logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » elektryczne wspomaganie kto ZA a kto NIE i dlaczego

elektryczne wspomaganie kto ZA a kto NIE i dlaczego

Witam
Moje wspomaganie w grani działa tak:

wolne obroty - ciężko się kręci kierownicą
nieco wieksze obroty ok 1500 wszystko jest OK chodzi jak masełko
jeszcze większe obroty i znowu ciężko

objawy przy skręcaniu czasami schodzi z obrotów i ciężko się skręca

wspomaganie napędzane jest paskiem od silnika gdyby zastąpić je silniczkiem elektrycznym pracującym przy stałych obrotach ok 1500/min i zwalniającym przy wiekszych prędkościach samochodu(więcej siły do kręcenia kierownicą) to byłoby całkiem fajnie
Czy ktoś przerabiał coś takiego? Od strony technicznej sprawa jest w 100% do zrealizowania tzn.zrobienie układu elektonicznego do sterowania silnikem to banał.

Consul2.3V6 / 2004-02-22 11:33:50 /


U Ciebie winna jest pompa wspomagania, a nie napęd!!!

Nawet jeśli zastosujesz napęd takiej elektryczny to:
1. Gdzie umieścisz silnik elektr.?
2. Jaką chcesz zastosować pompę wspomagania?
3. JAk rozwiązesz przeniesienie napędu silnik-pompa? wałkiem, paskiem, kołami łancuchem????

moim zdaniem gra nie warta świeczki. P prostu zmień pompę wspomagania.

pozdro

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-22 11:41:39 /


wsiądź do skody fabii ze wspomaganiem. tam jest to o czym mówisz. natomiast co do przyczyn tego stanu rzeczy, zgadzam się z przedmówcą.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-22 11:50:46 /


pompa jest po regeneracji,choć nie wiem jak powinna działać taka w pełni sprawna :(
pompę bym zostawił tą samą a z boku silnik i napęd paskim (miejsca jest dużo)

Consul2.3V6 / 2004-02-22 11:52:18 /


żaden silnik przy którym nie miał byś problemów z ładowaniem przez alternator nie uciągnie starego typu pompy nie żartuj sobie

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-22 11:55:38 /


Powtórzę:
To ewidentna wina pompy wspomagania. Nie ma takiej możliwości, żeby najpierw działała tak jak w Twoim opisie.
Albo ktoś zj..ł sprawę w regeneracji, albo masz np. pozapychane kanaliki w maglu, albo przewody, lub też kiepski płyn.

Musisz wszystko sprawdzić, ale ja stawiam na pompę.
I jak już ktos zauważył. Nie znam takiego silnika elektrycznego , który to uciagnie, chyba,że zastosujesz system przekładni:))

pozdro

Palio Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-22 12:00:05 /


To ile mocy zużywa pompa od wspomagania 1kW ??? bo jak tyle to faktycznie
100 A z alternatora nie wyciągnę.Na wolnych może dało by się wyciągnąc ze 20 A z alternatora czyli ok 240 W

Consul2.3V6 / 2004-02-22 12:01:00 /


pompa wspomagania potrafi "skonsumować" w extremalnych warunkach i 5kW ... życzę powodzenia w napędzie elektrycznym takiej pompy :)) ach przyda ci się jakiś akumulator od stara czy jelcza :))

a tak na poważnie to zmień pompe i wyreguluj magla i bedzie wszystko oki... przy sprawnej pompie ciśnienie w układzie wspomagania jest stałe praktycznie w całym zakresie obrotów!!

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-22 12:06:07 /


Co tam Fabia - tam jeszcze coś można wyczuć (tę samą pompę i maglownicę ma takoż Polo, Ibiza, Cordoba i może nawet Golf V, bo VAG jest nią zachwycony). Spróbuj pojeździć Punto II w pozycji wspomagania "city" - normalna Playstation.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-22 12:17:19 /


własnie jezdzilem punto II a kolega włączył city nie mowiąc mi o tym :) czego to ludzie nie wymyślą.

starrsky / 2004-02-22 12:53:45 /


prawdziwe sportowe auto nei zna wspomagania:P

Hoover 3M / 2004-02-22 13:37:31 /


o... zgadzam sie z Hoooverem...

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-22 13:58:48 /


ale to granada, wiec chyba nie jest zbyt sportowa :)

Guzik Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-22 14:01:29 /


Tak mnie podkusiło z tym wspomaganiem,wcześniej była maglownica bez wspomagania tylko miała straszne luzy 1/4 obrotu kierownicą.Miała 5 obrotów kierownicą a ta ma 3.5 lub cos w podobie.

Consul2.3V6 / 2004-02-22 16:50:32 /


Prawdziwe sportowe auto........MUSI mieć wspomę.....!!!!!!..bez tego nie można by było przejechać ekstremalnie odcinka specjalnego lub jakiejkolwiek trasy.....oczywiście możemy tu wdawać sie w dyskusje.....ale tak po prostu jest......inna sprawa to proporcjonalna do szybkości siła wspomy.....

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-02-22 20:08:31 /


Pomysl niezly tylko mowisz ze uklad sterujacy takim silnikiem to banal. No jesli masz patent na cos takiego to przeslij mi taki schemat. Ale rozumiem ze regulacja bylaby plynna bo inaczej sobie tego niewyobrazam. Pamietajmy tez ze silnik ten pobieral by potworne ilosci pradu.

Seba / 2004-02-22 23:41:24 /


Banał od strony technicznej :) ale nie gdy pobiera do 5kW mocy.Szczerze to myślałem ,że więcej niż ze 500Wat nie wciągnie :( a tu klops

Consul2.3V6 / 2004-02-23 21:39:44 /


podejrzewam ze podczas niekręcenia kierownicą to pobiera 500-1000W :))
ale naprawde nie wiem w czym widzicie problem ?? sprawna pompa ma regulator ciśnienia i utrzymuje je na stałyhm poziomie niezależnie od obrotów.. wiec po co utrudniać sobie życie ???
to są wspomagania 1 generacji i one nigdy nie bedą chodziły tak jak wspomka w punto.. poza tym te magle mają po 20lat!! nawet jak leżało by to by się zużyło w jakimś stopniu...

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-02-23 21:50:32 /