logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » nadwozie » Uszczelki szyb bocznych - tył.

Uszczelki szyb bocznych - tył.

Nie linczujcie mnie, jeżeli już coś jest na ten temat - ale nic nie znalazłem :-(
Rozbierając mojego Caprika (MK 2) odkryłem że, tylne boczne szyby są przyklejone do karoserii silikonem i nie ma tam żadnych uszczelek. Czy jest to fabryczny sposób montowania szyb czy, tylko inwencja twórcza poprzedniego właściciela ? :-)

Ps. Czy, i gdzie ewentualnie można kupić takie uszczelki?

Murol / 2003-08-12 14:48:57 /


fabrycznie.

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-08-12 15:02:19 /


Dzięki.

Murol / 2003-08-12 15:05:15 /


A guzik.
Fabrycznie szybki trójkątne montowane są na takzwanej "Żywej gumie", która z silikonem ma niewiele wspólnego. Jest to TRWALE elastyczna masa gumowa, która NIGDY nie tężeje. Produkuje ją np: znana firma w chemii samochodowej PYRMO pod nazą:DINITROL 60/Pyrmoseal 3500.

Damian / 2003-08-18 17:14:53 /


Sorry DINITROL 460.

Damian / 2003-08-18 17:15:52 /


Ale, na silikonie też pojeździ ? :-)

Murol / 2003-08-19 07:17:29 /


nie chce tworzyc nowego watku wiec tu zapytam....na co przyklejac tylne szybki w mk1...chodzi mi o rodzaj kleju lub silikonu...taki aby byl trwaly i szczelny

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-10-10 14:34:33 /


Witam!!!

No napewno nie na silikon!!!
Przeciez to na octanie, a ocet + blacha = pewny atak rudej.

pozdrawiam Bombi

Bombi Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-10-10 19:57:17 /


wiec na klej...ale jaki???....niech ktos powie jesli to robil co zdaje najlepszy egzamin...

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-10-12 15:29:57 /


są też specjalne bezoctanowe silikony do karoserii w sklepach z lakierami samochodowymi, nie trzeba się trzymać ciągle okiennego czy innego sanitarnego za 6 zł w budowlanym ;)
Zaproponować jednak mogę inny środek, z nawet lepszymi parametrami wytrzymałościowymi, nieco twardszy od silikonów, o wiele lepiej nadający się również do uszczelniania silników. Ogólnie ma też większe własności adhezyjne niż silikon (czyli lepiej przywiera i trudniej oderwać), stosuję go od 3 lat i wyparł u mnie całkowicie silikon, chociaż wygląda bardzo podobnie (w kolorach: szary, biały, czarny, brąz) i jest w takich samych tubach:
SIKAFLEX nr np. 221 firmy SIKA, składa się z ... poliuretanu :) ...widzicie jakie same dobrodziejstwa ten poliuretan ;)
Uwaga jednak, bo zawiera też isocyanaty, więc nie łykać za dużo na raz ;)
Ściągamy do firmy z Niemiec za ok. 9.30 Euro, a w Polsce sami poszperajcie.
Namiar jaki znalazłem w necie: http://www.republika.pl/falskizeglarz/farby/farby.htm
(dane techn. jednak są trochę u nich poprzekręcane i pozaniżane),
albo tu: http://www.moly.com.pl/index.html (kartusz=tuba)
Wytrzymuje nie tylko oleje, ale i temp. we wszystkich miejscach silnika (oprócz uszczelnienia cyl.-głowica, chociaż kanały wodne w tym miejscu już można uszczelniać)
Nie mylić dostępnego w Polsce w sklepach budowlanych Sikaflexu 11FC za ok. 20 zł/tuba (ma tylko czasową odporność chemiczną na oleje, tłuszcze i paliwa), bo nie wiem na ile jest lepszy od silikonów, a na ile gorszy od 221 - tu już sami zaryzykujecie ;)
pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-10-13 09:34:34 /


dzieki za odp. poszukam tego srodka..:)
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-10-13 10:32:13 /