logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » przeróbki » silnik ze scorpio mk2 do transita

silnik ze scorpio mk2 do transita

Mam pytanie czy może już ktoś próbował zamontować silnik ze scorpio mk2 do transita mk2.
Chodzi mi konkretnie o silnik benzynowy 2.0 http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C877281
ewentualnie 2.3 ze skrzynią manualna
Który z nich byłby lepszy mniej awaryjny, ekonomiczniejszy i prostszy w przekładce

t o m a s z Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-05-23 11:32:23 /


jeżeli chodzi o silnik OHC to chyba większych problemów z adaptacjąnie będzie skoro wychodziły fabrycznie w takiej konfiguracji

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-05-23 14:35:25 /


Kejpi na pewno już ze 2 takie swapy zrobił. Chyba nie ma większego z tym problemu.

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-05-23 15:17:29 /


Odnośnie swapu w transicie mk2 gdzie spoczywa pinto 2.0 co trzeba zrobić aby w jego miejsce usiadł 2.3 v6? Pytam się ponieważ mam możliwość kupienia tanio od znajomego, a nie chcę wydać znowu na to jakieś spore pieniądze aby mieć te 35KM więcej.
Pozdrawiam

tomek1319 / 2009-10-04 23:11:23 /


to nie tylko 35 koni wiecej..:D to jeszcze wiekszy moment.. i spalanie:))
no i bulgotanie:)

tazzman Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-05 00:33:37 /


ale jakie 35 koni? o ile mnie pamięć nie myli to 2,0 ohc ma 100 KM, a 2,3 v6 od 104 do 115 KM

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-05 13:53:49 /


aaa, 2,8 na gaźniku miało 135 KM

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-05 13:54:24 /


PINTO Transitowskie ma 77KM przez co ma elastyczność porównywalną do diesla ale jakby nie patrzyć na taką masę taka moc to trochę mało.
2.3 który mam możliwość kupienia za niewielkie pieniądze po znajomości podobno ma 115KM co daje nam różnicy 38 dzikich nieokiełznanych koni.
I odrazu jest dobra baza do podtlenku LPG.
PINTO o mocy 77KM nie ma utwardzanych zaworów przez co szybko się wypalają.

tomek1319 / 2009-10-05 16:34:54 /


2.3 tez nie ma utwardzonych gniazd. Chyba, ze sam takie wstawisz.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-05 16:36:06 /


"PINTO Transitowskie ma 77KM" a to nie wiedziałem ;)

brzezin Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-10-05 16:40:56 /


No jak mu wrzucisz na pakę czterdzieści worków cementu to może ma mniej mocy ale 77KM? Skądś Ty to wziął?

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-05 17:02:09 /


A więc plan bombki strzelił.
Odnośnie mocy to wziąłem to z dowodu rejestracyjnego, z mobile.de gdzie wszystkie Transity mkII 2.0 mają 77KM no i chyba z najbardziej wiarygodnego źródła: http://www.capri.pl/image/folders/transit/mk2-d-1979-05/16

Mówi się trudno najwyżej zrobi się przeszczep plug&play z Sierry na gaźniku i zawsze te 30 koni więcej będzie.
Momentu w dolnym zakresie obrotów nie potrzebuje ponieważ to co wożę na pace nie przekracza w sytuacjach ekstremalnych 400kg.

tomek1319 / 2009-10-05 17:09:50 /


A tu: http://www.capri.pl/image/folders/transit/mk2-d-1979-05/05

Macie jeszcze na dole po lewej wykres z hamowni, słabo go widać ale da rade rozczytać się.

tomek1319 / 2009-10-05 17:31:26 /


Te 78 KM to może oni liczą z jednogardzielowym gaźnikiem, bo rzeczywiście trochę go muli. Ale daj Webera DGAV i już będzie miał więcej kucy.

Co do Plug & Play ze Sierrki to właśnie przerabiałem temat i kolorowo nie jest. Wiele rzeczy trzeba przerabiać i wcale to takie hop siup nie jest.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-05 19:35:37 /


Teraz znalazłem u siebie w katalogu Transita, że każdy typ silnika miał dwie wersje - normalną i ekonomiczną. Nie ma wytłumaczone na czym polegała ta ekonomia ale podana jest mniejsza wartość KM i obr./min.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-06 00:14:54 /


Milo róznica była chyba w gaźniku, w ekonomicznej wersji nie wiem czy nie było gaźnika podobnego jak w Taunusach i Transitach 1,6 - taki mały jednogardzielowy, nie pamiętam jak się nazywał.
Ja dużych ciężarów nie woziłem i na dzień dobry szukałem silnika ze Sierki, bo Transit ma chyba mniejszą kompresję, dodatkowo wrzucałem gaźniczek Webera DGAV, ale standardową obudowę filtra powietrza trzeba było przerabiać, bo się nie mieściła.

AndrzejKudowa Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-06 13:54:19 /


No dokładnie tak Andrzej. Obudowa filtra to nie jedyna rzecz jaką ja przerabiałem. W 1.6 miałem inne mocowanie alternatora, inny był kolektor ssący, w tym, który skombinowałem pod Webera musiałem z kolei porobić patenty z wężami podciśnienia bo okazało się, że wejścia są w innych miejscach jak w kolektorze od 1,6. Potem sprawa wiska, chłodnicy itd. Więc wcale plug & play nie jest. Ale da się zrobić.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-06 14:47:30 /


O ile dobrze rozumuje to ty piszesz o 1.6 i swapie na 2.0
Teoretycznie mógłbym wsadzić samą głowice ze Sierry która daje większą kompresje i posiada ostrzejsze wałki z których bierze się moc.

tomek1319 / 2009-10-06 23:08:35 /


Teoretycznie to możesz równie dobrze zapakować ostrzejszy wałek do 1,6 i pewnie zrobić jeszcze z 5 innych rzeczy. Ja tylko napisałem, że przekładka jeśli chodzi o Prosiaka i 2.0 na podwójnym Weberze to coś więcej niż plug & play w 1 dzień.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-10-07 00:33:38 /