logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » ogólne » SCORPIO vs TAURUS

SCORPIO vs TAURUS

chcialbym tu poradzic sie co do tych autek tzn zrobic male porownanie ; plusy i minusy; i kto by co polecil ...bo sa to auta o podobnej wielkosci parametrach a jednak zupelnie inne wiec interesuja mnie wasze opinie na ten temat.....

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-12-12 11:14:19 /


nie za nowe to autka jak na tą stronkę ???

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-12 11:20:55 /


wiem....ale scorpio juz mialem kiedys (2.9 4x4)...a teraz musze cos kupic i chce sie was poradzic...

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-12-12 11:43:15 /


dziwi (czyt. śmieszy) mnie takie podejście do sprawy: "wiem że źle robię, ale dalej będę to robił...."

równie dobrze można założyć wątek: "Fiesta vs. Festiva"
owszem stronka jest "otwarta" ale są chyba pewne granice

Kornik Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-12 11:50:32 /


ej fiesta fajne auto :) tzn fiesta mk1 :P

nOx Dokładna lokalizacja na mapie / 2003-12-12 15:23:58 /


Nie chcę się powtarzać, ale w ramach wątku "Scorpio vs Taurus" (i jego odmiany "Fiesta vs Festiva") oddałem głos na Focusa RS8, co ukazało się pomyłkowo w wątku "czy ma ktoś etkę do Taunusa" - polecam fotki! A Audi TT i BMW Z4 niech wąchają dymek.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2003-12-12 16:14:44 /


no troche za nowe autka jak na to forum.

ale (skoro juz spytales) stanowczo na tak dla scorpio, Taurus moze byc gorzej z czesciami, itd. amerykance to nie jest dobre rozwiazanie w Polsce, gdzie nikt tego poskladac nie potrafi.

Krzypek / 2003-12-12 16:53:18 /


Wlasnie, zanim oper... go za to, ze spytal, moze ktos w to miejsce by mogl odpowiedziec...
Ja potrafie poskladac taurusa, bo rozebralem prawie do najdrobniejszej srubki... no i potem zlozylem, wiec nie jest tak zle. Mialem tez 2 scorpiaki.
Taurus 3.0V6:
+cichy
+zajebista praca silnika (hydrauliczne zawory, wielopunkt, rozrzad na lancuch
+wygodny
+6-osobowy
+niskie zuzycie paliwa jak na taki motor (8-14 benzyny, 10-15 gazu)
+nieslychanie lagodna praca automatu (AXOD), jesli oczuwiscie dziala :-)

-drogie czesci i nie ma na szrotach!
-czesto sie psuja jakies pierdoly (pompa wspomagania, alternator, pompa wody)
-czesto sie psuje AXOD, czesci cholernie drogie, nie ma gawarancji ze bedzie dlugo dzialac naprawie :-(
-ciezko dokupic opony 215/70/14
-podatne na korozje (zwlaszcza progi, drzwi na dole)
-nikt nie chce serwisowac, mimo ze np. komputer silnika to EEC-IV jak w scorpio
-slabe hamulce, mimo wentylowanych tarcz
-nie da sie tym jezdzic szybciej niz 120 km/h (konczy sie licznik i przyczepnosc...)
-wszystko co sie popsuje, znacznie psuje tez psuje portwel...
-naped na przod!!!

scorpio 2.9V6
+ jak wyzej, tyle ze nie ma axoda i 3 miejsc z przodu
- brak :-)

Mysza liil (EM) / 2003-12-12 18:29:19 /


DZIEKI ZA SUGESTIE...:)
POZDRO

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-01-15 18:40:42 /


ma ktos dane do silnika 3.8 v6 z thunderbirda___..rocznik '89...i czy jest to taki sam jak w windstarze i taurusie?
chodzi mi o moc moment itp

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-01 20:34:06 /


taurus ma naped na przod yyyyyyyyy wszystkie ??

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-01 20:54:20 /


Tak, niestety wszystkie maja naped na przod, nawet nowe V8, przegiecie co? ;-P

Mysza liil (EM) / 2004-03-01 21:04:03 /


Zakrzak,
Co do 1989 r. to nie jestem pewien, bo akurat nie mam katalogu z tego rocznika. Ale np. w 1991 r. Windstar jeszcze nie istniał, a Thunderbird 3.8 miał dokładnie ten sam motor 231 cid. co Taurus. Oczywiście jest on inaczej osadzony, jako że Taurus (i Windstar) mają wpoprzek i przedni napęd, a T'bird - jak Pan Bóg przykazał.
Silnik jest "szóstką" o rozchyleniu 90stopni (powstałą przez obcięcie dwóch cylindrów z typowego V8 OHV), przez co jest szerszy i niższy od Koelna czy Essexa. Przy średnicy tłoka 3.8cala (96.5mm) i skoku 3.4cala (86.4mm) ma pojemność 3791cc, sprężanie 9.0, moc CAŁE 140PS DIN przy 3800 rpm (!!!) i moment 291Nm przy 2300 rpm. W T'birdzie występował też w wersji ze sprężarką Rootsa i intercoolerem (210PS, 426Nm), co dawało lepsze parametry niż z Windsorem 302cid. Natomiast Taurus miał w szczytowej wersji SHO japoński motor V6-3.0 z 4 wałkami w głowicach (QOHC) o mocy 220PS przy 6000rpm, ale z mizernym momentem 270 Nm przy 4800rpm (!!!).
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-01 23:02:47 /


kumpel kupil 2 tygodnie temu Taurusa 2,5 benzyna/gaz w automacie
rok 88, fajna fura bardzo wygodna i maestatyczna tyle ze 90KM to za malo na ta gablote, jak poprzednicy pisali do skorupy łatwiej czesci trafisz, ale Taurus jest orginalniejszy i wygodniejszy:)
wybor nalezy do Ciebi jak cos on ma komplet drzwi itp. kupil 2 giego na czesci jak cos mam kontakt

NA GAZIE

Hoover 3M / 2004-03-01 23:43:28 /


a były taurusy 4x4 z wzdluznie ustawionym silnikiem ??
bo kolega ma w swoim 2.5 V6 i napewno ma silnik wzdluz

p.s
nie pomijajmy wersji SHO bo to prawdziwy potwor okolo 240KM :)

Main(misiek) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-02 09:55:43 /


jest do kupienia SHO pelna opcja, za niecale 12.000zł w auto giełdzie

Hoover 3M / 2004-03-02 10:32:58 /


Z tego co wiem, to :
1. Taurus V6-2.5 ma nieco więcej mocy (chyba 105PS, ale na pewno nie 90)
2. od samego początku do dziś nigdy nie było Taurusa z podłużnie ustawionym silnikiem - zawsze to był przednionapędowy poprzeczniak.
3. Ford w ogóle jak ognia boi się łączenia poprzecznych silników z napędem 4x4 (jedyne wyjątki jak dotąd to Escort RS2000 4x4 i Mondeo 4x4 oraz oparty na ich podzespołach Jaguar X-type), ponieważ nawet Escort Cosworth ma silnik podłużnie, a rajdowy Focus WRC - choć silnik ma poprzecznie - to skrzynię biegów ma podłużnie (!!). Innymi słowy w istnienie Taurusa 4x4 także mocno powątpiewam (choć nie wykluczam - Amierika strana ogromnaja, kagda nad Jukonom idut spat, w Niujorkie wstajut).
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-02 10:59:27 /


co do 4*4 w taurusie to byly takie wersje...to sprawdzone....:)..pozdro i dzieki za dane..:)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-02 11:55:18 /


niestety nie zgodze sie z szanownym kolega krk4m gdyz w dowodzie wbite jest wyraznei 90KM, i chodzi tu o 2,5l silnik rzedowy! na automacie mół jak nie wiem:) ale komfortowy

Hoover 3M / 2004-03-02 18:45:29 /


zgoda, Hoover...
Jeżeli mówimy o R4-2.5 to istotnie pierwsze 5 roczników (1986-90 włącznie) miało moc 90 HP, a potem przez kilka lat było 105-115 HP (zależnie od rynku, na który szło auto). Wziąłem parametry silnika V6, myśląc że mówisz o wózku znacznie nowszym.
Mam nadzieję, że bicie w piersi poniosło sie nad Wisłą aż do Gdańska.
Ale nadal nigdzie nie mogę znaleźć info o Taurusach 4x4 - ktokolwiek widział, ktokolwiek wie...
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-02 19:32:40 /


Z tego co mi wiadomo Taurus był produkowany tylko z przednim napędem.

Mike Mk3 / 2004-03-02 20:10:57 /


zakrzak, wrócę do pytania: 3,8 z thunderbirda i mustanga ma aluminiowa czy z innego szajsmetalu miskę (windstar/taurus - blaszaną), inne kolektory wydechowe, i inne głowizny - nie wysiadają w nich tak nagminnie uszczelki od lewą głowicą i nie pękają tak często głowice. Ponadto na pompie wodnej jest miejsce na wentylator na wiskozie, osprzęt jest zamontowany dużo dalej od silnika niż w przednionapędowcach, kolektor ssący jest przykręcony w drugą stronę.
czy o to chodziło?

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-03-02 21:39:56 /