logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » V6 24V BOA 3.4 na wale Explorera - TŁOKI

V6 24V BOA 3.4 na wale Explorera - TŁOKI

Probuje zrobic projekt BOA 3.4 przez zwiekszenie skoku tloka na korbowodzie od 4.0 Explorera. Srednica tloka 2.9 - 93 mm pozostaje.
Korbowody zostaja - trzeba zmienic tloki na nizsze o 6.15 mm tzn. odleglosc osi sworznia od denka tloka ma byc nizsza, zeby zrekompensowac dluzszy skok.

Trzeba stoczyc przeciwwagi walu Explorera aby zmiescic krotkie korbowody.

Problem tloka można rozwiazac na trzy sposoby moim zdaniem:

1. Najlepszym wyjsciem było by dobrac cos już istniejacego sposrod innych silnikow (glownie V6), które maja ta same srednice cylindrow 93 mm, choc jest to malo prawdopodobne.

2. Zamowic tloki w renomowanej firmie np. Je Pistons. Drogo - 1000 zl za tlok.

3. Opcja zrob to sam.

Pytania:

1. Jaka jest mimosrodowosc tlokow BOA?
2. Czy jakas firma robi tloki na zlecenie w PL?
3. Jaki dokladnie material stosuje się na tloki? Proszę o potwierdzenie tego co napisalem.
4. Jakie sa konsekwencje stoczenia przeciwwi korbowodu 4.0 glownie z powodu braku miejsca na na sworzen i tlok ale i z powodu kolizji z blokiem i z miska? Przeciez i tak caly uklad będzie wywazany.

Prosze o wsparcie.

Opis szczegolowy tematu jest tu:
http://www.sierrafan.pl/viewtopic.php?t=49969


Szarbia / 2007-12-14 20:26:54 /


taniej i szybciej kupić superchargera do 4,0(na ebay ok 1000-1500 $ :) efekt lepszy szybszy i sprawdzony. a co do tłoków to kiedyś robili w milanówku podobno dobre

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-14 20:41:50 /


Silnik bedzie mi potrzebny do zmoty off-road 4x4 a tam doladowanie odpada.

Szarbia / 2007-12-14 21:10:12 /


chcialbym zeby mi sie tak nudzilo jak tobie :) ale to jest troche bezsensu,wrzuc tam diesla 3.0 z intercoolerem,brak elektroniki i innych zbednych rzeczy w teren bajlando,lub ewentualnie 3,5 V8 rovera jak ma byc benzin i bedzie latac :d pozdro

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-14 21:22:56 /


Kozi - dowcip w tym, że Rover 3.5 będzie miał 160-180 PS, a BOA na wale z Explo - ponad 230 PS.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-14 21:31:11 /


Korzystam tylko z kazdej wolnej chwili.
Turbo w teren to na szybkie rajdy 4x4 tez nie bardzo.
Ten V8 Rovera nie jest lepszy od zwyklego BOA a ja chce troche wiecej mocy i momentu.

Szarbia / 2007-12-14 21:32:18 /


taka zmiana konstookcji wymaga "kilogodzin" ustawień i poprawek konst. i napewno nie nadaje się od razu w ciężki teren. na moje oko po ok roku może dogonisz "gotowe" 200 konne silniki.

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-14 21:50:32 /


Krk4M ja to dobrze rozumiem ale w teren spokojnie styka te 3,5 od roverka wrazenia z jazdy niezapomniane naprawde :)wiecej nie potrzeba

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-14 21:58:03 /


a i jest jeszcze jedna kwestia- wieksza moc- wieksza ilość ciepła, i tak bmw V12 pomimo mocy w terenie dostaje od słabszego rovera czy patrola(mowa o silnikach)

fordofil Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-14 22:16:07 /


"taka zmiana konstookcji wymaga "kilogodzin" ustawień i poprawek konst. i napewno nie nadaje się od razu w ciężki teren. na moje oko po ok roku może dogonisz "gotowe" 200 konne silniki.

fordofil [2007-12-14 21:50:32]


--------------------------------------------------------------------------------

Krk4M ja to dobrze rozumiem ale w teren spokojnie styka te 3,5 od roverka wrazenia z jazdy niezapomniane naprawde :)wiecej nie potrzeba

kozi [2007-12-14 21:58:03] "


fordofil - zdecydowanie przesadzasz. Kilka godzin na hamowni i styka.
kozi - przy 1700 kg samochodzie 200 KM to naprawde zadna rewelacja.

Szarbia / 2007-12-14 22:17:45 /


Wsadż sobie od Ursusa - on sobie w terenie świetnie daje rade.

rypswyps / 2007-12-14 22:21:12 /


3.5 V8 :) http://www.youtube.com/watch?v=5XGvlI6zeRk

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-14 22:21:21 /


szarbia jak masz tylko checi i kase zeby to w ten sposob modyfikowac to czemu nie tylko zeby te dorabiane tłoki nie powiedzialy kiedys nie moge nie moge....!!!! az nie wpadna w miske olejowa :) jak pisales ze kute za sztuke 1000 pln to za duzo,wiec alu modyfikowane tak niskie moga powiedzie nie!

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-14 22:29:37 /


"Wsadż sobie od Ursusa - on sobie w terenie świetnie daje rade.

rypswyps [2007-12-14 22:21:12] "

Piszesz nie na temat.

Szarbia / 2007-12-14 22:30:12 /


A do tej zmoty to potrzeba dużo PS czy dużo Nm?
To latać po terenie czy przeprawka?
Bo jak do latania do dobry jest Piec 4.2 z audi.
Jak do przeprawki to najlepszy turbo diesel bo moment ma i to spory i dostępny w dość niskim zakresie obrotów.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-14 22:31:39 /


A pozatym to nie lepiej na blok 4.0 założyć głowice od BOA?
Chyba jest to wykonalne no nie?
Chyba że się mylę:)

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-14 22:34:37 /


kozi - kazdy tlok moze powiedziec nie. Nawet oryginal BOA widzialem jak przebil miske olejowa.

Maroo - znam temat 4x4 ;)

Szarbia / 2007-12-14 22:36:45 /


"A pozatym to nie lepiej na blok 4.0 założyć głowice od BOA?"

Za duza rzezba:

http://agnes.goams.com/ford/

Szarbia / 2007-12-14 22:38:26 /


nie wiem ile jeździłęś w terenie ale moc nie jest najistotniejsza w terenie, najistotniejsza jest technika jazdy, dobre opony i moment obrotowy =]

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-15 00:34:24 /


mozesz mieć nawet i 1000hp i sie wkleisz tak że nie bedziesz mógł wyjechac =]

Pospiech Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-15 00:34:57 /


pospiech swieta racja :D

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-15 12:20:13 /


Piszecie nie na temat.
Do dyskusji off-road zapraszam tu:
http://www.forum4x4.pl/forum/index.php

Szarbia / 2007-12-15 12:37:45 /


"kilka godzin na hamowni i styka"

taak?

chyba styknie do tego zeby silnik palil i jakotako chodzil (o ile wogole)
jak po zmianie walu zmieni sie stopien sprezania, cisnienie, charakterystyka przeplywow i duuuzo innych parametrow.
bedziesz mial nowy silnik poprostu. i jak to moj tata mowi "jesli to jest takie proste i skuteczne, to dlaczego tego nie robia w fabryce" gdzie maja odpowiednie doswiadczenie i park maszynowy?

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-15 13:07:16 /


Dobra Panowie dajmy sobie już spkój bo znowu będzie wątek nie na temat.Kolega Szarbia chce uzyskać info na temat przeróbki BOA więc jak ktoś coś wie na ten temat to niech się wypowie.Ja nie robiłem czegoś takiego nigdy więc się już nie wypowiadam.Pozdro

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-15 16:01:02 /


dokładnie, jego cyrk, jego małpy.... jak ja pytałem o uturbienie 2.9 to i przypadkiem wspomniałem o gazie to zaczeło sie pełno nie interesujacych mnie komentarzy..

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-15 16:13:29 /


Maroo dobrze prawi. Widziałem w akcji łazika 4x4 z silnikiem 4,2 audi. Wrażenie niezapomniane. Silnik o masie i wielkości fordoskiej V6 a moc w zależności od wersji i ponad 300KM.
Podejrzewam że koszt byłby mniejszy jak przeróbka 2,9 -> 3,2 a niezawodność, moc, moment zdecydowanie większa.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-17 10:42:05 /


Taki lazik z tym silnikiem audi 4,2 to on nie jezdzi , on przelatywal nad wybojami :D

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-17 10:45:08 /


gaz69 + 3.0 benzin od senatora + mosty od patrola i tez przelatuje po wybojach :)

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-17 10:52:03 /


Trójkąt,ja widziałem pojazd zrobiony do autocrossu z silnikiem Audi 4.2 i napędem 4x4.
Niezapomniane wrażenia.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-17 11:28:12 /


Heheh wszyscy mowia o tym samym

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-17 11:34:01 /


Łazik ...hmmm ja miałem na myśli coś takiego:

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-17 11:38:52 /


ale to nie ma napedu 4x4 i jest do szybkiej jazdy na dosc płaskim terenie

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-17 11:45:30 /


Kompletnie zła diagnoza.
Jak najbardziej ma 4x4 i skacze po takich hopach o których WRC mogą tylko pomarzyć:)
http://www.mediacross.info/

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-17 12:03:22 /


"uturbienie 2.9"

Tlok BOA jest o okolo 1.5 mm nizszy od tloka 2.8/2.9. Tak wiec wkladajac tloki BOA (BOB?) do V6 12V mamy gotowe odprezenie na mocniejszych o 50 KM czesciach.

Szarbia / 2007-12-17 12:53:20 /


co z tego ze nizszy, jak jeszcze byly wklęsłe denka.

Mysza liil (EM) / 2007-12-17 15:35:34 /


i te czesci sa o wiele mocniejsze niz tylko o 50 KM :)

ETC Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-17 19:48:31 /


A ja mogę tylko potwierdzić, że 4.2 V8 Audi to bardzo ciekawy motor (jedyną znaczącą wadą, jest wielka chęć do wypijania oleju w dużych ilościach) - tanio można go wyrwać... a z sześciobiegowym manualem i napędem na cztery koła katapultuje 1750 kilogramowe auto w 6.1 s do setki... i to w wersji 280PS - a jak poszukasz to znajdziesz takowy 5 zaworów na cylinder np. z S8 w wersji 340-360PS, a nawet więcej...

Tyle, że te nowsze/mocniejsze sa już niestety naprawdę drogie...

Do tego przerabiany silnik w terenówce chyba się nieco mija z celem - w razie jakiejkolwiek awarii, będziesz miał duże problemy...

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-18 10:33:03 /


Wersja S6 z 4.2 zwija się do 100 w 5.5s, także to 6.1 i znikający olej może świadczyć o stnie motoru. Ale ogólnie silnik przyjemny.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-18 15:40:21 /


nie zgodzę sie, bo poprzednik mowil o motorze 280 KM - a wiec nie z tym S6
i zuzywanie oleju dla niego jest typowe: 0,5 - 1 L / 100 km normalnie taki silnik zuzywa

ETC Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-18 16:17:01 /


nie zgodzę sie, bo poprzednik mowil o motorze 280 KM - a wiec nie o tym z S6
i zuzywanie oleju dla niego jest typowe: 0,5 - 1 L / 100 km normalnie taki silnik zuzywa

ETC Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-18 16:19:06 /


0,5l-1l oleju na 100km ??!! ty chyba oszalales !! ,a moze tam sie mixol leje do beny:)

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-18 16:23:56 /


taka jest norma, tyle wlewam i tyle zuzywa sprawny silnik
i jestem zdrowy na umysle :)
tyle samo mi idzie do Audi jak i idzie do Porsche 944S2 3,0 16v i to tez jest norma

ETC Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-18 17:07:09 /


etc ma racje niektore taka maja norme niestety fabrycznie :)

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-18 18:06:43 /


Kurcze to jak dla mnie to spore zużycie oleju.Już myślałem ETC że zapomniałeś dopisać jedno zero no ale skoro tak jest faktycznie to eksploatacja tego silnika jest droga.Heh 10l /1000km nizłe.To wygląda na to że w tych silnikach nie trzeba wymieniać oleju tylko dolewać:)

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-18 18:22:19 /


Racja Maroo co jakiś czas tylko filtr oleju zmienic, bo oleju juz nie potrzeba przy takim "spalaniu" he he

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-18 18:37:56 /


Moment coś tu nie kumam. Wydaje kupę szmalcu na A lub S8 nową i co 100 km mam się zatrzymywać i dolewać olej? Toż to częściej niż w Wartburgu ;) Kolega posiada A8 z 96 chyba i pytałem sie Go o ten olej, twierdzi że nie dolewa nic między wymianami. Ech mieszkam niedaleko salonu i serwisu Audi pójdę i się zapytam.

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-18 18:38:11 /


eeee, no chyba chodzi właśnie o 05-1L/1000km co? Jak to możliwe aby silnik połykał litr na setkę. Nigdy się z czymś takim nie spotkałem. Może dziura w misce wystąpiła?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-18 18:41:38 /


Toż to częściej po czterokroć niż tankowanie beny!!

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-18 18:42:40 /


Albo to taka nówka funkiel ;) przecie katalizator(y) by tego nie wytrzymał i się łaskawie zapchał;)

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-18 18:43:05 /


przejechalem spora trase S8 4,2 kolegi i litr oleju na 100 km to mu na 100% nie ubywalo, kazdy mocno obciazony silnik aluminiowy lubi troch polknac przy wysokich predkosciach, powiedzmy 0,4-0,6 litra na 1000 jak sie w niemczech grzeje caly dzien po autostradzie ile fabryka dala, ale bez przesady, w normalnej jezdzie wraca to do bardzo niskich wartosci.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-18 18:53:48 /


Ja teraz buduję motocykl o zakładanym zasięgu 2000km a tu takie "nowe" audi co 100 ojeju potrzebuje? Nieee, to żart jakiś.

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-18 18:53:55 /


Jak pomykałem s-ką to od wymiany do wuymiany nic lub niewiele ubywało oleju, niewiem może miałem silnik niesprawny, po 200 tysiącach

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-18 19:12:31 /


ETC jedno zero zgubil i tyle :P

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-18 23:05:20 /


no conajmniej jedno, bo to by znaczylo ze trzeba by czesciej stawac dolewac olej niz tankowac (co chocby 400km), ubytek 4l oleju skonczyl by sie chyba juz zatarciem :P
mercedes 200D po pierdzyliardzie kilometrow tyle oleju nie palil.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-19 00:02:06 /


8 garnków, 32 zawory! przecież to pije 2-3 razy więcej oleju niż silnik 4-cylindrowy. Jesli jest w bdb stanie, to pewnie ze nie, ale jeśli lekko przytarzany to nie widzę opcji nie ubywania oliwy.

Mysza liil (EM) / 2007-12-19 00:09:42 /


ok. Mysza ,ale nie 0,5l-1l na 100km ,mysle ze ETC sie raczej nie pomylil (trzy razy to napical) ,wychulana v12 bmw zadowala sie 2l oliwy na 1000km ,a tam Mysza jest dwa razy wiecej tlokow i zaworow niz w naszych starych v6-kach ;)
pzdr.

markokrk Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-19 08:10:43 /


ETC nic sie nie pomylił
skonsultujcie sie na forum Audi albo na forum Porsche
ja jako uzytkownik tych aut wiem to dobrze
nowe silniki V8 z Audi juz tak nie zuzywają duzo oleju, ale stare audi V8 - tak
Porsche rowniez pomino ze ma silnik tylko 4 cylindrowy bo w bloku nie ma zadnych tulei, to jest po porostu aluminiowy blok w którym gladzie cylindrów są zwyczajnie wytoczone

Wymiana pierścienie w starym Audi V8 pomaga na krótką metę, ale zaraz znowu zuzycie oleju wraca do "normy" :)
Silniki są po prostu dobrze smarowane i przez to trwale :D

ETC Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-19 10:56:40 /


aha, po przeczytaniu tego co napisalem dodam ze chodzi o zuzycie na 1000 km
poza tym sie nie pomylilem ;)

ETC Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-19 11:01:53 /


Hehe, to był po prostu skrót myślowy ;)

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-19 13:50:16 /


To różnica po dziesięcikroć. I belive...

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-19 13:56:43 /


No i oto chodziło właśnie:D

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-19 14:00:08 /


no, dałem dupy jak O z tym zerem ;)

ETC Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-19 14:25:31 /


dobrze ETC, że nie dałeś sobie głowy za to uciąć bo już po Tobie by było;)

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-19 17:23:15 /


nie ma stracha, na co komu byłaby moja stara łysa głowa ?
;)

ETC Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-19 21:40:09 /


ETC to w profilu musisz miec zdjecie z młodości bo masz na nim jeszcze sporo włosów:))))

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-19 22:23:02 /


Kamel, które S6 4.2 robi 5.5 do paki? Bo S6 C4 tyle nie robi... więc nie wiem o które Ci chodzi:) S4 Ojca robi 5.9 - 6.1 (różne katalogi różnie podają), a odczytami z G-techa się nie sugeruję (G-Techem wyszło 4.9, ale to jakaś brednia, na 4.9 jest o co najmniej 100PS zasłabe), zresztą G-Tech różne bzdury pokazuje...

4.2 ABH, czyli konstrukcja z Audi V8 pije minimalnie pół litra oleju na tysiąc (przy baardzo emryckiej jeździe) do litra na 200 kilometrów (napieprzanie pod odcinkę non stop) - i to w tym silniku jest całkiem normalne i było normalne nawet jak auto było nowe. Taka konstrukcja.

Mniejsza o to - silnik dość chętnie ciągnie i dość ciężką budę C4 w sześciobiegowym manualu ładnie rozpędza. Ma fajny dół do tego, na szóstce można się rozpędzać od jakichś 50km/h - oczywiście mówię o takim rozpędzaniu, żeby auto miało większą ochotę rozpędzać się niż stanąć;p Powyżej 3k rpm już naprawdę ładnie ciągnie.

A najfajniejsze wrażenie robi start w tym aucie - 6k rpm i strzał ze sprzęgła (włączana przyciskiem 100% blokada tylnego dyfra), na pierwszych kilkudziesięciu metrach naprawdę robi duże wrażenie - nowsze Audiki tego nie potrafią - nie mają tego magicznego guziczka między fotelami niestety...

Blokada wyłącza się automatycznie przy 25 km/h, ale można jej zrobić mały psikus i odłączyć pewien niebieski kabelek;p

Do terenówki silnik bliski optimum, lekki, kompaktowy, mocny z mocnym dołem i ponad 400NM:) Do tego tani i w sumie niezbyt skomplikowany.

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-22 02:07:44 /


5.5 do 100 km/h wykręca audi S6 C4 4.2 z mocniejszym motorem 326 kucy katalogowo. Sprawdzane kilkukrotnie.

KAMEL Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-22 17:13:53 /


a moja firma kupiła dwa sedany i dwa avanty takiej eSki http://www.samochody.mojeauto.pl/audi/osobowe/audi_s6.html jeszcze tego nie sprawdzałem i pewnie nie prędko będę mógł, ale widziałem toto w akcji;) masakra:d

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-22 21:34:42 /


od S6 wole to http://pl.wikipedia.org/wiki/Audi_RS2

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-22 22:19:28 /


Ok ale moja firma kupuje tylko nowe auta a nie 15 letnie;)

Ludwik 3M Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-12-22 22:23:27 /


A Lotus Omega - 4.9 s. 15 lat temu.
Tylko jak to sie ma do tematu?

Szarbia / 2007-12-22 22:36:30 /


Wroniasty zużycie oleju "do litra na 200 km" ?

Tzn. po przejechaniu 800 km z butem w podłodze olej znika z silnika?

miałem V12 i mi sie zdawało że drogie było w utrzymaniu, ale po tym co tu sie wypisuje widze że FAJNE te audiczki, chyba sobie kupie

szalony Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-22 23:13:20 /


brzezin - też wolę RS2, ale czymś się jeździ na codzień, a czymś dla frajdy. S4 to taki traktor Ojca na trasę Bialystok-Warszawa. A RS2 to biały kruk, wóz kolekcjonerski, cholernie upierdliwy w eksplatacji motor 2.2 Turbo etc, etc...

szarbia - jak to się ma do tematu? Ano tak, że podaliśmy jakąś alternatywę dla rzeźbienia w 2.9 24V - a jest to opcja tańsza w wykonaniu, mocniejsza, jeżeli nawet cięższa to bardzo niewiele, tańsza w eksplatacji... kolejna sprawa nie porównuj Lotusa Omegi do S4/S6 C4 - bo nie wiem co to porównanie ma na celu - Lotus Omega to bardzo rzadkie zaawansowane technicznie kolekcjonerskie auto, a S4 to codzienna pancernie zbudowana wozidupa, którą można dzisiaj kupić za naprawdę śmieszne pieniądze. Do tego dodawanie "15 lat temu" S4 to też auto sprzed ponad 15 lat... No i Omegą Lotus się kiepsko jeździ po polnych drogach;p Pozdro

szalony - dokładnie tak -> tyle, że z butem w podłodze w tym aucie oznacza ponad 240km/h na każdej nieco dłuższej prostej... tym autem na prawdę ciężko się jeździ non stop z butem w podłodze - powiem więcej to jest praktycznie niewykonalne. I tak np. rozwijanie co chwila na trasie 200 km/h dla wielu aut będzie już katowaniem, a dla tego wozu to po prostu dynamiczna jazda na trasie... więc katowanie z prawdziwego zdarzenia (przeciąganie każdego biegu wysoko na czerwone pole) tego wozu jest możliwe w zasadzie chyba tylko i wyłącznie w warunkach torowych.

No i weź jeszcze jedną rzecz pod uwagę, tam nie wchodzi 4 litry oleju... tylko "nieco" więcej;) Więc tolerancja braków oleju też jest znacząco większa niż w innych autach. I jak w normalnym aucie brakuje litra oleju to jest niedobrze - a tutaj nic się nie dzieje - ciśnienie oleju dalej w normie, temperatura oleju dalej w normie. Więc w dłuższej trasie nie ma potrzeby stawania co chwilę i dolewania oleju. Chociaż przyznam, że apetyt na olej tego auta jest upierdliwy, ale jeżeli kupuje się prawie 300 konny wóz z motorem V8 i napędem na cztery łapy w niezłym wyposażeniu i naprawdę bardzo fajnym stanie za niecałe 12 tysięcy złotych to nie można wymagać żeby był całkiem nie upierdliwy;) Z nim jest troszkę jak z naszymi starymi Fordami, ma swoje humory - na szczęście w sumie jedynym z nich jest apetyt na olej.

KAMEL - 326 PS, to nie S6, a S6 PLUS (S6 C4 4.2V8 ma 290PS) Tak czy inaczej - bardzo fajne auto, jedyna znacząca wada to brak magicznego przycisku między fotelami;) Za to ma fajne niebieskie zegarki...

Tymczasem skończmy off-topa bo widzę, że kolega nie bierze do siebie żadnych sugestii i chce na upartego rzeźbić w 2.9 24V - w sumie to fajnie bo przetrze pewien nieprzetarty jeszcze w polsce szlak - trzymam kciuki za powodzenie projektu i liczę, że o ile uda Ci się to wszystko doprowadzić do końca to silnik zostanie zhamowany i pochwalisz się wykresem -> jestem ciekaw ile da się wykrzesać z BOA.

Wroniasty Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-24 03:03:30 /


Przymierzylem inne tloki. W dolnym polozeniu plaszcz tloka wystaje z cylindra o jakies 10 mm co stanowi 1/3 powierzchni pracujacej. Mozna tulejowac blok i zostawic dluzsze tuleje na dole ale to kosztuje 1500 zl.
[URL=http://img111.imageshack.us/my.php?image=dscf0645dj4.jpg][IMG]http://img111.imageshack.us/img111/9776/dscf0645dj4.th.jpg[/IMG][/URL]
Ma ktos moze jakas wiedze na ten temat?

Szarbia / 2008-01-12 22:06:28 /


http://img111.imageshack.us/img111/9776/dscf0645dj4.jpg

Szarbia / 2008-01-12 22:08:10 /


a jak wyglada sprawa w przeciwnym polozeniu? tlok rowna sie z gora bloku czy tez wystaje? jak wystaje 1/3 to niedobrze zecydowanie za duzo, moze chciec "wylamac" tlok.

i powtorze sie "jakby to bylo takie proste i skuteczne to by to robili w fabryce"

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-13 08:35:55 /


Leszek, w gornym polozeniu jest o.k.
Powtorze link do calego tematu:
http://www.sierrafan.pl/viewtopic.php?t=49969

Szarbia / 2008-01-13 11:08:18 /


przejzalem watek i coz?
tlok nie moze (nie powinien az tyle) wystawac z cylindra. chyba tulejowanie cie nie minie.

jak zamierzasz sobie poradzic ze zwiekszonym stopniem sprezania? o ok 20%.

nie obraz sie, ale po przejzeniu watku i twojej strony wydaje mi sie ze zaczynasz dzialac zanim porzemyslisz wszystkie aspekty do konca, co ten wypadek to potwierdza.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-13 11:40:54 /


"przejzalem watek i coz?
tlok nie moze (nie powinien az tyle) wystawac z cylindra. chyba tulejowanie cie nie minie.

jak zamierzasz sobie poradzic ze zwiekszonym stopniem sprezania? o ok 20%.

nie obraz sie, ale po przejzeniu watku i twojej strony wydaje mi sie ze zaczynasz dzialac zanim porzemyslisz wszystkie aspekty do konca, co ten wypadek to potwierdza.

Leszek "Cousie" Pasoń"

Stopien sprezania bedzie wiekszy o 9% a nie o 20 %. Co niby ma sie stac przy 10.6? Czy powszechne zwiekszanie stopnia sprezania przez planowanie glowicy powoduje jakas demolke w silniku? Sa zestawy tlokow Wossner do Alfy 164 zwiekszajace stopien sprezania do 11.5. Masz jakias inna wiedze na ten temat?

Na wypadek zbytniego wystawania tloka z cylindra rada jest tulejowanie wiec gdzie tu brak przemyslen? Link do przejrzenia na Waszej stronie zreszta:
ftp://ftp.capri.pl/capri/tech/car-clinic-cologne-3.5i/

Nie obraz sie ale prosze o informacje poparte wiedza lub doswiadczeniem a nie gdybaniem.

Szarbia / 2008-01-13 14:45:46 /


o 20% zwiekszyl sie skok tloka, faktycznie nie musi/nie bedzie sie to przekladac na 20% zwiekszenia stopnia sprezania.
bo zwiekszenie stopnia z 10 na 12 robi spora roznice jak sadze.

a co do braku przemyslenia, to powiniennes wiedziec ze tlok ci sie bedzie wysuwal z cylindra zanim zaczales kupowac czesci a nie w momecie poskladania. to zeby nie wystawal ponad blok policzyles.
chyba ze wiedziales ze tak bedzie ale nie pytales co z tym zrobic.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-13 18:17:25 /


Jak sie okazuje to nie jest prawda, ze tlok nie moze wystawac az tyle. Znalazlem kilka przykladow:
http://img135.imageshack.us/img135/4701/dscf0660nb8.jpg
http://img405.imageshack.us/img405/5386/dscf0661nn1.jpg
http://img135.imageshack.us/img135/4391/dscf0662en0.jpg
http://img135.imageshack.us/img135/6279/dscf0663ni1.jpg
Jednak wciaz nie odkladam tulejowania bo skladanie BOA jest drogie (np. uszczelki pod glowice kosztuja ponad 600 zl) i nie chce tego robic jeszcze raz. Dlatego prosze o argumenty.

Szarbia / 2008-01-13 20:03:28 /


w obliczu zamieszczonych dowodow przyznaje sie do bledu.
i jednak wykazalem sie niewiedza ;)

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-13 21:00:13 /


Tak się przypadkiem natknąłem więc można odświerzyć kotleta ;-)...

http://moto.allegro.pl/scorpio-cosworth-24v-boa-3-4-i1734100298.html

XR4x4 Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-03 21:30:23 /