logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » zmiana silnika z 2.0 v6 na 2.5 tdi,

zmiana silnika z 2.0 v6 na 2.5 tdi,

I tak odrazu żeby mnie tu ludzie nie zlinczowali, to nie w capri a w granadzie kombi, podrugie nie z bmw albo z mercawki tylko od scorpio, a pytanie jest takie czy łapy od 2.1 będą pasować, czy trzeba bedzie jakoś rzeżbić, oraz czy wał może zostać ten sam czy też potrzebny jest już inny, bo wiadomo skrzynia od disla???? z góry dzięki za odpowiedż. pozdrowionka.

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-11-25 22:44:20 /


ale nie wiem czy jest mozliwosc przerejestrowac z benzyny na diesla????
bo jesli nie mozna to szkoda zachodu.....

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-11-26 00:02:49 /


W zasadzie przy zmianie silnika skutkującym zmiana pojemności ponad 20%konieczne jest uzyskanie opinii rzeczoznawcy z PZMOT. To powinno wystarczyc trezba tylo przekonac ze ten model tak miał ;)
Pozdr

dugazz / 2003-11-26 12:48:56 /


no ale granada byla tez 2.5 diesel tylko ze bez turbo....

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-11-26 19:11:08 /


1. W nowszym dow. rejestracyjnym nie ma wzmianki o silniku czy diesel czy benzyna także "wolnoć Tomku w sw0oim domku".
2. Raczej mało kto pozna czy to 2.0 czy 2.1 czy 2.5.
3. Taka pradwa.

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-11-27 09:20:31 /


...ale raczej czy to 2.0V6 czy 2.5tdi to ktoś tam już może poznać:):)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-11-27 12:07:50 /


z kwitami nie powinno być problemu:)
ale jak sie już przekonałem to zależy głównie od widzimisie pań lub panów w urzędzie:(
znajomy miał w granadzie 2.1d, a chciał mieć benzynę, więc kupił to co było pod ręką (czyli 1.6!!!!! z tauniaka) i zmienili mu to w dowodzie bez problemu (tylko jakiś tam przegląd):)
a co włożył pod maskę to już zupełnie inna sprawa:) ale było to też na bęzynę:)

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-11-27 12:16:10 /


Zarówno 2.1 jak i 2.5 to motory Peugeota 505, więc łapy powinny być takie same. A co do V6, to w żadnym dowodzie na razie nie ma rubryki "ilość i układ cylindrów", więc spoko możesz udawać że 2.0 to też była R4 i konia z rzędem rzeczoznawcy, który udowodni Ci, ze było inaczej.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-11-27 12:43:25 /


Eee no Panie Michale!!! Jak to nie udowodni??? Przecież 2.0 R4 i 2.0 V6 różnią się pojemnością skokową, która przeważnie jest wpisana w dowód co do cm sześciennego ;)

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-11-28 21:50:37 /


Niby tak, ale...
1. auta przywożone z Dojczlandu mają zazwyczaj wpisywaną pojemność tzw. Steuerlich, zawsze o kilkanaście albo nawet kilkadziesiąt ccm mniejszą od efektywnej. Nie wiem ile mają 2-litrówki Forda, ale np.Audi 100 ma w Briefie 1849 zamiast 1871cc, Golf I diesel ma 1460 zamiast 1471cc, a VW T3 ma 1957 zamiast 1970cc.
2. przywożone z Francji, Włoch czy Hiszpanii maja zwykle pojemność pisaną zgodnie z homologacją FIA (a więc 1993 dla R4 i 1998 dla V6)
3. papiery brytyjskie, belgijskie i holenderskie często mają pojemność zaokrąglaną w górę do pełnych "pięćdziesiątek" - tu więc obydwa miałyby wpisane 2000cc.
W obliczu powyższego pewnie conajwyżej połowa Granad 2.0 w naszym pięknym kraju ma wpisaną właściwą pojemność (że nie wspomnę o przeszczepach, przebiciach, przekładkach, przywozach z zaniżeniem - widziałem Alfę V6 "1300cc" itp.). W efekcie żaden rzeczoznawca nie uzna pojemności wpisanej w dowodzie jako pewnika.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-11-28 23:13:25 /


ja mam o swoim 2.0 R4 wpisane w dowodzie 1.9 a pojemnosc to niby 1945ccm, wiec chyba nie bardzo sie ktos dopatrzyl.

Krzypek / 2003-11-28 23:49:30 /


dzieki chłopaki i panowie za odpowiedż to że w urzędzie nie ma żadnych problemów to wiem od dawna, tylko chodzi mi co mnie czeka przy przekładce??????? jakie podzespoły trzeba zmienić itd,itc,itp .......................

H2O patryk_3M Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-11-29 11:43:25 /


Widzisz z urzedami to kazdy mial do czynienia, wiec sie mozna wypowiadac, a z przekadka silika (zamiana benzynki na DIeselka) to juz gorzej
ale w sumie w dieslu nie ma tyle elektroniki, wiec zle ie powinno byc
z tego co mi sie wydaje to :
1)bak
2)zawieszenie z przodu (silnik moze byc duuuzo ciezszy
3) poduchy pod silnik (j.w)
4) jakies podlaczenie przekaznika do grzania swiec
5) brak mozliwosci podlaczenia obrotomierza
6) wymiana przewodow paliwowych, bo pomopa wtryskowa mieli duze ilosci paliwa i musi byc zapweniony powrot
7) inny filtr paliwa
....

Krzypek / 2003-11-30 12:27:09 /


Moge sie wypowiedziec o 2.1 D w granadzie:
-uchwyty do silnika wystajace z lawy zawieszenia sa inaczej rozmieszczone w lawie od diesla. Jak transformowalem 2.1D na 2.0R4 po zalozeniu skrzyni od r4 i silnika, musialem przerabiac lapy. Jesli posadzisz na oryginalne lapy od diesla, mozesz spotkac sie z problemem przesuniecia skrzyni biegow i przerobka.
-Jesli 2.5tdi jest taki sam jak 2.1D, czyli przykrecany do skrzyni na 3 sruby, mozesz zostawic skrzynie od v-ki i zamontowac dzwon od diesla. Ropol ma jednak inne przelozenia- krotka jedynke i dwojke, benzyna ma dluga jedynke i dojke
-Poduszki pod silnik sa w metalowych obudowach
-bak i rurki sa takie same (plastykowe)
-potrzebny Ci filtr paliwa z obudowa i zaworem odpowietrzajacym
-wylacznik czasowy swiec zarowych+ przekaznik, ale chyba z 80A
-chlodnica- rozmieszczenie wezy
-dodatkowe wygluszenia! BARDZO WAZNE ! ! ! Pod maske, na sciane grodziowa, nad skrzynie biegow, od srodka najlepiej podwojne.
-obrotomierz- rzeczywiscie problem
-przyda sie lampka od swiec zarowych, ktora oryginalnie w 2.1d zaswiecala sie w przypadku przegrzania silnika

Mysza liil (EM) / 2003-11-30 12:45:09 /


Co do pojemności jeszcze. Papiery to wiadomo jakie w naszym kraju są, ale nie wiem jak na to zapatrują się rzeczoznawcy. Czy biora pod uwagę to co w papierze, czy to co wynika z tabliczki znamionowej :( Ale jeśli ja bym wydawł opinię to bym kopał do źródeł, żeby nie mieć potem problemikó. Pozdrówka!

RoT Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-11-30 22:24:16 /