logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » Capri Zackspeed

Capri Zackspeed

Że dzieło Ericha Zakowskiego jest ciekawe przekonywać chyba nie trzeba. Rokiem największych sukcesów był 81 oczywiście 1981 :-) samochodzik o nieco odmiennej konstrukcji niż cywilne Capri i malutki turbodoładowany czterocylindowy rzedowy silnik 1.7 i moc pod 600 KM to wszystko 800 kg wagi i współczynnik oporu powietrza 0.24 , pozwalały na spokojne osiągniecie 300 km\h i posprzątanie reszty samochodów z toru









Jak ktoś zauważy coś nieprawidłowego na zdjęciach to niech da znać :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-07 23:41:24 /


>samochodzik o nieco odmiennej konstrukcji niż cywilne Capri

"nieco" :)to troche chyba przesada,bo na palcach 2 rąk możnaby podać ich elementy wspólne...;)

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-07 23:52:57 /


Nie pamietam czy Cx był 0.24 czy 0.25, czy motor miał 1700 czy 1760 ccm, czy miał pod czy ponad 600 PS, czy ważył 800 czy 880 kg i czy owe 300 km/h osiągał "spokojnie" czy tylko z górki z wiatrem w plecy. Istotnie był to rok 1981 - Klaus Ludwig i Zakspeed Turbo Capri - mistrzostwo RFN w serialu DRM (później zwanym DTM). Nieprawidłowość na pewno jest w tytule wątku - nie Zackspeed a ZAKSPEED. A na zdjęciach? Chyba tylko zamienione miejscami tylne światła.
Ale temacik wart przypomnienia - to już 22 lata.....Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-08 00:01:21 /


Faktycznie byk i to jeszcze w tytule :-(( hmmm przez ciekawość wpisałem też z bykiem do wyszukiwarki i okazuje sie że dużo osób robi ten sam błąd - a wystarczy popatrzeć na szybe :-))


jeśli chodzi o
ZAKSPEED to firma powstała w 1968 (jako Zakspeed dopiero od 70 roku) i zajmowała sie tuningiem Fordów (z początku Escortów) i przygotowaniem ich na tory wyścigowe - później poszła w Formuły i inne takie :-) a wiec skreślono D z końca FORD i dopisano coś innego (hehe)

No i jestem zawiedziony z tymi lampami że tak szybko odgadnięte ... a w sumie ciekawe dlaczego akurat tak były ?? mechanikowi sie spieszyło i sie pomylił przy dokręcaniu ??

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-08 00:32:22 /


w roku 1978 - 1400cc i 380HP z tym ze w "Group 5" w klasie 2litry.

"Pierwszy Zakspeed był napedzany przez 1.4-litrowowy, rozwiercony silnik 1300 Kent z turbosprezarka KKK. Samochod zbudowany na ramie przestrzennej z aluminum i miał wszytskie 'panele boczne' wykonane z kevlaru. Zakspeed wazył 780kg i dysponował 380HP przy 9000obr. dzieki uprzejmosci 1,5bar'owego doładowania turbiny KKK. Stopień sprężania 7,2:1.
Jego pierwsze zawody w 1979 i zwycięstwo 9 z 14 wyscigów w '2litrowej' klasie tego roku.
Latem 1980 samochody dysponowały moca 500HP i były niepokonane. Lecz Ford musiał poczekac do 1981 by wziasc tytuł mistrza niemiec, zdobytego przez Klaus'a Ludwig'a.
W 1982 stara grupa '5' została przekształcona w mieszanke grupy 5 oraz "group C International Sports Car racers". I zakspeed capri wciaż wygrywało..."

takie moje tłumaczenie z 'Ford Heritage"

Z innych zródeł:
silnik 4 cyl. rzedowy 16 zaworowy, cylindy 80,0 x 71,0 mm , poj. 1427cm^3 sprezanie 7.0:1 279kW (380PS) przy 9000obr/min (195,5kW/l, 266,3PS/l) moment 294Nm przy 7600orb/min (...) Kraftstoffeinspritzung (Bosch System Kugelfischer) - chuba chodzi poprostu o wtrysk Bosch'a, Doładowanie Turbo (KKK) cisnienie 1,1bar elektryczna pompa paliwa etc...
felgi BBS przod 11x16, tył 13x19, opony goodyear przod 10.0/225-16, tył 12.5/235-19
rozstaw osi (chyba->Radstand) 2563mm
Spur (szerokosc osi???) 1690/1660mm
wymiary 5060 x 2000 x 1150 mm
waga 850kg
Vmax (przełozenie (ale jakie?) 4,63:1) - 280km/h
0-100 .... 4.0s

... no prawie jak seria ;)

i kilka fotek:



DMR 1978



DMR 1981


DMR 1981


i prawdopodobnie tez z sezonu 1978..


cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-08 03:15:36 /


Ciekawe ile lat minie jak Puchar Capri w Miedzianej Goorze bedzie mial taka frekfencje, taki polot ze sponsorami iiii :-P Chyba wole to co jest teraz :-)))

Q_Back / 2003-07-08 08:52:43 /


do c0ke:
dokładnie tak jak posądzasz - Radstand to rozstaw osi, a Spur - rozstaw kół, Kraftstoffeinspritzung - wtrysk benzyny, a przełożenie 4,63:1 dotyczy dyfra. Przy 9000 obr./min. i oponach osi napędzanej 12.5/235-19 (średnica 718mm) szybkość wynosi 259 km/h dla przełożenia skrzyni 1:1, a 280 km/h dla przełożenia piątki równego 0.924:1. Przy Cx=0.24 prędkość 280 km/h jest jednakże zdecydowanie niedoszacowana, z moich obliczeń wychodzi jakieś 296-299 km/h, a przy 600 PS jakieś 333-336 km/h.
Silnik powstał istotnie przez skrócenie skoku Kenta 1.6 (średnicę zachowano) tak, aby po zastosowaniu współczynnika wyrównawczego 140% dla turbo zmieścić się w klasie do 2 litrów - stąd 1427cc x 1.4 = 1998cc. Oczywiście nakrywała go głowica Coswortha 16v z wałkami DOHC napędzanymi paskiem zębatym z wałka pośredniego, napędzanego przez normalny łańcuch. Gdy przepisy DRM (Deutsche Rennwagen Meisterschaft - nie DMR !!) ograniczyły górną pojemność autek na 3 litry a FIA podniosła współczynnik na 170% to silnik powiększono (zdaje się) do 1764cc (x1.7=2999cc), a wzrost ciśnienia doładowania dał moc 600 PS.
A swoją drogą te wyścigówki miały strasznie niskie doładowanie - w tych samych latach rajdowy Renault 5 Turbo Maxi (1527cc) miał doładowanie 2.9 bara, dzięki czemu moment wynosił 422 Nm już przy 4000 obrotów i zwijał setkę tak samo w 4 sekundy. A moc miał podobną - 400 PS - tyle że już przy 7000 obrotów, bo wyżej jako 8-zaworówka z dolnym wałkiem już nie byłby w stanie się wkręcić.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-08 13:08:55 /


Uff, znalazłem - ten "1.7" miał tylko 1745cc (nie dało się wyjść ze skokiem Kenta ponad 84,7mm). W różnych źródłach istnieja jednakże rozbieżności co do mocy (510-560-600PS), szerokości nadwozia (198-200cm), wagi (790-800-850kg) i prędkości (270-280-300 km/h). Tak czy inaczej - dość wartkie autko chłopcy wykonali...
Natomiast na stronce holenderskiego klubu Capri jest tabelka z cenami używanych Capri na dziś. Najtańszy jest MkIII 1.6 (od 1400 do 4500 € zależnie od stanu), 2600RS czy Perana kosztują już od 5700 do 13600 €, Brooklands 280turbo od 8400 do 17500 €, a Zakspeed 1.7 Grupy 5 jedyne... od 113.000 do 295.000 €. Miłych zakupów.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-08 13:52:19 /


Do poprzedniego postu - to &#8364 to u mnie było "ojro", ale WCzc Webmaster czegoś nie dopatrzył w konwerterze znaków, hihi
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-08 14:00:11 /


Michale, Renówka miała doładowanie 2.9 Bara? i nie wybuchała? no nieźle... jak mnie przyciśnie to przy remoncie mojej V6 (dla przyp. 18s. do setki ;)) zrobię wreszcie dla celów badawczo-rozwojowych capri.pl to turbo ;)
pozdro
P.S. ale ja bym na to nie liczył zbyt szybko ;)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-08 14:53:52 /


Taaak..........ten kent to 600 koni by nie wytrzymał.......blok był tylko PODOBNY do kenta......a imię JEGO ......COSWORTH!!!!!!!!!!!!

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-07-08 15:38:42 /


Do Karola:
Wersja seryjna 1397cc bez doładowania na dwuprzelotowym gaźniku ze stopniem sprężania 10.2 miała 93 PS, przy doładowaniu 0.84 bara i sprężaniu 7.1 miała 140 PS a przy doładowaniu 0.92 bara - 160 PS. I takie motory miały gwarantowany przez fabrykę przebieg 100 tkm normalnej eksploatacji bez wybuchu. A ciśnienie w rajdówkach podnoszono sukcesywnie - przy sprężaniu obniżonym do 7.0 dawali 1.1 bara (190 PS), potem przy 6.9 było 1.5 lub 1.7 bara (odpowiednio 250 i 280 PS), aż doszli do 6.8 i 1.9 bara (300 PS) - taki motor średnio wybuchał 2-3 razy w sezonie, czyli wytrzymywał po 20 tkm wyczynowej jazdy. W 1985 wydłużyli skok uzyskujac 1527cc i obniżyli sprężanie do 6.7. Z doładowaniem 2.3 uzyskano 350 PS, a kilka egzemplarzy (Chatriot, Ragnotti) miało 2.9 i 400 PS. Ale te motory wytrzymywały conajwyżej 3-4 tysiące km bez wybuchu (praktycznie wymieniano je po każdym rajdzie).
Do Piotrek Rallyaction:
tu jest stronka http://www.race-cars.com/utility/coswrthr.htm z wszystkimi motorami Coswortha i ani słowa w niej o Zakspeedach Turbo. A wg tej stronki http://www.geocities.com/simontmallett/zakcapri.html zdecydowanie silnik Zakspeeda turbo oparty jest na Kencie. Swoją drogą Cosworth nie produkował swoich bloków, tylko głowice, rozrządy, itd, a bazował na seryjnych blokach Forda.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-08 16:40:26 /


Chciałby się takim Zaksspeed'em pokazać na Pucharze Capri.pl!!!!

Gurden Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-07-08 17:38:47 /


Krk4m text z 'ford heritage' był opublikowany z okazji 25 lecia capri, tak ze dane tam zawarte prawdopodobnie byly juz jakos tam zweryfikowane, natomiast dane pochodza z czasopisma z roku 78 i podejzewam ze zakspeed nie ujawniał całej dokładnej sppecyfikacji auta, rozbierznosc mocy i Vmax byla chyba spwodowana poszczegulnymi modyfikacjami, ktorych przez te kilka lat pewnie nie brakowało...
DMR- DRM, czesc zdjec jakie mam jest tak nazwana "DMR_ROK_numerfoto" stad moje domniemanie o takowej nazwie, widac ktos sie tez pomylił :)
Tak czy siak, ciekawy kawałek historii, Gurden przeszukaj kieszenie, kupuj lawee i na nastepny sezon pokazesz sie Zakspeedem na miedzianej, chocby tym 380konnym hehe ;)
a co do niskiego doładowania... prawdopodobnie były na to jakies przepisy i doładowanie, moze było ograniczane do jakiegos poziomu? moze silnik musiał wytrzymac kilka wyscigow?
a co do mocy z pojemnosci 1,7L to spotkałem sie 'tylko' z moca 500HP, a nie 600 to zmoe tłumaczyc roznice w Vmax itp...
pozdrawiam

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-07-08 18:04:38 /


Ja za to słyszałem o tych katamaranach wyścigowych, co to mają 1000 - 1100 KM z trzech litrów. Czyli jakieś 367 KM z litra. A tu z 1,76 mamy 600 KM, czyli 340 KM z literka pojemności. Tyle że te motory z łodzi nie wytrzymują czasami pięćdziesięcioparominutowego wyścigu. A tu... szczęka mi opada!!! Imponujące!!!

Lloyd / 2003-07-08 20:58:51 /


Do Krkm: tak do któregoś tam roku nie budowali własnych bloków tylko modernizowali(odciążali i wzmacniali) bloki kenta.....ale pózniej w RAJDACH kenty.....to były Cosworthy....najnowsza broń Forda Focus w spec.2003 też ma oczywiście Coswortha.......na pierwszy rzut oka niewiele rózni się od bloków z początku lat 80-tych......ale oczywiście to tylko pozory...ten najnowszy jest supermocny(oczywiście zdławiony zwężką)i superlekki.....

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-09-11 20:01:15 /


Piotrek Ł - mam nadzieję że byłeś jednak na wakacjach, a nie tylko przez 2 miechy szukałeś materiałów do tej odpowiedzi :D (wracamy do tematu praktycznie zamkniętego 8 lipca).
Naturalnie silnik BDA rajdowych Escortów (i późniejsze jego modyfikacje) ma blok jedynie PODOBNY do Kenta, ale technologicznie wzmocniony, silniki Sierry i Escorta WRC bazują na bloku Pinto (też odpowiednio wzmocnionym), zaś silnik Focusa WRC z Kentem łączy już tylko ilość cylindrów i panewek. Nigdy nie twierdziłem inaczej. Powtarzam jedynie, że silników do Zakspeed Capri NIE ROBIŁ Cosworth.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-11 20:42:03 /


No OK!Imię jego nie Cosworth...a Zakspeed.....podejrzewam że technika przygotowania i rozwiązania konstrukcyjne obydwu zespołów były dosyć podobne.....może nawet szpiegowali się nawzajem...he he...A na wakacjach byłem...krótko...zaliczyłem tylko w tym czasie 9 i 10 rundę Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski Rościszów-prz.Walimska ....i cały Barum.....na tyle starczyło czasu....A ten temat zanalazłem znowu przypadkiem.....a jest on szczególnie bliski mojemu sercu(rajdy,wyścigi)

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-09-13 18:21:17 /


Otworzyć piwko czy co tam kto lubi i zapraszam do lektury:

http://www.speedhunters.com/2013/02/fire-breathing-neck-snapping-the-ultimate-capri/

:)))

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-01 23:12:46 /


Grubo, ale i teraz 935 K3 dało się we znaki :)

Konrad vel smasher Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2013-02-02 10:53:14 /


Odgrzewam kotleta bo wreszcie w Polsce pojawi się takie auto. Kupił Robert Steć, nie jest to oryginał ale po szczegóły odsyłam na Jego profil na FB.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-12-11 22:09:57 /


Szkoda że nie r4 ale i tak suuuper.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-12-11 22:15:37 /


https://racecarsdirect.com/Advert/Details/97658/ford-capri-group-5-replika

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-12-12 11:30:22 /


ciekawe wiela taka przyjemność

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-12-12 12:12:51 /


jaka przyjemnosć? W PL nawet nie ma toru gdzie możnaby tym się przelecieć.

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-12-12 12:14:57 /


Cena jest w moim linku ;)

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-12-12 12:22:49 /


<ok>

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2018-12-12 12:23:38 /


Wąski, jak nie ma gdzie? spadnie śnieg bedzie można po ulicach pługiem odśnieżać.

aaannnd Dokładna lokalizacja na mapie / 2018-12-13 09:09:28 /


Rozmawiałem z Robertem Steciem i niestety był zmuszony sprzedać Capri gdzieś do Finlandii. Szkoda bo miałem nadzieję że kiedyś zobaczymy Go na miedzianej...

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2019-08-18 13:19:00 /


Fajne szczegóły.
https://photos.app.goo.gl/j746En9VcPey2JFR9

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-05-24 17:01:27 /


super fotki :D to tam tylko dach z capri jest przypomina mi to pewnego śląskiego wirtuoza blachy co potrafi do dachu dobudować resztę capri :D

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-24 22:29:16 /


I chyba szyba przód , ale ręki nie dam , bo może bym nie miał ręki :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-24 22:59:11 /


podobo, zgodnie z regulaminem, wymiary szyb miały pozostać takie jak w oryginale

goras Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-24 23:46:44 /


To taki regulamin to ja rozumie :) On mi się podoba :)
A obiekt nawet podobny do obiektu za który uchodzi :)

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2020-05-24 23:56:39 /


OMG. jest boski i jeszcze lepszy materiał zdjęciowy

romet Dokładna lokalizacja na mapie / 2020-07-02 13:54:54 /