logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Brak oleju na zaworach

Brak oleju na zaworach

Witam, to raczej pytanie do fachowców od silników. Być może spotkał się ktoś z klubowiczów, otóż: silnik V6 2.8 po kompletnym remoncie...nowe panewki wszelakie...i dobrze włożone. Skutek taki, że oleju brak pod pokrywami zaworów. Pompa podaję. Olej napewno dochodzi do filtra, sprawdzone. Czy można jeszcze gdzieś, jakoś, coś sprawdzić żeby nie od razu rozbierać silnika? Podobno jest jakiś kanał od filtra oleju właśnie do góry, który można sprawdzić poprzez zdjęcie skrzyni biegów...jakąś śruba na imbus...od góry kanałem próbowaliśmy drutem, ale dochodzimy do śruby od głowicy. Za wszelkie pomocne informacje będę wdzięczny. Pozdrawiam.

c3capri / 2021-04-25 09:56:27 /


Zasilanie na głowice idzie z panewki wałka rozrządu. Były wymieniane?

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-25 10:06:31 /


Ostatnio był o tym wątek https://www.capri.pl/forum/887328 i pewnie jeszcze dziesiątki razy w ostatnich latach.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-25 10:08:18 /


Panewki nowe i na klej montowane...

c3capri / 2021-04-25 10:40:57 /


Co warto dodać...ciśnienia oleju było od początku słabe i potem spadło. Pompa oleju i napęd nowe

c3capri / 2021-04-25 10:42:19 /


A otwory w panewkach walka trafiły w otwory kanałów olejowych w bloku?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-25 11:26:21 /


Na klej montowane? Moze ten klej zakleił otwór? Wg nnie jakis bląd montażu panewek jednak.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-25 11:30:11 /


Nie ma innej opcji niż błąd montażu panewek wałka rozrządu. No, może jeszcze nie założyłeś 2 i 3 panewki głównej i olej idzie w dół zamiast w górę... Ale o to nie podejrzewam.
Panewki mają dwa otwory i dwa mają się pokrywać z otworami w bloku. Dolnym wpływa, górnym - wypływa.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-04-25 11:39:27 /


1. Czy przed wkładaniem panewek były czyszczone kanały olejowe? Można się nieźle zdziwić ile tam żużlu siedzi. U mnie w jednym zamiast fi 4 był przelot średnicy szpilki :(
2. Czy po włożeniu panewek było na pewno sprawdzone, czy wszystkie otwory w panewkach pokrywają się z odpowiednimi otworami w bloku? ...i czy nie zostały właśnie zaklajstrowane tym klejem?
3. Czy po włożeniu panewek, wałek obracał się w nich lekko?

Magistralę olejową też warto wyczyścić, bo tu też gromadzą się złogi, ale trzeba w tym celu odkręcić zaślepkę w tylnej ścianie bloku, a ona na ogół nie poddaje się zbyt łatwo.
Ewentualnie można się do magistrali dostać też od przodu, ale wtedy trzeba zdjąć duże koło rozrządu i płytkę ustalającą wałek. A najlepiej to otworzyć z obu stron i wyszorować na wylot.
Z przodu jest też zatykany zaślepkami kanał do natrysku oleju na koła rozrządu.

A tak z innej beczki, to jak początkowo było słabe ciśnienie a później zanikło całkiem, to może po prostu wałek napędu pompy się obrócił.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-25 12:12:44 /


Ja, to generalnie nie rozumiem oszczędności przy remontach. 5$ oszczędności na wałku napędu pompy a później płacz... Mając rozebrany do gołego bloku silnik - nie przebić kanałów olejowych? toż to zakrawa na sabotaż... Nie wymienić zaślepek układu chłodzenia, a szczególnie tej za kołem zamachowym, to też głupota...

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-04-25 12:26:34 /


Panewki były wszystkie nowe i wkładane na klej, sprawdzane drucikiem czy otwory trafione. Blok był oddany do chonowania i w zakładzie też myty. Pompa oleju nowa i pręcik nowy, kręci, odkręcałem filtr oleju żeby zobaczyć czy pompuje do filtra...ale muszę przyznać, że lekko kręci...mówiono mi, że chodzić powinno dość ciasno...

c3capri / 2021-04-25 12:29:02 /


W zasadzie już wszystko zostało napisane, ale co by nie pisać, to rozkręcić to i tak musisz.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-25 13:25:54 /


Marcin, tylko od czego zacząć żeby nie rozkręcić nie potrzebnie zbyt dużo?

c3capri / 2021-04-25 16:09:19 /


a wałek rozrządu na nie jest zbytnio wytarty w miejscach gdzie panewki pracują?

pompa oleju nowa jakiej firmy? było sprawdzane ciśnienie zegarem jakie generuje?

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-25 20:06:20 /


A moze coś z klawiaturami? Odpal bez jednej i bez dekla.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-25 20:18:58 /


Wałek rozrządu nowy, panewki nowe...pompa oleju Motorcraft Standard.

c3capri / 2021-04-25 20:56:24 /


@bobik był odpalany, zawory grają, po rozgrzaniu silnika zostały odkręcone dekle żeby dokręcić śruby od głowic i wtedy okazało się, że jest dość sucho (za sucho). Kręciliśmy beż zaworów żeby zobaczyć czy kanałami olej wyjdzie- nie wyszło nic.

c3capri / 2021-04-25 20:59:37 /


Weż wyjmij aparat zapłonowy, nałóż jakąś przedłużkę na napęd aparatu zapłonowego, podłącz wiertarkę i jedziesz. Masz wtedy przynajmniej pewność, że nie zatrzesz silnika:).
https://www.youtube.com/watch?v=7OhWRNo_q8o
To wypada zrobić przed wrzuceniem silnika do auta, aby potem nie mieć własnie takiej rozkminy....

To ze silnik był myty w szlifierni nic nie znaczy. Bo to jest praktycznie mycie wstępne. Po szlifierni to naprawdę niezły syf w silniku zostaje i zazwyczaj kilka godzin na przestrzelenie wszystkiego trzeba poświęcić.

Tak na marginesie, ośki klawiatur i dzwigienki sprawdzone? One oczywiście nie są powodem problemu, ale tam też często nie jest fajnie, a mało kto o tym wie i potem jest kuku i opiłki w świeżo złożonym silniku.

I nie chce cię przekonywac, ale naprawdę wygląda na to, że coś poszło nie tak przy składaniu i raczej czeka Cię ponowna rozbiórka silnika. Tylko tym razem sprawdź czy jest smarowanie na górze przed włożeniem do auta.



dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-25 21:48:37 /


Pytanie brzmi, czy drucikiem sprawdzałeś OBA OTWORY w obu środkowych panewkach?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-04-26 09:06:07 /


Jeśli kręcone było pompą oleju, to na moje oko jest albo syf w kanałach olejowych (mało prawdopodobne, nawet najgorsze silniki z przysmażonym olejem coś puszczają kanałami), albo panewki wałka źle założone.
Niestety chyba rozkładania będzie więcej niż mniej.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-26 09:07:21 /


Burton power ma zdaje się takie panewki (brałem kiedyś od Chudera), które mają rowek na olej po zewnętrznej stronie. Wtedy otworki nas mało obchodzą. Fajna opcja.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-26 09:09:07 /


Jeszcze dziś rozmzawiałem z autorem.
Jest jedna niemieszcząca mi się w głowie możliwa porzyczyna. Da się źle położyć uszczelki głowicy.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-04-26 13:20:08 /


Ale że odwrotnie, czy bez tulejek ustalających? Obie przyczyny dość... nietypowe.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-26 13:23:46 /


No nietypowe. Ale wtedy da się zasłonić kanał smarowania.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-04-26 14:04:19 /


jeśli to to, to chyba super wiadomość :) w sensie naprawienia tego vs panewka wałka...

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-26 14:56:57 /


Tak dobrze czasem się łudzić i mieć nadzieję:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-26 15:05:46 /


Jeśli to tylko to, to ciekawe co wyjdzie jeszcze :).

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-26 15:19:39 /


W sumie rozebrać taki silnik, to moment ;-) Gorzej poskładać i szkoda uszczelek.

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-26 19:50:35 /


Dzięki serdeczne za wszystkie informacje i podpowiedzi. Tak jak @Granadziarz napisał, po konsultacji telefonicznej pewnie od tego będę zaczalynał, a więc zdejmę kolektor ssący i głowicę i zobaczymy...gdyby tu było ok, to trzeb będzie rozebrać przód i wyciągnąć wałek rozrządu by sprawdzić czy oby napewno panewki nadal leżą w odpowiednim miejscu (gdybym od razu zabrał się za wałek rozrządu to i tak szklanki wpadną i będzie trzeba zdjąć głowicę)...ALE NA SAM POCZĄTEK...nie pisałem o jednym...otóż kupiłem i zamontowałem dodatkową chłodniczkę oleju, a nakręca się przed filtrem oleju...czy oby tam jest drożne? Poza tym odkręcę czujnik od ciśnienia i sprawdzimy na takim odpowiednim ile ciśnienia pokazuje i dopiero po wykluczeniu tutaj jakichkolwiek wątpliwości zabiorę się za zdejmowanie głowic...
W tygodniu pracuję, więc plan jest na piątek popołudniu...Naturalnie dam tutaj znać.
Jeszcze raz dziękuję za wsparcie...

c3capri / 2021-04-26 21:22:13 /


sprawdz jeszcze raz napęd pompy czy nie ma luzu, ja wymieniłem panewki i dalej dalej sucho u góry było

taurus / 2021-04-27 14:08:17 /


@Taurus...pompa oleju nowa (Motorcraft Standart od Łukasz PL) i napęd (z Motomobil) jest też nowy...sprawdzałem tak, że zająłem aparat zapłonowy i odkręciłem filtr oleju. Nałożyłem nakładkę na wkrętarkę i kręciłem w stronę zegaru...olej leciał z tego grubego gwintu ale co warto przyznać, to to, że wkrętarka bardzo lekko kręciła, a ktoś mi wspominał, że powinna mieć ciężko...pytanie jak sprawdzić ten napęd.

c3capri / 2021-04-27 16:10:32 /


Jak zdjąłeś filtr, to pewnie, że lekko kręcić. Kręć z filtrem - wtedy robisz ciśnienie w magistrali olejowej.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-27 16:22:16 /


mała celma ma co kręcić oczywiscie z filtrem ;)

Kilgore / 2021-04-27 16:32:08 /


A więc napęd jest ok, można go wykluczyć...

c3capri / 2021-04-27 17:10:57 /


Ja kiedyś po wymianie motoru miałem pełne gacie . Wszystko ok ale wskazówka oleju leży . I co się okazało - czarny , wstrętny glut z silikonu zapchał króciec ( ten króciec wkręcony w blok ) . Ktoś kiedyś uszczelniał silnik i walił silikon jak na chirurgii plastycznej :) Ja bym dmuchał ( choć już nie te lata ) powietrze w drugą stronę i obserwował .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-27 22:31:12 /


podłącz manometr do ciśnienia oleju w miejsce na zegar i sprawdź wiertarka jak ci powyzej piszą. powinno być minimum 0,8 bar
Jeżeli jesteś pewien ze kanały drożne i wszystko poskładane prawidłowo to może być wadliwa pompa oleju, niestety nowe pompy czasem się trafiają wadliwe i ciśnienie ucieka bokiem, miałem już takie przypadki u siebie na warsztacie

CHUDER Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-04-27 23:42:21 /


Dzisiaj odkręciłem dodatkową chłodniczkę oleju. Zostało sprawdzone ciśnienie oleju manometrem - pokazało 1,8 wiertarką o obrotach 2400U/min. A więc pompa ok. Od zewnątrz gołym okiem można sprawdzić czy uszczelki pod głowicami są dobrze położone...Są ok. (Prawa strona ząbki na tyle, lewa ząbki na przodzie). Przedmuchałem przed wkręceniem czujnika oleju oraz od góry w głowice i sprawdziłem jeszcze raz wiertarką ale olej nadal nie poszedł górą. Jutro odkręcę skrzynię i sprzęgło i tam jest śruba na imbus gdzie w zdłuż idzie kanał olejowy...ten też przedmucham i sprawdzę wiertarką czy pójdzie olej na górę... Dam znać. Pozdrawiam

c3capri / 2021-04-30 22:28:38 /


Ciąg dalszy...z tyłu z otworu olej wylatuje, ale na górę nadal nie idzie. Silnik wyciągnięty. Następny krok za tydzień- rozbieranie przodu i głowic...wygląda na to, że jednK panewki wałka rozrządu..no bo co innego...? Dam znać jak będzie coś nowego

c3capri / 2021-05-01 18:22:37 /


Nasuwa mi się pytanie...ma ktoś jakiś patent, żeby panewki nie obróciła się po raz kolejny? Używałem od WURTHa coś podobnego co do śrub zabezpieczenie...

c3capri / 2021-05-01 20:45:02 /


panewka nie obraca się sama z siebie. musi się przytrzeć na wałku.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-05-01 22:56:21 /


Ale czy dmuchałeś powietrzem ? I gdzie ?

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-01 22:57:23 /


@alwax tam gdzie czujnik od oleju, od góry w kanały gdzie olej ma lecieć a nie leci, no i z tyłu w kanał po zdjęciu skrzyni ( pod wałkiem rozrządu jest kanał wzdłuż silnika).

c3capri / 2021-05-01 23:07:05 /


Zdjęcie przykładowe, nie od mojego silnika

c3capri / 2021-05-01 23:07:58 /


@granadziarz cały silnik był składany z dodawaniem co rusz oleju na montowane elementy. Panewki posmarowane olejem, wałek rozrządu również...itd wałek kręcił się dość luźno (nowy wałek jak i panewki. Obie rzeczy kupione na Motomobil).

c3capri / 2021-05-01 23:11:18 /


Ale ja pisałem z myślą nie usta- usta tylko 2-3 atm .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-01 23:22:30 /


@alwax, dmuchane było kompresorem...

c3capri / 2021-05-01 23:38:38 /


Tak wygląda obieg olejowy...wszędzie jest tylko nie u góry. Gdy wykręciłem tą śrubkę z tyłu to kręciłem napędem i olej od razu leciał..a więc do tąd jest wszystko drożne. Obieg zatrzymuje się na panewkach...

c3capri / 2021-05-01 23:43:13 /


Jak się obieg zatrzymuje na panewkach ..... to nie sprawdzaj pompy :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-01 23:55:37 /


Pompa była sprawdzana jako pierwsza. Dzisiaj zostało stwierdzone, że do panewek dochodzi.

c3capri / 2021-05-02 00:05:28 /


Dzięki serdeczne za liczne informacje. Problemem były przekręcone o jakieś milimetry panewki.
Działamy dalej, maszyna musi chodzić. Dam znać gdy będzie już wszystko w porządku. Pozdrawiam

c3capri / 2021-05-05 13:23:25 /


Jak otwory mają kilka mm to "jakieś mm" będą miały znaczenie:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-05 13:36:37 /



powodzenia przy regulacji zaworów, tam licza sie dziesiątki mm.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2021-05-06 23:49:31 /


Dziesiątki , ot wyłapał kolega :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2021-05-07 00:42:57 /