logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » Jak powinno byc prawidłowo - amortyzatory ???

Jak powinno byc prawidłowo - amortyzatory ???

Witam, choroba Capri dopadła ponownie, i Capri stoi w garażu ;).
Kiedy go kupowałem, zerknołem że jakos koslawo stoi, mysle może resor przegiety, może róznice w oponach, ale jak podnisłem go na podnosniku szok:
jak spojrzymy od dołu na tylni most to jeden amorek od strony kiewrowcy zamontowany za tylnim mostem, a od strony pasazera przed. Widziałem takie rozwiązania w furgonetkach, ale w Capriku chyba tak byc nie powinno.
Panowie jak jest w waszych autach. Z mojej strony wolałbym mocowanie przed mostem ( poatrząc od tyłu auta, bo stoi wyżej).
Proszę o jakies sugestie.

EL COYOTE Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-27 14:45:08 /


Właśnie tak powinno być, jeden amorek przed mostem, drugi za mostem. Pozdroxy

P.S. - Bo tylne zawieszenie w Capri to niemalże furgonetka;)

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-27 15:05:48 /


no wlasnie tez sie zdziwilem jak to zobaczylem pierwszy raz.. :D

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-27 15:10:40 /


Jerzeli samochod stoi nierowno - sprawdz przednie sprezyny.
Tylne amorki sa tak zamocowane do mostu rzeby zmniejszyc jego drgania przy przyszpieszaniu (chyba). Tutaj przydasie madre slowo krk4m...

Arunas Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-27 15:35:50 /


uppps, a myslałem że łatwo go wyprostuje :(

EL COYOTE Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-27 15:54:25 /


jesli samochod krzywo stoi to amorki nie maja nic do tego, jak sama nazwa wskazuje one tylko amortyzuja ugiecie resorow, jak je wykrecisz to samochod bedzie stal tak samo

przeciwstawne ustawienie amorkow ma na celu powstrzymanie skakania kol przy ostrym ruszaniu, gdyby oba amorki byly z przodu to tylna czesc mostu by podskakiwala
gdyby oba byly na srodku to most by sie skrecal

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-27 16:23:06 /


sprawdz cisnienie w oponach, resory i gniazda mocowan resorow/tuleje

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-27 16:24:09 /


Mój samochód też krzywo stoi. Podejrzewam, że jest to związane z tym, że przez kilka lat stał kołami z lewej strony na krawężniku :-( Chciałem dać do kowala resory, ale kilka osób mnie nastraszyło, że jak kowal zrobi coś nie tak, to resory pękną - resory mam jedno piórowe.

Ananiasz Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-27 16:24:25 /


moj stal krzywo przez cale wakacje, (so, pc, itd.. ) a poznbiej okazalo sie ze mam jeden resor pekniety.. :)
i juz stoi prosto.. :D

Mac13k Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-27 16:35:40 /


A Escort ma bardzo podobny most i oba amortyzatory przed mostem

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-27 20:39:48 /


Ale Essi jest lżejszy i pewnie stąd to wynika - mniejsze siły działające na most...

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-27 21:51:29 /


zobacz jakie silniki mial Escort a jakie Capri
zreszta gdyby tylnonapedowy Escort byl robiony troche pozniej to pewnie mialby to zmienione

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-27 21:58:02 /


Escort miał max 2.0 pinto 115 KM (145 KM w Xpacku) .... zdaje sie że Capri ma tak od 69 roku a Escort od 68 .... natomiast Escort jest ledwo o niecałe 80-100 kg lżejszy od Capri - ale faktycznie bardziej w nim czuć przy przyspieszaniu chęć do obrócenia mostem. Ciekawe czemu nie zastosowali takiego patentu w obu modelach ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-27 22:29:05 /


W taunusie to juz mi sie chyba most obrócił :P

Mysza liil (EM) / 2006-12-27 22:38:34 /


ja jak czasem depnołem to czułem podskakiwanie kół tylnych:) szkoda że tego niewidziałem pewnie coś ala scena z Bullitu, gdzie Steve McQueen niewyrabia w zakręcie swoim Mustangiem i cofa na pełnym gazie aż mu koła podskakują:P

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-27 23:12:38 /


Panie! Moja ulubiona scena! Jaką to ma moc chryste! :)

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-27 23:22:09 /


No w Mustangu też są oba przed mostem - na dodatek odchylone o kąt około 35-45stopni od pionu. Hihi scena świetna no i szpery brak jak rusza później ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-27 23:46:33 /


pomyslcie co maja dragstery ktorym zwijaja sie opony podczas startu, na boku opony powstaja takie jakby zmarszczki, felga obraca sie troche bardziej niz bieznik opony

Co do Escorta to bardziej tu chodzi o moment obrotowy i nie mozna brac pod uwage ilosciowo pomijalnych wersji jak x-pack ze 145KM, Capri mialo sporo egzemplarzy z silnikami V6 o duzym momencie obrotowym wiec takie rozwiazanie wprowadzono seryjnie do wszystkich modeli

dla Capri RS 2600 robili szpere i pare innych rozwiazan wiec dla x-packa mogli przeniesc amortyzatory

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-27 23:50:14 /


chyba zalezy w ktorym mustangu, pozniej juz to raczej zmienili
wydaje mi sie ze ktos wpadl na ten pomysl okolo 68r - Capri jest z 69
Np w Camaro 67 oba byly z jednej strony, w 68r juz po przeciwnych

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2006-12-27 23:52:36 /


Też uwielbiam tą scenę Bullita kiedy Stang cofa i koło podkakuje sobie wesoło upalając kapcia;)

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-27 23:54:14 /


co do dragsterów to most wielkością jak od kamaza:) jest pewnie zamocowany na stałe do ramy bo po co komuś zawiecha na prostym i równym odcinku asfaltu, a co do oponek to masz racje Camaro oponki się troche marszczą i po to są mocowane do felg metalowymi pierścieniami ze śrubami:) a co do amortyzacji dragstera to czasami fajnie widać w klasie top fuel jak po skończonym biegu jadąc siłą rozpędu ugina się rama na nierównościach na końcu toru:)

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2006-12-28 00:01:00 /


O fuu ale wszystko zardzewiałe :D

Henry F / 2006-12-28 17:03:35 /


Podepne się pod temat.

Ostatnio po wymianie opon na minimalnie szersze i wyrzsze, auto zrobilo sie krzywe. Leci w dol od strony kierowcy, zarowno przod jak i tyl. Jak nacisne na tylny lewy blotnik z gory to auto siada, ale po odpuszczeniu sily juz nie wraca do poziomu, natomiast jesli zlapie za nadkole i pociagne auto do gory to slychac takie typowe dla siłownikow "sykniecie" i auto wraca do poziomu.

Gdzie szukać przyczyny? Resory wygladają na cale, amortyzatory mają kolo 2 lat (regulowane gaz shocki), jedynie przednie sprezyny troche siedza, ale nie duzo. Siedzialy tez przed tym jak auto doznalo skrzywienia. Gdzie wiec szukac przyczyny?

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-06-07 21:11:12 /


Gaz Shoki są roczne przebieg max 2tyś km... Wina jego krzywego stania to na bank resory tam szukaj przyczyny. Tak było przed ich robieniem w profesjonalnym zakładzie że krzywo stał. Regeneracja miała starczyć na około 20tyś km jak widać to bujda...

Popcio Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-06-07 21:20:36 /


Ok, w takim razie pora zajac sie resorami.

Curtis_Capri Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-06-07 21:27:23 /