logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » pomocy silnik 2,8 granada jest wtrysk chce gaznik ?? to mozliwe jak to zrobic pilnie

pomocy silnik 2,8 granada jest wtrysk chce gaznik ?? to mozliwe jak to zrobic pilnie

witajcie jestem nowy jeszcze zabardzo niewiem jak poruszac sie po tej rewelacyjnej stronie ale sie doucze:) mam granade juz trzecia :)mam silniczek 2,3 kupilem sobie 2,8 ale jest na wtrysku czy moge przełozyc kolektori gaznik z 2,3 bedzie to pasowac i czy silnik spasuje do skrzyni z 2,3 kto wie prosze o pomoc dzieki pozdro

granadabus / 2006-10-22 16:03:07 /


2.8 na wtrysku jest lepsze i bezobslugowe...o ile ktos juz nie macil przy wtrysku

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-22 16:05:52 /


Może i lepsze, może i bezobsługowe, ale... ładuj gaźnik;) Kolektor z gaźnikiem podejdzie, 2.8 do skrzyni 2.3 też podejdzie - jeżeli masz kolektor z wersji 114PS to będzie się całkiem elegancko odpychać, zresztą z kolektorem z wersji 108PS też będzie jeździć, ale ponoć odrobinę gorzej.

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-22 16:17:35 /


Na jakim wtrysku jest?


PS Strona jest bardzo intuicyjna, szybko nauczysz sie korzystac :)

Mysza liil (EM) / 2006-10-22 16:25:45 /


to ja tanio kupie tego k-jeta :)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-22 16:28:47 /


Chyba, że to EFI... to jeżeli to EFI to mogę odkupić od Ciebie te ochydne aluminiowe dekle zaworów;)

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-22 16:31:49 /


jezeli masz osprzet od 2.8 to wszystko ok, jesli nie-to tez ok-tylko trzeba pobawic sie z przodem silnika, tak zeby podszedl pod alternator na 1 pasek, jak to byl wtrysk EFI to nie podejdzie stara pompa wody, wiec wez przod z 2.3 i rozwierć otwor na wał (ten od simmeringu) na fi 56, i kolo pasowe od EFI podejdzie-zakladasz tylko 2 paski i gra (albo mozesz wziac tylko pierwszy segment tego kola-bo ono jest skręcane- i znalezc takie dokrecane pojedyncze a nie potrójne bo z nim moze byc problem ze wiatrak jest za blisko). jak bylo z K-jetem to zupelnie niema problema..moglem cos przekrecic, ale ogolnie tak to wyglada.

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-22 16:40:39 /


Te dekle z Efi to jeszcze nic :) Ja chetnie przyjme takie brzydactwa od 2600 RS z kugelfischerem ;) Wiec jakby ktos wyrzucal.... ;)

Mysza liil (EM) / 2006-10-22 16:41:26 /


Tomek KCN, zobacz jak ladnie siedzi pompa od 2.0v6 przerobiona na podwojne kolo, dekiel od k-jeta i wisko przykrecane na 4 sruby na silniku 2.8 ktory byl wczesniej EFI :) http://www.capri.pl/image/car/1438/59451 Dodam, ze pompa wymagala robotek recznych szlifierką bo koło ocierało, Wymagala tez zmiany ET ;) przez wcisniecie flanszy wiatraka blizej w strone silnika bo paski nie trafiały w te na kole walu silnika. Zostaly podwojne. Na kole mam jedno wolne do wspomagania.

Mysza liil (EM) / 2006-10-22 16:46:41 /


Mysza... ostatnio takie wyrzuciłem;) Trzeba było dać znać wcześniej...

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-22 16:47:52 /


Od czego alternator jest, Scorpio?:>

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-10-22 16:49:48 /


takie troche wieksze skorpio:) ROVER v8:)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-22 16:59:03 /


a wlasnie jak wygladaja te brzydactwa od 2600?

kalb Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-22 17:15:09 /


no to juz naprawde karkołomne operacje:) ale jest jeszcze taka sprawa ze pompa od EFI bedzie miala powrot z malego obiegu w obudowie rzrzadu, a te wczesniejsze maja ten prostokacik w obudowie termostatu..ale rozumiem ze to wlasnie trez wyrzezbiles, nono..-wielki brat jest pod wrazeniem:) -zawsze to jest jakas alternatywa:)
ja dysponowalem wszystkim, wiec tylko rozwiercic wystarczylo...choc tez nie tak od razu to zrobilem

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-22 18:24:49 /


Z twojego postu wynika iż masz 2.3v6 w aucie a 2.8EFI Tudzież bosch tonik (pewnie bez osprzętu) i planujesz jedno związać z drugim...??
No to spoko pasuje ale jak sobie z tym poradzisz to juz sam sobie odpowiedz bo niby to gra i niby nie gra,jeżeli chcesz mieć "no problemo" to musisz mieć cały układ zasilania z tego silnika czy tam osprzętu i robić na wzór fabryki więc najlepiej kup osprzęt potrzebny do tego motora a najlepiej to wygląda tak że u kogoś z ekipy capri.pl i tego kto ma takie coś w małym palcu (w senise pod maską w fabrycę) zorientuj się czego brak i czego trzeba.
Ja ze swojej prywatnej strony powiem tak o ile oryginał to oryginał o tyle właśnie powinieneś raczej zrobić remont motoru który masz bo części są dostępne niż ładowac się w drugi motor który z tym co masz ma wiele i nie wiele wspólnego, ale masz już piec 2.8 to lepiej go włóż bo możesz się wiele nauczyć...
Pozdro.

Henry F / 2006-10-22 23:34:43 /


stawiasz gaznik nawet od 2.3 i smiga pieknie, a jak chcesz wrtysk to do k-jeta chwila z elektryką, do EFI troche dluzsza chwila+komputer pewnie..:) (no i bak musi byc wtryskowy do kazdego wtrysku, to oczywiscie) i musi smigac

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-10-23 14:09:58 /


Hej
Przerabiam właśnie 2,8 efi na gaźnik i zastanawiam się co trzeba przerobić z przodu silnika? Na razie na oko zauważyłem tylko że króciec małego obiegu wychodzi inaczej jak w 2,3. Więc koła pasowe nie będą pasować, pompa???

Kilgore / 2012-09-19 17:34:33 /


rozmawialismy o tym - zaloz pokrywe rozrzadu od 2.3 gaznik i bedzie gites....tak chyba latwiej niz dystansowac pompe wspomy, altek i zakladac kolo pasowe od efi do pompy wody od efi

Atom Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-19 18:23:03 /


Tylko cały czas zastanawiam się po co zmieniać całą obudowę rozrządu i pompę?? Nie można zmienić tylko kół pasowych....?
Poza tym jak bym przetoczył pod większy simmering obudowę od 2,3 to potrzebuję jeszczę nowego koła pasowego od 2,8????

Mama jeszcze pytanko czy na wale od przodu centralna śruba ma normalny gwinty czy lewy??

Kilgore / 2012-09-20 01:14:55 /


A flansza pompy nie ma innego rozstawu śrub? Bo mnie się wydaje, że ma jednak.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-09-20 06:21:10 /


Nie znam szczegółów, ale wiem, że na pewno pompa wody jest inna w 2.8 EFI niż w innych 2.3/2.8 itp.

Kżyho Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-10-02 12:17:57 /


Różnice: w pompie od 2.8efi brak okienka przy termostacie, pompa jest "wyższa", inny rozstaw śrub pod koło pasowe, większy gwint pod wisko (taki jak w 2,9)

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-10-02 12:47:37 /