logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Brak smarowania na lewej głowicy 2,3 V6

Brak smarowania na lewej głowicy 2,3 V6

jak w temacie znikło smarowanie na lewej głowicy ( tłoki 1,2,3) po ściągnięciu pokrywy wiać ze smarowanie było w rynienkach śladowe ilości oleju w szklankach praktycznie nic

generalnie po odpaleniu na drugiej głowicy olej pojawia się po około 10 sekundach może coś szybciej a na lewej susza po odkręceniu środkowej śruby kompletnie nic się nie pojawia nawet na wyższych obronach

wdmuchując powietrze w kanał olejowy lewej głowicy w bloku silnika słychać syczenie powietrza

jaka może być przyczyna braku smarowanie dodam ze silnik po remoncie panewki nowe wałek nowy

może obróciło panewkę i nie ma pełnego przekroju kanału olejowego tak ze powietrze będzie dmuchać w blok na sprawdzałem ale olej ma na tyle ciężko ze nie daje rady się przedostać wyżej

proszę o pomoc w tej sprawie jak można sprawdzić ten kanał olejowy czy jakoś się nie przytkał

pozdrawiam
Radosław Rak

Raku ( EloRak ) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-12-05 20:32:27 /


1. obrócona panewka wałka rozrządu
2. zatkany kanał olejowy
3. pompa oleju już odwielu tysięcy kilometrów błaga o emeryturę.
4. brak oleju :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-12-05 20:46:23 /


olej mieści się w skali na bagnecie a co do pompy oleju to muszę sprawdzić ciśnienie ale przed remontem wszystko śmigało bez żadnych problemów pomimo tego ze panewki były tak zmasakrowane że wyglądały jak ser z dziurami a na czujniku pokazywało wtedy jakieś 2,5 na ciepłym i pod 6 na zimnym oleju a która panewka będzie od lewej głowicy 2 czy 3 ??

Raku ( EloRak ) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-12-05 21:11:33 /


Rozwinę Grzesia:
1. obrócona panewka wałka rozrządu - na pierdylion procent
2. zatkany kanał olejowy - jako skutek punktu 1
3. pompa oleju już odwielu tysięcy kilometrów błaga o emeryturę - jako przyczyna punktu 1
4. brak oleju :) - jako przyczyna punktu 3 u któregoś zyliona z poprzednich właścicieli

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-12-05 22:45:31 /


Czy przy remoncie zmieniałeś pompę oleju? Myłeś kanały olejowe?
Panewkę wałka wkładałeś nową? Sprawdziłeś czy kanał olejowy zgrywa się z otworem w panewce? Wałek nowy? Mierzyłeś jaki luz jest między wałkiem a panewką?

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-12-06 08:25:55 /


Po remoncie pompy oleju nie zamieniałem
Kanały olejowe były myte
Panewki jak i nowy wałek miałem od Chudera
Panewki montowala mi firma która robiła mi nowe tuleje cylindrów
Po zmontowania wszystkiego wałek kręcił się w pracach bez oporów
Będę musiał sprawdzić to ciśnienie olejowe może faktycznie pompa siadła ale na druga głowice daje olej bez żadnego problemu praktycznie odrazu po odpaleniu silnika

Raku ( EloRak ) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-12-06 10:11:58 /


Jak wymieniasz nawet panewki wałka rozrządu, to pompę oleju też już można by :)
Nie chcę cię martwić, ale panewki za dobrze bez rozkręcenia kilku rzeczy nie sprawdzisz. Na moje oko trzeba by wyjąć wałek rozrządu i przez kanał olejowy z głowicy psikać olej i patrzeć w jakim tempie kapie z panewki. A najlepiej zdjąć i głowicę i po prostu tam zajrzeć... Ale to sporo roboty niestety.
Możesz też w ostatnim porywie nadziei wziąć stary aparat zapłonowy, obciąć jego ośkę i włożyć zamiast właściwego tak, żebyś miał czym napędzić pompę oleju. Przedłuż go jakoś (ja mam zarobiony koniec takiej ośki na sześciokąt i zakładam nasadkę i przedłużki) i napędź wiertarką - dostajesz ciśnienie oleju na nieruchomym silniku. W ten sposób sprawdzisz, czy np. po 30 minutach ten olej się może w końcu pojawi...

Ale źle włożona panewka to moim zdaniem niestety brzmi prawdopodobnie... Tam muszą się zgrać dwa otwory z tego co pamiętam - jeden na kanał olejowy idący na głowicę, drugi z magistrali smarującej wałek rozrządu.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-12-06 10:43:22 /


No to jak po remoncie, to teraz jedź do firmy, która wstawiała Ci panewki wałka rozrządu, zostaw im silnik i poproś, żeby naprawili to co zepsuli i oddali złożony silnik. Na 100% nie ogarnęli celowania otworami w kanały olejowe. Miałem taki przypadek na warsztacie, klient, jak mu powiedziałem o co chodzi, kazał wyjąć silnik i przyczepką zawiózł silnik do szlifierni. Mimo protestów, zwalił go im w warsztacie i powiedział, że za tydzień przyjeżdża po sprawny i nic go nie obchodzi. Zadzwonili do mnie, z początku z pretensją, ale jak dowiedzieli się co schrzanili, to bardzo grzecznie naprawili. Klient grosza za to nie zapłacił.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-12-06 12:37:03 /


>>wdmuchując powietrze w kanał olejowy lewej głowicy w bloku silnika słychać syczenie powietrza <<

Jest jeszcze opcja, że albo za płytko albo za głęboko ją wcisnęli i ciśnienie spiernicza na bok przez częściowo przysłonięty otwór od podpory głównej do czopa wałka, a na bok, do głowy już nic nie leci. Byłoby to dla Ciebie najlepsze rozwiązanie, bo wystarczyłoby poprawić pozycję panewki. I można by nie rozbierać całego silnika.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-12-06 12:45:03 /


Tą drugą opcję sam kiedyś sobie zafundowałem, tyle, że zorientowałem się sprawdzając przejścia w kanałach.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-12-06 12:48:05 /


Przed założeniem pokryw zawodowych sprawdzałem czy olej wszędzie dochodzi i nie trzeba było aparatu ciąć wystarczyła długa nasadki 6 i wiertarka ,wiertarką rozpędziłem pompę i na prawej głowicy olej pojawił się odrazu a chwile pózniej na lewej

Raku ( EloRak ) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-12-06 13:14:12 /


no wiec w sobotę czeka mnie rwanie silnika po wcześniejszym sprawdzeniu ciśnienia

będę dla spokoju własnego potrzebował nowej pompy oleju bo możliwe że moja już faktycznie chce na przejść na emeryturę po ponad 30 latach tłoczenia oleju jeżeli nie była wcześniej zmieniana

u kogo można zakupić nową pompę oleju

Raku ( EloRak ) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-12-06 21:13:40 /


http://www.burtonpower.com/parts-by-fitment-type/parts-by-engine-ford/ford-taunus-cologne-v4-v6.html?product_area=745&product_group=297

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-12-06 21:17:02 /


Rozkręć pompę , zmierz luzy , jak daje ciśnienie to może jest dobra .
Ja zmieniałem pompę , kminiłem , kombinowałem , a miałem gluta silikonowego w kanale do manometru .

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-12-06 22:32:57 /


Witam
ciśnienie oleju na ciepłym silniku sprawdzone od 140 psi na wolnych do 300 psi na wyższych obrotach
więc rozpocząłem rozkręcanie i co widzę śrubka trzymająca koło rozrządu odkręcona tego się spodziewałem (smarowanie pomimo tego na prawej głowicy było ) wiec dokręcam śrubę i wiertarką rozpędzam pompę oleju i co się dzieje dużo słabiej niż na prawej głowicy ale się pojawił więc dochodzi do nieuniknionego rozbieranie silnika
no i się zaczyna
blaszka trzymająca wałek rozrządu zjechana nie zamontowali podkładki pod koło a wałek patrze na stary wałek podkładka jest wiec nie przełożyli
zdejmuje głowice wyciągam wałek wszystko ok nic poza ta blaszką nie jest uszkodzone

no ale co z tym ciśnieniem sprawdzam panewki zamontowane ok przelot jest i z bloku też ładnie ciśnieniem daje fontanny oleju

zakładam na próbę stary wałek ciśnienie bez problemu pojawia się na obu kanałach olejowych wiec coś z wałkiem

porównuje wałki i dokonuje pomiarów zalecanych przez kolegę Marcina K i co się okazało

rowek olejowy na tym ślizgu jest o 0,2 mm płytszy i co ciekawiej cały ten ślizg razem z rowkiem jest przesunięty o 1 mm reszta ślizgów i rowków ładnie się licują

więc to jest prawdopodobna przyczyna tego ze smarowanie było ale słabe a dodatkowo doszło jeszcze odkręcenie tej śruby trzymającej wałek z kołem jak i brak tej podkładki co spowodowało przesuniecie się wałka i całkowite przysłonięcie kanału olejowego

teraz będę potrzebował nowej blaszki blokującej wałek rozrząd jeśli ktoś ma proszę o kontakt a wałek poleci do pogłębienia rowka

za jakieś dwa tygodnie albo coś dłużej dam znać czy to pomogło

Raku ( EloRak ) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-12-11 17:13:35 /


Poprawka kPa a nie Psi :)

Raku ( EloRak ) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2016-12-11 17:41:40 /


dlatego właśnie na burtonie są panewki rozrządu z rowkiem ciętym w panewce od zewnątrz.
A swoją drogą, gratisowo mogę jebnąć gościowi co składał Ci silnik.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2016-12-12 12:04:07 /


problem rozwiązany rowek na wałku przesunięty o potrzebną wartości 1,5mm a drugi pogłebiony o 0.15mm
smarowanie na obu głowicach pojawia się w tym samym momencie tak że wszystko ok aż silnik zaczął ciszej pracować

co do pompy oleju będzie potrzebna wymiana w niedługim czasie bo po ściągnięciu dekla widok nie zachwyca ale jeszcze bije tyle ile powinna

Dzięki za Pomoc

Raku ( EloRak ) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-01-02 19:25:20 /


Woda w oleju, czy tylko lotos?

Mysza liil (EM) / 2017-01-02 20:09:43 /


elf 15w40 woda z układu nie znikała więc nie wiem czumu to tak ten olej wygląda

Raku ( EloRak ) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-01-02 20:52:38 /


a już wiem podczas przeprowadzania testów smarowania tych głowic przedmuchaliśmy kanały benzyną a potem silnik stał dwa tygodnie i pewnie zrobiło cofkę do pompy i dlatego tak to wygląda na zdjęciu potem było wszystko wymyte i poskładane od mowa zdjęcie jest z soboty 31 grudnia

Raku ( EloRak ) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2017-01-02 20:59:57 /


to chyba lepiej, żeby był lotos ;)

michalch83 / 2017-01-02 21:07:08 /