [2005-01-11 20:34:21]


Nie mówię o starcie w Pucharze, ale zamarzyła mi się "rodzinna" fotka z Heskym i Kermitkiem :-)

[2005-01-11 20:37:01]


co do koloru to mam filmik z zielonym eskim jak łoi dupsko golfowi :D
odejscie samochodu i gwizd z pod maski zdradzał cossiego :D
a co do silnika to moze lepszy 2.0 + poziome gazniki co ty na to :>

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie [2005-01-11 22:38:01]


zielony może byc tylko kermit :P

nOx Dokładna lokalizacja na mapie [2005-01-11 22:39:14]


Zawsze są pewne dylematy - ten zielony w wyścigu z Golfem II to jeszcze nic (ale fajny kolorek - widać go gdzieś na Capri Mk1 Bogdana W) jest taki filmik z czarnym 2.0 cossie że uuuuuuuuuuuuuuuuu :-)) po takim torze z innymi autkami jeździ -znajde link to gdzies tu wkleje

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-11 22:44:21]


Main wyslij mi ten filmik na maila jesli nie jest zbyt duzy (do 10MB). No i planuje z poziomymi gaznikami, koncepcje sie szybko zmieniaja. Czasu jeszcze sporo uplynie zanim sie za to wezme.

maciorm [2005-01-12 00:06:45]


jestem zaskoczony !!! jeszcze niedawno gadalismy o tym ze chcesz a tu patrz jest !!!!
gratuluje
ale nawet sie nie pochwaliles :(
co do silnika to palny twoje znam jak to pozbierasz w kupe to dzie super :)

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-01-12 01:33:12]


No to byla kwestia chwili, pomyslalem "fajnie by takiego kupic" i w jeden dzien go znalazlem, a na drugi kupilem. Przyjechalem nim 400km do domu wiec jest w dobrym stanie. Ma komplet nowych amorow Monroe na gwarancji :)

maciorm [2005-01-12 12:40:46]


Przepraszam wcisnęlo mi się.... :)

Autko piękne ale nie jestem obiektywny poniewaz mam fioła na punkcie MK II i każdy w obojętnie jakim stanie mi sie podoba :) Może znasz oznaczenia tych amorków (numer katalogowy czy coś...) bo w łodzi nie mogę dokupic po modelu auta!

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-07-28 17:33:16]


Nie mam pojęcia, bo nie mam żadnych papierów do amorów, a nieprędko będę zawieszenie rozbierał żeby coś odczytać. Mam zamiar zrobić poszerzenie zacisków i tarcze hamulcowe. Zastanawiam się nawet nad wykonaniem zestawów poszerzających takiego kitu w większej ilości sztuk na wypalarce szablony można zrobić i większą serię wykonać jeśli będzie zapotrzebowanie. Można by przez zimę pozbierać grupę chętnych i to wykonać. Oczywiście im więcej tym mniej (kosztuje) Mowa o zacisku M16 pasującym od Escorta mk1/2 capri mk2/3. Artykuł RD247 na www.burtonpower.com Co wy na to? Ja na pewno coś takiego wykonam zimą, a mógłbym zrobić to seryjnie przy dostępie do maszyn.

maciorm [2005-08-03 11:14:00]


Jak wykonasz odpowiednio mocne śruby daj znać.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl [2005-08-03 11:15:08]


Coke, a wiesz moze jaka dokladnie stal jest potrrzebna? to sie rozeznam czy jest mozliwosc wykonania

maciorm [2005-08-03 17:46:37]