logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » układ chłodzenia » Chłodzenie chłodnicy padło :( Co począć?

Chłodzenie chłodnicy padło :( Co począć?

Witam!
jak w temacie - nie działa wiatrak wiskotyczny w moim 2.8i
Nie wiecie gdzie można kupic coś takiego i ile to kosztuje?

Słyszałem, że niektórzy zmieniają sobie wentylatory na elektryczne...
Od czego pasują i gdzie takie można kupić?

Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc

Wojtek

lutek / 2003-08-27 09:42:11 /


wiskoza w innych fordach jest chyba bardziej "odstająca" i wiatrak wchodzi w chłodnicę - tu napewno ktoś z doświadczenia przybliży temat.
Elektrycznych wiatraków nie było w Capri, więc to jest pełna improwizacja :)
ma być duży i cienki od ...czegokolwiek 12V, to może się zmieści za chłodnicą, jeśli nie to zawsze możesz go wstawić przed chłodnicą (w przednim pasie) i nie będzie wogóle widać - ważne by zachować właściwy kierunek ciągu/nadmuchu!
Do elektryki dojdzie Ci czujnik włączający wiatrak (niektóre MUSZĄ być podłączane przez przekaźnik, np. FSO; niektóre bezpośrednio bez przekaźnika, np VW). Nie ma go oczywiście gdzie wkręcić i trzeba albo popsuć chłodnicę wlutowując w nią gniazdo na czujnik, lub zrobić rurkę-łącznik z gnidazdem podłączaną na dole na wyjściu z chłodnicy albo zastosować inną podobną z gotowym gniazdem.
Wiatrak elektryczny ciągnie od 10-15A, przy rozruchu do 30 A, wstawić bezpiecznik
pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-08-27 10:08:56 /


Jeżeli chciałbyś zachwać oryginalną konstrukcję, to kupisz bez problemu nową wiskozę za ok. 400-450zł.

Krzychu / 2003-08-27 12:38:17 /


Jeśli to ta sama wiskoza,co w ostatnich Taunusach (myśle że to to samo) to można w mojej okolicy dostać nową za 298 zł.

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-08-27 15:13:33 /


A moze to? http://www.allegro.pl/show_item.php?item=15415122

Mysza liil (EM) / 2003-08-27 15:27:37 /


Silnik 2.8i ale juz nie "i" tylko gaźnik czy konieczne jest chłodzenie filtra oleju?? są tam takie dwie rurki wystające spod fultra czy musze tam podpinać przewody czy moge troszke pojeździć bez tego?? a jeślu już musze skoro matka fabryka tak dała to skąd mam je poprowadzić i które jwst wejscie a które wyjście??
Pozdro

jagoolmk2 / 2003-09-05 13:57:34 /


możesz i nic się nie stanie o ile nie będziesz go obciążał i wyciskał siódmych potów ;) (rurki oczywiście zabezpieczyć przed brudem!)
Gdzieś jest schemat podłączania i był wątek na forum do 2.8, generalnie one są wstawiane w trójniki równolegle do małego obiegu (gdzieś zapewne na wężach przy wyjściu z termostu i powrotu do pompy)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-05 14:07:37 /


Bez zadnych trojnikow, wsyawiony szeregowo, (i parownik tez najlepiej szregowo). Dojscie do najnizszego punktu chlodniczki oleju (lub (i) parownika) zeby sie latwo odpowietrzalo.

Mysza liil (EM) / 2003-09-05 17:54:54 /


jagool przedewszystkim to nie jest chlodzenie "filtra oleju"..tylko oleju..:))

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-09-05 18:06:15 /


jagool podłaczas tam waz ktory idze do nagrzewnicy taki długi, nei wiem jak to było seryjnie ale mi w podłaczeniu przeszkadzał kolektor wydechowy, pabllo ma ten waz skierowany w okolice miski olejowej i tam rurka poprowadzona przy misce

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-05 18:20:29 /


oejowej podchodzi pod filtr dalej kawałek wezyka do 'podkładki' i dalej do nagrzewicy.
btw. a jak sie na 2.8 na gazniku i jeszcze sie tego nie zamontowało ... to po za tym ze olej ma cieplej cos sie stanie? bo cały czas sie zabieram za montaz ...
pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-05 18:21:04 /


hehe widze ze nie ja pierwszy:)) spox, na zime chyba tego nie bede zakładał... i tak silnik bedzie tylko do toczenia auta a nie ...:) wiec powinno byc git.
Dzieki za odp. i pozdro

jagoolmk2 / 2003-09-05 20:24:11 /


zawsze lepiej jak to podlaczysz , w szeregu na wezu doprowadzajacym do nagrzewnicy, ale jak to zdejmiesz to tez nic sie nie stanie
w niektorych V-kach jest ta chlodnica w innych nie ma
odkrec po prostu filtr , zdejmij chlodnice i nakrec filtr na blok

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-15 19:05:39 /


A tak w ogole to czym sie objawia zepsucie sie wiatraka wiskotycznego. Ja taki mam i nie wiem kiedy mam sie zaczac przejmowac, tzn. kiedy sie zepsuje. Podsumowujac, zepsuty jest jak się kreci szybko wolno, wogole .... ???

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-16 08:17:41 /


zepsuty jest jak się kręci cały czas razem z silnikiem, nawet jak silnik jest zimny - wtedy padło łożysko.
Zepsuty jest jak się kręci normalnie, ale jak go zatrzymasz ręką gdy silnik jest bardzo gorący, albo inaczej - zepsuty jest jak silnik sie grzeje.

lutek / 2003-09-16 21:34:06 /


tylko nie łap za wentylator podczas pracy silnika! :)
Po porządnym nagrzaniu wyłącz go wcześniej i sprawdź na ile sztywniej (z większymi oporami) kręci się wentylator.
Z wentylatorami to mam przykre doświadczenia już drugi raz w tym roku przypadkowo wsadziłem paluchy i znowu mam pocięte :( ...ale nigdy w Capri ;)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-17 08:12:25 /