logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Wzmacniana 4 i silnik

Wzmacniana 4 i silnik

Słuchajcie bo mam możliwość kupna w cenie kilku stówek w dobrym stanie tej "magicznej" 4rki zdjęcie poniżej , trochę o niej tu czytałem , i garść info dla łatwiejszej odpowiedzi , większość z Was wie że mam 2.0 ohc z n9 , most 3.89 , ja nie jeżdzę na autostradzie wiecej niż 120 , zwykle 90 , tyle że lubie cisnąć , i naprawde zamierzam jak się zmieni koniuktura rynku wsadzić już zmądrzałem dzięki Wam zamiast 3.0 essexa to 2.8 na gaźniku szkoda że nie zdążyłem kupić tej z niedzieli... :/ , Potrzeba mi odp czy do tej 2.8 to do zabawy naprawde ostrej bo już bede szalał z lsd i 3.44 , skrzynia n9 nawet najlepiej wyremontowana to chyba nie wytrzyma a mnie 5 bieg to raczej nie bedzie potrzebny ,bo teraz rzadko tylko w dłuższe trasy zapinam , ta typ 5 bedzie wystarczajaca na takie idiotyczne zabawy ??
Czy wał od n9 będzie pasował czy szukać odpowiedniego ??
P.s. piszcie konkretnie bez heheszków :)

Tweed / 2022-04-20 11:59:58 /


z Radziejowa?
olej tą skrzynię bo przepukliny dostaniesz :)

Janina / 2022-04-20 12:05:06 /


Tweed weź se jakiegoś Zetec’a zapakuj i do tego MT75 i skończą Ci się dylematy.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-20 12:27:21 /


nigdy nie rezygnuj z 5 biegu, chyba że będziesz jeździł po krętych torach jedynie.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-04-20 12:38:27 /


A co jest z tą z radziejowa ??
Na obecną chwile to ten mój taunus posiada wszystko czego tak potrzeba , czyli części do silnika i skrzyni jest ekonomiczny ale...
To nie piękna V i możliwości wizualne , brak dźwięku a można pobawić się wydechem , nie musi być najszybszy , moment obrotowy pod most i ogień , jeśli odjąć wszystkie zalety R4 to tak naprawde dla dla dużych chopcuff nie zostaje nic z zabawy typowymi dla kupienia forda lat 70... ,
Ale nikt mi nie odpowiedział czy N9 wytrzyma pałowanie 2.8 ? Wiadomo że nie codziennie bede na torze upalał gume itp ale napewno nie bede marnował okazji...
Pomyślcie jakbyście cofneli się 20 kilka lat wstecz i znowu mieli ten szał na capri taunusy i mocne silniki , to zestawienie 2.8 gaznik n9 i 3.44 da rade ? Co tu bedzie najslabyszm ogniwem ?

Tweed / 2022-04-20 12:48:07 /


Oczywiście pomijamy karoserie itp silnik bedzie wstawiony już na poremontowane auto.

Tweed / 2022-04-20 12:48:48 /


Mam w trakcie budowy Zeteca 130ps z wyważonymi korbami i tłokami oraz lekkim kołem.
Na czterech ITB powinien wypluć jakieś 170ps.
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-20 12:53:47 /


Na silnik w tej cenie co mysle to jeszcze przyjdzie czas ale tysiaka za to 2.8 tydzień temu bym dał :) chwilowo remontuje zawieszenie i wymieniam wszystkie sprezyny amorki itp , u mnie to musi być 2.8v6 ten stary typ , wiem że ludzie maja ich tu duzo pochowanych jak odłoże konkretne pieniadze na wstawienie i kupienie to sprzedawca się znajdzie od reki , ten zatec pewnie super ale to nie to co ma tu finalnie wyladować , chwilowo szukam kupca na trabanta bo dołoze kase i szybko kupie tego taunusa kombi z włoch za 3800 bo to xl blacha jaka taka ale cena ok , a to obecne ohc przerzuci się tam zamiast tego 1.3

Tweed / 2022-04-20 13:02:42 /


Tak, n9 wytrzyma 2.8

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-20 13:12:32 /


,,Co tu bedzie najslabyszm ogniwem ?

Łącznik pomiędzy pedałami a kierownicą co wypełnia fotel.




Chłopie - ZWOLNIJ przy pisaniu posta. Tego nie da się czytać!!!
W jednym zdaniu piszesz o trzech różnych rzeczach lub zadajesz trzy pytania.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-20 14:05:41 /


Fajnie tak, konkretnie. Strzela słowami jak karabin....


Tak N9 wytrzyma 2.8 -- zresztą były tak fabrycznie montowane :) Jak chcesz sobie jeszcze bardziej utrudnić życie to możesz nawet dać 6 biegów z Mazdy skrzynie -- tylko nie ma wyjścia na linkę i licznik nie będzie działać. Z 5 biegów nie rezygnuj dla czwórki bo to bez sensu. Fakt, że na mieście często piątki się nie wrzuca w Taunusie z 2.8 i mostem 3.44 ale na trasie zwykłej albo autostradzie to zbawienie jest :)

Taunus z V6 to zupełnie inne auto niż z Pinto -- fakt pali 5 litrów więcej na setkę, ale dźwięk i elastyczność silnika to wynagradzają

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-20 14:14:01 /


Tweed powiem tak, żebyś się nie zdziwił niemiło z ceną 2.8... A jeszcze jak okaże się, że będziesz musiał go wyremontować to już w ogóle.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-20 14:16:50 /


To wszystko w sumie już wiem ,bo tak podgryzałem temat od jakiegoś czasu , poprostu ja wiem że to bedzie kosztować to już nie sa rozmowy jakie czytam na forum jak ludzie kupowali skrzynie za kilka zł i mówili ze jest drogi olej po 44 zl i że ażż... dwa litry trzeba zalać :D haha poprostu teraz to już sa drogie auta i te wszystkie przeróbki jakie Wy robiliscie kilkanaście lat temu za grosze na tamtejsze warunki techniczno garażowe ,ale...
Dzis mozna bazowac na Waszej bezcennej wiedzy na tematy swapow tuningow itp jak sie pytam na innych europejskich forach o pewne sprawy, to oni robia wielkie oczy , Macie niesamowita wiedze i trzeba to z tego korzystać.
P.s. ja jestem nadpobudliwy z adhd bardzo mocnym , mam takie coś ze jak zlapie focusa na temat to mnie boli glowa i rece mi lataja w tikach dopuki nie wyczytam nie sprawdze natychmiast tematu , no takie coś czasem blogoslawienstwo jakbyscie wypili z 10 espresso , a czesto przeszkadza jak teraz bo jest burza mysli i trzeba wszystkie wypisać :/

Tweed / 2022-04-20 15:26:13 /


mam pytanie czy to jest zwykła kolonia po naszemu tyle że z rynku usa ?? i po zmianie dzwona i powiedzmy wałka zepnie się z n9 jak "Nasza" kolonia z granady etc ??

tyle że tu jest kolektor pod gaznik holley to chyba będzie większe spalanie ??

p.s. rozmawiałem z niemcem i daje spory rabat jeęli bez skrzyni wezmę a przywiezie znajomy jak bedzie przejazdem


https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/2-8l-ford-mustang-motor-mit-c3-automatik-getriebe-granada-taunus/2045881286-223-21759

Tweed / 2022-04-20 15:51:44 /


tu jest mały tip do sugerowania się podmiana tej skrzyni na n9 , https://www.capri.pl/forum/75476 , mam racje ??

Tweed / 2022-04-20 15:53:59 /


Amerykańskie 2.8 miały inne głowice i kolektory, uszczelki pewnie i tak będziesz dorabiać bo z półki raczej nie kupisz. To czy gaźnik jest taki czy inny to nie ma żadnego znaczenia, jak na ten kolektor siada 2 gardzielowy lub jeszcze lepiej 4 "holley" to same plusy, możesz kupić nowy "z półki" z usa, i nie dzióbać w przeżartych ulepach. (tak może taki _nowy_ 38dgas byłby lepszy, ale do wyboru chyba jest tylko nowy chińczyk ;).
Kup, dolicz lekką ręką 10 na remont i już. Będzie ładne 130-140 koni. :) No chyba, że te amerykańskie głowice mimo lepszego wydechu maja co innego pokichane, bo tam kompresja chyba niższa była więc koni będzie mniej, ale mówiłeś, że tu przecież o bulgot chodzi...
Co do skrzyni potrzebujesz łożysko wałka sprzęgłowego i koło zamachowe z sprzęgłem, reszta siądzie.

Zdroworozsądkowo zostaw to pinto i się ciesz.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-20 17:06:03 /


Sprzedaj Taunusa, jeździj Trabantem.., on przecież robi 4 sekundy do setki.

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-20 17:22:00 /


trabant robił 7 sekund ;p teraz po remoncie silnika jeszcze nie wyjechał na drogę wtedy się zobaczy bo trzeba mieć filmik dla kupców zzresztą nagram i tu rzucę ;p

czy tam o tej US kolonii po necie i wcale nie wiem czy ta wersja Eu jest lepsza , US ma 188 momentu obrotowego przy 2200/2600 w zależności od rocznika , Eu ma 216 ale przy 3600
do Eu już ciężko o jako takie cześci choć burton etc coś tam produkują , do V6 USA czyli buicków mustangow etc cześci są cały czas bo tam rynek jest ogromny , gażniki holleya są lepsze w brzmieniu i moze maja też więcej plusów ale az tak się nie znam , na forach są takie bajery
https://youtube.com/shorts/GiYFzXzYnCc?feature=share ....

plus https://racerwalsh.com/product-category/2-8-v6/2-8/ ta strone to akurat znam , bo tu chcialem zamówić kolektor pod pinto z holleyem ale im się skończyły...

tak naprawde nie potrzeba mi 160 koni bo te 90/108 z US robi tą samą robotę , brzmi , ma duży moment i można go pięknie optycznie tuningiować ;D

ogólnie to już wiem co robić

Dziękuje



Tweed / 2022-04-20 17:41:26 /


Miałem właśnie pisać o łożysku pilotującym :D

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-20 17:48:26 /


Jak już znajdziesz tego Buicka z silnikiem Kolonia 2.8 (albo z jakimkolwiek silnikiem Forda), to podeślij linka - myślę, że każdy z nas chętnie zobaczyłby taką ciekawostkę.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-20 18:21:36 /


KRK wiesz o co mi chodzi ,mój błąd ale do tych silników są części rynek jest ogromny , przy takim odprężonym silniku z momentem 188 to nawet nie będe się bał o skrzynie most , plus że jeśli nie jest tak wysilony to raczej nikt go nie piłował do granic jak u Nas w kraju , podejrzewam że nasze 2.8 to już nie raz gnały na czerwonym polu do czerwoności ;D

Tweed / 2022-04-20 18:40:51 /


Czyli mamy pierwszego, który uwierzył, że amerykańska wersja 2.8 jest lepsza od europejskiej. Otwieram piwo i pop corn i czekam, co będzie dalej :)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-20 19:06:09 /


Co będzie... Z popcornem to możesz poczekać, ale piwo to lepiej wypij póki zimne.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-20 19:31:04 /


popcorn jak naciągnie wilgoci z powietrza to też niedobry blee lepiej zjeść od razu

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-20 20:03:42 /


To niech się wypowie ktoś merytorycznie , na obecną chwile o obu silnikach , wiadomo że w kraju za dobre 2.8 będę musiał wydać nie mniej niż 3tyś tyle ile... Plus wypada zrobić raz a dobrze remoncik , taki silnik przewiduje na kolejne moje i syna/córki lata dajmy 30lat i jakieś pół miliona może wiecej km , czy będą części czy taka colonia europa będzie dawać rade ? Taki egzemplarz tu kupiony ??
Czy nie łatwiej własnie wrzucić ten sam model, mniej wysilone części o kosztach mniejszych i bardziej dostępnych , mam kumpla co remontuje mustangi to części i dojścia bym miał łatwiejsze do potrzebnych rzeczy, mnie chodzi o wygląd i dzwięk oraz moment obrotowy to tu prawie jest to samo , a czy to iest 90 czy 160 na skrzyni 5 biegowej z 3.44 fakt że to przeróbki nie znane konstruktorom , wiec efekt końcowy nie jest do końca przewidywalny , czym tak naprawde wygrywa wersja europejska ?
Wszytko pasuje prawie to samo a do kolektorów , wydechów , gaźników mam taka mase bajwrów od forda że głowa boli , tu wersja eu chyba troche odstaje.
No mam troche racji czy upieramy się za eu dla zasady ??

Tweed / 2022-04-20 20:26:49 /


Jeśli chodzi Ci o moment obrotowy to niestety skazany jesteś na Indenora :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-20 21:31:53 /


Naprawdę szukasz problemów tam gdzie ich nie ma. Amerykańska cologne jest słabsza od europejskiej. Nie ma sensu zakładanie tego silnika. Ja już przestałem wierzyć w cologne z lat 80tych co sa w super stanie i nie do remontu. Sorry, ale 9 na 10 wg mnie to gruz który kwalifikuje się do remontu. I tak zazwyczaj się kończy, bo niby wszystko ok, ale po zdjęciu miski aby tylko zerknąć okazuje się, że panewka przytarta lub po zdjeciu dekli zaworowych nie ma smarowania na głowicy lub rowki na ośkach klawiatur na minimetr.

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-20 21:51:27 /


Amerykańskie 2.8 wcale nie ma tak dostępnych części. Nie pytaj, skąd wiem. Ale ja mogę się na tym nie znać w sumie.
Amerykańskie 2.8 ma tak nędzny stopień sprężania, że wszystkie te bajery od kolegi od mustangów możesz sobie... odpuścić. Zrobione z głową europejskie 2.8 daje radę.
Nieważne, za ile kupisz takie 2.8, na dziś koszt remontu oscyluje od 15 do 20 tysięcy. 8-9 było kilka lat temu. Teraz jest coraz ciężej o części, a Polski Wał spowodował spory wzrost kosztów pracy, czy to szlifierni, czy to piaskarni, czy to mechanika.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-20 22:19:35 /


Jak chcesz coś co ma tanie dostępne części i będzie mieć je przez długi czas i fajnie bulgocze, to wkładaj Fordowskie 302, czy tam 5.0L. Poza spalaniem reszta powinna Cię zadowolić :D

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-20 22:39:56 /


Konrad dobrze napisał, problem polega na tym, że nie zepniesz tego z N9, ale może wzmacniana 4. to wytrzyma ;) ale tak poważnie- remont 2.8 amerykańskiego, europejskiego 2.8 czy 302/5.0 wyjdzie niemalże tyle samo...

Moim zdaniem jednak 5.0 wymaga dalszej pracy- skrzynia C4/C6/AOD albo BW T5, most chociaż 7.5 cala (lepiej 8.8), jakieś spawanko nadwozia, zawias z hamulcami by okiełznać te 200koni... ale może już jestem stary...

Ja bym został przy poczciwym 2.0 OHC (może jakieś dłubanie góry), włóż tylko dłuższe przełożenie. Jeśli spodziewasz się radykalnej zmiany jakichkolwiek osiągów to zmień/dokup inne auto (potwierdzone info).

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-04-21 07:30:33 /


Ten ostatni akapit Trefla jest najbardziej sensowny.
Capri ma ten problem że jest lekkie. Kolonia to już za dużo aby to skutecznie jeździło. Pinto ma zajebisty potencjał tylko trzeba z niego tę moc wydobyć. Ma tę zaletę że siedziało tam fabrycznie, nic przerabiać nie trzeba.
Potencjał to do 200KM bez doładowania, 300KM z seryjnego silnika z turbo i buk raczy wiedzieć ile z doładowanego dłubańca wyjdzie.
W Kielcach różnice w dynamice poruszania się Capri z R4 i V6 widać jak na dłoni.
R4 ma lepszy start i szybsze zakręty. V6 to jedynie moment na prostej gdzie odrabia się straty po starcie i każdym łuku.
Windsory, cleavlandy to jedynie dym z opon. Ale może też już się starzeję...

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-21 08:09:59 /


Mam wrażenie że nikt tu tak naprawde nie wczytał się czego ja po tym silniku oczekuje...

Spędziłem wczoraj prawie cały dzień na szukaniu porównań cech słabych i dobrych tego silnika z wersja eu na stronach US , tam wszystko wyjaśnili podając nawet konkretne zmiany jakie można zrobić aby przywrócić te 40koni do wersji gaźnikowej bo ta ma 135koni te z lepszymi wtryskami maja po 150/160 , bazowo i tak chciałem gażnikowy.
Wersja Us ma 188 moment obrotowy przy 2200/2400
Eu ma 216 moment przy 3600

Pinto 2.0 ohv osiaga 157 momentu jak jest super przy 4000

Ten silnik z rocznika 79 ma już 104 konie
Dziękuje o napisaniu o łożysku pilotującym , po kilku artykułach na forum gdzie wczesniej już ludzie pytali o ten silnik jest napisane jak to spiąć z n9 , latwiej ponoć z jakimś krótszym dzwonem lub zwykle jest ten większy i jest więcej zabawy ale wszystko jest opisane.
Ja nie zamierzam go tuningować bo z yt jak to pcha cięższe auta i filmików z osiągami , to sam fakt
możliwości upiększenia wizualnego , możliwości dzwiękowych , tego że ten silnik spokojnie wchodzi jak inne colonie na zawias.
Ja nie szukam 160 konnej V6 , z forum ludzie pisza że najlepszy dzwięk ma 2.0v6 ale jest najgorsze , twgo silnika to akurat nie bede zakladal ale , wcale najlepszy nie jest najmocniejszy.
Ma odpowiedniego kopa z dołu co oczekuje i przy skrzyni 5 i moście 3.44 też bedzie sobie supwr leciał 120 na ekspresówce , a części na ebay do kompletnego remontu jest zatrzęsienie , tuningu też...
Po wczoraj się okazało bo dostałem info od ludzi którzy też planowali planują wstawić ten silnik w taunusa wiec nie jestem jedyny że maja ich wiecej i może na sprzedaż i to tuż za rogiem bo 30km od Kielc :D , co to za śmietnik te okolice Kielc że tu tyle pochowanych cześci jest ...

To pinto to zajeżdze sobie jeszcze ze dwa lata , za nim sie wszystko tu ogarnie i podremontuje w kolejności.
Wszystkie wady wersji US tak baprawde są jego zaletami na dzisiejsze czasy i to że to nie bedzie silnik WYŚCIGOWY , bo nie bede sie tym scigał a tylko z jajem czasem palil gume i przemieszczał ale mając takie serducho i dzwięk jaka to bedzie radocha :D
P s. - Ta wiartarka obecna jest super do kombi nie do cupety. To jest swietny silnik ale nie do wozu który ma wyglądać i brzmieć na lata 70 , mimo że wtedy też tam był w opcji...

Dziękuje Wszystkim nikogo nie obrażam , będe sobie bardzo cenił Wasz przyszły wklad jak bede go instalował i bede mial problemy ba bierząco , co innego czytać forum z przed 12+ lat a problemy obecne w warsztacie.

Tweed / 2022-04-21 09:17:54 /


Ten wątek jest wprost genialny :D Nadal się ciągnie temat "ja i tak wiem lepiej, ale co wy o tym sądzicie, bo generalnie to i tak zrobię inaczej".

daniel46 Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-04-21 09:43:42 /


No to zmarnowałeś ten wczorajszy dzień:)

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-21 09:51:45 /


Nie zmarnowałem po 9 miesiacach wreszcie zdobylem lewy czarny boczek gxl do cupety :D

Tweed / 2022-04-21 10:06:08 /


Pytanie było takie czy ten silnik siadzie i czy wytrzyma ze skrzynia n9 , ja nie szukałem silnika super hiper mocnego ala v8 windsor etc , podpytuje jal wsadzić tą wersje us a nie eu , bo wg mnie jej wszystkie możliwości mi najbardziej odpowiadaja , Wam odpowiada wersja eu i jest git , nikt na nikogo nie skacze i NIKT tu nie ma żadnej racji "wiekszej" bo ja rozumiem że latwiej itp byłoby z wersja 2.8 z granady czy sierry , i przyjmuje wady US do wiadomości , wiem tez ze bedzoe trzeba i za ile wyremontować , ale sedno jest takie czy po tylu latach i wiedzy jakoś łatwiej teraz bedzie spiać to wszystko czy nadal , sugerować się postami z forum i poprawiać na bierząco ?

Tweed / 2022-04-21 10:13:35 /


Ta wersja USA to jest popsuta wersja EU. To tak jakbyś w sklepie kupił przeterminowany jogurt w uszkodzonym opakowaniu. Może ci odpowiada zielony mech na nim, ale my nie potwierdzimy, że tak jest lepiej.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-21 10:18:32 /


Wez kup 3.0 V6 z Jagura ze skrzynią jak ci zalezy na V6 i wyjdzie taniej nie mówiąc już o jakości.

Jarek / 2022-04-21 10:32:37 /


i to nadal ford :)

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-21 10:35:58 /


Za nim ktoś z poszukiwaną wiedza straci cierpliwość i przestanie czytać wątek to prosze mi napisać jak :
- jeśli to ten sam blok to.. silnik siada tak samo i zostaje skrzynia n9 i wał ten co jest bo to siadzie na te same lapy co reszta v6 coloni ??

- jak wyglada sprawa z serwo po odpięciu C3 normalnie zostaje to samo co jest czy sa jakieś konkretne zmiany ?

- czy bak zostaje ten sam co jest ?
- amorki i spreżyny wymieniam przód na te od wersji 2.3v6 czy to starczą czy to musza być mocniejsze. ? Silnik zachowuje ta sama wage ale moze coś .. ?

- chłodnica z 2.3 to bedzie ok czy to występuje jakis model dla silników 2.8/2.9 ?

- co to za krótszy dzwon od V co pisal kolega w innym poscie że walek wchodzi nie trzeba zmieniać ?

- wiazka to się ogarnie , o czym zapomniałem z mechaniki ??

Tweed / 2022-04-21 10:43:30 /


pkt 1 - tak, dół jest ten sam, kolektory wydechowe będziesz miał inne (to tak z rzeczy których na pewno nie masz). Siądzie na te same łapy.
pkt 2 - BD
pkt 3 - w silnikach gaźnikowych bak nie ma znaczenia- pompę masz mechaniczną lub możesz zrobić elektryczną, zewnętrzną pod gaźnik
pkt 4 - Trochę niezrozumiałe... 2.3 i 2.8 ma wagę tę samą, a że sprężyny "noszą", to je zmieniasz w stosunku do masy, zaś amorki tłumią, chyba, że jednak chcesz się ścigać...
pkt 5 - chłodnica od V-ki (króćce do podłączenia są w różnych miejscach w stosunku do OHC). Pewnie lepsza byłaby grubsza (tu moja wiedza na temat V6 innych niż Capri się kończy, a chyba tam 2.8 miało grubszą). Generalnie nowa chłodnica+wymiennik ciepła na filtrze wystarczą.
pkt 6 - BD. Czy chodzi o zintegrowany dzwon? Był takie N9 (Sierra), ale chyba nie miały krótszego dzwonu...
pkt 7 - wiązka?! Chyba, że planujesz zrobić bezstykowca no to moduł zapłonowy i kawałek wiązki przy tym Ci jest potrzebny.

Ja dalej jednak apelowałbym:
-podspawanie auta (korozja- bolączka wszystkich Fordów, nawet tych po "remącie")
-wszystko 2.8i (jak injection) co kojarzę miało wentylowane tarcze, co sugeruje może pochylenie się nad tym zagadnieniem (hebli jako takich)
-zadałbym pytanie- czy w Anusach belki V6 i R4 są takie same? (serio nie wiem) Pewnie różnica jest tylko w łapach
-stabilizator?

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-04-21 12:32:32 /


A jak tak rzucę przewrotnie - a może po prostu zdrowe 2.3V6 ???

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-21 12:59:36 /


naprawdę, taniej cię wyjdzie:

https://www.otomoto.pl/oferta/chevrolet-corvette-targa-manual-okazja-ID6EgrEH.html

masz bulgot, wygląd i części tunningowe. Osiągi takie sobie, ale 200 nie będziesz jeździł...
Jednyny minus, że nie z tego forum...

P.S. Kukurydza zamiast chipsów może być?

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-04-21 13:05:48 /


Ok , to sie przydadza te info
- napewno sprzegło tarcza , hamulce , koło zamachowe od manuala , i tak to wszyatko muszę robić pod 2.8 eu to sie zrobi analogicznie pod Us ,
Ja nie wiem czemu taka napaść jest na mnie za ten silnik w wersji US to 2.8 i to 2.8 , wsadzaliście najróżniejsze silniki i nikt po nikim nie jechał , jakbym chciał wiedzieć kto mnie lubi czy nie to bym napisał do wróża Macieja ,
a tu jest forum Taunusa i przeróbek lub jal co zrobić aby działało ,

Każdy proponował zarzucaj 2.8 bo to high end , etc etc , chce założyć swoja wersje 2.8 to sa jazdy ...

P.s. bardzo dużo osob ma tu kompleksy związane z amerykańską motoryzacja co jakaś madrzejsza myśl to przerywana głupotami typu kup corvete mustanga itp gdzie ja caly czas podkreślam ze te auta mnie nie interesuja ,i mam własną wizje MOJEGO Euromopara...
Także prosze nie leczyć na Mnie na forum własnych bolączek i niespełnionych ambicji cicho schkrywanych pod płaszczykiem niekonstruktywnej złosliwości...


Całej reszcie chlopaków bardzo dziękuje cdn

Tweed / 2022-04-21 14:58:08 /


chyba przesadzasz. Ludzie starają się coś doradzić, więc nie bierz do siebie i nie nadinterpretuj, kto Cię niby lubi a kto nie.
Jeśli teraz masz N9 i Twoje rozważania dotyczą tego czy nada się do 2.8 to poszukaj informacji o różnicach między N9 do R4 i V6. Jest to na forum, nowy wątek niepotrzebny ;).

konrad.s Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-21 15:08:10 /


Tweed bo to jest tak, zarówno w 2.8 US jak i EU musisz wpakować sporo kasy.
No więc wszyscy Ci tu radzą, żebyś pakował tę kasę w lepszy silnik (EU).
Ty natomiast swoje. Nie musisz się z nami zgadzać, jesteśmy może mało obiektywni bo przez te 20-30 lat jak dłubiemy w autach, to głównie w europejskich Fordach.
Kupuj co chcesz, remontuj, pokaż jak fajnie Ci wyszło i tyle :-)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-21 17:58:43 /


A jeszcze wracając do tematu wzmacnianej czwórki - one w Capri to były z 2.8 / 3.0 ale chyba z mostem 3.09 (długie przełożenie), co poniekąd niwelowało brak nadbiegu (5).

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-21 18:11:32 /


Posłuchaj, koledzy dobrze radzą. Wkładaj coś co będzie jeździło, moim zdaniem nie pchaj się w jakieś eksperymenty. Sam przechodziłem jakieś pinto turbo, a to znowu coś innego, to wszystko koszty. Ja chyba się starzeje więc włożyłem V6 i spokój.

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-04-22 07:03:00 /


Sam niedoczytałem że to o Taunusa chodzi, sory.
Jeśli już zaparcie idziesz w V6 to tak się zastanawiam nad tymi głowicami w wersji USA. One zdaje się mają sześć portów wydechowych? To w odróżnieniu od EU wersji jest spore ulepszenie. Niższa moc i moment pewnie pochodzą z polityki ekologicznej w tamtym czasie.
Wydłubanie tych brakujących koni to pewnie kwestia doprężenia(płaskie tłoki), i rozrządu.
A czy te amerykańskie kolonie mają gwinty metryczne czy calowe?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-22 07:55:17 /


To jest ten sam silnik, tylko ma gówniane głowice i tłoki. Zmienić tłoki można, ale głowice ciężko poprawić, bo nie splanujesz tyle, ile trzeba :).

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-22 08:08:57 /


Faktycznie może nie kombinować a sobie porzadnie od zera zrobić 2.8eu na gaźniku , bo tu mogę się zawsze podeprzeć Waszą wiedza na każdy możliwy problem a tam trzeba będzie wertować i dopytywać po różnych forach.
Z każdego 2.8 można zrobić wersje na gaźnik czy jakiś typ jest łatwieszy do konwersji ?
Szukać kolektora dolotowego 2.3 najnowszego typu wyczytałem z forum ?
Jaki gaźnik będzie tu najlepiej brzmiał (jeśli sa różnice przy dobrze zrobionym wydechu) ??
Z gaźnikiem jest uniwersalny moment obrotowy z wikipedii 216 na 3000 obrotów , czy to płynne jest ?
Auto nie bedzie zagazowane wiec jakieś punkty przy odbudowie pominać ?
Mam tu bardzo dobrego doświadczonego mechanika co się zajmuje tylko starymi autami gaźnikami etc , znalazłem taką aukcje jak poniżej , może mi się uda coś zbić cenę , w ogłoszeniu pisze o zrobionych głowicach to zawsze na plus choć pewnie trzeba to przejrzeć , bo leżało.
Silnik jest w częściach to zawsze mi to latwiej przewieść oraz dać już poszczególne elementy do szlifierni itp , czy polecacie zacząć wszystko od tej jednostki ze zdjęcia czy szukać taniej bo i tak wszystko od nowa będzie wstawiane na nowych częściach z burtona i gdzie tylko znajdę.

https://www.olx.pl/d/oferta/silnik-2-8-v6-k-jetronic-ford-capri-mk3-mozliwosc-kupna-na-czesci-CID5-IDObkvL.html

I znalazłem kolektor ale ja ten silnik i tak bede z rok dwa skladał to może poczekać i kupić jakiś nie rozwiercony co to wg znaczy ?

https://www.olx.pl/d/oferta/kolektor-pod-gaznik-ford-cologne-2-9-2-8-efi-scorpio-sierra-capri-CID5-IDNUQDW.html

Czy jeśli uda mi sie gdzieś za granica znaleźć mityczny kolektor od grani 2.8 to brać czy to zbędny kolekcjonerski dodatek ?

Tweed / 2022-04-22 10:09:43 /


Aha i jeśli zostaje ten Wasz 2.8 to , bo się naczytałem pytań kolegów o podobne zestawy z 12 i więcej lat temu ale nikt się nie pochwalił czy to dobrze wyszło.
2.8 +n9 + lsd z 3.44 czy wkładać 3.7 ?
Mając tylko pinto 90 konne ciężko mi sobie wyobrazić moc tego 2.8 na tym zestawie , 3.44 jest wystarczajace do takiego "filmowego" odjazdu ? Moje pinto mimo 3.89 w umie się szarpnąć zrywnie do przodu ale jedynka szybko się kończy dwójka ciagnie super ale miedzy nimi jest taka dziura i gdzies tu brakuje mocy do podtrzmania tego efektu wyrwania ze świateł.

Tweed / 2022-04-22 10:17:41 /


Aha felgi 13 opony 205/60 zmieniać na wieksze nie zamierzam.

Tweed / 2022-04-22 10:19:24 /


Wiem że Was troche drażnie tymi moimi dziecinnymi pytaniami ale faktem jest że z gadania jednak kupilem forda , inwestuje w części i naprawe więc cos tam ze mnie będzie w przyszłości ,i oprócz mojego Złotoustego Dobrego Duszka Najdosa mam w tym zakochaniu w fordzie tylko Was , wszyacy których znam nawet narzeczona o rodzinie nie wspominać to z różnych powodów mi życzę sprzedania, i dojrzałości z kupnem kombi dwójki dzieci i siądnięciu na dupie... , Tylko zachwyt młodych dzieciaków i postronnych ludzi budzi nadal chęć że dobrze robie i przekazuje dalej ta dobre fluidy starej motoryzacji.
I dziękuje za cierpliwość do mnie.

Tweed / 2022-04-22 10:45:17 /


Jeśli chodzi o dziurę między 1 a 2 w N9, to przy 2.8 odczujesz ją jeszcze boleśniej - dlatego fabryka dawała do 2.8 specjalny zestaw przełożeń, na którym jedynka tak potwornie nie dawała w dupę satelitom mostu, a ciągnęła do 60 km/h (na odpowiednio długim dyfrze). Ale mimo to zarówno wersja do R4 jak i ta do 2.8 mają identyczną dziurę między 1 a 2 (tylko że wypada ona w innym zakresie prędkosci wozu, co z kolei można zniwelować dyfrem albo rozmiarem opon). Jedno co odczuwa się wyraźnie to brak dziury miedzy 3 a 4 w tej "długiej" skrzyni od 2.8.
Bo jest tak: jak dokręcisz 1 do 5500, to dwójka wpada ci na poziomie 3000. Dokręcasz 2 (trwa wieki) do 5500 i trójka wchodzi na 3800. Potem dokręcasz 3 do 5500 i w zwyczajnej N9 czwórka wpina się na 4000, a w tamtej z 2.8 - na 4400.
I uwierz mi, że jest to ogromna różnica. Dlatego nawet do motorów R4 (oczywiście zdłubanych) wszyscy szukają tamtej długiej skrzyni, bo w warunkach rajdowych czy wyścigowych to jest kilka sekund różnicy na każdym kilometrze.
Mówisz opony 205/60R13 ? Moim zdaniem do dziobaka za niskie - średnica 576mm, a on miał seryjnie 165R13 albo 175R13 (w kombi, gdzie nadwymiar kasował efekt skrócenia dyfra), czyli 601 albo 617mm. Inaczej mówiąc, jeśli przy dyfrze 3.44 dasz 205/60, to uzyskasz charakterystyke identyczną z seryjnymi oponami na (niewystępującym) dyfrze ~3.59. To samo dla dyfra 3.70 - będziesz miał coś jakby ~3.87. Czyli w obu przypadkach większy moment niszczący zęby w moście, większy hałas na autostradzie, większe spalanie i mniejszą prędkość.
Dużo jeszcze musisz poczytać...
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-22 10:52:09 /


Jeśli i tak idzie na remont na nowych częściach i kasy trzeba będzie wydać z 10tyś i wiecej to co mam kupić bazowo blok silnika ,głowice , czego się nie da kupić nowego co , bo może szkoda kupować od kogoś cały silnik skoro i tak sklada się od zera ? Podpowiedzcie bo dostałem kilka ofert do remontu ale no własnie ?

Tweed / 2022-04-22 10:52:48 /


Nie pytaj co masz zrobić, tylko coś zrób. Zdecyduj się na coś i brnij w to.

Przy obecnych możliwościach chyba nie ma nic lepszego jak zetec, albo v6 np. z Jaga. Wchodzenie w silniki o których wspominasz to jak cofnięcie się do średniowiecza. Wg mnie bez sensu, ale to Twoja kasa :)

Grzesiek_Rudy Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-22 10:59:44 /


Wszystko zależy od tego co się od auta oczekuje. Najprawdopodobniej chcesz tak, że przekręcasz kluczyk i jedziesz. A to nie jest takie proste. Wg mnie jest kilka dróg z tymi fordami:

Stare silniki Pinto, Kolonia, ekstremalnie kent :) - drogo
1. Robisz remont, tani, drogi i pałujesz - będzie fajowo ale się będzie psuć, wtedy chodzisz dumny jak paw, jesteś gość, ale umiesz zmieniać UPG na Orlenie w czasie kiedy kobita ogarnia kawę :)

2. Robisz drogi remont i jeździsz kulturalnie w niedzielę pod PGE Narodowy popatrzyć na inne fury podobnie szanowane.

Nowe silniki (tanio):
3. Upalasz - prosta sprawa, wkładasz najlepiej taki nierozkręcany DOHC -I4, zetec, saaab, pałujesz ile most przeżyje, pewnie nawet maski na zlocie nie otworzysz

4. Jeździsz jako daily, czasem spalisz kapcia nawet trochę cool - wkładasz scorpiowe 2,9 V6 albo rover, Jaguar, saab, możesz dołożyć LPG

Ty widzę chciałbyś taką opcję 4 ale na starym silniku, myślisz nad 2.8, ale jak koledzy piszą, będzie drogo:
silnik ze 2k
kolektor i gaźnik z granady 2.8 - sam napisałeś bały kruk -kto wie ile $$$
remont, jak napisał Marcin 15-20k

Moim zdaniem szukaj dobrego 2.3 v6 - kapcia spali, będzie taniej i koszernie, i do tego dźwięk V6.


Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-22 11:44:04 /


Czyli co sprzedawać felgi i inwestować w jakies 7calowe RS z oponami 235 +/- ? , jak zostawie jak jest do normalnej codziennej jazdy z okazjonalnym wygłupem to 3.44 i te 205 starczą ?
Ja nie będę się autem ścigał, raczej jak coś to na 1/4 czasem dwa razy do roku w Kielcach sa ogólnopolskie zawody klasyków i nówek , to kilka ostrych przejazdów w ciagu dnia raczej nowych części chyba nie zarżnie.
Do seryjnego silnika nie pod wyścigi to bedą bardzo kolidowały obecne opony z tym 3.44 ?
Co do spalania mnie do jazdy po mieście paliwo fundują klienci w kosztach dostawy aż nadto , a autostrada nie lece szybciej niz 120kmh to do takich warunków robie to 2.8

Tweed / 2022-04-22 11:48:06 /


Co do tej zlej n9 co mam z 3.6 cos tam jedynka to przy tym projekcie z czasem się zamówi z Anglii od tej firmy co je przerabia , oni tam zmieniali przełożenia wg kilku kluczy zaczynajac chyba chyba od 2.6 potem 2.8 lub 2.9 z jedynki , robią tez to oryginalne 3.3 to jak się na to znajda pieniądze to się dobierze odpowiednia skrzynie.

Tweed / 2022-04-22 12:07:42 /


Musisz sobie odpowiedzieć na jedno zajebiście, ale to zajebiście ważne pytanie: co chcesz mieć pod maską – i zacząć to robić. Koszt i tak będzie kilka razy większy niż zakładałeś.

Nie kombinuj z felgami, przełożeniami mostu, skrzyni itd. Do zwykłej jazdy i okazyjnego upalenia kapciora będziesz to mieć w głębokim poważaniu. Chcesz v6? kup skrzynie do v6 poskładaj i za kilka miesięcy będziesz wiedzieć czego chcesz. Do normalnej jazdy każda jedna będzie dobra.

I tak btw. jak wsadzisz v6 na aktualny zawias i hamulce od r4 też to pojedzie. A jeżeli twój dziobak jest z polski to na 80% był poskładany z tego co było pod ręką...

Chcesz 2.8? kup 2.8 itd.
Jeżeli wkładasz jakikolwiek używany silnik czy to będzie 2.8, 2.9, 4.0, 2.3 czy nawet coś nowszego, na 99% będzie on do remontu, większego lub mniejszego.

Taki już to urok, kombinujesz jak koń pod górkę, z jednej strony fajnie bo w końcu na c.pl coś się ruszyło :D ale serio jeżdzimy/remontujemy/psujemy to od lat i jeżeli nie masz parcia na 100% oryginał to nie ma co się tak spinać, to i tak pojedzie, lepiej lub gorzej (przeważnie gorzej) ;-)

A i z kupowaniem czegokolwiek w kawałkach: silnika, samochodu czy czegokolwiek, jeżeli jeszcze do tego sam nie doszedłeś, to zawsze dużo drożej wychodzi.

pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-22 12:17:35 /


Tweed, dobra, przyznaj wreszcie, że jaja sobie z nas wszystkich robisz i masz z tego niezły ubaw, proszę. Bo jeśli tak nie jest to... też zazdroszczę.

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-22 12:24:41 /


Krk4m, to połączenie opon 205R60 13" oraz mostu 3.44, nie jest takie najgorsze.

na moście 3,67 można osiągnąć 230 km/h przy około 6 tyś.

przy 3,44 obroty będę na poziomie 5600 rpm ( zakładam przełożenie 5 biegu na poziomie 0,77).

I to może nie są przełożenia rajdowe, czy wyścigowe, ale do jazdy codziennej całkiem całkiem.
a oprócz tego takie "męskie" rozmiary, pod warunkiem że opona jest dobrej jakości, załatwia sprawę zawieszenia- naprawdę fajnie tłumi, mimo relatywnie wysokiego boku nie "nosi" na boki i naprawdę polecam

Tak więc, jeśli silnik jaguara to jakaś pochodna V6 koloni, ( ciekawe jak mocno sa to spokrewnione jednostki), to nic tylko montować.

Mam tak i polecam. Mogę wysłać film z jazdy.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-04-22 12:28:38 /


to znaczy mam takie przełożenia oraz opony, nie silnik jaguara.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-04-22 12:29:52 /


Jaguar to nie jest pochodna Koloni, to Duratec V6 robiony np. do Mondeo, ale dzięki temu że był montowany w Jagu dostępne są skrzynie RWD do tego i kolektory ssące nie celujące prosto w gródź.

Piosiu. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-22 12:41:32 /


Tylko z tymi Saab, jagami to jakoś nie widzę żeby się wszyscy chwalili. 2.9 12v, czy 2.9v24 droga bardziej przetarta.

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-04-22 12:44:53 /


dzięki Piosiu, nie jestem w temacie, wyczytałem, że V6 z Jaga siada na łapy do komory V6 kolonia i stąd wniosek.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-04-22 12:59:21 /


Rozjechany , masz trochę racji ale temat poważny , będzie 2.8 bo spala prawie tyle co 2.0/2.3 a i części z tego co obleciałem jest na necie sporo , jeszcze doczytam co tam jest do kupienia i zliczę koszty.
Powoli będę skladał części po tysiaku miesięcznie to w ciagu roku skupie z burtona itp większość części i jakieś pierdólki z kraju , a najważniejsze to kupować perełki takie jak Cudowne rocker cover na ebay gb te co wygladaja jak z V8 , ladny chrom filtr powietrza itp reszte się sukcesywnie skupi.
Dziękuje wszystkim tu i na pw co mi napisali
Przenoszę temat na inny założony wątek zeby juz nie śmiecić.

Tweed / 2022-04-22 15:12:20 /


Pozwolę sobie dodać 3 grosze:
1. Głowice do US spec 2.8 mają 3 porty wydechowe na stronę i szalenie przypominają takie baaardzo wczesne 2.8i z Granady mkI (ta wersja miała chyba 150km), ale, choć nie macałem ich, to śmiem twierdzić, że jest zasadnicza różnica między nimi i więcej się wyciśnie za mniejsze pieniądze z głowic zwykłych 2.8EU niż z tych USA (ale może się mylę, może istnieją tłoki z wypukłym denkiem do 2.8, ale szczerze mówiąc średnio mnie to obchodzi :) ) przy podsumowaniu wszystkich kosztów...
2. Załóż 235 opony, załóż N9 i zdawaj relację- jestem ciekaw co się podda pierwsze...

Ja, osobiście, lubię przecierać nowe szlaki i też mi mówiono że 1.3 czy 1.6 OHC to bez sensu robić, ale ja się uparłem, bo chciałem zobaczyć co się da. Bawiłem się świetnie, nie żałuję. Polecam, baw się dobrze.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-04-22 15:49:13 /


To ja już nie wiem 205 złe 235 też złe ?
Ja mam 5.5 cala 13 , nie założe tu 235 bo będzie niebezpiecznie i mogą spaść , musiałbym zmienić felgę na jakieś rs capri 7/7.5 cala żeby takie kolosy wsadzić lub felgi 14 na plecy , co wg Was tu będzie Ok , bo troche nie wiem dokąd to zmierza z oponami ,
Ja nie oszczędzam jak trzeba było kupić dunlop sport classik za 1100zl sztuka to kupilem tyle samo na przód ale trakcja na suchym mokrym jest wyczówalnie bezpieczna bo kilka razy musiałem zahamować w miejscu albo mi dziecko wybiegło albo cos tam na drodze i , pisk opon prawie się fotel wyrwał z mocowań ale auto prawilnie się zatrzymało ,raz na światłach babka nagle się zatrzymała na zielonym to wszyscy dali po heblach ale mój obudził piskiem chyba całe skrzyżowanie :D

Tweed / 2022-04-22 16:39:08 /


Koła zostaw w spokoju -- 205/60 r13 są ok w dziobaku, da się jeździć

Most 3.44 zostawić -- na 3.7 czy krótszym 3.9 będzie źle. Na 3.44 też pali laka przy ruszaniu

Bierz silnik, łapy Taunus V6, chłodnicę v6, wydech v6 (chociaż początek), skrzynię n9 do V6 lub od Sierry 2.3d /1.8td (skrzynia v6 jest inna niż w benzynowym r4), i montuj :D



resztą się narazie nie przejmuj. Może jeszcze te przednie sprężyny by się przydało zmienić i to tyle

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-22 17:18:32 /


Zacznij coś robić a nie tylko truć dupe:)

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-22 17:50:45 /


Ja naprawdę kibicuję zestawowi 235, krótszy most i N9 w zestawie z 2.8usa. Naprawdę jestem ciekaw co z tego wyjdzie, a przynajmniej możemy o tym sobie porozmawiać :)

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-04-22 17:58:17 /


Zamykamy temat na jakiś czas , już wiem co robić i powoli skupować , będę się odzywał jak mi zabraknie wiedzy co dalej

Tweed / 2022-04-22 18:32:05 /


Pytasz dokąd to zmierza z oponami?
A próbowałeś kiedyś założyć do roweru koła z Kawasaki Ninja albo Hondy GoldWing? 205 to maksimum dla silników o mocy 140-160ps przy tego rodzaju zawieszeniach. 235 ma sens przy mocy ponad 220ps, ale tego nie wytrzyma dyfer z tak małą główką, dwoma satelitami i brakiem szpery. Stąd szydercze komentarze Trefla :)
Jeśli chcesz zostać przy mocach rzędu 110-130ps i na felgach 5.5Jx13, to ja osobiście celowałbym w 185/70R13 - wyższe od 205/60, mniejsze opory toczenia, łatwiej zapiszczą i mniej zmęczą dyfer.
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-22 20:39:32 /


KRK
Pisał wcześniej, że chce kupić lsd do tego przełożenia 3,44. Swoją drogą to niech wrzuci to 2.8+N9+3.44 i niech zacznie jeździć a oponami niech się nie przejmuje teraz - za dużo danych na raz.

MetfaN / 2022-04-23 09:27:56 /


@Magicc - nigdy nie mówiłem, że połączenie opony 205/60R13 z dyfrem 3.44 jest złe. Problem tylko w tym, że może niekoniecznie jest dobre do Taunusa.
Twoja tabelka jest z grubsza OK (byłaby w 100% OK, gdyby koła napompować do 20 atmosfer - teoria koła kroczącego itp. duperele), bo różnica między promieniem statycznym koła leżącego poziomo na podłodze a dynamicznym koła zamocowanego na osi jadącego auta jest rzędu 2%. Także to, że V bieg w N9 ma wartość 0.82, zmienia wartość Vmax z 230 jedynie na 216 km/h, czyli ponownie 230km/h przy dyfrze 3.44.
Problem jest w czym innym - dziobak (nawet coupe) do osiągnięcia 230 km/h potrzebuje mocy 220ps. I tylko wówczas dokręci swój V bieg do RPM mocy maksymalnej. Zatem dywagacje o optymalizacji opon i dyfrów mają sens dla przypadku "Duratec AJ-V6". Przy niższych mocach V bieg N9 zawsze będzie tylko nadbiegiem, na którym silnik nigdy nie dokręci się do końca, bo zatrzyma go suma oporów powietrza i toczenia. A przy "odpowiednio" słabym silniku/dużych kołach/długim dyfrze maksymalną prędkość będzie osiągał na IV, bo na V nie wykręci się ponad 4500 rpm.
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-23 11:10:15 /


Ekipo , ciekawa wiedza ale cały czas mówimy w moim przypadku o zabawie od dołu do 60km czyli światła do świateł i jazda na ekspresówce lub bocznymi drogami max 120km , ciężko się prowadzi taunusa ponad 130 trzeba byc bardzo skupionym i zero frajdy z jazdy , do 100/120 to jeszcze się przyjemnie płynie.

Tweed / 2022-04-23 11:35:13 /


tabela jest oczywiście uproszczona, nie chciałem także już pisać o ugięciach, zresztą nieistotnych dla tego tematu - jak sam przyznajesz 2% niewiele zmieni.

Obaj pisząc wcześniejsze posty mieliśmy tego świadomość.

Tweed- pakuj jego jaguara.

P.S. W innych autach wystarczy 180 KM aby przekroczyć 220km/h, a co najlepsze- silnik przekracza obroty mocy maksymalnej. Co dobrze rokuje na przyszłość i możliwość obniżenia przełożenia głównego dla podwyższenia komfortu jazdy na 5 biegu.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-04-23 13:27:39 /


Ma ktoś tego Jaga w Capri? Czy tylko opiera się na teorii

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-04-23 13:45:12 /


Z tą szerokością opon, to nie za bardzo przywiazywalbym się do szerokości w kontekście przyczepności. Tu chyba bardziej chodzi o to, że z założenia szersze opony są z bardziej klejącej się z mieszanki. Szersze dużo gorzej zachowują się na wodzie-aquaplaning .Tarcie nie zależy od wielkości powierzchni.

Bartuś Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-04-23 13:51:30 /


Ja mam Jaga w Jagu :P 3.0v6

Takie to sobie :P Duże pod maską, dużo pali, niby jakoś jedzie, ale szału nie ma (manual 5b, piątkę ma fabrycznie 1:1 a dyfer 3.08)

Mam też Mustanga 5.0 215 KM (Jaguar ma 238 KM) i on jedzie dużo lepiej a waży tylko 100 kg mniej (1550 vs 1650 kg), T5 manual 5b, most 3.08 czwórka 1:1 a piątka 0.68

Co śmieszne oba palą tyle samo :D 20 w mieście i 9 w trasie :p


MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-23 15:39:55 /


MikeB4, Jag w Jagu ok. Mi chodzi o Capri lub Taunusa. Dlatego twierdzę, że 2.9v6 to temat już rozpracowany. A z tym Jagiem jakoś cisza. Czyli temat teoria.

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-04-23 19:23:02 /


W ostatnim roku widziałem w PL dwa w budowie, ale na razie mam trzymać język za zębami...
Pozdreaux

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-23 19:29:40 /


Tweed, zadzwoń do Nietykalnego, on upala Taunusa w 2.8v6 i chyba właśnie ma duży most do tego. Dowiesz się jak zestaw się sprawdza. Nie ma co się rozpisywać bo każdy będzie miał inne zdanie na ten temat. Pamiętaj, że dobrze jest ruszyć temat hamulców. Pompa, serwo, tarcze i zaciski powinny być w stanie to zatrzymać.

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-04-24 10:12:39 /


2.3 miał te same hamulce i da się normalnie :) Ja tez w 2.8 miałem seryjne hamulce -- tylko serwo mam z Granady - ale wątpie, że ono cokolwiek zmienia.

Bez problemu daje to rade

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-24 10:36:17 /


Serwo zmienia dużo, sam kiedyś tylko serwo zmieniłem na granadowe i była spora różnica

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-04-24 10:50:37 /


Ja obecnie mam serwo z v6 jakieś mocniejsze , ale Bobik mi nie powiedział konkretnie z jakiego v6 , w kazdym razie hamulec jest bardzo czuły i łapie konkretnie na kazdym poziomie dociśniecia pedału, do jakiś 3/4 można sobie regulować zwalnianie , ale jak depnie się w ścianę grodziwą to można znaleźć gila na przedniej szybie... :)) Z wrażenia , myślałem zeby zmienić tylne bębny na tarcze i z przodu kiedyś dać te ładne wilwoody , ale jak mowicie że do normalnej jazdy starcza zwykle tarcze to tylko się kiedys doloży przod te Willwoody i poprostu zserwisuje resztę , ten samochód ma problem jedynie jak złapie piasek pod koła.
W każdym razie na teraz gra muzyka , będę się nad tym zastanawiał jak się bedzie wkładać silnik bo tu najmniejsze koszty są i części oraz wiedza podstawowa , zaczynam się gubić w ilości podstawek pod gażnik króćców , bo to są konkretne pieniądze za pojedyncze części , i też czytam forum , ale nie wiem po tych artykułach czy szukać u Was gaźnika solex 38/38 eeit do remontu czy sprawnego bo kupić się nigdzie nie da , czy zakladać webera 38 bo tego od cholery jest i części plus ładne chrom filtry . Temat za chwile ucichnie bo już dostałem dużo ofert na pw i prawie mam już wszystko co potrzbuje z tych rzadkich rzeczy od kolektora 2.8 , pokryw , teraz tylko ten trójkąt dorwać odpowiedni.
I mam spokuj do momentu remontu i zakladania wszystkiego bo reszta jest od reki w sklepie.

Tweed / 2022-04-24 11:25:07 /


Do tego mocniejszego silnika, to jak nie masz tarcz wentylowanych to od tego zacznij. Zaciski sobie zregeneruj takie jak masz. Zacisk rozkręca się na pół, można dać blaszki dystansujące między połówki zacisku i w ten sposób poszerzyć zacisk co by pasował do grubszej, wentylowanej tarczy. Lite tarcze to 2x hamowanie ostre ze 100 i nie masz hamulców (wiem bo sam to przerabiałem parę ładnych lat temu).

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-24 21:57:16 /


No wlasnie hamulce i opony, ja po swapie na 2.9 jedzilem na standardowych hamulcach jedyna roznica to serwo z Granady, puki jezdzilem rekreacyjnie to starcza ale przy probie zatrzymania z wiekszych predkosci to te hamulce sa co najwyzej do spowalniania, moje seicento staje dena przy tym co jest w capri no tyle ze tu jest potezna roznica masy obu aut, obecnie kupilem poszerzenia do zacisków i tarcze nacinane/nawiercane wentylowane zobaczymy powinno pomóc. A i ja bym poszedl w twardszy zawias bynajmniej jesli chodzi o capri poprawily mi sie odczucia z prowadzenia auta, zdecydowanie pewniej bierze zakrety i nie kolysze jak łajbą

Jellon aka Revenge Racer Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-04-25 13:03:29 /


Z sensownych przeróbek, ale nie wykraczających poza standardowe części, to robiłem kiedyś w taunusie taki zestaw:
- przednie tarcze wentylowane od capri
- zaciski pod wentyle od granady zdaje się
- pompa hamulcowa granada 2.8 (większa średnica)
- serwo z granady (dowolnej)
- tylne hamulce z taunusa kombi (większe od sedanów, potrzebny cały komplet od tarcz kotwicznych po bębny)

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-25 13:27:10 /


Sedany też miały duże bębny.Chyba wszystkie V6.
Jedynie różnica jaka była w dużych bębnach pomiędzy sedanem i kombi to sedan miał tłoczki 17,78 a kombi 19,05.Chociaż tu też ciężko doszukać się jakiejś reguły.

PL / 2022-04-25 13:41:41 /


nie chciałbym się tu mądrzyć,
ale im mniejsza średnica pompy, a im większa średnica tłoczków w zaciskach, tym hamowanie skuteczniejsze. Bowiem: T=nS, gdzie: T-siła tarcia, S- siła nacisku, n-współczynnik tarcia. A siła nacisku tłoczka to S= Sn*P/Pp gdzie: S- siła nacisku tłoczka zacisku, Sn- siła nacisku na tłoczek pompy ( siła nogi w uproszczeniu), P- powierzchnia tłoczka, Pp- powierzchnia tłoczka pompy.

tak więc zostawienie niższej średnicy pompy skutkowały by jeszcze wyższa siłą nacisku. Pytanie, czy potrzebnie, bo tu odpowiedni balans też na znaczenie. Zwłaszcza przy jeździe na mokrym. I pedał teoretycznie wchodzi głębiej. ( proszę bez skojarzeń).


magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-04-25 13:43:26 /


Ja już trochę tej przeróbki zapomniałem, ale większa średnica pompy była dla zrównoważenia większej średnicy tłoczków.

m.kozlowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-25 13:52:12 /


ma to sens dla zachowanie płynności działania i wyczucia.

Czy ktoś jest po konwersji z jednotłoczkowych na 4 tłoczkowe wilwoody? Jak to wygląda przy hamowaniu? Bowiem zastanawiam się nad powiększeniem skuteczności przy kołach 13 i wychodzi mi że jedynie poprzez zwiększenie powierzchni tłoków.

magic Dokładna lokalizacja na mapie / 2022-04-25 14:16:31 /


Wilwoodów nie dotykałem, ale różnych konwersji hamulców mam już za sobą sporo. Dzwoń, telefon masz.

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-25 14:52:40 /


Tweed, jak się nie da kupić Solexa 38/38 jak się da. Zupełnie przypadkowo znam kogoś kto ma taki na handel. Jakbyś chcial namiar to daj znać.

#szaman Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2022-04-25 19:41:36 /


Będę pamiętał , ale narazie przewaga Webera jest jak Macrona w finale drugiej tury :)

Tweed / 2022-04-25 20:29:27 /