logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Jak sprawdzić pojemność Pinto R4 ?

Jak sprawdzić pojemność Pinto R4 ?

Jak w tytule, troche przeszukałem forum i nic nie znalazłem.

Mam silnik R4 pinto odlew na bloku 185 to niby 1,8 ale coś na 1,8 za dobrze chodzi, a nie chcę zrzucać głowicy. Macie może jakiś sposób na sprawdzenie pojemności ?

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-14 20:42:14 /


Co znaczy "za dobrze chodzi"? Może jest po prostu w dobrym stanie.. Albo masz inny most (o innych przełożeniach) i lepiej się auto zbiera? Albo ktoś ingerował w silnik - planowana głowica itp...

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-15 00:31:31 /


hmm z tego co się oriętuje to niebyło pinciaków 1.8 :D więc pewnie to 2.0 albo jakieś wzmacniane 1.6
Co do osiągów to ja mam nastepujący zestawik 2.0 OHC na gazniku od 1.6 :D + 4 biegowa skrzynia + most 3.45 od V6
Predkość maksymalna pewnie coś koło 140 moze 150 na pusto (osobiście jechałem 130 niezle załadowany) lecz zbiera się ze świateł jak wystrzelony z armaty, na starych oponkach ciągle mimo woli ruszałem z piskiem:)

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-15 01:55:13 /


Jestem zdegustowany:) 150? mój brat ma CC i lata tym 130, a to jest 0.7 litra:) właśnie dlatego chce coswortha, jak już mam się zabić to tak, żebym się nie męczył:)

white_wolf Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-15 02:06:05 /


white wolf-to nie tylko kwestia pojemności-a przełożeń mostu i odpowiedniej skrzyni biegów. Jak chcesz polatać, to kup np. Scorpio w dobrym stanie na 2l dohc-u. Ja takim ponad 200 jeździłem (nie w Polsce :0).

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-15 08:16:47 /


Jak to nie było Pincików 1.8???
A to: http://www.capri.pl/forum/32690 ? (patrz pierwszy wpis Krk4M)
Blok z odlewem 185 to jak najbardziej rasowe 1.8. Wał tożsamy z 2.0 ale mniejsze tłoki.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-15 08:52:55 /


Hehe - latanie CC 130 kmh jest tak samo bezpieczne jak dobrze zrobionym dziobakiem 170 ;-) Na rozpędzenie sie do 170 powinno wystarczyć zdrowe 2.0. Przy tym ruszy nieporównywalnie lepiej od CC a Dziobak z Cosworthem ma duże szanse przekroczyć 200 gdy CC nie osiągnie jeszcze setki ....... to juz będzie taki mały uliczny dragster ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-15 11:03:42 /


Miałem 1.8 Pinto w Sierrce, 100% seryjny. Silnik mało popularny, bo jeździ jak 1.6 a pali jak 2.0, choć nie do końca. Mój był w tak dobrym stanie, że zajechane 2.0 (a takich jest większość) dało się przy dobrych wiatrach oblecieć.
Jeśli jest 185 na bloku, to znaczy że jest to 1.8, chyba że ktoś zrobił rozwiert. Ale o tym bez zdjęcia głowicy się nie przekonasz.

Jan Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-15 12:16:08 /


no to się zdziwiłem 1.8 robili 8-) co do V-max mojego to trudno mi powiedzieć, sprawdzi się kiedyś, narazie trzeba by powymieniać wszystkie tulejki założyć stabilizatory i przejżeć stan hamulcy aby módz się zatrzymać.
Jak pisali poprzednicy V-max niezalezy od pojemności a od przełożeń skrzyni i mostu, mój zestawik zmontowany przez poprzedniego własciciela idealnie nadaje się do ruszania, niepowiem ładnie to ze sobą lata ale i tak myśle o V6 tyle że puki co fundusze niepozwalają:)
Co do Coswortha to jakoś ten silnik do mnie nieprzemawia bo ani fajnego dzwięku ani wygladu moim zdaniem niema, moze i ma moc ale wg mnie w dziobaku spokojnie 2.8 czy 2.9 by wystarczyło

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-15 12:18:48 /


ja mam 1.8 blok 185, zbiera sie to w miare:-) jak mokro to nawet na 3 biegu mozna bokami polatać, a jak chccesz sie upewnic czy to jest 1.8 to sprawdz jaki masz gaznik, powinien byc pierburg 2E, i do tego taki smieszny moduł sterujacy zapłonem i czyms jeszcze ;-)

Rako Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-15 13:31:14 /


Własnie gaźnik był pierburg 2E ,ale włożyłem webera dgav i jest jeszcze lepiej.

Kiedyś miałem pinto 1,6 a przy remoncie okazało się 2,0.

Ten silnik wyciągłem ze sierry sprowadzonej na części z niemiec, nie było papierów, i wygląda na to, że nikt przy niej nie grzebał, a na klapie z tyłu oryginalny nie ruszany znaczek 2,0

Co do modułu od gaźnika tego dużego pod maską to właśnie go nie ma, jest tylko mały moduł do którego idzie wężyk podciśnienia z kolektora ssącego.



AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-15 15:53:21 /


A aparat zapłonowy masz zwykły ?? bo ten ze sciery 1.8 to własnie tym modułem jest sterowany. generalnie tez myslałem o zmiani gaznika bo ten pierburg to pali jak głupi wrrrrrrrrrr.

Rako Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-15 20:42:31 /


Aparat jest już taki jak w OHC EFI(mała wtyczka) bez podcisnienia, bo podciśnienie jest w module.
Ale oprócz malutkiego modułu nie znalazłem komputera do gaźnika.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-15 20:52:44 /


W 1.8 właśnie tak było, mały moduł z wężykiem podciśnienia i to wszystko.

Jan Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-15 21:31:55 /


U mnie jest taki moduł jak na zdjeciu, steruje on aparatem mała wtyczka , jakies podcisnienie ale nie wiem gdzie je podłaczyc, jakies kable do kolektora ssacego ida i do gaznika, ogolnie to niezła choinke tam mam , dlatego planuje zmiane na DAGV.

Rako Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-16 08:48:09 /


jezdzenie cieniasem 130kmh jest bezpieczne?
przeciez niebezpieczne jest juz samo wsiadanie do tego czegos :)

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-16 13:01:51 /


No właśnie , u mnie nie ma tego modułu, jest tylko malutki z podciśnieniem.

A jakby co to mam taki gaźnik z obudową filtra powietrza i mikserem do gazu na sprzedaż za małe pieniądze. Gaźnik do regulacji i w kolektorze brakuję chyba króćca od wody.

RAKO zmieniaj czym prędzej na Webera DGAV , bo z tym Pierburgiem ciężko do ładu dojść(kabelki, podciśniena itd.)

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-16 15:27:27 /


Dokładnie Andrzej, jak tylko bede miał gotówki troche to zmienie, twój DAGV jest od 1.6 czy od 2.0 , jak ze spalaniem ?? bo u mnie na pierburgu w miescie ponad 10 a na trasie zejdzie ponirzej ale jazda raczej jak emeryt zadko kiedy wiecej niz 100 km/h :-)

Rako Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-16 19:08:14 /


Moja granada 2,0 R4 na weberze paliła średnio 10 litów benzyny w mieście normalną jazdą(nie jak emeryt:) ) , przy ostrej jeździe to i 13 wzieła, ale chodziła jak złoto, gumę pięknie jarała i nie było problemu z odpalaniem w zimie poniżej -20 C.

Teraz w tym 1,8 mam założonego Webera z dyszami od 2,0 (dysze paliwa 135/130 i reszta też jak w 2,0).

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-16 20:58:57 /


bartoromero- ale ja nie chce scorpio które lata 200, tyle to wale swoim scorpiakiem na każdej ulicy która jest prosta i ma jakiś kilometr długości, chcę mieć tę frajdę w Cortinie.

Mike- Ja nie mówię, że to jest bezpieczne, Obi mnie na klatkę namawia, chyba się skuszę:)) swoją drogą, wolę mieć wypadek w Cortinie przy 170 z klatką, niż Cienkim przy 130 bez niej..:)

Tomek BirdDog- Jeżdżę już Scorpio z Cosworthem dobre 2 miesiące i muszę Ci powiedzieć, że nie brzmi tragicznie, kiedy dostanie inny filtr powietrza będzie w sam raz. Co do innych silników-to jasne, wystarczy. Ale to chyba nie o to chodzi, moja dziewczyna ma na to jedno określenie - "orgazm bez dotykania".

Pozdrawiam

white_wolf Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-16 23:27:35 /