logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » problem z gwintem wału

problem z gwintem wału

Nie pytajcie jak to zrobiłem. Jak już życie pokazało jestem zdolny do takich rzeczy.
Zaczęło się zgubieniem podkładek łączącej dwie części wału. Miałem wibracje w aucie i po podniesieniu auta od razu namierzyłem wał. Brak podkładki (tej, w kształcie litery "U", śruba co prawda została ale nie mogłem jej już wykręcić bardzo łatwo (choć mocno była wykręcona). Na końcu trochę się ruszała na boki. Gwint w wale był ciut dziabnięty ale po skombinowaniu drugiej podkładki postanowiłem jednak ją wkręcić w ten gwint w nadziei, że jednak przegwintuje ten początek.
Co się stało po dwugodzinnej walce? Połamałem dwa klucze, jeden oczkowy całkiem się zrył a śruba, której brakowało ciut do końca, zeczęła się kręcić. Sądzę, że jest ukręcona. Jutro będę wyciągał wał i rozbierał tałatajstwo ale już teraz chcę wiedzieć co z tym fantem można zrobić.. :/ Oczywiście zakładając, że śruba nie jest pęknięta i zryty jest tylko gwint w wale. Można to jakoś przegwintować gwintownikami? Jeśli tak, to jaką później śrubę dać? Tych z drobnym gwintem nie dostanę a z kolei z normalnym gwintem to nie wiem czy dostanę taki rozmiar..
No i jeszcze druga ewentualność: co, jeśli śruba jest pęknięta, po wyjęciu wału okaże się, że wyciągnę tylko łepek? Będę musiał przekładać krzyżaki do innego wału czy da się to jakoś wykręcić? Może przewiercić? Co robić?

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-24 19:18:08 /


oj kolego troche masz z tym problem bo nawet jak nagwintujesz to na wiekszy gwint to potem RACZEJ sie NIE zakreci sie tej sruby(brak miejsca) bo bedzie z duza. a jak wyjmiesz sam lepek sruby to mozesz reszte naciac na srubokret plaski (moze sie wykreci), i potem sie meczyc moze przegwintowac tym samym gwintownikem i zalozyc nowa srube. :) zycze powodzenia

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-24 19:52:20 /


Łepek śruby chyba można spiłować, żeby była odpowiedniego rozmiaru, np. 17-tki, jak oryginalna, tak?

A co do pozostałości po śrubie, to co jeśli reszta śruby jest oddalona o np. 3mm od krawędzi (wgłąb wału) ? Wtedy nie będę miał jak jej nawiercić pod śrubokręt...

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-24 22:10:58 /


Oczywiscie ze mozna zpilowac :)a co do tego jak zrobic wciecie na srubokret to wez katowke i zaloz na nia najmniejsza tarcze jaka masz :) no i zrob wciecie nie szkodzi ze natniesz troszke walu jemu sie nic nie stanie. A jesli masz dobra wiertarke i dobre wiertla to przewierc ta srube poprostu :)

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-24 22:25:14 /


Kurde tylko nie pamietam jak tam jest z miejscem w tym wale, raczej radze ci to przewiercic:)

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-24 22:28:00 /


Miejsca tam nie ma nawet na oczkowy klucz, więc ściąć jakoś łeb i się dobrać do śruby po rozsunięciu wału.

Na śrubokręt to se możesz nacięcie zrobić w zamku od łazienki, a nie w śrubie która ciężko szła aż się gwint urwał. Wywiercić całkiem jakimś fi6 i próbować wykręcać wbitym torxem (pewnie jakąś 40 lub 45). Gwintowanie zostaw na koniec, gwint pewnie M10x1, ale nie o to chodzi zeby popsuć stary gwint.

Aha, i powodzenia życzę... bo jak w 2 godziny walczyleś i nie ogarłeś że coś nie tak, to opcja powrotu zajmie teraz znaaaaacznie dłużej.

Mysza liil (EM) / 2009-06-24 22:33:33 /


Mysza, ja już tak byłem wk...iony, że tę blaszkę muszę kombinować, że chciałem to zrobić jak najszybciej. Brak kanału, mało miejsca pod podniesionym samochodem i ciężko wchodząca śruba. A że ja zawsze śruby na amen zakręcam to ją po prostu upierniczyłem. Narzędzia też jakoś nie wytrzymują ale to akurat mnie nie dziwi, bo klucze mam niemarkowe (bo często mi giną). Zdarza się. Teraz tylko muszę jakoś wykombinować jak zrobić, żeby było dobrze.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-24 23:08:49 /


Więc sprawa wygląda tak: wykręciłem wał i wykręciłem normalnie śrubę. Gwint śruby zjechany dokumentnie. Wziąłem inną śrubę (taką samą, do wału) i nie dała się wkręcić nawet o pół obrotu. Wziąłem więc śrubę z większym gwintem i weszła tylko do połowy - widać ją na zdjęciu jako dolną. Weszła bardzo gładko ale jak ją wykręciłem to zobaczyłem, że troszkę się jej ząbki zaokrągliły.

Pytanie: co teraz z tym robić? Czy można przegwintować to żeby pasowała do oryginalnej śruby czy kupić gwintownik na gwint normalny (nie drobnozwojowy) i dać inną śrubę (czytaj: z grubszym gwintem) ??

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-25 21:33:46 /


Zostaw oryginalny skok,tylko skoryguj gwintownikiem

Murmur vel Magman Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-25 22:10:33 /


Sory, ale juz nie mogę... może wbij gwoździa? :/

Mysza liil (EM) / 2009-06-25 22:27:47 /


ja tam wale nity gdzie moge.
czasami dodatkowo smaruje klejem.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-06-26 00:13:28 /


Ja nie będę za bardzo odkrywczy. Może najłatwiej wał zmienić?

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-06-26 00:24:31 /


Milo. Poszukaj kogoś posiadającego gwintownik jaki potrzeba (M10X1 o ile dobrze pamiętam) albo w jakikolwiek sposób wejdź w jego posiadanie. Popraw gwint w wale tymże gwintownikiem, lub zapłać za to jak nie dadzą Ci go do ręki. Odtłuść śrubkę i otworek acetonem lub benzyną ekstrakcyjną. Nabądź w hurtowni łożysk klej do gwintów, kropelka w wał, kropelka na śrubkę i skręć. Nie ma prawa się rozkręcić.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-26 07:48:55 /


Milo,kup sobie drugi wał i po sprawie.
Ja bym sę nie bawił,szkoda czasu.

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-29 17:17:39 /


milo jak sie ladnie usmiechniesz do dostaniesz wał ze skrzyni na 19 zebów za 4ropak lecha:D:D

tazzman Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-29 17:54:17 /


Milo to prawdziwy komandos. Będzie walczył do ostatniego gwintu.

dirk Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-29 20:25:23 /


a jeśli jest bardzo przywiązany do tego wału i nie chce innego? Gdzie wasze uczucia się podziały, postawcie sie na jego miejscu :)

Tom'ash Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-29 20:37:12 /


Obawiam się że Milo dużo zainwestował w ten wał, więc niechętnie go wyrzuci.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-30 08:37:00 /


Ale mnie się wydaje ze Milo wkręca śrubkę w most a nie w wal. W wale w capriku jest tylko jedna śruba łącząca 2 części walu. I ona ma normalny gwint a nie drobny.

ObI Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-06-30 08:48:51 /


:)

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-30 08:58:30 /


Milo to co ty w koncu krecisz ???

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-30 10:44:24 /


Takie tam.. Ja zawsze sądziłęm, że nie kręcę ale popycham pierdoły.. :)

Szydercy! Jarek trafił w sedno - w tym wale mam wszystkie krzyżaki powymieniane i nie chcę się go pozbyć..

Kibicujcie a nie naśmiewajcie się :) Mam już gwintownik, ale cholera nigdzie we Wrocku nie mogłem dostać badziewia.. Dziś będę walczył.

MILO Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-30 14:46:11 /


Szacun za wytrwałość:)

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-06-30 14:52:49 /


Uważaj na ten gwintownik. lubią pękać...

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-06-30 14:53:58 /