logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » off-topic » Zła opinia o Fordzie

Zła opinia o Fordzie

Tak zupełnie na marginesie
Szukam dostawczaka/busa i sobie oglądam oferty i jestem zasmucony bardzo przedostatnią generacją Forda Transita jest to taki rzęch!!! znalazłem sztuki z 1999 roku zjedzone przez rudego tak jak Taunusa czy Granie z 1982!
Są drogie,kiepskie,paliwożerne,głośne,źle wykończone no poprostu szok
Dla porównania volkswagen t4 wypada przy nim o niebo lepiej.
Znajomy ma t3 i miałem przyjemność z transitem kanciakiem ten przed przed ostatni,lata 80 i tu znów to samo!!! kiepski silnik,kiepskie zawieszenie,blacha koszmar,skrzynia,sprzęgło wyjący most no ręce opadają...

Ale słyszałem też że t5 to kiepskie auto a nowy transit bije na łeb i nowe vito i t5 i trafica i jumpera.

Burza / 2006-05-09 18:37:44 /


To kup transita 93 - 95, byle nie z Płońska ;)

Mysza liil (EM) / 2006-05-09 20:31:44 /


nie według mnie transit to porażka jeśli chodzi o busa, T4 z silnikiem audi 2.4 diesel na 5 cylindrach mimo opini pękających głowic wymiata!! jeździłem takim i zwija sie lepiej niż taunus 1.6 a transit 2.5 pali o wiele więcej i jest słabszy nie mówiąc o tylnym napędzie

Burza / 2006-05-09 20:56:54 /


napisz do czego potrzebujesz dostawczaka , czy chcesz nim wozic ciezary , gabaryty , czy cos innego ??

MAD MAX Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-09 21:05:21 /


Dostawczaka już wybrałem i będzie nim prawdopodobnie t4 2.4 diesel
A to taka zupełnie luźna refleksja bo napakowałem sobie głowe przez ostatni czas transitami,partnerami,traficami,t4,vito i najlepiej wypada t4 no może jakies świeższe vito na wtrysku bezpośrednim ropy ale ile to hajsu kosztuje to głowa mała...

Burza / 2006-05-09 22:00:22 /


Wóz techniczny usługi elektro-instalacyjne to jego przeznaczenie więc jakis wielkich ciężarów wozic nie będzie.

Burza / 2006-05-09 22:01:57 /


Ja mam w rodzinie T4 2.4 D od 14 lat ...... mistrz przyspieszenia to z niego nie jest a Taunus 1.6 spokojnie go objedzie spod świateł o ile oba silniki są zdrowe. Troszke słabnie pod duże górki której wady nie ma silnik 2.5 TDi nawet w wariancie 102 KM ...... może warto troche dołożyć i kupić 2.5 Tdi bo różnica w jeździe jest ogromna !!


Jeśli chodzi o zawieszenie to jest nie do zdarcia - praktycznie od nowości były wymieniane jakieś sworznie jedynie a dziś ma juz 270 tysiecy km ;-) 2x klocki (tarcze dalej są te same ;-)..... silnik chodzi jak chodzi czyli nieco klekocze żrąc przy tym 7-10 litrów ropki. Głowica nam nie pękła - za to kolektor wydechowy, pozatym popsuły sie przekaźniki sterujące wentylatorami i ich przysłonami (drogie ustrojstwo) i regulator nawiewu.

Transit (Mk3) w porównaniu z T4 to po prostu ciężarówka a nie dostawczak - wszystkim trzęsie, szarpie (oczywiscie diesel) już mieliśmy z takim pożyczonym na długą trase przyjemność i nie dziękuje ;-) Pozatym dosyć to gnije.

Nowy Transit z którym też miałem przyjemność to już całkiem inne auto ;-) Oceniam go bardzo dobrze. T5 też wymiata - szczególnie wersja 2.5 Tdi 173 KM - prowadzenie ma znacznie lepsze niż niejedna osobówka a i hamuje nienajgorzej. Pozatym jest dość cichy. Stylistycznie nieco gorzej.


Co do tytułu wątku to lepiej byłoby "zła opinia o dostawczych Fordach ;-)"

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-09 23:08:36 /


to fakt jesli chodz o Tranzola Mk3
zrobilem sporo trase i jeszcze pzrez nocz mialem szum w uszach jak po dobrym koncercie :D

ale to jest osiolek do wozenia ciezarow , i bedzie jezdzic , jezdzic , jezdzic ...

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-09 23:42:50 /


burza, mieszkam w Pruszczu Gdańskim, gdzie komunikację z Gdańskiem zapoczątkowały busy. Zgadnij jakie? Transity z wolnossącymi dieslami. I powiem tak. próbowali jeździć też ducatem, jumperem, t4 2,4. Wiesz co się z tego utrzymało? Transity i lublin bez turbo. Ci kierowcy zarobili na tej robocie na nowe busy. Nie jeździ już żaden z nich, ale wszystko co było nietransitem padało na ryj i więcej stało niż jeździło. Wyjątkiem był lublin, ale to ze względu na prostotę konstrukcji. Jak jesteś bogaty i lubisz serwisy, to kupuj t4....
Nie chcesz wtopić, to przed zakupem popatrz na takich przedsiębiorców jak wspomniani przeze mnie auto-busiarze - ci od małego transportu podmiejskiego.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-10 11:18:32 /


Mój Starszy tłucze się Tranziolem Dieselkiem codziennie kilkaset km z ładunkiem i żadnych awarii. Sam autkiem jeździłem i wrażenia super. Wg mnie idealne auto do nauki jazdy :), nawet na ręcznym ruszy a nie zgaśnie ;). Rocznik bodaj 95

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-10 12:14:47 /


Ja śmigam na codzień Trazitem MK3 z 2.0 DOHC i powiem wam , że zupełnie fajnie się nim jeździ jest nie do zajechania Zwłaszcza patrząc na sposób użytkowania aut w mojej firmie... w chwili obecnej maja grubo po 400000 roczniki 99 rudy na birząco robiony i jest ok. Jedyna ich wada to fakt , ze ktoś wzioł się za oszczędności i Tranzity nie mają wspomagania.

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-10 12:49:44 /


jesli nie bedzie wozic ciezarow , to T4 tak , ale silnik 1.9 td , jest szybszy od 2.4 mniej pali , mniej awaryjny , jesli chodzi o Vito to tylko 110D czyli 2.3 tdi 98PS jest nie do zarzniecia , a jezdzi sie o niebo lepiej niz T4 , Transit jak sam piszesz jest ci nie potrzebny , aczkolwiek jest z tych aut najbardziej wytrzymalszy , ale glosny i sztywny i rdza jest problemem , wiec polecam Vito ( za 20.000 zl jest duzy wybór ) albo T4 1.9 td ( okolo 10 - 12 tys zl )

MAD MAX Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-10 13:17:59 /


W firmie w której pracuja moi rodzice jest transit jakiś z 1999 roku chyba może 98 jakiś diesel. Przebieg ma taki że bał bym sie zerknąc, cąły czas oporowo ząładowany i zazwyczaj jeszcze jakieś łodzie ciągnie i korozja jest tam gdzie był walnięty. No i zaczyna słabo odpalać jak jest zimno.

spawn Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-10 14:41:59 /


W pracy jeździłem trochę Transitem MK3 z silnikiem DOHC(bez wspomagania) i sporo T-4 w benzynie, Transitem MK4 w dieslu i T-5 1,9 TDI. Prywatnie często jeżdżę MK3 z dieslem bez turbo.Jeżeli chodzi o wygodę jazdy, prowadzenie, to Transit zdecydowanie bardziej mi pasuje. Jeżeli chodzi o trwałość, to MK3 zdecydowanie lepszy niż T-4. MK4 i T-5 są prawie nowe, więc zobaczymy jak będzie, ale przyśpieszenie i spalanie zdecydowanie na korzyść Forda. Ludwik 3M, a czy ta twoja firma to nie operuje na terenie całego kraju?

Kuba M. / 2006-05-10 15:24:26 /


Operuje operuje...;)

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-10 15:55:14 /


"wybrałem t4 a busy forda to shit...." ? burza sprecyzuj pytanie , skoro już wybrałeś WV i masz opinię o busach forda to o Co Ci chodzi?

CRUISER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-10 18:45:57 /


burza , gdzie nie wejdę na forum to słysze Twoje jojczenie na temat Fordów.

Sugeruję zmianę strony i samochodu.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-10 20:37:27 /


No jak sam nick wskazuje Burza lubi się wyładować w niektórych wątkach ;P

Sowa {3M} Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-10 20:59:30 /


"Tak zupełnie na marginesie
Szukam dostawczaka/busa i sobie oglądam oferty i jestem zasmucony bardzo przedostatnią generacją Forda Transita jest to taki rzęch!!! znalazłem sztuki z 1999 roku zjedzone przez rudego tak jak Taunusa czy Granie z 1982!
Są drogie,kiepskie,paliwożerne,głośne,źle wykończone no poprostu szok
Dla porównania volkswagen t4 wypada przy nim o niebo lepiej.
Znajomy ma t3 i miałem przyjemność z transitem kanciakiem ten przed przed ostatni,lata 80 i tu znów to samo!!! kiepski silnik,kiepskie zawieszenie,blacha koszmar,skrzynia,sprzęgło wyjący most no ręce opadają..."

No to na drugim marginesie kogo obchodzi Twoje uwielbienie do szmelcwagena.
Próbowałem zamiast Transit wpisać Capri a w miejsce T4 - Golf 1,6 D i brzmi dość wku...ąco jak na stronę o starych fordach .

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-10 21:20:40 /


1,9 TDi nie kupuj - żałosny silnik, szybszy od 2.4 napewno nie jest - ma 10 KM mniej i sporo niższy moment obr - dobry do Golfa, ale nie do dużego Transportera. Warto jedynie dopłacić i zastanowić sie nad 2.5 TDi. Zresztą o czym miał być ten wątek ?

Capri można postawić przy Scirocco, Golfa raczej przy Fieście/Escorcie ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-10 22:03:47 /


ej to jest off-topic...
Luzik a narzekam bo lubię nic wam do tego ;P
Ale transit III kontra t4 wypada kiepsko ;P
Nie popadajmy w paranoje ze tylko ford bo ford jest naj naj naj naj bo nie byl nie jest i nigdy nie bedzie ;P

też słyszałem że 1.9 to za słaby motor do t4,2.5tdi sa drogie a 2.4 niby dobre tylko glowice pekaja a nowa glowica 1500zł ;(

Burza / 2006-05-10 23:01:46 /


A jeździłeś kiedyś jakimś busem, wyłączając auto-busy ??

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-10 23:08:53 /


> Luzik a narzekam bo lubię nic wam do tego ;P

No więc jest nam coś do tego, bo musimy te Twoje narzekania czytać, a nie lubimy trucia. Cechuje nas entuzjazm i pasja wymierzona w stare Fordy, dobrze wiemy że obiektywnie patrząc to nie zawsze jest uzasadnione, ale mało nas obiektywizm interesuje, to jest hobby. Więc nie smęć nam tutaj o przewadze T4, bo nikogo to nie obchodzi. Luzik ?

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-11 00:49:26 /


Ciekawe jest to, że kilka razy w propozycjach pojawiło się Vito, bo na odmianę z tego co ja z paroma osobami rozmawiałem, to tego się w życiu nie powinno tykać, bo wiecznie w serwisie tylko stoi i to drogim serwisie... :/

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-11 03:08:25 /


Kżyho , nie wiem jakie typy Vito mieli osoby , z którymi rozmawialeś , ja moge tylko powiedziec cos o modelu 110D 2.3 tdi bo taki mialem , zrobilem nim przez rok 150 tys.km. tylko i wyłacznie z laweta , wiec z duzym obciążeniem i oprócz zwykłych wymian typu klocki , filtry itd , wymieniłem 2 razy przegub i to ten sam , a tak to auto nigdy mnie nie zawiodło na trasie i jezdzi sie nim o wiele lepiej niz T4 , pzdr....

MAD MAX Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-11 11:38:55 /


A mi sie podoba Dodge Ram 5700 :-)

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-11 12:34:15 /


burza te twoje wydumki sa jak sadze wyssane z palca i niczym nie podparte..chyba opinia "auto swiata" :)
jezdzilem roznymi busami ale niestety lub stety nie wyprodukowali jeszcze trwalszego,katoodpornego i praktyczniejszego busa jak transit to tyle
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-13 22:53:11 /


Kwestia gustu i trafionego egzemplarza T4 jest ładniejszy ;P Tranist III to porażka tak samo jak nowe fordy focusy,fusiony,mondeo,c-maxy i spółka ford dla mnie skończył się od kiedy pojawiła się sierra i scorpio które są początkiem tandety u forda.

Burza / 2006-05-13 23:12:16 /


wiadomo ze nikt nie bedzie porownywal mondeo do swego poprzednika jakim byl taunus czy focusa do escorta lecz patrzec na nowe fordy wypadaja calkiem dobrze wsrod jednolitej konkurencji ja przynajmniej tak uwazam :)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-14 00:05:25 /


nie chodzi o tandete u forda tylko teraz jesli cos jest porządne i na lata to jest drogie i się nie sprzeda= firma upadnie-a kazdy chce zyc-takie czasy
(pomińmy przykłady rolls-royce'a itp.) nawet mercedes juz nie robi takich aut jak kiedys -i niema co sie użalać tylko 3eba kupować STARE FORDY!:D

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-05-14 10:33:43 /


A wg mnie produkcja parzadnych aut skonczyla sie na 2000 roku a niektorzy skonczyli jeszcze wczeniej. Odnosnie fordow typu transit mk3 escort mondeo do mk2 wlacznie scorpio i inne starocie forda to jedne z najbardziej nie zawodnych aut jakie spotkalem a jeszcze do tego cena czesci ktorych nie oplaca sie kupowac uzywanych bo prawie za bezcen kupuje sie nowe tez robi swoje. Co do transita mk3 to moj wojek ma takiego skrzyniowego 2.5td i jezdzi nim z przyczepa a caly zestaw zaladowany plytami betonowymi czasem ladunek potrafi przekroczyn 5t i nigdy go nie zawiodl za to ja ostatnio nabylem transita blaszaka w 2.5d z 94r moze troche przeplaciem ale auto jest w stanie perfekcyjnym co prawda juz widac na nim ogniska rdzy ale tak jak ten woz pali na zimnym to po prostu glowa mala na dobra sprawe to nie wiem czy trzymam go na rozruchu dluzej niz sekunde zeby odpalil jest po prostu zajebisty a spalalnie tez mnie bardzo zaskoczylo bo po miescie wyszedl mi nie cale 8 litrow bez zaladunku trasy jeszcze nie robilem. Co do wygody jazdy to nie jest wcale taki halasliwy bo radio slychac i przez telefon tez mozna na spokojnie rozmawiac ale w koncu to nie ma byc limuzyna tylko wol roboczy za to do ukladu jezdnego nie mam zadnych zastrzezen

padre / 2011-08-22 18:13:56 /


padre - a wiesz co to znaki interpunkcyjne? bo nie można zrozumieć tego co napisałeś

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-08-22 18:40:07 /


A ja mam Transita 76 a nie 95 :-P 95 toć to jeszcze nówka .....

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-08-22 19:01:27 /


scorpio bezawaryjne ?? chyba tylko z pierwszych roczników, niestety po 92 to instalacja el. to totalna porażka.
tranzole też miałem kilka z lat 90 ostatni 98 i niestety jakoś to jeździło ale korozja i inne drobne i nie drobne awarie nieźle mi dawały w kość nie mówiac o obłokach przy dodawaniu gazu

dla mnie ostatnie dobre fordy to taunus, granada, capri itp. potem to już coraz słabiej

a nowe samochody .....

Lukruś / 2011-08-22 19:42:02 /


Transity gniją??? Popatrzcie choćby na sprintery, nie wspominając o ducato.

granadabus / 2011-08-22 20:25:47 /


chyba wszystkie tak samo przez Ciebie wymienione jak i nowe tranzole. jutro moge Ci cyknać fotki tranzola z 2009 r ranty nadkoli, doły drzwi itp już mają wykwity

Lukruś / 2011-08-22 20:31:14 /


a gazele ?? :) hehehehe ,
projekt robili chyba na rudym papierze :)
ja bym granice schitofordości podniósł do 94.
wszystko dalej to już masakra.

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-22 20:41:18 /


transole z lat 90 wyprodukowane w Płońsku to porażka w porównaniu z zachodnią produkcją. gniły już dawno dawno temu.

Mysza liil (EM) / 2011-08-22 21:10:04 /


Mondeo MK I nie sązłe, od roku użytkuję MK I 1.6 16V w kombiaku, 95 rok z gazownią.
Auto ma 240 tys przebiegu, kupione od pierwszego właściciela w Polsce, który sprowadził go w 97 roku.
Nie jest to ideał, ale poza dwiema dziurkami w podłodze, dziurze w prawym progu oraz tylnymi nadkolami gdzie pojawiają się już purchle to naprawdę nie jest źle :) Ople z tego rocznika często poddały się już biodegradacji :d

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-22 21:26:34 /


jasne jasne, poczekaj do wymiany sprzęgła, jak będziesz musiał w podłużnicach wycinać okienka technologiczne. Pan diagnosta z pewnością będzie wyrozumiały :]

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-22 21:49:49 /


Raul, wiem jaki jest koszt sprzęgła i tego wysprzęglika czy jak to tam się zwie, dwa razy tyle co kompletne sprzęgło do pinto (sprawdzałem ostatnio), niestety ale każde auto kosztuje i jest studnią bez dna. Kupiliśmy Mondka bo jeździ tym najwięcej mój Tata, zakup starego forda i generalka odpadały, musiało być coś młodszego, nie było mowy o Oplach, szybciej się utylizują.

BARTEK#1925 Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-23 10:53:34 /


Hmm... Dumałem własnie nad zakupem Mondka 4x4 dla ojczulka... To chyba jednak kupie Paska albo Audi :)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-08-23 11:39:39 /


Z Fordem jest jak z Alfą Rome-a kocha się go takim jaki jest. Poza tym gdyby nie Henry Ford nie było by Opli, Audi, VW itd itd :D

Sam mam Max-a z 2004 i zaczyna coś tam lekko korodować i od czasu do czasu psuć (przeb. 102tys km) ale nie zamienił bym go na audi czy opla ;)

Jak by nie patrzał to teraz jest jeden wielki mix wszystkiego, jak go rozbebeszyłem trochę to taki komputer od airbox-a montują ten sam i jest sygnowany Mazda/Ford, silnik jaki w nim siedzi jest francuski i dokładnie taki sam też jest w volvo bodajże S i V40.

To tak jak z VW, audi, skodą itd. wszystko bazuje na jednym i tym samym.
Nawet Mitsubischi gdzieś czytałem ma dużo podzespołów z Octavi jedyna różnica to cena.

Założenie jest jedno ma być tanio, tanio i jeszcze raz tanio. A żeby było tanio to musi być robione najlepiej w jednej fabryce gdzie tylko w zależności od zamówień podzespoły idą z naklejką w pudełku jednego koncernu samochodowego albo drugiego.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-23 11:53:49 /