logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » sprężarka mechaniczna

sprężarka mechaniczna

Witam. Mam małe pytanko odnośnie turbiny mogę za niewielkie pieniądze kupić sprężarkę mechaniczną G-60 od VW i nie wiem czy warto ję zakładać do silnika 2.8 gażnikowego. No i co musiał bym przerobić w gażniku aby działało, o przerubkach silnika czytałem w postach natomiast nic nie wiem o gażnikach? I czy przy takiej turbinie da się założyć LPG?

Pozdrawiam

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-07-04 10:30:21 /


Co do gaźników to ogólnie się już toczyło w różnych wątkach forum (poszperaj sobie ;)). Coś ostatnio ktoś (Piotrek?) wspominał o jakiejś przeróbce gaźnika podciśnieniowego zamkniętego w hermetycznej puszcze, ale mam poważne wątpliwości co do dobrego funkcjonowania takiego rozwiązania.
Co do gazu na turbinie to żaden kłopot, bo każde (prawie?) Audi 200 ma silniczek (na wtysku) z turbinką, a to dość popularne wózki u taksiarzy, więc i temat w miarę opanowany.
Reduktory się różnią nieco od zwykłych, są też takie co mogą pracować normalnie i po niewielkich przeróbkach (nie wiem jeszcze jakich) można je zakładać do turbiny.
Pamiętaj, że jeśli ma być dobrze a nie na sztukę to turbina to nie wszystko,... stopień sprężania, wałek rozrządu...itp ;)
Masz ochotę, możliwości i nie zrażają Cię trudności choćby i nie wyszło to brać i się bawić :)
pozdro
P.S.nie potnij za bardzo przy tym Capcia!...bo przyjedzie inkwizycja ;)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-04 12:32:31 /


Każde audi 200 Typ 44 (cygaro) ma turbine, sa 10 i 20 zaworowe. Wczesniejsze modele Typ 43 są też i bez dmuchawek.

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-07-04 17:00:49 /


jak juz myslisz o turbo to pomysl o dwoch turbinach, silnik v6 az sie domaga 2 turbin ze wzgledu na arhitekture ukladu wydechowego, z pewnoscia conajmniej 90% silnikow V6 V8 V12 ... przerobionych lub fabrycznie z turbo ma 2 mniejsze turbiny zamiast 1 wiekszej.....

Bartek128 / 2003-07-04 19:51:16 /


Ponoc uklad niesymetryczny (turbosprezarka napedzana spalinami z jednej strony V) sprzyja zmniejszeniu "dziury turbinowej", ale poprosmy o wypowiedz fachowcow ;-)

Mysza liil (EM) / 2003-07-04 22:48:46 /


starszy ma audi 200 wersje amerykanska i nie ma turbiny ale i tak ma 145 koni czy ktos moze ma fotke tej dmuchawki?

TOMEK "MIARQA" Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-07-04 22:50:14 /


Tak jak pisał Albatros - Audi 200 model C2 (typ 43) z lat 77-82 bywało bez turbiny - w Europie naywało się 200.5E i miało 136 PS, a w USA Audi 5000 (125 PS). Ale 200 model C3 (typ 44) z lat 82-90 zawsze miał turbinę i moc 184 PS (w USA 165 PS).
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-04 23:35:30 /


Dwie tubinki to jeszcze bardziej złożona zabawka, bo trzeba je zsynchronizować, najłatwiej to ominąć łącząc równolegle. Efekt, wiadomo, korzystniejszy niż w przypadku 1 turbiny, bo mniejsza masa i mniejsza bezwładność (czyli tzw. dziura). Można oczywiście sobie dodatkowo utrudnić jeszcze zadanie przez zastosowanie turbin o różnych wielkościach (mniejsza - zmniejsza "dziurę"), ale w dzisiejszych czasach tę robotę robią turbinki z łopatkami o zmiennej geometrii.
Wspominam o tym, bo szanse na wykorzystanie w naszych garażowych warunkach nowoczesnej turbiny ze zmienną geometrią jest bliskie zeru ;)
Nie ma co się oszukiwać, można się szarpnąć na 2 turbiny na raz i utknąć w drobiazgach nie będąc zadowolonym, albo zacząć od jednej i uzyskać jakieś wyniki.
Drugą zawsze się zdąży wstawić, jeśli już pierwszą dasz radę ;)
pozdro
P.S. nie polecam przekraczania na początku ciśn. doładowania rzędu 1.3 Bar

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-07 08:36:14 /


Ja myślę raczej o sprężarce mechanicznej, mniej przcy niż przy dwóch gzaowych.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-07-07 08:44:38 /


Czesc,

Rozumiem, ze chcesz zalozyc sobie prawdziwego Rootsa, a nie jakis odkurzacz w rurze wydechowej. Nie moge pomoc ci bezposrednio:) ale radze w ogole nie szukac informacji w Polsce (ani w Europie) - tutaj ludzie nawet nie wiedza, co to prawdziwy Roots. Poszukaj w USA. Zacznij od wyszukiwarek w rodzaju Google czy Yahoo. Jest cala masa firm, produkujacych sprezarki do roznych samochodow, gaznikowych tez. Mysle, ze na amerykanskich stronach o tuningu (tym prawdziwym, a nie wieszaniu na samochodzie lampek choinkowych) bez problemu znajdziesz to, czego szukasz. Slowa kluczowe: Roots, blower, supercharger, carburetor. Poza watkiem z gazem. Tu bedzie problem, bo w USA nie wiedza, co to LPG - tam benzyna jest tansza niz u nas gaz...

Inf. dla osob nie wiedzacych o co chodzi: co to jest TURBOSPREZARKA kazdy wie. SPREZARKA MECHANICZNA (Roots) jest natomiast napedzana paskiem klinowym od silnika. Przyklad wystepowania: "Mad Max":)

Przy okazji, czy moglbys podac jakies szczegoly na temat tej sprezarki, bo myslimy z kumplem o jakiejs, ale na razie raczej myslimy o sciagnieciu jej ze Stanow.

pozdrawiam!

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-07-14 22:01:53 /


nie każda sprężarka mechaniczna to zaraz roots np. w pierwszym poście do tego wątku poczytaj jaką chce założyć neo sprężarka mechaniczna Garett od wersji G-60 Vw silnik 1.8 litra (Corrado, Passat, Golf)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-14 23:53:29 /


Ja też bym chętnie założył sprężarkę typu roots, ale nie mam takowej, natomiast posiadam sprężarę G-60 jak napisał MikeB4 od VW też mechaniczna, lecz nie tak efektowna.

Pozdrawiam

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-07-15 07:55:40 /


Są na równi, a może i z korzystniejszym przebiegiem też mechaniczne sprężarki promieniowe (lotnictwo), tylko amerykańce sobie upodobali Rootsy:)
Roots, to faktycznie tylko jeden z rodzajów sprężarek.
To czy nie wiemy jak wygląda? :).... Już 2 lata temu robiłem regenerację takiego drobiazgu o wydajności 600 m^3/h dla ciśn. atmosferycznego, przy obrotach 2950. Z tym że pracuje przy...10 mBar ciśn. bezwzględnego (to taka całkiem niezła próżnia). Oczywiście wydajność i ciśn. sprężania jest o wiele niższe przy takiej rzadkiej mieszaninie atomów :). Pół roku temu synchronizowałem kolejną ciut większą, bo o wydajności 900 m^3/h. Jak łatwo się domyśleć, że przy ich dokładności i wydajności to nie byle jaki silnik zdechnie aby je napędzić, chociaż są niewiele większe od silnika WSK-i ;)
Temat zszedł nieco na bok, właśnie z powodu dostępności i wykorzystania sprężarek, aby pomóc zainteresowanym wybrać i wogóle cokolwiek zdziałać w tej materii.
...wiadomo, że w kosmos potrzebna rakieta i można ją kupić u ruskich na targu, ale też i na lotni bliżej do księżyca... czasem to musi wystarczyć ;)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-15 11:05:52 /


No coz, nie doczytalem:( Ale czy w takim razie przerobki gaznika nie beda podobne jak przy turbo...? Nawiasem mowiac, taki Capri z rootsem to by byla dopiero sensacja:) Ciekawe, ile w ogole w Polsce jezdzi samochodow z R., i jakich?

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-07-18 15:46:40 /


Witam wszystkich ma pytanie,czy nie wie ktos u kogo dostane nowy lub używany kompresor lysholma albo roots'a....

subaru174 / 2009-01-16 13:13:39 /


dlaczego ja mam wrażenie, że nie pasujesz do tego klubu....hmmmm. Może ten nick Cię zdradza?!

sołtys Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-01-16 13:28:39 /


W sklepie z kompresorami bym szukał.

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-16 13:41:50 /


ale o co wam chodzi ... ;-P


www.summitracing.com

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-01-16 14:30:39 /