logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » Magiel ze wspomaganiem Ford Taunus regeneracji

Magiel ze wspomaganiem Ford Taunus regeneracji

Po dlugim czasie poszukiwan udalo mi sie zdobyc oryginalny magiel ze wspomaganiem do Taunusa. Z maglem od poczatku byly problemy dobrze leciutko skrecal w lewo a w prawo opornie pompa wyla zachowywal sie tak jak byly by na maksa kola skrecone. Zdemontowalem magiel i zawiozlem do pana co regeneruje maglownice i doznalem SZOKU pan zawolal mi za regeneracjie bagatela 750zl prawie!!! Wkurzylem sie i postanowilem zregenerowac do samemu. Rozebralem wszystko na czesci pierwsze obfotografowalem dokladnie wszystko krok po kroku. Okazalo sie ze simeringi sa juz tak twarde ze przestaly spelniac swoja funkcje podobnie o-ringi. Orinig wszystkie oraz lozysko igielkowe w "glowie" magla udalo mi sie kupic bez problemu problem jest z simeringami i x ringami sa oczywiscie calowe i w kilku sklepach juz bylem ale nie maja;/ Ogolnie magiel nie wyglada na mocno zuzyty w srodku wszkstko dokladnie umylem i wytarlem ale nie jestem w stanie tego stwierdzic na 100% bo nie znam sie na maglach. Stad moje kilka pytani:
1.Czy jest jakas pblikacja traktujaca o regeneracji maglownic?
2.Czy wiecie gdzie mozan te oringi calowe zamowic?
3.Czy powineinem jescze cos dorobic przetoczyc czy wymienic w maglu jest taka jedna mosiezna tuleja co wyglada na wymienialna...?
4.Na fotce widac mechanizm spezynki i grzybka ktory dociska kule drazka z tego wynika ze wystarczy drazek dokrecic aby zlikwidowac luzy czy dobrze widze? Z tego wynika ze drazki sa nie wymienialne zgadza sie?
Ponizej czesc fotek:

nEon Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-31 15:24:12 /


1. a po co Ci to?
2. o-ringi nie muszą być calowe, simmeringi można dać nieco ciaśniejszy środek, a po zewnątrz robić tulejkę adaptacyjną lub roztoczyć gniazdo. Da się wię dobrać metryczne. Pamiętaj, że nie mogą być to simmeringi po 5 zł. Muszą być fluorowe i ciśnieniowe.
3. mosiężna tuleja w której ślizga się listwa nie powinna mieć luzu.
4. nowe grzybki i sprężynki miał camaro

Dodatkowo:
-weź w ręce ten drążek orbitrolem zakończony z jednej strony wielowypustem a z drugiej zębatką. Spróbuj skręcić. Powinno sprężynować w obie strony i nie może być luzu. Jeśli jest luz to uszkodzony jest element podatny. Koła będą skręcać niezwykle lekko, ale obciążenie pompy będzie maksymalne, slabsze węże będą siadać, auta nie ogarniesz w zakręcie. Do parkowania natomiast w sam raz :D
-siłę wspomagania prawo/lewo trzeba ustawić śrubą regulacyjną widoczną na fotce nr 1

Mysza liil (EM) / 2007-12-31 15:36:23 /


To możne ktoś mi powie gdzie znajdzie tego simeringa??Taunus TC3..
Lub, co mam powiedzieć Np u gościa co robi simeringi jakieś szczególne ciekawostki??

Przemek. Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-12-31 16:20:04 /


dokladnie jak wyzej.
ja tez przerabialem srednice pod metryczne uszczelniacze i jest ok, pamietaj jednak przy pozostalych, ze:
- uszczelniacze na cylindrze sterowania moga byc zwykle bo szczelnosc tam utrzymuja pierscienie i jesli one sa wytarte (lub wytarty jest cylinder) to olej i tak przeleci/wystrzeli przez uszczelnienie gumowe.
- jesli wspoma wali mocno przy skrecie w jedna ze stron to sprawdz jak pracuje trzon elastyczny spinajacy tlok - prawdopodobnie jak go skrecasz w jedna ze stron to nie bedzie dawal oporu skretu - tak nie powinno byc. Opor skretu w prawo i lewo musi byc dosc mocny i rowny.
- uszczelniacze na listwie musza byc specjalne, wygladaja jak typowy simmer, ale nie jest to standard. Sa to specjalne wysokocisnieniowe simmery z pierscieniem teflonowym - jak zalozysz zwykly to wywinie sie na lewa strone przy pierwszym strzale. Nie lam sie i napewno znajdzisz takie od innego modelu, w moim przypasowaly od Toyoty.

Kriss_MustangII / 2008-01-01 12:03:16 /


nie wiem zy uda sie mu ustawic zeby skret w prawo i lewo byl taki sam bez podlaczenia pod cisnienie

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-01 12:26:44 /


Dlatego ustawiam przed zamontowaniem w auto. coś tam obraca mi pompą i ustawiam dotąd, aż magiel przestaje sam skręcać.

Mysza liil (EM) / 2008-01-01 12:43:04 /


Ten pierscien na tym drazku o ktorym spominales musza jakos wogole nie za bardzo daje sie ruszyc nie moge go skrecic a widac ze ona ma tam takie naciecie ala gwint na ktorym moglby pracowac u mnie wlasnie tak bylo ze pompa zachowywala sie jakby byla caly czas pod obciazeniem bo jak ustawilem obroty na 800 to wogole kolami nie chciala krecic w miejscu trzeba bylo gazu dodac.... Jak ten element podatny naprawic, wymienic...?

nEon Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-18 10:50:30 /


Trochę info z manuala do Taunusa apropos składania takiej przekładni

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-18 23:02:48 /


O dzieki przyda sie bardzo!

nEon Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-25 17:48:20 /


tak czytam o simeringach teflonowych i cisnieniowych i zastanawiam sie dlaczego moje za 1,50 sztuka zrobiły już pare tysięcy i nic nie cieknie ani nie ubywa...:) Pozdr!

tachu Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-25 17:55:47 /


Dobra, jutro MUSZĘ wyregulować swój magiel, na razie jak odpalę silnik to kiera zasuwa szybko obrotami, aż koła skręcą sie na maksa w prawo, a pompa wyje jak opętana.
Już widzę gdzie ta śrubka, już widzę, że należy pokręcić, ale tu rodzą sie pytania:

1) Jakie jest oddziaływanie kręcenia na magiel (co się dzieje jak pokręcę w prawo, a co w jak w lewo) jak już pisałem mi koła się kręcą w prawo.

2) Na co trzeba uważać, co można popsuć?

3) Da się to zrobić na aucie? :)

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-27 21:25:20 /


No nikt nic?!

Ja naprawdę MUSZĘ to jutro wyregulować...

JaMan Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-08-28 01:54:08 /