logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » dziwny dźwięk w okolicy głowicy

dziwny dźwięk w okolicy głowicy

pojaiwł sie ostatnio dziwny dzwiek w okolicy głowicy "pisk"czy to może być zacieranie wałka rozrządu?i co warto poprawić przy wymianie może większe zawory przy okazji i planowanie oraz polerka kanałów

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-20 17:30:43 /


moze bys napisal o jaki silnik chodzi :)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-20 17:41:47 /


o mustanga chodzi zapewne ;)

Mysza liil (EM) / 2008-01-20 17:44:17 /


ja bym proponowal gruntowne przekonstruowanie pytania i opisu, tak zeby bylo wiadomo: o jaki silnik chodzi, jaki pisk, co chcesz uzyskac zmieniajac to i owo itp.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-20 18:02:06 /


Jeśli to fordoska v-ka i głowica po stronie kierowcy to szukaj już nowego silnika :))

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-20 22:17:33 /


Oooo a co to wtedy się dzieju Trójkąt jak w prawej piszczy?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-20 22:55:27 /


Jak piszczy to znak że wałek nierządu (rozrządu) ma już dość i przez zbyt duże luzy na panewkach wałka nie idzie smarowanie na głowice.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-20 23:04:28 /


A magistrala smarowania lewej głowicy gdzie ma źródło?

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-20 23:20:43 /


w Vce walek rozrzadu nie jest w glowicy raczej.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-20 23:36:09 /


ale magistrala smarująca dźwignie bierze ojej z panewki wałka rozrządu, który jak zauważyłeś jest w bloku

zapek??? !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-21 00:21:09 /


silnik 2.0 R

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-21 22:15:07 /


a pisk wydobywa sie z okolicy koła wałka rozrządu pisk jest cały czas bez przerwy i nasila sie wraz ze wzrostem obrotów

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-21 22:19:04 /


i pewnie szlak trafił 1 panewkę albo zatkał sie ten durnowaty drut nawiercony co podaje olej .

grek Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-21 22:24:44 /


drut podaje olej na krzywki chyba jak sie nie mylę a raczej nie drut tylko rurka po nawiercana .

grek Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-21 22:27:50 /


a pasek sie gdzies nie obciera o obudowe? jesli jest wogole załozona?

kozi Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-21 22:50:31 /


a jeśli pasek rozrządu był wymieniany to musi być z odpowiednią siłą naciągnięty zdjąć osłonę i rzucić okiem na pasek jak jest na ciągnięty, przyrząd wymagany albo wprawiona ręka.

grek Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-21 23:11:27 /


Ja obstawiam tarczę, która znajduje się za górnym kołem paska rozrządu. Często jest powyginana i ociera o dekiel zaworów. Sprawdź.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-21 23:36:29 /


Albo osłona paska rozrządu gdzieś ociera.

Maroo Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-22 00:30:11 /


MILO może mieć rację, z tym że raczej nie o dekiel zaworów a o osłonę paska.

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-22 07:03:08 /


Miałem taką sytuacje jak Milo opisuje,skrzywiona ta tarcza no i piszczało, zdjąłem obudowe i delikatnie młotkiem wyprostowałem, piszczenie ustąpiło :)
pozdr.

kicok Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-22 14:43:24 /


pasek jest dobrze naciągnięty pozostaje jeszcze zdjąć oslone i sprawdzić

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-22 22:13:44 /


To zdejmuj! Ciekaw jestem co to za krasnal piszczy :) Dawaj do garażu! :)

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-23 09:45:03 /


obudowa zdjęta i dalej piszczy wiec zdejmuje dekiel chyba zaciera sie wałek na panewce jutro dalsza relacja?wie ktoś może od czego podejdą wikęsze zawory bo jak zdejme zawory to zrobie sportowy wałek i inne rzeczy przy okazji

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-23 13:08:34 /


nie wystarczy zalozyc wieksze zawory.
trzeba przeplanowac gniazda, kanaly dolotowe kolektory.
o ile w glowicy jest wogole miejsce na wieksze zawory.
no i po pierwsze co bys chcial przez to uzyskac?

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-23 22:03:06 /


miejsce jest na większe a zmiany maja na celu zwiększenie osiągów. słyszałem ze od renówki pasuja ale to musze pomierzyć chyba zę ktoś juz wstawiał wieksze to była by cenna informacja mysle ze po planowaniu głowicy korekcie kanałow i zaworów ,wałka coś się polepszy

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-23 22:24:13 /


moze sie polepszyc, rownie dobrze moze sie pogorszyc.
zeby zabrac sie za tjunink wypadalo by miec silnik jak dzwon, zeby go szlag nie trafil po dodaniu paru KM.
i metoda tuningu od dolu a nie od gory silnika wydaje mi sie bardziej sensowna, choc wolniej przynosi efekty.
tj wymiana korbowodow i tlokow, tudziez lekki zamach zamiast stozkowego filtra powietrza.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-23 22:49:51 /


Panowie - nie każdą gorączkę da się wyleczyć aspiryną. Akurat Pinto jest motorem ponadkwadratowym, czyli ma średnicę znacznie większą od skoku, w związku z czym seryjne zawory są nawet ciut za duże w stosunku do objętości komory spalania. Profesjonali tunerzy zaczynają zajmować się powiększaniem zaworów dopiero w Pinciakach, które na standardowych zaworach rozwijają już moc ponad 150PS. Wtedy kończą się możliwości tego układu napełniania i trzeba coś poprawiać. Przy standardowym motorze zacznij od kanałów, kompresji, wałka i zamachu - jak zejdziesz poniżej 7.5 sekundy na 0-100 to bierz się za zawory.
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-23 22:59:44 /


krk 4M zgoda ale skoro bede miał głowice wyjęta to lepiej zrobić od razu wszystko niz 2 razy wyjmowac głowice.A tak przy okazji to wstawienie większych zaworów powino dac lepszy efekt przy napełnianiu cylindra co przekłada sie na moc.I chyba od razu nie trzeba brac sie za cały układ korbowo-tłokowy.

młody3 Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-01-24 13:13:56 /


Polecam lekturę http://www.pumaracing.co.uk/PINTO.htm
Oni naprawdę wiedzą, co piszą. Ssący zawór fi=42mm jest większy niż w 80% współczesnych 2-litrówek i naprawdę nie musisz go powiększać. Co z tego, że napełnisz komorę, jak opory wydechu uniemożliwią Ci osiagnięcie odpowiednio wysokich obrotów, a połowa paliwa dopalać się będzie w wydechu...
Pozdreaux.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-01-24 13:59:09 /