logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Automat C3 nie zmienia sam biegów.

Automat C3 nie zmienia sam biegów.

Przewertowałem tematy odnośnie C3 ale nie znalazłem nigdzie opisanych podobnych anomaliów. Skrzynka C3 jest sprzęgnięta z 2.0R4 (brak linki do kick downu). Samochód rusza z jedynki, ale podczas przyspieszania nie przerzuca samoczynnie biegów na wyższe. Kiedy obroty są wystarczająco wysokie dla danego biegu, trzeba po prostu puścić gaz, ponownie wdepnąć i wtedy skrzynka wrzuca wyższy bieg. Co może być tego powodem? Czy to jakaś poważna naprawa? Czy może lepiej szukać nowej skrzyni?
Prosiłbym o pdopowiedź co sprawdzić/wymienić, gdzie to się w skrzyni znajduje i czy dużo z tym kłopotów.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-07 22:38:53 /


A gdzie Ty masz Zoggon C3? Przecież w dziobaku i w Sierrce masz manuala... :?

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-07 23:50:14 /


jakas membranka uszkodzona? albo rozregulowane toto do podcisnienia. sprawdz przewod podcisnienia tez.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-08 11:33:24 /


Znam podobny przypadek.Okazało się ,że króciec do podłączenia podciśnienia w koloktorze ssącym był zabrudzony .

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-08 12:07:15 /


Ja też mam coś takiego z tym że jedynie na pierwszym biegu lecz gdy auto się rozbuja to sam zmieni bieg na wyższy więc w moim przypadku to raczej kwestja regulacji ??
Podciśnienie sprawdzone przewód czysty trzyma podciśnieniewięc membranki w skrzyni chyba też oki?

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-08 14:11:42 /


zdejmij ze skrzyni ten silownik podcisnieniowy i wylej z niego co sie da. Po dwudziestukilku latach zbiera sie tam olej i nie dizala to tak jak powinno.

Nie polecaw w rzadnym wypadku swapa. Za kilka stow kupisz caly zestaw naprawczy. Zamontowanie tego tatalajstwa jest smiesznie proste, trwa jedno dlugawe popoludnie a skrzynia chodzi potem jak marzenie!!

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-08 14:46:08 /


a ten siłownik to jest z prawej strony skrzyni? to jest to cóś, do którego dochodzi ten wężyk podciśnieniowy? To chyba jest trzymane przez jedną "10-tke"? dobrze rozumuję?

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-08 18:24:29 /


z dupy strony jest mdulator podcisnieniowy. zdejmij, obadaj i wymien jesli trzeba (puszcza olej).
jak nic nie da to pisz.

Kriss_MustangII / 2008-06-08 20:25:31 /


bartek nowakowski, tam sie nie zbiera olej tylko przesącza przez dziurawą membranę ze skrzyni. Jesli jest olej po stronie podciśnienia, to do wymiany modulator. BTW piszecie wszyscy o jednym i tym samym urządzeniu. Moze byc tez zaciety governor, ale zeby sie do niego dostac trzeba zwalic ogon skrzyni.

Mysza liil (EM) / 2008-06-08 20:56:56 /


czy modulator to jest to, co wskazane jest na rys. pierwszym z tego linku:
http://www.capri.pl/garage/gearbox-type-c3
pod nr 12 (Unterdruckmembrane)? Czy to powinienem wymienić?
Jeszcze druga sprawa:
Ta wielka "grucha" która znajduje się w dzwonie (zamiast sprzęgła w manualu) oznaczona na rys. 2 z powyższego linku jako nr 35 (Wandler); po rozłączeniu silnika i skrzyni została przy silniku, przykręcona do "flexplejta"(znaczy się do tego "niby zamachu"). I wylało się z niej sporo oleju. Czy tak ma być? Czy po zdjęciu skrzyni z silnika, ta grucha powinna być na silniku?
Wybaczcie laickie pytania. Pierwszy raz się za automat zabieram.
Pozdro

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-08 22:21:42 /


nr 12 to ten element o ktory sie rzecz rozchodzi.
"grucha" to sprzeglo hydrokinetyczne zwane potocznie konwerterem, powinno zostac przymocowane do skrzyni zeby a) nie wylewal sie olej b) zeby byl komplet.
czyli przed odkreceniem skrzyni nalezy odkrecic je od tej blachy z wiencem zebatym udajacej kolo zamachowe. mozna to zrobic przez otwor po wyjeciu rozrusznika.
mysle ze pozostale problemy byly juz poruszone na forum, m.in. przeze mnie ;)

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-08 22:59:08 /


tak, olej w tym sprzegle ma byc.
najpierw działąj przy '12' - nie może zapodawać oleju przez mębranę
Jeśli będzie ok, wyczyść tłoczki w '1' - muszą się luźno suwać - one lubią się zacierać z czasem

Kriss_MustangII / 2008-06-08 23:00:01 /


Jak bedziesz montowal pamietaj ze konwerter ma wskoczyc na 3 razy inaczej jak zlaczysz silnik ze skrzynia zblokuje sie i bedzie lipa.

nEon Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-09 02:21:19 /


czy taka praca wpływa negatywnie na skrzynię? u mnie występue to czasem tylko przy pierwszym biegu, samochodu używam sporadycznie 2-3 razy w tygodniu max

BirdDog Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-06-09 14:39:54 /


>Ta wielka "grucha" która znajduje się w dzwonie (zamiast sprzęgła w manualu) oznaczona na rys. 2 z powyższego linku jako nr 35 (Wandler); po rozłączeniu silnika i skrzyni została przy silniku, przykręcona do "flexplejta"(znaczy się do tego "niby zamachu").

Absolutnie nie powinna! Tyle razy bylo mowione. Z powrotem za nic tam skrzynia nie wejdzie. I moze byc juz uszkodzona panewka lub/i uszczelniacz.

Mysza liil (EM) / 2008-06-11 06:49:27 /


Jak wyciągniesz modulator to sprawdź od razu tłoczek nr 8 na drugim rysuku, bo lubi się przycinać.

-MS- Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2008-06-12 15:13:24 /