logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » gościnnie - pytanie do fachowców od skrzyń automatycznych

gościnnie - pytanie do fachowców od skrzyń automatycznych

pacjent:Chrysler Voyager 94r, 3.3V6, benzyna bez lpg. Objawy: po odpaleniu nie załącza biegów, po parunastu sekundach "pojawia się" D, nadal brak wstecznego, po ok minucie skrzynia załącza wszystkie biegi, elegancko zmienia biegi bez szarpnięć, zrzuca prawidłowo lock-up. Jednak np. przy "nawrotce" D -stop - R -stop - D trzeba nieraz odczekac parę sekund na załączenie się biegu D, potem działa normalnie. Stan oleju prawidłowy. Ki pieron?
Wszelkie sugestie mile widziane.

stiop3 / 2018-09-06 01:00:22 /


Jak sprawdzasz stan oleju?

Meits Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-09-06 07:33:15 /


pompa na końcówce lub wew nieszczelności

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-09-06 07:45:05 /


zgadzam się z marianem, o ile sprawdzałeś stan oleju na rozgrzanej skrzyni.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-09-06 08:58:59 /


...i pracującym silniku,skrzynia na N.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-09-06 09:21:15 /


ale nie jest to reguła we wszystkich samochodach, byłem mocno zdziwiony jak się okazało, że w mojej Hondzie Odyssey poziom oleju mierzymy na silniku zgaszonym! długo mi zajęło zanim do tego doszedłem...

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-09-06 09:31:04 /


w Chrysler sprawdza się na pracującym silniku, przynajmniej tak podaje serwisówka. I tak sprawdzałem, ale na pozycji P.( auto po przejechaniu ok 30km) Nie myślę, aby to robiło róznice, P a N
"pompa na końcówce lub wew nieszczelności" - coś jasniej? mam drugą taką samą skrzynie( dostał się płyn chłodniczy do ATF-u, skrzynie szlag trafił), mogę podmnienic ewentualnie pompe. Czy jest sposób zdiagnozowania w/w dolegliwości? Na razie skrzynia jest spięta z silnikiem, więc mozna próbować ustalić, co jest nie tak.
Dziękuję wszystkim za podpowiedzi

stiop3 / 2018-09-07 01:07:33 /


W chryslerowskiej A500 i A518 sprawdza się na N, bo na P pompa przelewa olej do miski, a na N olej pod ciśnieniem idzie przez chłodnicę i stoi na zaworach przygotowany do przełączenia na D lub R. Więc przeczytaj co masz na bagnecie napisane.
A co do samego objawu, to jak dla mnie masz tak zajebany filtr oleju że zimny olej przez niego nie chce płynąć. Luzy to jak mam u siebie w A518 i na zimno jest wzorową skrzynią, a na gorąco podślizguje mi jedynkę i dwójkę i twardo zmienia biegi. Po dwóch dniach stania przełączenie z P na D trwa jakieś pięć sekund.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-09-07 13:56:15 /


Ja w swojej " klątwie" mam podobnie. Plymouth Voyager 92 z silnikiem 3.0 i skrzynia 3 biegową. Co prawda D jest ale na wsteczny długo muszę czekać aż zaskoczy na zimnym. Jak jest rozgrzany olej to R wskakuje nawet sprawnie. Olej i filtr zmieniłem niedawno i stan jest też ok. Z tego co czytałem to ponoć trzeba taśmę wstecznego podregulowac ale nie wiem czy to ona może być przyczyną.

miron Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-09-07 20:27:21 /