logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Ustawienie rozrządu r4 2.0

Ustawienie rozrządu r4 2.0

Witam
Mam problem z namierzeniem znaku na kole wałka rozrządu... na wale na kole do paska alternatora są wyryte kreski, na zapłonie znak w kształcie trójkąta a na górze nic nie widzę. :/ mam ogromną prośbę o info jak to namierzyć i dodatkowo względnie ustawić zęby przynajmniej do mechanika sie doczłapać. Wymieniałem zawory + oczywiście regulacja (dałem głowice do warsztatu) i po złożeniu strzelił mi pasek rozrządu.... wymieniłem go ale mam problem z ustawieniem. z tego co mi wiadomo znaki powinny być skierowane do siebie ( to jest wałek rozrządu i znak na kole paska alternatora) a zapłon ustawiałem przy pomocy stroboskopu i śrubokrętu włożonego przez świece co by wybadać położenie tłoka. Więc tez nie wiem jak sie odnieść do wspomnianego wcześniej znaku na kole zapłonu. Nie miałem za wiele wspólnego z tymi silnikami z przygodę z granadą i starymi fordami dopiero zaczynam (przez ostatnie pół roku udało mi się już rozprawić z blacharką). Z góry dzięki za odpowiedź, (jeśli ktoś by poratował jeszcze zdjęciem to już w ogóle było by super.)

Fran_as Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-04-15 23:22:50 /


na głowicy jest otworek, musisz najechać na niego dzióbkiem od blachy która jest za kołem wałka rozrządu (w otworze kółka)

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-04-16 06:50:21 /


nie słuchaj Pająka , on nie ma doświadczenia z Pinto ;]

marian212 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-04-16 09:08:36 /


może to coś pomoże.
powodzenia

Jac Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-04-16 10:07:09 /


Dzięki wielkie.

Fran_as Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-04-17 17:37:43 /


pociągnij jakiegoś manuala ze ścierki albo skorupy. warto mieć coś takiego , mi pomaga.
pozdrox

Jac Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-04-17 19:05:20 /


Trochę już czytałem w temacie rozrządów i braku możliwości ustawienia koła korbowodu, dlatego załączam swój przypadek z pytaniem czy tak to zostawić czy przesunąć o jeden ząb na pasku. Czy ewentualnie jest inna metoda by najechać na kreskę?

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-20 16:12:32 /


jak wał jest na 0, to kółko rozrządu (dziubek na blaszce) musi wskazywać na kropkę na głowicy (pod wałkiem nierządu) - inaczej nie można....

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-20 16:18:00 /


Bart, jeżeli przekręcę wał na zero to na górze dziubek zjeżdza z kropki. I co teraz?
Miałem błędy na stronie więc puściłem ten sam post w innym wątku, ale widzę, że tu się też pojawił.

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-20 16:23:48 /


Sam jesteś kółko korbowodu :D

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-20 17:10:47 /


Pająk, ja jestem samoukiem, dla mnie to koło jest osadzone na wale korbowym to jest kółko korbowodu - :) zamiast się nabijać powiedz co z tym zrobić :)

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-20 19:34:29 /


korbowód to jednak zupełnie inna część...
jakim cudem masz to tak przesunięte? musiałbyś mieć przestawiony nierząd

wąski77 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-20 19:35:53 /


Jak przed PC 2010 ustawiłem zapłon i zawory to chodził równo, potem jakoś się mu objawy prychania na wolnych obrotach pojawiły. Czasem chodzi równo, a czasem mu coś odbija. Na wyższych obrotach chodzi normalnie, przyspiesza też dobrze, bez dławienia.

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-20 20:20:06 /


Jak robilem pasek to za 4 razem mi dopiero idealnie siadl...

Szafa !G.O.P! Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-20 21:31:49 /


Jutro będę zmieniał na nowy więc zobaczymy co wyjdzie.

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-20 22:14:27 /


jak się nie zgrywa, to znaczy, że jest pasek o ząbek przesunięty
poluzuj napinacz, ustaw na wale na "0", ustaw wałek nierządu na kropę...
załóż pasek - musi być dobrze napięty po stronie prawej (patrząc od przodu na silnik)...
napinacz z czuciem naciągnąć, obrócić wałem 2 razy i sprawdzić, czy wróciły punkty na swoje miejsce...

sprawdź, czy pasek i kółka nie są zaolejone - bo czasami pasek się uślizga z takiego powodu...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-20 22:45:47 /


polecam sprawdzić blachę z "dziubkiem" która jest pod kółkiem wałka rozrządu czy się nie przestawiła albo ma luzy na klinie...

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2014-03-21 09:41:00 /


Fajne to koło korbowodu ;)

Badyl Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-21 11:45:02 /


Ustawiłem na nowym pasku. Ale teraz dla odmiany chyba mi gaźnik przelewa, bo jest mokro od strony kolektora... jak nie urok to sraczka.

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-21 16:27:10 /


rozbieramy gaźniczek - nie ma rady! :) zawór iglicowy sprawdź...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-21 16:37:16 /


Na zepsuty gaźnik jest tylko jedna rada: GAZ;-)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-21 22:42:53 /


Był gaz i go wyjąłem :)

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-22 05:56:17 /


UUuuuu, to już nic nie poradzisz... :D Opcje są dwie. Zawieź do Eter-motu na regenerację, lub kup nowy na jebaju.

Mysza liil (EM) / 2014-03-22 09:09:11 /


No ale sęk w tym, że ten gaźnik przed moim kupnem był regenerowany :). Najpierw podejdę do tematu sam, jak się okaże, że nic z tego to wtedy będę kombinował dalej :)

Shadow Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2014-03-23 18:25:49 /