logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » gaźniki » Gazniczek

Gazniczek

Witam serdeczenie na moim startowym topiku.
Jestem wlascicielem fajnego forda scorpio, jednak moja obecnosc tutaj jest spowodowana rocznikiem mojego cuda.
Otoz dobilo autko do 20 latek, i chcialbym pozyskac troszke informacji od forumowiczow na temat gaznika...
Mam zainstalowany gaznik WEBER i chcialbym go troszke podreperowac i postarac sie zeby dziala poprawnie na silniku krokowym...
Ale niestety jakis miechanik ustalil na sztywno prace na "ssaniu" i nie moge automatycznie regulowac obrotow przez silniczek krokowy.
Druga przypadloscia gazniczna 20 letniego jest troszke problemow z zacieraniem sie itd...
czy sa na to jakies sprawdzone psosoby i medykamenty... mycie i takie tam....
jak tak to czym , jak i ile :-)

Bede wdzieczny za porady

Mattai / 2006-09-26 11:31:26 /


Jaki silnik jaki weber, to pierwsze pytania jakie zapewne padną :).

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-09-26 12:03:48 /


Jak w danych 2.0 OHC Gazniczek WEBER ISC

Mattai / 2006-09-26 12:49:07 /


a przewód od alternatora do ssania masz podłączony?? mam taki gaźnikjakby co.
Opisz dokładnie co nie działa i jak się to objawia. Miałem taki w Capri i chodziło to ładnie całkiem

papajPeCeKa / 2006-09-26 13:55:32 /


O serdeczne dzieki za zainteresowanie
Moze zaczne od poczatku na pewno biegli sie polapia
1. Mialem pieknej jesieni przy przymrozkach problemy z zapalaniem...rzucalo doslownie silnikiem.
2. Mechanicy cos tam nakombinowali powymieniali mi jakies memnbrany od regulatora przyspieszenia i zrobili taki myk ze nie potrzeba do pracy przy jalowych silniczka krokowego
3. Ja wlasnie kupilem silniczek i chcialbym zreanimowac moj gazniczek aby pracowal w trybie fabrycznie ustawionym. Jak sie dowiedzialem brakuje mi przy nim jakiejs "plastikowej" krzywki ktora jest odpowidzialna za jakies tam ustawienie ( chyba jalowych) a chcialbym przejsc na silniczek krokowy i ustawic to cudenko tak aby dzialal poprawnie.
Na razie to mam problemy z odpalaniem i gaszeniem wiec poderzewam ze silniczek korkowy/lub jego brak to przyczyna wiekszosci problemow.

Ponadto chcialbym odtworzyc ewentualne braki albo powymieniac elementy aby pracowal stabilnie nawet w zimime..bede wdzieczny za jakies fotki kompletnego gaznika...mojego wystawie dzisiaj albo jutro pod jakims adresem....


Mattai / 2006-09-26 14:12:10 /


Dokladnie wlasnie sprawdzilem moj gazniczke ktory mam zamontowany to
85 HF 0A

Mattai / 2006-09-26 14:19:24 /


przede wszystkim , to sprawdź czy ten silniczek w ogóle działa, jak włączysz stacyjke na ON (bez kręcenia rozrusznikiem) to silniczek powinien ożyc,czyli powinien z zniego wysunąc sie ten popychacz i schowac, po drugie odpalasz bez gazu , a przed odpalaniem na sucho wciskasz pedał gazu 2x do oporu i potem odpalasz. sprawdz czy masz podłączony przewód od alternatora do ssania, bo jak nie ,to cały czas na ssaniu chodzi. a po trzecie jako to problemy z gaszeniem?????

papajPeCeKa / 2006-09-26 14:28:37 /


Przy wykreceniu kluczykow zdarza sie ze silniczek chce dalej jechac pomimo tego ze zaplon odlaczony...czytalem o jakis blokadach z diody przy lampce akumulatora...ale przed "proteza" jalowych bylo ok, obstawiam brak zamkniecia dolotu paliwa do silnika

Mattai / 2006-09-26 14:48:13 /


Jak to jest na sucho?
Przed kombinacjami nie bylo problemow...odpalal na TYK i paliwie i na gazie
Po zmianie to nag azie instalacja chodzi jakby miala 100 lat i wiecej niz 60km/h nie wyciagne...

Mattai / 2006-09-26 14:51:29 /


a moze go zwyczajnie wyregulowac trzeba, bo ten silniczek to tylko przy wolnych obrotach jest istotny. Od góry po srodku gażnika masz rurki śruby (dysze) wykręc je i przeczysc (pzrdmuchaj) nie zamień miejscami, bo są różne. i sprawdzaj co się będzie działo. cośmi się widzi ,że masz coś nie tak albo z zapłonem , albo z gaźnikiem. wyreguluj to tałatajstwo i zobacz. Jak się mylę to niech mnie ktoś poprawi.

papajPeCeKa / 2006-09-26 14:58:32 /


jestem z Poznania, więc możesz podjechac , to się zajży o co tam chodzi. tel. 509150536

papajPeCeKa / 2006-09-26 15:00:22 /


Bardzo chetnie... tu to moze byc dobrze namieszane z tego co wiem to siedzialo przy tym autku lacznie 8 mechanikow.
Mowiac o tym polaczeniu od alternatora masz na mysli polaczenie z tym elementem gaznika ktory jest odpowiedzialny za wylaczenie jalowych? Taki wystajacy gwint na obudowie?

Mattai / 2006-09-26 18:57:57 /


tak to jest od ssania. Jakby co to dzwoń to się umówimy. i zajżę co tam się dzieje

papajPeCeKa / 2006-09-26 19:27:54 /


Żeby nie zakładać nowego wątku podepnę się pod stary.
Mam w Caprku gaźnik dwugardzielowy weber o oznaczeniach 83 HS AA A3G8. Co to za ustrojstwo? Muszę go reanimować i nie wiem do jakiego modelu szukać reperaturek. Google milczy jak zabity.

RaV22 / 2006-09-26 20:32:54 /


Wiec podziekowania dla Papaja za poswiecony czas na tlumaczenie laikowi ;-) i szybki przeglad mojego staruszka.

Jadnak mnie jeszcze zastanawia jedna kwestia, zakladajace ze mam kabelki ok ...dysze wspolnymi silami przeczyszczone... silniczek krokowy wydaje sie prawcowac poprawnie.
A silnik i tak ma dalej problemy z odpalaniem.
Na zimno pieknie wchodzi na obroty...i blebleble gasnie.

Mattai / 2006-10-08 21:03:23 /


witam a ktos powie czemu zimny silnik chodzi na ssaniu idealnie a nie trzyma wolnych orotów jak jest ciepły ?????? czysciłem go na maksa próbowalem bez filtra powietrza i nic , wszystkie te uszczeleczki i dysze ok co jest powodem?? silnik to 2.3 v6 .Rafał

Łukasz 33 radom / 2006-10-19 19:34:02 /


zla regulacja lub lewe powietrze

Mysza liil (EM) / 2006-10-19 19:35:13 /


ja sie podepne mnie strzela w gaźnik jak zimny ale też czasem jak jest ciepły 2.3 silnik poki co nie kumam może ktoś m\napisał by jak ustawić gaźnik krok po kroku ??

TOMEK "MIARQA" Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-19 22:43:18 /


za wczesny zaplon

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-19 22:46:58 /


Zakrzak ma racje to za wcześnie ustawiony zapłon

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-19 23:08:30 /


oka jutro zawalcze dzieki

TOMEK "MIARQA" Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-19 23:32:37 /


tylko jak bedziesz ustawial zaplon nie nachylaj sie nad otwartym gaznikiem...ja ostatnio sie nachylalem...hehe

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-19 23:53:20 /


Lukasz33 ustaw bogatsza mieszanke

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-20 00:11:46 /


nie kapuje a tą mieszanke gdzie sie ustawia ?, na gazie jest git

Łukasz 33 radom / 2006-10-20 12:46:33 /


Proponuje przestudiować:
http://www.taunus.pl/index.php?module=ContentExpress&func=display&btitle=CE&mid=&ceid=1

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-20 12:49:25 /


no to sie zdecyduj, jest git czy nie jest :)

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-20 16:17:40 /


poprostu na paliwie jest niedobrze a na lpg trzyma obroty i jest git jezeli pisze niezrozumiale to przepraszam ,ale problem musze rozwiązac puki temperatury nie są jeszcze ponizej zera a autko jest na automacie wiec musi gadac na paliwie

Łukasz 33 radom / 2006-10-20 18:19:25 /


no to ustaw w koncu ta mieszanke :)
krecisz wkretami po bokach gaznika, nad przepustnicami
5 minut roboty

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-20 22:32:28 /


dzieki sliczne tak zrobie

Łukasz 33 radom / 2006-10-22 12:05:52 /


ps. bogatsza mieszanka = wykrecasz

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-22 14:58:26 /


nic nie reaguje jak mu krece mieszanką nie mam pojecia co jest grane , i nadal brak wolnych obrotów ???????

Łukasz 33 radom / 2006-10-26 20:25:06 /


Masz zapchane dysze wolnych obrotow.
Mialem tak samo, na ssaniu chodzil ok, a jak sie zaczynalo otwierac to gasl.
Te dysze to takie dwie sruby po obydwu stronach gaznika z kulka w srodku.
Wykrec je przeczysc i przedmuchaj, jak nie pomoze to w kanaly wstrzyknij sztrzykawka troche acetonu. U mnie pomoglo.

Przemko / 2006-10-26 21:21:51 /


ja przetykalem dysze drucikiem ze szczotki drucianej

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-27 01:40:51 /


dziekuje za pomoc zrobie tak jak mówicie odezwe sie i napisze co sie dzieje

Łukasz 33 radom / 2006-10-27 05:52:22 /


Wedle prawidel ka ktore mnie zacny kolega z forum naprowadil, przetyka sie miekkim metalem...aby nie rozkalibrowac srednic dysz!
(np.miedz)

Mattai / 2006-11-02 17:34:39 /


witam zrobiłem tak jak napisał ( przemko) i naprawde pomogło juz moge hulac na paliwie ,dziekuje za pomoc Rafał

Łukasz 33 radom / 2006-11-08 15:30:55 /


Jak poprawnie zregenerowac gaznik....
dochodze powoli do tego ze mi sie chyba zaciera oska od plywaka..i paliwko roznie dociera do komory plywakoerj...poza tym jak jest zimny to koszmarnie chodzi...nistabilnie i wogole jakos tak nienormalnie...
Wiem ze zaraz padnie swiece kable....ale objawy wygladaja na problem z zasilaniem paliwem nie zaplon..chc i on moze powodowac troszke trzesienia silnikiem...drgania jak jest zimny sa znaczne...kolebie sie.
Jakies porpozycje elmininacji problemu...diagnozy...pytania dodatkowe...

Mattai / 2006-12-21 23:09:48 /


Cos dziwacznego se dzieje
Odpalam..chodzi....
Zmienilem swiece kopulke palec kable wymienilem plyn wszelkie plyny ustrojowe sa uzupelnione.

Podaje gaz..wkreca sie, troszke slimaczy sie jak na 2.0 i jak puszcze autko zamiast ladnie zejsc na jalowe to zaczyna jakos tak dziwacznie walowac i spadaja obroty i gasnie...
Jak wdepne pedal plynnie do konca...czuc moc..ale strasznie dlugo to trwa...temperatura wyglada ze jest ok

Kiedys o to pytalem ale nie do konca sie sprawa wyjasnila...ma moze ktos pomysly?

Moj gazniczek to ISC Webera i nie jest moze pierwszej mlodosci ... i ma przedmuchy w pewnych mijescach...ale zastanawia mnie co jeszcze jest nie tak.... tej dyszy nie znalazlem o ktorej wspominal kolega...

Mattai / 2007-03-10 18:26:22 /


Hej...mam pytanie mam możliwość kupna Pinciaka 2.0 bez gaźnika .....jaki gaźnik proponujecie kupić(nie szukam jakiejś mega dodatkowej mocy...oczywiście mocy jak najwęcej:P...raczej poszedł bym w kierunku względnego spalania)co najlepiej kupić.Czy może poszukać fabrycznego webera???

bon / 2009-06-07 00:23:46 /


Mam na strychu gaźnik od fiata 125.....ale czy warto go montować??

bon / 2009-06-07 11:22:08 /


Nie warto

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-06-07 12:27:17 /


Ja mam gaźnik polmot założony.
To nic innego jak weber robiony na licencji w polsce.
Skoro te gaźniki siadały na 2.0 fiatowskich to niby dlaczego nie warto?
Po doborze odpowiednich parametrów dysz paliwowych i powietrznych spisuje się znakomicie!

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-06-07 12:36:18 /


A czy próbowałeś wyrównać przepustnice ...by otwierały się jednocześnie???
Masz może jakiś sprawdzony dobór dysz?? Z tym gaźnikiem mogę zrobić wszystko także jeśli masz jakieś sprawdzone kombinacje to bardzo proszę podziel się:)

bon / 2009-06-07 15:46:58 /


Jak chcesz wstawić gaźnik w którym się będą otwierały 2 przepustnice to wstaw od 2l V6 od sierry i wtedy cieka lepiej i odgłos jest inny ale w trasie 9l a w mieście 13l. Wiem co mówię bo taki miałem u siebie w capri i mimo cudów nie mogłem zejść ze spalania a jak teraz mam ten gaźnik co powinien być je szczę po regeneracji to w trasie 7l a w mieście max 9l ale trzeba go brać na wysokie obroty do wyprzedzania i jest słabszy. Jak coś to mam ten z 2l sierra V6 na sprzedasz i pasuję pod standardowy kolektor jak coś to daj znać na priv jak jesteś zainteresowany.

KostekBiker Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-07 16:41:49 /


http://www.capri.pl/forum/328269#328386

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-06-07 17:02:43 /