logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » Mcpersony w escortach mk1 i mk2 - czy sa identyczne?

Mcpersony w escortach mk1 i mk2 - czy sa identyczne?

Kwestia wyglada nastepujaco - czy kompletne kolumny mcpersona z essiego mk2, mozna przelozyc do mk1? Czy ktoskolwiek wie cos na ten temat? Wygladaja praktycznie identycznie, wiec moga pasowac, ale czy napewno?
Z gory dzieki za podpowiedzi :)

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-02 19:43:23 /


Był taki moment, że mieliśmy przełożone na odwrót - tzn. w Mk1 były te z Mk2, a w Mk2 - te z Mk1. A więc siadły na sworzniach wahaczy i w gniazdach nadkoli. Ale nie wiem jak jest z twardością, bo autka składaliśmy na chybcika tylko do przetaczania po podwórku. Potem jednak wróciły do konfiguracji pierwotnej.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-02 20:06:44 /


Rozumiem, bo generalnie chodzi o to, ze [kiedys tam wspominalem], hamulce sa raczej kiepskawe - z kazdego cylinderka cieknie, a z czesciami/reperaturkami do bebnow na przodzie moze nie byc latwo [inna konstrukcja niz z tylu], wiec zaczalem sie zastanawiac, czy nie przelozyc calych kolumn z tarczami i zaciskami, zamontowac pompe ze wspomaganiem i wtedy reanimowac tylne bebny...

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-02 20:36:19 /


tylko czy mocowanie drążka kierowniczego do McPersona nie jest przypadkiem inne...?

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-02 22:48:25 /


no wlasnie nie wiem i chyba bedzie trzeba sprawdzic to organoleptycznie :P chyba, ze ktos wie napewno :)

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-02 23:10:27 /


Nie znam kolumny z bębnami. Natomiast w kolumnachz tarczami na pewno w MkI były stosowane równolegle dwa rozwiązania konstrukcyjne ramienia zwrotnicy - jedno integralne, a drugie przykręcane. Ale w niczym to nie zmienia wzajemnej zamienności kolumny, bo sworzeń drążka kierowniczego jest ten sam i geometria ramienia zwrotnicy także.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-02 23:55:44 /


Geometria w przykręcanych zwrotnicach i zintegrowanych jest taka sama,.Z tego co pamiętam to tylko mocowanie do karoserii było inne. Mk2 ma mniejsze i o innej srednicy amora!

rykoszet / 2006-10-04 03:36:37 /


o, to az przy okazji pomierze...

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-04 14:46:17 /


Rykoszet - średnica amora jest ta sama. Otwór w nadkolu jest inny, ponieważ w MkI są poduszki identyczne z Capri MkI, a w MkII znacznie mniejsze. Ale poduszka nie jest integralnym elementem kolumny McPhersona - mozna poduszki z kolumn MkI zakładać na MkII i vice versa. Ważne żeby pasowały do karoserii.
Otwór na poduszkę w MkI ma ~10cm średnicy a otwory na śruby rozstawione są w trójkącie o boku 120mm. Natomiast w MkII duży otwór ma ~8cm średnicy a otwory mocujące tworzą trójkąt o boku 96mm.
Dzięki temu w MkII znacznie łatwiejsze są wszelakie manewry z rozstawem kół przednich, kątem pochylenia, wyprzedzenia, itp. co było niezbędne w rajdowej karierze Escorta.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-06 11:21:59 /


No właśnie Michał,widziałem już kilka dobrze zrobionych capri które miały WIĘKSZY kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.
Sam osobiście słyszałem że po takiej przeróbce łatwiej i szybciej się skręca.
Za,przeciw,i jak nie przesadzić w tym kierunku...napisz proszę.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-06 17:14:12 /


Podłączam się do prośby. Wiem, że ecort mk2 rs2000 miał inne kąty nachylenia kół. Inne od wersji "zwyczajnych". Co trzeba by zrobić aby zmienić te kąty w zwyczajnym mk2 tak aby osiągnąć efekt występujący w rs2000?

Śmietan / 2006-10-06 18:37:07 /


O zmianie kąta wyprzedzenia zwrotnicy wiem niewiele. Wiadomo że jego powiększaniu towarzyszy łatwiejsze samoczynne wracanie kiery do neutrum. Ale jakie są dokładne zalezności kątowe - nie mam pojęcia...
Miałem jedynie gdzieś kiedyś tabelkę współzależności zmiany zbieżności i kąta pochylenia koła - dawałem ją na forum jakieś 2 lata temu, ale dziś też już nie wiem w jakim wątku :(
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-20 17:05:48 /


a no własnie bo w mk2 to ta kiera słabo wraca =]

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-01 13:26:10 /


mi wraca znakomicie

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-03-02 04:00:00 /