logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » elektryka » eektryczne szyby - schemat - podlaczenie

eektryczne szyby - schemat - podlaczenie

Przeglądałem forum.. owszem.. są zapytania dotyczące schematu, ale nie ma odpowiedzi.. mnie by interesował schemat podlaczenia tego całego ustrojstwa w jedna działającą całość, które kabelki do których itp ;) taki czytelny schemat w stylu kolory kabelkow itp ;)

W sumie, będe miał instalację całą kompletną, to nie ma siły, żebym nie podłączył, odpowienie kabelki do odpowiednich wtyczek, troche umiejętności technicznych i będzie działać ;)

ale jak na obrazku poniżej, to jest schemat silniczka do drzwi tylnych



kabelek 1 wychodz z silniczka, pewnie go łączę z kabelkiem 2, bo nie ma innej opcji, kabelki 3 i 4 do reszty instalacji, ale interesuje mnie, co dochodzi do kabelkow 3 i 4, do ktorego plus, a do ktorego masa? ps. kabelek 3 we wtyczce ma dwa samczyki, kabalek ma jednego samczyka ;)

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-18 21:35:36 /


Jak masz oryginalne wiązki to powinieneś sie bez problemu podczepić pod instalację.

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-09-18 21:44:50 /


ja instalacji jeszcze nie mam.. bede mial z innej Granady to cos sie skompletuje ;)

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-18 21:46:38 /


Ostatnio przerabialem ten temat u siebie - kabel nr 4 to masa kabel nr 3 (wtyczka z dwoma koncowkami) to dwa plusy.
pozdro

soro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-19 10:09:27 /


tez tak myslalem, dzieki :)

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-19 10:19:27 /


pytanie kolejne, gdzie powpinac te wtyczki, ta wieksza czarna i ta mala czerwona zaznaczone strzalkami, i po co sa te dwa zielone, ktore maja po drodze jakies bezpieczniki.. tez zaznaczone strzalkami ;) jakies zdjecia pogladaowe mile widziane dzieki z gory :)

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-19 16:34:11 /


nikt nie wie, czy nie chce mi pomoc?

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-22 12:56:40 /


To raczej trzeba szukac przy tych bezpiecznikach pod kokpitem z prawej strony.Pierwsze dwa bezpieczniki od lewej są odpowiedzialne za elektryczne szyby.

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-22 13:08:55 /


Czarna podwojna wtyczka to zasilanie szyb. Oryginalnie wpięte w dodatkową skrzynkę bezpieczników. Czyli oba do + tylko przez bezpieczniki, z 25A. Czerwona to + z aku. Daj nastepne fotki i pokaz dokad ida te zielone kabelki z bezpiecznikami na przewodach, bo wydaje mi sie to zbędne.

Mysza liil (EM) / 2006-10-22 14:51:22 /


to juz jestem zdecydowanie blizej, przynajmniej sie upewnilem co i jak, dzieki Mysza a co do zielonych coz.. poucinane :(

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-22 15:01:25 /


To odłącz je i wyrzuć. A czerwone koncowki zepnij razem - ta z wiazki z ta od przekaznika. Zielone kable pewnie dawaly prad na cos innego, moze na grzane fotele - nie mam pojecia, nie pamietam.

Mysza liil (EM) / 2006-10-22 15:05:16 /


oki, dzięki Mysza, tak zrobie i zobaczymy co sie stanie ;)

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-22 15:14:08 /


czerwone koncowki spialem, nie mialem czasu ani checi podlaczac czarnej kostki przez bezpieczniki, polaczylem czarna kostke i czerwona bezposrednio pod + akumulatora, jakis tam pałętający sie brazowy pod minus i szybki działają :) oczywiscie to tylko na probe, docelowo bedzie profesjonalniej, ale ciemno sie zrobilo, a tak przed blokiem na parkingu to nieciekawie sie działa.. dzieki za porade Mysza :)

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-25 19:01:59 /


czy ktoś może cyknąć zdjęcie skrzynki z bezpiecznikami nad nogami pasażera?
ze wszystkich kabli wpiąłem tylko tą podwójną w skrzynkę i dałem bezpieczniki 25A jak Mysza mówił. Ten z czerwoną płaską końcówką gdzie mam podpiąć i do czego on jest?
Z samym podwójnym wpiętym silniczki coś tam jęczą ale coś słabo, będę je dzisiaj czyścił ze starego smaru. Czy ten czerwony kabel o który pytam to może być dodatkowy prąd dla szybek?

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-04-16 14:19:52 /


Witam, cyknąłem foty bezpiecznikarni pod nogami pasazera i mam pytanie przy okazji - czy może mi ktoś wskazać strzałką lub czymkolwiek gdzie są bezpieczniki od szyb??? niby 2 z lewej jak ktoś napisał wyżej, z kolei na focie Śpiocha widać 2 kable z bezpiecznikami po drodze, u siebie znalazłem jeden taki przewód z bezpiecznikiem (pierwsza fota). No i zgłupiałem....

Arek 3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-18 14:58:04 /


tym razem pytanie o elektrycznie sterowane lusterka, na zdjęciu wiązka od lusterek i pytanie, czy ta czerwona wtyczka, zaznaczona niebieską strzałką, to jest może do grzania lusterek? gdzie powinna być wpięta, do czego podłączona? może pod wiązkę od podgrzewania tylnej szyby?

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-08 21:03:50 /


Tak pod wiązkę grzania tylnej szyby. W granadzie masz oryginalnie wtyczkę koło przycisku włączania grzania tylnej szyby i tam to trzeba wpiąć jak chce się mieć grzańce

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-09 18:21:13 /


ja chyba poprosze o wyjaśnienie mi co jest czym w tej super zawiłej wiązce, bo chyba się nie znam, lusterka mi nie trybią, no chyba, ze same w sobie są uszkodzone, jedno próbuje, zębatka rzęzi, ale to wszystko

zaczynając od 3. gdzieś tam jest brązowy kabelek - masa
2. wtyczka do której są do jednej wsówki dwa czerwone kabelki - zakładam, że plusy i czarny z niebieskim paskiem, zakładam, że plus do grzania lusterek
1. po prostu plus

czy coś pominałem? czy coś powinienem wiedzieć dlaczego nie działają? masy od wiązek tych co przechodzą do drzwi też podłączone

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-17 20:53:37 /


wszystko dobrze opisałeś. Mogą nie działać z powodu korozji na stykach w tej dziwnej lusterkowej wtyczce. Weź miernik i posprawdzaj czy wszystkie kabelki są całe.

Ja bym od tego zaczął.
Przełącznik jest na pewno sprawny?

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-20 11:12:15 /


przełączniki mam dwa, oba nie mogą być chyba trachnięte, komplety lusterek też mam dwa i też te same objawy, może rzeczywiście czas posprawdzać to o czym piszesz

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-07-20 16:10:08 /


no to i ja mam pytanie dotyczące elektryki szyb, do czego jest ten przełącznik pomiędzy przodem a tyłem, czy dobrze myślę że jest to blokada szyb? A teraz pytanie do Śpiocha, masz może rozrysowany kompletny schemat szyb przód tył? najbardziej mi zależy na podpięciu kabli do przełączników przy kierowcy, mniej więcej wiem jak to ma być ale chcę się upewnić (jedyne kable jakie mam to te przy silniczkach, bede tworzył całą wiązkę), czy w instalacji są zamontowane przekaźniki?

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-03 16:41:42 /


Ten przycisk to blokada tylnych przycisków (pasażerowie z tyłu nie mogą otwierać szyb, kiedy przycisk nie jest wciśnięty)

Arek 3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-03 16:46:27 /


jest jeden przekaźnik, jest na fotkach we wcześniejszych komentarzach, w sprawie schematu odezwę się na priv, postaram się jakoś pomóc ;)

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-03 22:17:19 /


zdjęcie czysto poglądowe, przeznaczenie przełączników, chcę się tylko upewnić
1-przód kierowca
2- przód pasażer
3-tył za kierowcą
4-tył za pasażerem
i czy przycisk blokady tylnych szyb blokuje górę i dół czy tylko górę albo dół?
Jeśli uzyskam te informacje o będę w domku, wbrew pozorom jest to łatwe.

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-04 20:28:55 /


na zdjęciu masz przełączniki hmm strony kierowcy, przełączniki strony pasażera nie miały blokady, przycisk blokady blokuje tylne szyby czy góra czy dół, przeznaczenie przełączników dobre, ich umiejsowienie w konsoli odpowiada stronie na którą działają ;)

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-04 21:07:58 /


ok to mi bardzo ułatwia, już wiem jak to wszystko spiąć, a te przełączniki na zdjęciu to jeden i ten sam , na potrzeby wcześniejszego pytania zrobiłem mały fotomontaż (sklonowałem go :)

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-04 21:11:54 /


ja zdjęcie powiększyłem to też doszedłem do takiego wniosku ;)

Śpiochu Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-08-04 21:22:02 /


Witam.
Mam problem z elektryczną szybą z tyłu.
Podłączyłem oryginalną wiązkę i siłowniki od wersji Ghia do Injection.
Działa po stacyjce jak powinno być, przód prawa lewa działa wyśmienicie, od strony kierowcy też a od strony pasażera niestety.

I teraz :
Od strony pasażera drzwi :
Kostka z dwoma kablami Nibiesko biały i Biało żółty to + (prąd mam)
Kostka z jednym przewodem brązowy z zielonym paskiem to -
Po podłączeniu prostownika do + i - ( Podłączam po przycisku z przodu tym długim)
przycisk w drzwach uruchamia szybę i jest ok.
po wpięciu wszystkiego działa tylko w dół albo nie działa wogóle (naciskająć na przyciski z przodu i z tyłu.

Do przycisku długiego (bez blokady) idą dwie kostki czerwona (przód pasażer) i biała tył pasażer.
Podłanczając białą kostkę do przycisku z blokadą na tył działa normalnie.

Rozebrałem przycisk (bez blokady) wyczyściłem z syfu i działało.
Po złożeniu wszystkiego i dokręceniu przestało.
Co może być??
Przycisk (bez blokady) uwalony czy przewód brązowy z zielonym paskiem nie styka ??

Prorok Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-06-09 05:22:39 /


jak już tak sprawdzasz na piechotę, to zdejmij boczek i sprawdź, czy silniczek działa. Tam się lubi zasyfić i szczotki się wieszają. Efekt możebyć właśnie taki, że działa tylko do góry (u mnie tak było), albo tylko w dół. Pomogło dopiero rozebranie silnika, przeczyszczenie komutatora, oraz przelutowanie na nowo kabelków wchodzących do silnika.

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-06-09 08:23:57 /


Na moje nadal klawisz nie działa poprawnie.
No i pytanie zasadnicze, czy to oba klawisze od tej szyby tak mają (na konsoli i na boczku drzwiowym)?

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-06-09 08:45:15 /


Generalnie jest tak jak działa w dół to na obu klawiszach.
Przycisk na boczku drzwiowym przekładałem do drzwi tylnych od strony kierowcy i działa poprawnie. Nie jest uszkodzony.
Przeczyszcze jeszcze raz ten przycisk z przodu i zobacze jak nie da rady to rozbiore silnik.

Prorok Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-06-09 15:07:51 /


ostatnim testem może być podanie bezpośrednio napięcia do wtyczki w dzwiach, ale to już zdejmowanie boczków (niestety) cię czeka

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-06-09 15:14:30 /


i broń cie panie boże rozebrać rolkę naciągającą linki

silnik jest do kasety przykręcony dwiema śrubami, wyjmujesz go z kasety niejako zdejmując mu "frontową" obudowę. jeśli teraz podłączysz prąd to na pewno zakręci :D

żeby się dostać do szczotek musisz zdjąć taką plastikową zaslepkę w którą wchodzą przewody.

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-06-09 15:17:06 /


Wczoraj za bardzo nie miałem jak pogrzebać przy elektryce.
Padał deszcz.
Dziś zrobie inny test. Rozbiore obydwa boczki tylne i przełożę silnik działający na 100%
W miejsce nie działającego jak z przycisków zadziała to silnik nie działający rozbieram.

Jak rozebrać silniczek szyb ??
odkręcam mocowania od prowadnicy,
zdejmuje plastikową zaślepkę na przewody które są wlutowane,
odkręcam dwie śruby i wychodzi ślimak,
i co dalej ??
Jak wyjąć element samego silnika z obudowy by go nie uszkodzić ?

Prorok Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-06-10 05:20:55 /


A potem jak wsadzić ślimak by nie uszkodzić trybików zębatki ??

Prorok Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-06-10 05:22:28 /


Samo się naprawiło

Prorok Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-06-11 12:59:15 /


Jak się samo naprawiło, to masz duże prawdopodobieństwo, że się znowu samo popsuje.

Całej kasety możesz nie wyjmować. Jak dobrze pomajstrujesz, to wyciągniesz silnik bez odkrecania kasety. Silnik masz zamocowany dwiema śrubkami umiejscowionymi równolegle do oso obrotu, bo dwóch strochach obudowy. Jak je odkręcisz, to wyrywasz obudowę razem z bebechami z kasety. Potem z silnika wyrywasz wirnik, czyścisz komutator - przy okazji można dla świętego spokoju wymienić szczotki - i składasz do kupy. Uważaj przy wkładaniu wirnika spowrotem w obudowę, żeby szczotek nie wyłamać. Przelutuj na nowo przewody. Silnik w kasetę wsadza się w sumie niezbyt trudno. Trybików raczej nie połamiesz.

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-06-11 21:48:26 /