logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » luzy na maglu

luzy na maglu

dziobak 71' 2,3V6

założyłem nowy magiel (zresztą cały układ kierowniczy jest nowy) pojawił się luz na kierownicy ok.1,5 centymetra, na końcówkach i swożniach luzu nie ma więc jest to kwestia samej maglownicy (a jest nowa prosto ze sklepu) czy ten luz można w jakiś sposób skasować, czy jest jakaś magiczna śróbka czy coś w tym rodzaju


prosze o pomoc



sarniak

sarniak / 2004-01-03 21:06:33 /


Taki luz to nie luz :)
Jeśli magiel jest nowy, to najprawdopodobniej masz luz na krzyżaku łączącym kolumnę kierownicy z maglem.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-01-04 00:14:02 /


na krzyżaku luzu nie ma

ewidentnie luz jest w obszarze ślimak - listwa
w innych samochodach jakie miałem renault5, trabant, była śruba którą kręcąc w lewo lub w prawo można było skasować taki luz.

sarniak / 2004-01-04 16:11:06 /


Popatrz w takim razie jak dac slimak bardziej 'w robote', albo jak przyblizyc do niego listwe... (w grandzi jest zaslepka na 2 srubki M6 spod ktorej wyciaga sie cienkie podkladki kasujac w ten sposob luz). Czyli szukaj regulacji nie srubka, a podkladkami dystansowymi miedzy czesciami magla.

Mysza liil (EM) / 2004-01-04 16:22:06 /


Mysza a jak to jestw Capri 3? Ostatnio mechanik zajal sie przekladnia w moim pojezdzie, ale nie udalo mu sie wyeliminowac luzow do konca. Zmienil lozyska i tuleje. Wczesniej luz byl pieronski.

Puzon / 2004-01-04 17:37:51 /


No ale zostala stara listwa wyrobiona nierownomiernie i stara zebatka. Jesli dalej zaczniesz kasowac luzy, magiel poprostu zacznie sie zacinac w miejscu mniej wyrobionym.

Mysza liil (EM) / 2004-01-04 18:17:13 /


listwa w przekladni ma po prawej stronie plastikowa tuleje a po lewej "pol tulei" dociskane sprezyna, slimak ma lozyska
te elementy trzeba wymienic
jesli dalej jest luz to znaczy ze zeby sie powyrabialy i nie da sie juz nic zrobic
sprawdz czy ten luz sie zmienia w zaleznosci od pozycji kol
tzn gdy kola sa na wprost i gdy kola sa maksymalnie skrecone
jesli luz jest na wprost a prawie go nie ma przy skreconych kolach to znaczy ze listwa jest wyrobiona na srodku i nic juz nie poradzisz

jesli jest w kazdym polozeniu to mozna go troche wykasowac

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-01-04 19:08:26 /


Wydajemi się, że w pytaniu była mowa o nowej (fabrycznie) maglownicy.
Jeśli na obwodzie kierownicy masz 15 mm luzu to daj sobie spokój, chyba że uprzesz się, to odkręć zaślepkę i dołóż podkładkę żeby bardziej docisnąć listwę do ślimaka.

Szajba Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-01-04 19:58:37 /


1,5 cm to duży luz,dociskając ślimak do listwy: napewno nie da to zadawalojącego efektu,jest to takie ratowanie się na krótko to to samo jak skręcanie wyrobionego łożyska stożkowego np:piasty koła.
A tak w ogóle to troszke podejrzana sprawa nowy magiel z luzem?
Może koleś mówi "nowy magiel" na nową "używkę".
Gdy by to był nowy magiel ze sklepu i napewno miał by luzy,nie widze problemu - powinien być na gwarancji dot. to także nieorg.

aro / 2004-01-05 09:16:17 /


Camaro u mnie jest mniej wiecej tak jak mowisz, gdy kola maksymalnie skrecone to luz jest 2 razy mniejszy niz przy kolach na wprost, ale jest.

Puzon / 2004-01-05 14:42:54 /


czyli masz po prostu mocno zuzyty magiel, wymiana tulejek juz mu nie pomoze

listwa zuzywa sie najbardziej na srodku bo najczesciej jezdzi sie na wprost :)

slimak bardziej rownomiernie, ale tez w jednym miejscu mocniej

poszukaj magla w lepszym stanie i od razu wymien w nim tuleje

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-01-05 15:56:49 /


Witam ponawiam wątek odnośnie maglownicy w Taunusie. Mógłby mi ktoś dokładnie wytłumaczyć jak to jest z kasowaniem luzu w maglu Taunusa? Taunus TC III, nowe końcówki drążków i nowa maglownica (nie ja kupowałem tylko poprzedni właściciel ale widać że jest nowa) a luz jest ok 1,5 cm. Wyczytałem, że reguluje się podkładkami dystansowymi ale trzeba dodać czy ująć?? Będę wdzięczny za jakieś informacje (może jakieś schematy żebym mógł to jakoś rozkminić...)
Pozdr.

pawel100 Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-01 16:26:41 /


- odkrecasz pokrywke po drugiej stronie niz kolumna kierownicy (dwie sruby 13) i zeby zmniejszyc luz, dokladasz podkladki. Bardzo cienkie i pojedynczo.

- z obu stron sciagasz manszety gumowe i odkrecasz drazki kierownicze. Miedzy drazkiem a przekladnia wlasciwa masz jakies plastiki czy sprezynki, wymien, czy tam skrec tak zeby wykasowac luz.

Jak sprawdzic, czy trzeba zdejmowac drazki?
Chwyc drazek i wciskaj w kierunku do maglownicy, a sprawdzisz, czy jest luz.

ps. pisze na podstawie Capri, ale Taunus chyba ma tak samo?

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-02 23:47:50 /


Z tym sprawdzaniem luzu na drazku to nie tak do konca. Reka nie pokonasz oporu tej sprezynki pod plastikowym grzybkiem. Trzeba dokrecic na tyle, zeby drazek sam nie opadal, ale zeby dalo sie go przesuwac lekko ręką. Taunus ze wspomaganiem, capri ze wspomaganiem i granada mkI oraz mkIIa ze wspomą mają tak samo (maglownice motorcraft)

Mysza liil (EM) / 2008-02-03 00:58:41 /


tyle ze bylo kilka rodzajow maglownic i niektore nie maja mozliwosci kasowania luzu galek. sa zaklepane fabrycznie i "nic" im nie zrobisz.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-03 02:46:20 /


A ten swoje... chyba napisałem: "Taunus ze wspomaganiem, capri ze wspomaganiem i granada mkI oraz mkIIa ze wspomą mają tak samo (maglownice motorcraft) " - chodzi o dokrecane drazki jakbys nie zajarzył.

Mysza liil (EM) / 2008-02-03 08:22:18 /


w mojej granadzie MK2b mam magiel ze wspomaganiem i nie mam mozliwosci kasowania luzu, jest zakute fabrycznie. mam tez na regale magle bez wspomagania, bez regulacji. a w MK2a dieslu mialem bez wspomagania z regulacja. mam nadzieje ze uzasadnienie wystarczajace.

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-03 13:06:08 /


Ja skasowalem luz w swoim Capri w maglu bez wspomagania.

Nie pamietam, co zrobilismy z kolkiem zabezpieczajacym. Rozwiercilismy albo wybilismy. A potem juz latwo idzie rozkrecic i skrecic. Po zlozeniu otwory na kolek w nakretce i kontrze nie pokrywaly sie oczywiscie, ale to nie problem, wbilismy costam i nie mialo prawa sie odkrecic.

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-04 02:37:58 /


ale miales magiel skrecany a nie zakuty?

Leszek "QSi" Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-04 02:43:12 /


A bo ja wiem? ;)

Wbite byly male metalowe kolki i "normalnie" bylo to chyba "nierozbieralne".

pmx (wiewior;) Dokładna lokalizacja na mapie / 2008-02-05 01:55:35 /


Pomóżcie.
Jak zlikwidować luz w takim połączeniu drążka z maglem:


Po odgięciu widocznego na zdjęciu zabezpieczenia nakrętka zapewne się odkręci, ale co dalej? Nie widzę możliwości żeby bardziej ją dokręcić. To jest wogóle regulowalne?

szwagierr Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-09 20:06:33 /


to się wymienia

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-11-09 20:08:24 /


To, czyli co?
Nakrętkę, drążek, cały magiel?
Samochód? ;)

szwagierr Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-09 20:16:06 /


odręcasz drążek - chytasz za to zgrubienie - odkręcasz - przykręcasz nowy drążek - przy okazji wymieniasz se końcówki na nówki sztuki.
Oczywiście nowa osłona wskazana.

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-11-09 20:19:52 /