logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » układ chłodzenia » Dobór chłodnicy do capri

Dobór chłodnicy do capri

Witam,mam nieoryginalną chłodnicę w swoim Capri 3 2,8i na wtrysku k-jetronic,
czy chłodnica musi być oryginalna czy może pasować od innego modelu forda,jeżeli tak ,to od jakiego?
z góry dzięki za info
pozdrawiam
kefe

kefe Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-31 14:49:15 /


ja w swoim co prawda silnik 2,3 mam chłodnice od poloneza i działa bdb, jest bardzo podbna i różni sie tylko tym że podłączenie gum trzeba puścić inną stroną, hmm nie wiem jak z 2,8 musisz sprawdzić jaka pojemność i porównać z 2,3 czy nie bedzie sie przegrzewała bo mozna sie na to pokusić lub też od innych fordów coś dobrać jak mówisz.... pozdro

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-03-31 16:24:34 /


Ja nie rozumiem - masz nieoryginalną i pytasz czy musi być oryginalna ? No przecież skoro masz inną, to sam sobie odpowiedziałeś że nie musi, bo gdyby musiała być, to nie mógł byś mieć innej ? A skoro masz, to nie musi. Oczywiście że da się dopasować inną, to tylko podłączenie 2 rur i 4 śruby, byle tylko wydoliła z chłodzeniem, a to już funkcja różnych zmiennych i nie ma reguły, bo może jeździsz tylko po 10km i nie zdąży się przegrzać, albo nie stoisz w korkach i też się nie zdąży przegrzać, itd.
Ja z praktyki z kolei powiem tak - miałem oryginalną chłodnicę, nigdy mi się 2.8i nie przegrzewało. Żaden korek ani upał nie był straszny, wszystko na dodatek z fabrycznym śmigłem na wiskozie. W którymś tam momencie była już na tyle mechanicznie zmęczona, blaszki odprowadzające ciepło na tyle pogięte, że wymieniłem jej cały rdzeń dla świętego spokoju. I to był błąd, bo od tej pory natychmiast silnik nabrał tendencji do sporadycznego przegrzewania się. Mimo że nowy rdzeń, niby geometrycznie taki sam, a jednak jest słabszy pod względem skuteczności chłodzenia, mimo że stary był naprawdę mocno zmęczony życiem. Założyłem mu elektryczny wiatrak i jest ok, ale to tylko kolejne potwierdzenie na ogólnie znany fakt że 2.8i jest bardzo wymagający pod względem skutecznego chłodzenia, więc jeśli masz jakąś byle jaką chłodnicę to możesz obstawiać kłopoty.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-03-31 19:34:30 /


no właśnie ,może nie wyraziłem się precyzyjnie - otóż jest włożona od dużego fiata i wydaje mi się ,że ma małą wydajność ,motor się grzeje za bardzo,wskaźnik temp.oscyluje się od połowy skali i wyżej,po zatrzymaniu i wyłączeniu silnika ,ze zbornika wyrównawczego czasami wywala płyn........

kefe Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-20 14:26:28 /


zapomniałem dodać ,że mam wpięty dodatkowy wiatrak - elektryczny od klimy z granady,połączony jest z czujnikiem temp.,ale to za mało.Wiskoza jest cienka,mam drugą sprawną i oryginalną ale jej jeszcze nie zakładałem,nie wiem ,czy sama wiskoza coś pomoże.Sam czas nabierania temp. silnika nawet w zimie był dość krótki i motor łapał temperaturę tak jak wcześnie pisałem.
Szukałem w necie są zamienniki ,ale od motorów 2,0 i mają odwrotne wyjścia,wyłożyć 500zł i nie wiadomo czy będzie pasować- trochę szkoda.....

kefe Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-20 14:34:05 /


Bez problemow za taka sama cene mozna kupic i chlodnice do V6...

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-20 14:42:09 /


Mozna tylko trzeba szukac,czasem jest ciezko. Ja jezdzilem przez rok czasu na nowej chlodnicy od Zuka i sprawowala sie bez zarzutu, tylko ze wejscie i wyjscie jest po innej stronie niz w oryginale,ale przewody da sie jakos dopasowac.

kalb Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-04-20 18:38:46 /


Jak właściwie jest ze wskazaniem temperatury silnika 2.8i? Panuje pogląd, że prawidłowe jest w 1/3 skali, u mnie jest zawsze w połowie i niby nic sie nie dzieje, ale mam wątpliwości czy to nie jest aby 2-3 stopnie za dużo. Czym to zmierzyć? (Nie zalazłem konkretnej odpowiedzi na forum)

Sergio Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-20 22:06:19 /


Wskazanie temperatury na zegarze deski rozdzielczej jest orientacyjne, niemianowane, zalezy od zucycia i typu wskaznika i czujnika. Tak wiec czy polowa czy jedna trzecia- jedno i drugie wskazanie moze byc poprawne. Zeby miec odniesienie do temp w stopniach celsjusza, najlepiej zaopatrzyc sie w tani multimetr elektroniczny (nawet z hipermarketu), wyposażony w czujnik temperatury. Wtedy w miare dokladnie mozna ustalic sobie zaleznosc wyhylenia wskazowki wskaznika temperatury od rzeczywistej temperatury cieczy w ukladzie chlodzenia.

Mysza liil (EM) / 2006-04-20 22:36:47 /


Dzięki, nie wiedziałem nawet, że są multimetry z pomiarem temperatury:) Tylko w którym miejscu mierzyć? Tam, gdzie siedzi czujnik czy może bezpośrednio w cieczy w zbiorniku wyrównawczym po wyłączeniu silnika?

Sergio Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-20 23:41:53 /


Aby poprawnie zmierzyc temperaturę płynu w układzie musisz sonde pomirowa (czujnik) umieścić bezpośrednio w mierzonym medium. Pomiar w zbiorniku wyrównawczym będzie niemiarodajny, bo płyn tam zawarty praktycznie nie uczestniczy w wymianie ciepła (nie ma obiegu). Ideałem by było umieszczenie czujnika w chłodnicy lub w głowicy. Moze to nastreczać kłopoty techniczne. Spróbój moze dorobic sobie zamiennik węża, doprowadzającego płyn do chłodnicy, w który zamonujesz sobie swój dodatkowy czujnik. Wtedy podczas jazdy bedziesz mógł kontrolowac temperaturę. Powinna oscylować w granicach 100-120 st. C. ( pomietaj, że układ jest ciśnieniowy)

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-21 08:53:54 /


witam,może skończą się wreszcie problemy-dorwałem oryginał na ebayu,prawie nowa,od 2,8i,jak zmontuję wszystko - opiszę na pewno
pozdrawiam wszystkich zainteresowanych

kefe Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-04-21 11:20:17 /


witam ponownie,mistrz Wąsio założył,podłączył,odpalił i .............no właśnie,właściwe części na właściwym miejscu,wszystko jest tak jak powinno być,temperatura w normie,wiskoza buczy aż miło-oczywiście jak tylko trzeba,jednym słowem nie ma co oszczędzać na częściach- oryginał to oryginał
póki co pozdrawiam wszystkich miłośników starych fordów.....

kefe Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-20 09:07:50 /