logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » 2,3 DOHC 16V stuki w silniku

2,3 DOHC 16V stuki w silniku

Panewki i Panowie!
Pacjent oczywiście Ford (dupowóz co prawda) Galaxy mk1 lift silnik 2,3 16v.
Po odpaleniu lampka ciśnienia gaśnie praktycznie od razu, silnik na zimno chodzi ładnie i cicho.
Jednak po ok 15-20 min pracy gdy silnik się zagrzeje zaczyna coś klepac rytmicznie. Sztuki ciężko jednoznacznie zlokalizować. Olej świeży i markowy.
Wymieniam co 10kkm. Silnik był dodatkowo zalany Ceratec'em.
Poboru oleju nie stwierdzono. Auto jeździ całkiem żwawo.
Znalazłem nawet filmik na yt, który przedstawia "odsłuchowo" ten problem.

https://youtu.be/j4Ygbg7Sf5c

Sztuki identyczne jak u mnie, zaznaczam tylko na rozgrzanym silniku, na zimnym cicho. Kontrolka oleju gaśnie na ciepłym i zimnym praktycznie jeszcze na rozruszniku.
Kolega mechanik dał by głowę, że "szklanka" ale zrzucony dekiel a tam wszystko sztywno, walki idealne...

Wiem, że mamy na forum kolegów co nie jednego DOHC widzieli w życiu... jakieś podpowiedzi, sugestie od znawców tematu? Może ktoś miał podobny problem.

Z góry dzięki!

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-04-19 16:58:32 /


Ale oliwiarka gaśnie już chyba od 0.25 bara... zegarem go sprawdźcie :)

Stuka jak moj indenor, serio. Tylko u mnie ciężko to wychwycić na tle kakofoni klekotu.

Ignacy Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-04-19 19:23:21 /


po nagraniu to ciężko takie rzeczy oceniać - ale jeśli chodzi o częstotliwość - to brzmi jak panewka....

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-04-19 22:53:15 /


Odpinaj i zapinaj po kolei fajki lub kostki na wtryskach. Jak będzie cichło bez zapłonu to panewka a jak nie to popychacz zaworowy.

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-04-19 22:58:54 /


W necie przy tym silniku widzę głównie przewijający się temat zaworka w pompie olejowej.

Na zimnym silniku chodzi na prawdę całkiem cicho i po odpaleniu klawiatura szybko cichnie:
https://youtu.be/XL-nOE61JtQ
a po rozgrzaniu:
https://youtu.be/9GEZXyZQPfo

Sprawdzę te fajki, zapomniałem żę mam tak blisko siebie specjalistę od fordów ;)

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-04-20 10:21:20 /


Z tymi kilometrami co zrobiłes panewke wykluczyłbym bo juz pewnieby sie obruciła dawno :)

krzys escort mk2 / 2019-04-20 11:53:25 /


Test fajki przeszedł pozytywnie, Krzychu robimy pompę i uszczelniamy miskę bo leci strasznie...

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-04-20 19:53:19 /


Docencik zdejmowanie fajek to szkodliwa porada, grozi przebiciem cewki WN, pomijam już fakt że 2,3 posiada cewki połączone z fajkami.

Grześ, manometr zamiast czujnika oleju prawdę Ci powie, zapewne problem z zaworkiem bo to przypadłość tej rodziny silników.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-04-20 22:38:47 /


U mnie jest normalna cewka i zwykle kable WN.

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-04-21 20:47:56 /


Przewidziałem takie cykorowanie i dlatego jest łamane przez kostka wtryskiwacza.

docencik12 Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-04-21 22:09:09 /


a jakie powinno być prawidłowe ciśnienie oleju w tym silniku ?

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-05-20 17:59:25 /


w/g autodaty 3,1bar przy 2000 obr/min.

MetfaN / 2019-05-28 22:23:49 /


na zimnym czy ciepłym silniku ?

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-05-29 15:32:20 /


Raczej na ciepłym. Nie jest opisane przy jakiej tempetraturze ale domyślnie sprawdza się przy roboczej temperaturze silnika.

MetfaN / 2019-05-29 20:16:37 /