logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » tematy prawne » Czy można sprowadzić Capri z Niemiec??

Czy można sprowadzić Capri z Niemiec??

Witam szanownych forumowiczów. Mam pytanie: czy istnieje możliwość sprowadzenia capri z niemiec i zarejestrowania go jako samochodu zabytkowego?? - jakie są ewentualne koszta związane z przewiezieniem auta przez granicę??

Maciek L / 2003-05-16 19:42:37 /


prosze poczytac forum

segal Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-05-16 19:56:11 /


mozna poszukaj na forom gdzies juz o tym pisano i to chyba nie tak dawno temu
z tego co pamietam jest tam powiedziane b.wiele

Michal FAZI / 2003-05-16 20:03:19 /


generalnie pytanie już było

sprowadzić jako zabytek można

1. zadzwoń do automobilklubu i dowiedz sie kto jest od spraw zabytków - umów sie na rozmowe
2. koszty to wiadomo : zakup transport .... bez cła i akzyzy.... ale jest Vat (22%)

Odrębna sprawa że musisz mieć wcześniej umówione z właścicielem tam kilka spraw : spisac numery nadwozia i takie tam dane i dopiero po uzyskaniu pozwolenia na sprowadzenie możesz wybierać sie po auto

Podobno dla aut sprowadzanych na tych zasadach trzeba wyrabiać "karte pojazdu" po co i dlaczego to nie wiem i myśle że to jakiś bezsens no ale cóż :-)))

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-16 20:05:28 /


Dziś właśnie przypadkowo spotkałem znajomego dyrektora Urzędu Celnego, a że stalismy obaj na dworcu PKP oczekując na "planowo opóźniony" pospieszny z Kołobrzegu, to i czas na pogwarki się znalazł. Otóż twierdzi on, że z chwilą wejścia do Unii znikną wszelkie bariery dotyczące przywożenia starych aut do Polski. Oczywiście GUC kombinuje nad wprowadzeniem dodatkowych opłat za zanieczyszczanie środowiska (mniejsza dla aut z katalizatorem - tylko za złomowanie a większa dla aut bez katalizatora - bo dodatkowo coś tam ponoć emitują). Ale cały przepis o "Euro 2" i tym podobne bzdety odchodza do lamusa za rok. W myśl przepisów unijnych auto zarejestrowane i aktualnie dopuszczone do ruchu gdziekolwiek w Niemczech, Portugalii czy Grecji ma prawo być sprzedane i przewiezione do dowolnego innego kraju Unii, gdzie z kolei musi być bez przeszkód zarejestrowane przez lokalne władze. Czyli - uszy do góry.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-16 23:46:10 /


Krk4m obyś maił rację!!!
Ja niestety słyszałem że Euro2 zostaje.... ale Twoja wersja mi bardziej odpowiada ;-)

Michal W Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-05-17 02:10:53 /


W GUC wyjaśnili mi, ze oni są od cła, a nie od przepisów dotyczących rejestracji. od tego jest Ministerstwo Infrastruktury, na którego to stronie widnieje zapis, który już raz przytaczałem, ale który powtórzę:
Ze strony Ministerstwa Infrastruktury

Pytanie:
Departament Transportu Drogowego 25 kwietnia 2003 10:15
Jakie warunki techniczne i wiekowe będą musiały spełniać samochody używane, sprowadzone do Polski z innych krajów (np. dziesięcioletni VW Golf II, który jest zarejestrowany w Niemczech, co oznacza, iż spełnia tamtejsze warunki techniczne dopuszczenia do ruchu drogowego)? Czy oznacza to, że po sprowadzeniu takiego samochodu do Polski będzie go można automatycznie - bez dodatkowych badań - zarejestrować?


Odpowiedź:
Po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej samochody używane sprowadzone do Polski z innych krajów będą musiały nadal spełniać wymagania określone w polskich przepisach dotyczących warunków technicznych pojazdów oraz badań technicznych.

Aktualnymi przepsami są:

- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie warunków
technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. z 2003 r. Nr 32, poz. 262),
- rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 7 września 1999r. w
sprawie zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów
dokumentów przy tym stosowanych (Dz. U. Nr 81, poz. 917).

Kolejne nowelizacje ww. dokumentów stanowią dostosowanie do zmieniających się wymagań UE w tym zakresie.


A w tym Dzienniku Ustaw jest między innymi tak:
...
§ 9. 1. Pojazd powinien być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby:
1) poziom hałasu zewnętrznego mierzony podczas postoju pojazdu z odległości 0,5 m nie przekraczał w odniesieniu do:
a) pojazdu, który był poddany badaniom homologacyjnym - wartości ustalonej w trakcie badań homologacyjnych o 5 dB (A),
b) pozostałych pojazdów - wartości podanych w tabeli "Poziom hałasu zewnętrznego", stanowiącej załącznik nr 1 do rozporządzenia;
2) w spalinach pojazdu z silnikiem o zapłonie iskrowym zawartość tlenku węgla (CO), węglowodorów (CH) i współczynnik nadmiaru powietrza l. (lambda) nie przekraczały wartości podanych w tabeli "Poziomy emisji zanieczyszczeń gazowych i współczynnika nadmiaru powietrza l", stanowiącej załącznik nr 2 do rozporządzenia, z tym że:
a) dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy do dnia 31 grudnia 1996 r., wyposażonego w silnik o pojemności skokowej poniżej 700 cm3, dopuszcza się wartości określone w kolumnie 5 tabeli załącznika nr 2 do rozporządzenia,
b) dla pojazdu, dla którego w świadectwie homologacji potwierdzono wartości wyższe, stanowiące dla tego pojazdu kryterium oceny, wartości podanych w kolumnach 6, 7, 8, 9, 10 i 11 tabeli załącznika nr 2 do rozporządzenia nie stosuje się,
c) wymagania dotyczące współczynnika nadmiaru powietrza l (lambda) stosuje się do pojazdu wyposażonego w odpowiednią sondę;
3) zadymienie spalin pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym, mierzone przy swobodnym przyspieszaniu silnika w zakresie od prędkości obrotowej biegu jałowego do maksymalnej prędkości obrotowej, wyrażone w postaci współczynnika pochłaniania światła, nie przekraczało: 2,5 m-1, a w odniesieniu do silnika z turbodoładowaniem 3,0 m-1;
4) w zakresie emisji zanieczyszczeń pojazd zarejestrowany po raz pierwszy za granicą, sprowadzony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej po dniu wejścia w życie rozporządzenia, poza przepisami określonymi w pkt 2 i 3, spełniał wymagania przynajmniej 03 serii poprawek do Regulaminu Nr 83 EKG ONZ lub 02B serii poprawek do Regulaminu Nr 49 EKG ONZ (w zależności od zakresu stosowania tych regulaminów) albo równoważne wymagania określone w przepisach o homologacji pojazdów; dokument potwierdzający spełnienie tych wymagań, wystawiony przez producenta lub jednostkę przez niego upoważnioną, powinien być przedstawiony do pierwszego badania technicznego pojazdu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
...


A cały tekst ustawy wraz z wymienianym załącznbikiem jest tu:
http://bap-psp.lex.pl/cgi-bin/demo.cgi?id=&comm=jednostka&akt=nr17009712&ver=-1&jedn=-1

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-05-17 13:36:05 /


ooo ludzie! I powiedzcie mi, czemu te ciecie się tak czepiają zwolenników starych autek? Czy my kzywdę komuś robimy? Samochód powinno się kupić, zarejestrować, ubezpieczyc i mieć. Po cholerę ściągają z nas często trzykrotną wartość auta!! Dosyć!! Czas na rebelię!!

Moćk / 2003-05-19 09:17:53 /


Ja tam i tak juz zwatpilem w Taunusa/Capri (pozyjemy zobaczymy) z Polski za rozsadna cene, i szykuje sie na UE :) Skoro gdziekolwiek w Uni mozesz kupic samochod, ktory jest zarejestrowany itp i zarejestrowac go u siebie bez problemu. To i u nas bedzie taka mozliwosc, a jak nie to sie skarzymy jako www.capri.pl do Brukseli i oni im nosa utra ;)

Michał (drzewiej to było Wydmikufel) Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-05-19 18:07:13 /


Poczytajcie http://unfallwagen.net/ Fajne porady spod lady :))

Krzychu / 2003-05-30 17:45:29 /


Nie wiem czy to już było na forum ale jest taki przepis że można sprowadzić stare auto normalnie (płacąc jakieś grosze) i je zarejestrować w Polsce. Warunek jest taki że sprowadzone auto nie może mieć mniej niż 20 lat oraz jego produkcja musiała się zakończyć conajmniej 10 lat temu.
Powiedział mi to stary mechanik który miał kiedyś capri mk1 a poźniej mk2, najgorsze jest to że sprzedał mk1 jakimś bałwaną (praktykantą ze swojego warsztatu) które po prostu zniszczyły auto :(( - z rozmowy wynikało że capri było w idealnym stanie i oryginalne.


A tak przy okazji mam pytanie.
Czy blok silnika 2300 turbo (merkura - amerykanskiej sierry) jest taki sam jak ten od np 2.0 OHC? chodzi mi o to czy pasują uszczelki pod pokrywe zaworów i pod miske. Wiem że skrzynie są inne ale może reszta jest taka jak w 2.0.

Seemann / 2003-06-26 23:43:03 /


Odpowiadajac na Twoje pytanie - istnieje sporo serwisow umozliwiajacych zakup uzywanych i zabytkowych samochodow w Niemczech np. http://auto.quoka.de/
Takze jak dobrze poszukasz to na pewno znajdziesz cos dla siebie.

Pozdro
C.

cinqueterre / 2008-01-02 15:53:29 /


Temat jest sprzed 4 lat ;-))

Odpowiedź "troche" nieaktualna - wtedy był jeszcze zakaz importu samochodów starszych niż 10 lat lub niespełniających normy Euro2 ... z wyłączeniem zabytków.

A stronka nawet niezła ... wyszukuje chyba po paru bardziej popularnych typu mobile.de ebay.de i autoscout24.de

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-02 16:01:09 /


podobno nie morzna teraz sprowadzac aut bez aktualnego tifu

cichymk Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-02 20:06:06 /


muszą mieć dowód rejestracyjny

Mysza liil (EM) / 2008-01-02 20:11:14 /


Fakt, ten kto sprowadził rozbitka, ociągał się z remonmtem i zgapił się z rejestracją a nie ma dowodu, to ma przeje..... :)

Śmietan / 2008-01-02 20:59:22 /


JA SIE NIE OCIAGAM Z REMONTEM:) ja nie mam przegladu ale caly czas place ubespieczenie:D puzniej nie chce miec klopotow:)

cichymk Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-02 23:02:17 /


nie ma przej.... tylko może (musi) zarejestrować na zabytek :)

Mad Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-05 11:15:04 /


Przecież Niemiec musi wyrejestrować auto przed oddaniem go Tobie. Musisz mieć poświadczenie wymeldowania to skąd wziąć dowód??

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-01 18:07:50 /


Odświeżam, czy ktoś sprowadza aktualnie że Niemiec. Jak to teraz wygląda w niemieckich urzędach przez koronawirusa?

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-06-26 14:27:30 /


mówisz o tablicach zjazdowych ? bo jak laweta, to chyba Ci niemieckie urzędy do niczego nie potrzebne ?

rozjechany liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-06-26 14:55:22 /