logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » gumowy lacznik walu ze skrzynia

gumowy lacznik walu ze skrzynia

nie wiem czy ten temat juz ktos poruszal ale sie nie doszukalem
mianowicie chodzi mi o to co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy:
w granadzie juz 3 raz wymienialem "gumowe sprzeglo"czy jak to sie nazywa laczace wla napedowy ze skrzynia ostatnie wytrzymalo 1100km i juz jest cale popekane tak ze jak je rozkrece to sie rozsypuje na kilka kawalkow
co moze to powodowac??
z tego co sie dowiedzialem to chodzi podobno o kat pomiedzy skrzynia a walem ale czy na to tez ma wplyw lozysko waly wraz z guma??
jesli ktos juz mial z tym problem i sobie poradzil to prosze o wyjasnienie tematu z gory dzieki.

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-09-08 03:56:46 /


Po pierwsze: Guma ta musi byc dobrej jakosci, potrzebny jest oryginal a nie wloska tandeta, nie moze to byc tez w granadzie guma od poloneza, bo ta ma nieco inna zasade dzialania.
Po drugie: Łozysko we flanszy ktora wychodzi ze skrzyni musi byc sprawne, nie moze miec luzu, poniewaz wchodzi w nie wal i musi byc on idealnie centrowany, w przeciwnym wypadku caly ciezar utrzymania walu centrycznie, przejmuje gumowy lacznik. Przy montazu nalezy zwrocic uwage by dobrze wlozyc wal we flansze- tak zeby lozysko sie nie przekrecilo.
Po trzecie: Zalatw sobie wal od granady po 83r (V6 2.3 lub 2.8)- nie ma on tej nieszczesnej gumy tylko dodatkowy krzyzak.

Mysza liil (EM) / 2003-09-08 06:57:08 /


najporawdopodobniej przegub pracuje u Ciebie pod jakimś kątem. generalnie ten element jest do tłumienia drgań wału a nie do przenoszenia momentu pod jakimś kątem dlatego trzeba ustawić skrzynię lub podprę wału tak żaby całość była w jednej osi.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-09-08 08:23:17 /


W granadzie pracuje jednak pod pewnym katem... Dopasowalem kiedys przegub od bmw7 i nie chcial sie uginac, drzalo wszystko jak cholera, dopoki guma nie zmiekla po przejechaniu paru km, ale jak fura postala dzien- od nowa drzalo. Fordowski zas zaczal dzialac jak powinien. Moze masz zla/uszkodzona poduszke pod skrzynia i kat skrzyni wzgledem walu sie przez to powiekszyl ?

Mysza liil (EM) / 2003-09-08 11:18:13 /


mysza mysle ze masz racje z ta poduszka pod skrzynia bo mam watpliwosci czy jest od tej skrzyni (skrzynia jest ze scorpio 2.9) ale jak ustawic odpowiedni kat pomiedzy skrzynia i walem???metoda prob i bledow???
podkladajac pomiedzy poduszke a skrzynie gume???lub ujmujac?jak mam to ustawic nie wiedzac jak to ma byc kat??

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-09-08 17:49:01 /


Ma byc jak najmniejszy to bedzie najlepiej, czyli zeby os walka zdawczego skrzyni pokrywala sie z osia walu, czyli na moje oko skrzynia max do gory, ale zeby nie walila w tunel

Mysza liil (EM) / 2003-09-08 18:11:50 /


Wał można wyrgulować popuszczając nieco śruby na podporze. Przerabiałem taki sam problem w Grandzie, a teraz przerabiam w Scorpiaku.

banol / 2003-09-08 19:05:20 /


nie chce zadawac nowego pytania wiec zadam je tu: jest zestawienie skrzyn biegow na stronie ale jak odruznic ktora jest ktora i gdzie maja oznaczenia...mam kilkanascie skrzyn i chcialbym je rozpoznac...czy wiecie jak bo np. zewnetrznie wygladaja tak samo ale maja inne przelozenia i chodzi o to jak to rozruznic nie rozbierajac ich (pomijajac sposob krecenia walkiem zdawczym i liczenia obrotow na kazdym biegu)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-09-17 01:02:46 /


O DOBRE PYTANIE A JA MAM TEN SAM PROBLEM W MOIM cAPRI SKRZYNIA 5 OD GRANADY A WAL CZESC SIERRA A CZESC cAPRI I GUMA WYTRZYMALA LEDWO KILKA TYSIACZKOW KILOMETROW A TA 2 NA RAZIE NIE JEZDZI ALE OBAWIAM SIE O POWTORKE Z ROZRYWKI...
CO ZROBIC REGULOWAC JAK??? A MOZE JAKIS PATENT JEST NA TO???

BABALOO Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-09-17 19:06:36 /