logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » zbieżność/geometria - czyli jakie katy powinny byc?

zbieżność/geometria - czyli jakie katy powinny byc?

podczas remontu wymieniłem gumy w wahaczach, tarcze klocki, kola sa wywazone, nowe koncowki drazkow, no i oczywiscie pojechalem ustawic zbierznosc...
i tu zaczyna sie cyrk, tzn. przy skrecie kierownica zaczyna 'trzepotac' :(
watek przerabiany był juz tu:
http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=3d8cb580076b7

jednak ja obstawiam na zle ustwaiona zbieznosc, wiec tu moje pytanie
jakie katy powinny tam byc, czyli jakie powinni mi ustwaic???
o ile dobrze pamietam to facet przy ustawianiu wspominał cos o 1,5 , cokolwiek by to mialo znaczyc...

btw.
lozyska mam ok, magiel takze, luzow w zawieszeniu brak.
pozdrawiam

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-19 16:50:27 /


w pamieci akurat nie mam katow zbieznosci
ale sprawdz dokladnie luzy w zawieszeniu, nie poprzez szarpanie reka za wahacz, tylko na stacji diagnostycznej wyposazonej w pneumatyczny szarpak do kol
jesli np sruba wahacz-belka jest minimalnie luzna to bedzie szarpalo kolem

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-19 16:54:09 /


Przeczytałem to, co załoga pisała w czasie poprzedniego roztaczania tematu (link) i: u siebie w Scorpio miałem podobnie. Zjawisko ustąpiło po wymianie kól, któraś opona miała mały brzuch, przy jeżdzie prosto wszystko było ok, przy skręcie zwłaszcza przy 80-90 km/h bicie na kierownicy.Koleś w wulkanizacji koła oglądał, ważył, macał i mówił, że wszystko ok. Załóż na przód jakieś inne koła i sprawdź czy coś się zmieni. Czasem krzywy kapeć sprawia, że masz wrażenie jakby przedni zawias wogóle nie istniał.

banol / 2003-02-19 18:55:47 /


przyczyna może tkwić w krzywym wale napedowym
sprawdz wał wywazenie i luzy na krzyzaku
jak samochód skreca tylne koła kręcą sie z różnymi predkościami to może powadować drgania
sprawdz tylni wachacz i gumy

Kongres Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-20 19:35:16 /


przed remontem było ok, tzn. szarpało przy hamowaniu ale bylo to spowodowane zniszczona taracza ham. przy remoncie 'profilaktycznie' wymieniłem gumy w wahaczach, tarcze, klocki itp.
mozliwe ze zepsuty mechanizm roznicowy cos by robil, ale drgania sa wyraznie na kierownicy,
jak bede np. wyjmował magiel to pozniej i tak pojade na zbieznosc, wiec znowu mi ustawia 'jakos' (ostatnio znalazł kilka roznych ustawien dla capri, wiec podejzewam ze cos tu jest sp****ne)
Wiec ponawiam pytanie :
Jakie katy w przednim zawiasie??

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-02-21 11:43:09 /


nachylenie +0.30
max. róznica +1.0
wyprzedzenie +1.0
max. różnica +0.45

oczywiście stopni

W Capri nie ma czegoś takiego jak ustawianie wyprzedzenia można tylko ustawić kąty nachylenia.

Kongres Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-03-03 23:24:37 /


dzieki :))
powinno wystarczyc hehe

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-03-04 17:29:18 /


Dotarłem do takich oto danych... Może komuś się przydadzą.

caapri 2,8i 08-81 do 03-84

zbierzność kół -2mm.. +5mm
pochylenie koła 1'
wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 0,30'.. 1,45'
kąt pochylenia sworzznia zwrotnicy 8 CA45'



capri III 2,0 OHC 09-80 do 03-84 oraz 1,6 03-78 do 03-84

zbierzność kół -2mm.. +5mm
pochylenie koła 0,15'.. 1,45'
wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 0,33'.. 1,48'
kąt pochylenia sworzznia zwrotnicy 8 CA30'


capri III 3,0 01-79 do 08-81

zbierzność kół -2mm.. +5mm
pochylenie koła 0,15'.. 1,48'
wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 0,33'.. 1,48'
kąt pochylenia sworzznia zwrotnicy 8 CA45'


capri III 2,3 03-78 do 03-84 oraz 2,0v6 03-78 do 08-81

zbierzność kół -2mm.. +5mm
pochylenie koła 0,15'.. 1,45'
wyprzedzenie sworznia zwrotnicy 0,33'.. 1,48'
kąt pochylenia sworzznia zwrotnicy 8 CA45'


zbierzność kół

pochylenie koła

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-03-07 08:20:24 /



wyprzedzenie sworznia zwrotnicy

kąt pochylenia sworznia zwrotnicy

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-03-07 08:21:49 /


Coke może byc tak że te luzy co mamy na koleinach moga być przez łożyska(też oczywiście-nie przede wszystkim)

Albi_Poznan / 2003-03-11 17:16:47 /


u mnie na łozyskach luzu nie ma, sprwdzane , ale! pojawił mi sie niewielki luz na maglu, wkrotce ciag dalszy dochodzenia

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-03-11 17:19:20 /


Dobar ale jak mam to rozumieć to znaczy te wszystkie parametry zależą od silnika to znaczy mocy i wagi - bo jaki mam wybrać parametr na zbieżność skoro mam smochód który fabrycznie został wyprodukowany jako 3.0V6 a teraz mam 2.3V6 - bądz tu mądry. Czy podzespoły układu kierowniczego i przedniego zawieszenia były w róznych pojemnościach różne i z tego wynikają te wszsytkie paramety które tu opisujecie czy wyłącznie od silnika (jego wagi , środka ciężkości i innych skomplikowanych parametrów). Ciekawe czy ktoś odpowie na to pytanie.Mam teraz silnik 2.3 i prawdopodobnie musiałbym ustawiac na parametrach 2.3 - ale fabrycznie był 3.0 - co proponujecie?

Albi_Poznan / 2003-03-11 17:24:53 /


3.0 ma inna belke pod silnik, wymieniales ja na taka do 2.3?
nie wiem czy to ma jakis zwiazek z geometria, no ale ona w koncu laczy wahacze
nie wiem na czym polega roznica, pewnie tylko na mocowaniu silnika

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-03-11 18:21:21 /


Właśnie ja tego nie robiłem żadnej belki nie zmieniałem więc teraz co? jak to sprawdzić jaką mam od 3.0 czy 2.3 - Bartek czekam na pomoc dzięki.

Albi_Poznan / 2003-03-11 22:06:34 /


podane wartości i tak są oriętacyjne... bo żadko która fura ma wszystko orginalne... tak wiec ja jestem za takim ustawieniem coby auto sie dobrze prowadziło...

różnice w parametrrach wynikają głównie z masy jednostki napędowej.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-03-12 02:11:17 /


tak jak pisalem nie wiem czym sie rozni ta od 3.0, sprawdze w moim Mk1 moze cos zauwaze, w kazdym razie ma inny numer fabryczny, sprobuj go odnalezc to powiem Ci ktora masz

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-03-12 08:07:14 /


Trójkąt czy Twoje dane są pewne ?

Ja zbieżność od dawien dawna znam w Capri jako : zbieżne (od 0 do 3mm)

A ty podajesz (od -2 do bodajże +5)

Więc ???

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-11-16 22:09:48 /


dane są poprawne.. sprawdzałem w kilku książkach... nawet sam gość co mi ustawiał mówił że ford daje bardzo dużą rozbierzność ustawień... ale stwierdził że tego typu auta najlepiej prowadzą się ze zbieżnością 2'.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-11-17 08:31:10 /


Panowie jak sie reguluje zbieżność w Capri. tzn podczas regulacji pokręca się tymi drążkami kierowniczymi które wychodzą z przekładni kierowniczej i są wkręcane w końcówki drążków.
Oglądałem to i tak mi wygląda ale może ktoś to robił i potwierdzi. I jeszcze jaką zbieżność powinno mieć capri 2.0 v6

koniuu / 2003-11-17 08:45:50 /


zgadza sie koniuu
ale sam tego nie zrobisz, a w warsztacie gdzie robia geometrie beda wiedzieli

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-11-17 08:55:07 /


Dobra, Zrobiłem maglownicę w swoim Kapciu (zero luzów) końcówki OK, to jak teraz ustawić zbierzność (bo na razie mam końcówki wkręcone na chybił trafił)? Poproszę o szybki przepis (konkretne wartości). Czy te podane przez Trójkąta to faktycznie mają być w mm? Z rysunków wynika, że to są dł. łuków, ale w takim razie na jakim promieniu? Później podaje, że najlepiej na 2'. Czy to mają być 2 minuty, czy miało być 2 stopnie i czy to jest wartość całkowitej zbierzności dla obu kół, czy dla jednego względem osi podł. auta.
Najlepiej to jakby mi ktoś łaskawie podpowiedział jaka przy 13" felgach ba być różnica pomiędzy odległością między tylnymi rantami felg a odległością między przednimi. A jak nie to przynajmniej jaki kąt i w którym miejscu to se z trygonometrii wyliczę.
Z góry dzięki i pozdrawiam.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-09 13:50:57 /


więc szybki przepis jest taki:

- włączasz www.pf.pl i wpisujesz hasło "zbierzność" lub "geometria"
- odnajdujesz najbliższy zakład
- wsiadasz w auto i jedziesz do tego zakładu
- po 15 min płacisz około 50PLN i wyjeżdżasz autem z ustawioną zbierznością...

prościej się nie da :)) chyba ze masz przyrządy do mierzenia zbierzności :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-09 13:55:44 /


co do wymiarów podanych na rysunkach... to w capri możesz ustawić jedynie zbierzność!! pozostałe parametry nie sa nastawne..
są podane w celu zweryfikowania geometrii np po dzwonie...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-09 13:58:01 /


15 min i 50 plnów ?? :>

no to mnie oszukali bo facet robił zbierzność 30 min i skasował 60 plnów, ale to jest cena narzucona "odgórnie" więc tak przynajmniej powinno byc wszędzie.
No i dostałem "gwarancję" na zbieżność :) Jak będzie coś nietak to mam się zjawić jeszcze raz. W sumie teraz jeździ się zdecydowanie lepiej niż autem bezposrednio po zmianie końcówek :) Przynajmniej jedzie prosto i nie skręca sam w prawo, a i siła potrzebna do skrętu w lewo jest normalna :)

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-09 14:04:47 /


bedzie prosciej jak sie wpisze "zbieżność" :P

segal Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-09 14:24:18 /


hehe Segal masz swieta racje, bedzie nieco wiecej wynikow

ceny bywaja nawet 100-120zl, w kazdym razie nie zrobisz tego za pomoca mlotka i srubokreta, nawet jak dobrze znasz trygonometrie :)
ustaw na oko zeby kola byly rownolegle i jedz do warsztatu

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-09 14:38:44 /


faktycznie :)) wprowadziłem "zbierzność" w google i wyskoczyło tylko kilka stronek ;D a przy zbieżności znacznie więcej ;)))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-09 14:46:28 /


A u mnie na warsztatach w technikumie to uczyli nas ustawiać zbieŻność za pomocą takiego przyrządu, co to właśnie porównywał rozstaw pomiędzy przednim rantem felgi a tylnym, więc nie rozumiem czemu nie miałbym tego samego dokonać w swoim garażu. Tyle że potrzebuję danych.
Co do przyrządu (specjalnego), to taki sam jak na warsztatach widziałem na stacji dokonującej ustawień geometrii i jest to po prostu kawalek pręta z podziałką, wsuwany teleskopowo w kawałek rurki z dospawanymi na jednym z końców każdego elementu wąsami, coby sięgnąć rantu felgi. Żadna filozofia.

Ale nic to. Myślałem, że ktoś się już w to bawił we własnym zakresie.

Pozdrawiam.

P.S. Dzięki Segal. Teraz już wiem, dlaczego maturka z polaka była na czy z dyszlem :~P

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-09 14:55:08 /


Wszystko pieknie, tylko jak masz krzywa felge to juz nie ustawisz tak jak w technikumie uczyli.. Pozatym trzeba zadbac, zeby samochod po ustawieniu zbieznosci mial rowny promien skretu przy skrecaniu w prawo jak i w lewo... (chyba ze fabrycznie jest inaczej, a rzadko ale czasem tak jest),a jesli ktos przestawil kierownice na wieloklinie to juz problem... Na stacjach ustawiaja przednie kola wzgledem tylnych, biora pod uwage krzywizne felgi, ustawiaja prosto kierownice i maglownice w polozneniu "zerowym". Tak wiec ja wole zaplacic te 50 zeta... (u mnie 30 na wskaznikach laserowych, szybsze to niz okrecanie fury sznurkiem dookola, choc takie przyrzady komputerowe tez sa)

Mysza liil (EM) / 2004-02-09 15:18:26 /


w sumie takiego przyrządu jak opisujesz to nie widziałem juz baardzo dawno w stacjach zajmujących się zbieżnością... teraz pierwsza lepsza ma np pomiar laserowy.

co do pomiaru zbierzności na rantach felgi to mozna w ten sposób ustawić mniejwięcej :)) ale raczej mniej :))
najpierw musiał byś mieć pewność że masz idealnie proste felgi a potem że koła np nie stoją w jakimś skosie.. łożyska nie mają luzu.. itp...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-09 15:19:11 /


i znowu mnie oszukali na stacji :)

Pan korzystał właśnie z takich "lampowych" urządzeń (znaczy się z lampą która świeciła na podziałkę) ale i tak mu się udało

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-09 15:28:33 /


OK. Felgi mam proste (To się da sprawdzić). Kierownice mam ustawioną prosto jak jadę prosto, a skręca się ona w obie strony o dokładnie taką samą wartość, więc maglownica jest /na zero/ bo ją tak ustawiłem. Luzów w łożyskach nie mam, bo je niedawno wymieniałem. A ustawić chcę spróbować sam, bo lubię robić jak najwięcej sam i lubię później pojechać na taką stację i zobaczyć jak pan cwany mechanior ma głupią minę, po tym gdy się wcześniej nastękał, że to stary grat i na pewno nie trzyma żadnego wymiaru.
Takie pytanko mi się teraz nasunęło jeszcze: Jak się ma
/co do pomiaru zbierzności na rantach felgi to mozna w ten sposób ustawić mniejwięcej :)) ale raczej mniej :))/
do
/zbierzność kół -2mm.. +5mm/
i
/nawet sam gość co mi ustawiał mówił że ford daje bardzo dużą rozbierzność ustawień/?

Pozdrawiam.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-09 15:52:53 /


W moim dziobie z kolei znosi lekko do srodka jezdni gdy puszczam kierę, co to może być?

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-04 12:43:10 /


Nie może być bo jest to napewno kąt wyprzedzenia zwrotnic który się ustawia na drążkach reakcyjnych najwidoczniej lewy drążek jest za bardzo skręcony a pray np. jest ok i oś zwrotnic nie jest -- tylko lekko _- i Cię ciągnie...

Burza / 2006-05-04 16:09:02 /


Choc kto to wie może byc i inna przyczyna ale obstawiałbym na to tylko czy to się nazywa kąt wyprzedzenia zwrotnicy to nie jestem na pewno pewny jakoś tak ;P

Burza / 2006-05-04 18:18:57 /


Dodam że żadnych luzów na kierownicy niezaobserwowałem, w zakrętach jest wszystko ok, tzn nieszarpie kierą ani nic, musze sprawdzic te zwrotnice, dzięki!!

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-05-04 18:42:22 /


Wieź zerknij od dolnych wachaczy idą takie dwa pręty grubę i na gumach tudziez piankach są przymocowane do przedniej części sanek i na nich jest dośc długi gwint włąśnie do regulacji wyprzedzenia zwrotnicy na Taunus.pl są dane podjedx do jakiegoś zakłądu niech Ci ustawią a jak Ci poszły gumy i nie możesz dostać czy nie masz kasy na te pianki forda to kup od poloneza takie gumowe jajka dwie sztuki i w jednej z połówek zetnij kołnierz i włóż stożkiem do sanek z obu stron.
Kosztuje to 8zł

Burza / 2006-05-04 20:03:37 /


tfu stożkiem do pręta tzn. płaszczyzna opiera się na sankach a stożki na podkładkach przed śrubami z jednej i z drugiej strony

Burza / 2006-05-04 20:04:30 /


Zwróć uwagę na podkładki - ich położenie. Zapamiętaj-zapisz bo jest inaczej niż by sie włożyło intuicyjnie. Rusz przed regulacją tylną nakrętkę - bo jak będzie wszystko zamontowane to nie będzie miejsca żeby dobrze odkręcić zapieczoną nakrętkę. Kup dobre gumy, bo szkoda pieniędzy na powtórną regulację za np. rok.
I musi to być warsztat wyposażony w dobry sprzęt - żadna tam płyta najazdowa do zbieżności.

mtango / 2006-05-04 21:20:01 /


Zna ktoś wartości wyprzedzenia osi sworznia, zbieżności i kąta pochylenia koła w Grandzi? koła podczas jazdy w łuku nie wracają, to wskazuje na wyprzedzenie, potrzebowałbym dane, plisssss.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-17 23:30:06 /


http://www.capri.pl/forum/141552

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-17 23:42:21 /


hooo hooo !!!! Pełen wypas :) Dzięki wielkie

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-18 00:14:41 /


mam podobny problem wymieniona maglownica sworznie a i tak ściąga na lewo!!!capri

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-18 12:56:32 /


młody a po wymianie maglownicy i sworzni zbieżność ustawiłeś? zaciski ci nie przyblokowuja koła?

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-18 18:24:20 /


coke wsumie to tylko już została zbieżnosć i klocki hamulcowe do wymiany:)ale pamietam ze przed wymianą maglownicy i i wahaczy ustawiałem geometrie i też ściągało na lewo zastanawiam sie czy sprężyny nie mają jakiś wpływ na te ściąganie (może jedna jest padnieta i też ściąga)ale po geometri zobacze

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-19 15:53:22 /


spójrz optymistycznie, może masz czteroślad ?

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-04-19 17:11:34 /


raczej nie bo samochod nie był uderzony

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-04-20 10:50:42 /


mam pytanie, jakie parametry ustawić w Capri Mk3 z 2.0V6 pod maską?

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-07-28 22:56:49 /


sorry moje niedopatrzenie :D już sobie znalazłem

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-07-29 14:27:31 /


To na ile ustawiacie zbieżność w capri, bo już sam nie wiem? Koła w RWD powinny być zbieżne chyba?
Ps. Nawiązując do samodzielnego ustawiania zbieżności mogę sie przyznać że zawsze ustawiam takim przyrządem jak gryziu opisał wyżej i nigdy nie uważałem że jest to nie do wykonania w warunkach garażowych, wręcz przeciwnie uważam że jest to bardzo dobra metoda i wystarczająca do starych fordów. Kiedyś nawet pojechałem z ciekawośći do znajomego na zbieżność i było wszystko ok.

Dodam jeszcze żeby było dokładniej i w razie krzywego rantu trzeba zaznaczyć miejsce pierwszego pomiaru kredą/flamastrem przetoczyć auto tak żeby koło przetoczyło sie o 180 stopni i zmierzyć ponownie w tym zaznaczonym miejscu, różnica miedzy pomiarami to nasza zbieżność...

Kilgore / 2010-06-28 17:37:40 /


Do jazdy na codzień-fabryka.
Tor-0 stopni.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-06-29 07:39:19 /


Witam mam ogromną prośbę jeżeli ktoś posiada dane o zbieżności(kąty, procenty itp ;) jakie powinien mieć Ford Taunus Sedan 2d Dziobaczek z 73 bo nie mogę nigdzie znaleźć a potrzebuje z góry dziękuje.

hormon / 2010-07-29 00:43:07 /


Zbieżność 1 mm

Kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy + 1 st 45 min (+/- 1 st, max różnica 45 min)
Kąt pochylenia koła -0st 54 min (+/- 45 min, max różnica 1 st)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-29 01:18:16 /


Dzięki Wielkie i jeżeli te dane pokaże mechanikowi to juz powinien wszystko poustawiać ? Wolę się upewnić bo jak pojadę to żeby nie bylo lipy a to po znajomości ;]

hormon / 2010-07-29 13:54:30 /


Tak - magikom od ustawiania geometrii to wystarczy - zbieżność jest też w tolerancji +/- 1 mm - ale najlepiej na 1 mm zbieżnie ustawiać...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-07-30 00:40:51 /


Dzięki Wielkie ;)

hormon / 2010-07-31 11:41:54 /


Czy ktoś dysponuje danymi co do ustawiania zawiasu przedniego i tylnego w capri mk1? Czy przyjąć jak dla trójki?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-10-22 18:08:49 /


podpinam sie do pytania :P

SKUN_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-10-23 22:56:54 /


Poprzednie pytanie pozostało bez odpowiedzi, no trudno, coś wykminię, weżme z mkIII i tyle ;)

Ale jeszcze jedna sprawa:
Macie jakieś domowe sposoby na ustalanie zbierzności? Tak po prostu w garażu?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-05-04 11:28:50 /


do kół a najlepiej felgi w połowie wysokości przykładasz płaskowniki, rury o przekroju prostokątnym etc. ma być proste i płasko
na obu w jednakowym odstępne zaznaczasz metr w takim miejscu gdzie możesz dokonać pomiaru odległości pomiędzy płaskownikami, zbieżność masz w mm na metrze, czyli jak ma być zbieżne 1mm to stosownie ustawiasz i tyle. Jak zrobisz dokładnie to masz dokładnie.
pzdr

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-05-04 12:38:00 /


Witam.
Podepnę się z teoretycznym zapytaniem odnośnie ustawienia geometrii zawieszenia w Fordzie 4x4.
Z przodu możliwość regulacji zbieżności tylko na drążkach kierowniczych.
z tyłu możliwość regulacji zbieżności i kąta pochylenia kół.
Auto ma rozdział mocy 50/50. Z przodu szpera typu torsen, z tyłu standardowa jak w Sierra/Scorpio.
Rozstaw kół przód/tył niemal identyczny (z przodu mniej o 10mm).
Czy macie może jakieś sugestie jak teoretycznie ustawić geometrię by auto było w miarę nadsterowne? Czy tył robić zbieżny? rozbieżny? Zmiana kąta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy czy rozstawu kół nie jest możliwa. Z góry dzięki za wszelkie podpowiedzi.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2019-08-31 12:21:02 /