logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Zmiana skrzyni

Zmiana skrzyni

Witam wszystkich Caprimaniakow!
Mam pytanko, ktore moze dla fachowca( a nie watpie ze tu takich mnostwo) moze byc banalne, ale ja osobiscie nigdy skrzyni nie zmienialem . Otoz, w moim Capriku z sercem 2,8 mam obecnie skrzynke typ E(przynajmniej tak wywnioskowalem z rysunkow zamieszczonych na stronie - 4 biegi, wkrecana galka i jedna sruba do zmiany oleju umieszczona z boku) a pytanie jest takie:

Na jaka skrzynie najlepiej zmienic, bo moja juz wysiada, a o gwincie galki to juz nie wspomne

Kryteria bylyby takie
- dostepnosc
- konicznosc zastosowania przerobek
- wspolpraca z ww silniczkiem
(aha i w gre wchodzi oczywiscie tylko manual)

pozdrawiam wszystkich

P.s. wiem ze to nie dzial ogloszen ale ma ktos moze sprzedac 2 fele rs 14?

fireone / 2004-01-09 09:57:54 /


z tymi felgami nie przeginaj "wiem ze zle robie ale mam to w dupie"

az sie nie chce odpowiadac na to pytanie

masz skrzynke typ 5 z dwoma pokrywkami od gory, tak?

wymienic ja mozesz albo na taka sama ale jest ich malo i znalezienie dobrez graniczy z cudem
albo na 5-biegowa typ 9 do 2.8V6, od 2.3 tez podejdzie
(Capri, Granada, Sierra) ta jest dosc popularna ale tez trzeba poszukac

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-01-09 10:57:14 /


otoż nie
na pewno nie jest to typ 5 nie ma 2 pokryw.

Typ E.

fireone / 2004-01-09 12:04:55 /


typ E nie wystepowal z 2.8, widocznie ktos zalozyl bo taka sie trafila

w kazdym razie mozesz ja tak samo wymienic na 5-bieg typ 9 lub na identyczna jak masz

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-01-09 13:55:16 /


oki dzieki

a tak przy okazji jakbym chcial zmienic na jakas inna 4-ke to juz pewnie jakies przerobki mnie czekaja co?
bo szczerze....przyzwyczailem sie do tej 4ki
A ze znalezieniem takiej samej bedzie pewnie slabizna bo kiedys miesiac samej dzwigni zmiany szukalem.

pozdrawiam

fireone / 2004-01-09 14:24:41 /


skrzynia bardzo fajna :) cały numer z dzwignia/lewarkiem jest taki ze prosciej kupic cała skrzynie niz sama dzwignie, skrzynie 'chodza' dosc czesto przejzyj ogłoszenia, jezeli twoja to wersja z odkrecanym dzwonem, to mozesz zakupic, skrzynke do r4 z odkrecanym dzwonem zmienic dzwony i latac dalej :)
pozdrawiam

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-01-09 14:36:58 /


nie zapominaj Coke o dodatkowej tulejce mocującej łożysko pilotujące, gdy stosować skrzynkę od R4. Rys. tej tulejki zapewne ma Trójkąt. :)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-01-09 14:58:12 /


ta czworka ktora masz jest najprostsza do znalezienia

poza nia do tylnonapedowych byla
wodzikowa F -stara, wiekszosc istniejacych jest w kawalkach lub nadajaca sie na kawalki
typ 3 - angielska do malych silnikow, rozsypala by sie chyba przy pierwszym ostrym ruszeniu, zreszta ich nie ma
typ 5 - mocna, chyba najlepsza fordowska skrzynka, ale stara i bardzo ich malo

typ E - ta ktora masz, najpopularniejsza, wszedzie sa czesci, montowana dlugo w wielu modelach

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-01-09 17:33:12 /


jescze jest typ 9 - 5biegowy, z sierrek 1.6/1.8/2.0 do 12.88 i xr4i przynajmniej tak twierdzi burton.
Z tego co widac na fotce, to ma lewarek na '3sroby' co wydaje sie byc baaardzo popularna wersja.

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-01-09 18:04:32 /


A ja wsadziłem 5-cio biegówkę z sierry 1,8 td...(ozn. skrzyni M16)...dałem tylko wałek sprzęgłowy do sfrezowania 1mm na średnicy( bez demontażu wałka) i wszystko hula ok.....

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-01-10 12:28:36 /


co do skrzynki z Sierry 1.8td to nie ma czegos takiego jak skrzynka M16
samochod ten mial te same skrzynie co Capri, z tym silnikiem typ E i 9

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-01-10 23:29:51 /


A co to za skrzynie pięciobiegowe z oznaczeniem z boku MT75???? Bo ja w tym samym miejscu mam po prostu napis M16.........???

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-01-13 17:15:31 /


MT75 - 5biegowa, zastapiła skrzynie typ9 dostepna w wersjach tylno- i 4napedowych montowana:
sierra rwd od 12/88
scorpio rwd od 12/88
sierra XR4x4
sierra-sapphire/Escort Cosworth 4wd
scorpio 2.9 4x4

źródło - burton

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-01-13 17:35:01 /


MT75 to oznaczenie forda i byc moze w tej skrzyni jest ono na obudowie (nawet nie wiem), jest to nowsza wersja typu 9
starsze skrzynie nie maja typu na obudowie, a jesli jest to nie bezposrednio (E,F,9)
nie ma takiej skrzynki jak M16, obejrzyj ja i porownaj z rysunkami na stronie
jesli jest pieciobiegowa to moze byc tylko MT75 albo 9
jest jeszcze borg warner T5 montowana w Scierce cosworth, ale piszesz ze masz skrzynke z 1,8d

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-01-13 17:46:38 /


http://www.burtonpower.com/pages/tech01.asp

Ford Transmission Guide

i masz pokolei skrzynki, fotki sa wiec mozesz porównac co masz. wiecej danych o wiekszosci skrzyn znajdziesz na capri.pl w garażu :)
pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-01-13 18:01:07 /


MT75 nie ma ani jednego elementu wspólnego z typem 9. Jest to pierwsza "metryczna" skrzynka europejskiego Forda, nazwa pochodzi od Manual Transmission 75mm (rozstaw wałków). Oprócz Sierry, Scorpio oraz Escorta Coswortha (4x4 z podłużnym silnikiem) stosowana bywa także nagminnie do dziś w Transitach z tylnym napędem.
Wiele wewnętrznych elementów skrzyni MT75 jest wspólnych z MTX75, stosowaną w Focusach i Mondeo (X miało oznaczać "crosswise position", czyli układ poprzeczny), ale z zewnątrz oczywiście nic na to nie wskazuje.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-01-13 22:20:11 /


to ja dodam jeszcze że MT75 jest jedną z pierwszych skrzyń forda która ma synchronizowany bieg wsteczny :)) a to czsem się przydaje :))

ach słabą stroną tych skrzyń jest 3 bieg który w egzemplarzach o większym przebiegu zaczyna wyć i się rozsypywać...
ale za to waga skrzyni jest nieporównywalnie mniejsza z typ 9 lub innymi żeliwnymi..

jeśli chcesz taką skrzynię zamontować do capri czy innego forda ze sztywnym mostem to napotkasz jeszcze jeden problem.. mianowicie wyjście skrzyni jest "sztywne" tak więc trzeba kombinować wał napędowy z elemetem "przesównym"!!!

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-01-14 01:01:33 /


Taaak.....to mam zwykłą 9-tkę......ale gość ze sklepu który tę skrzynię mi sprzedawał napisał w papierach od rękojmy że skrzynia typ M16.....no cóż nigdy pewnie nie był na capri.pl.....i się nie zna!!!!!

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-01-14 18:36:21 /


Ile - orientacyjnie - waży skrzynia żeliwna?

Jarek B / 2004-10-14 23:40:52 /


wlasnie ile wazy skrzynia (dokladniej chodzi o 4 do 1.3 Taunus), ponizej 30 kg ? Musze wyslac poczta :D

Wydmikufel 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-15 00:17:21 /


Skrzynia bez dzwonu, łapy i oleju, 4 biegowa z V6 taunuswej waży 23KG :-)

Police / 2004-10-15 00:28:02 /


I tak odpada bo poczta przyjmuje do 20 kg ;D

Mysza liil (EM) / 2004-10-15 07:53:00 /


No, codzilo o pocztex 30,5 kg max.

Wydmikufel 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-10-15 09:31:18 /


Ja zmienilem swoja skrzynie a skrzynie od sierry 2.3d , jedyne co musialem zmienic to kielich i wsadzic ja spowrotem... i co najlepsze dziala:] bez zadnych powazniejszych przerobek typu tulejki czy jakies tam inne bzdety...
w sierkach tez byly skrzynie z dwoma rodzajami walkow dlugim i ktrotkim, jak znajdziesz ten z dlugim to bedzie pasowac..
...i palimy kapcie....

TomekmaniaC Dokładna lokalizacja na mapie / 2005-01-21 20:53:34 /