logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Zawieszony zawór.

Zawieszony zawór.

Czy ktoś może mi powiedzieć, co może być powodem tego, że zawór w V-ce jest zawieszony (stoi w połowie - nie próbowałem go ruszyć). Jakie są możliwe powody czegoś takiego i jak je należy usunąć?
Pomijam kwestię, że jest on uderzony przez tłok i skrzywiony. Oczywiście, jak rozbiorę klawiaturę i zdejmę głowicę, to się dowiem, ale chodzi mi o teroię. Za odp. z góry dzięki.

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-12 16:03:47 /


zatarl sie na prowadnicy i sprezyna nie miala juz sily go podniesc
albo pekla sprezyna
zeby temu zapobiec trzeba porzadnie zrobic glowice

moglo sie zatrzec ze starosci i przebiegu, z przegrzania, z braku oleju

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-12 16:10:54 /


czy w związku z tym będzie konieczność wymiany jakichś części?

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-12 16:52:14 /


zawor prowadnice. jak masz glowice na wierzhu to moze lepiej sprawdz pozostale. szczelnosci itd.

Homik / 2004-03-12 23:11:27 /


Witam
Takie problemy tez sie robia jak sie wleje wniewalasciwy olej np w cinkolu 700 popychacze hydrauliczne siadaja jak wlejesz zly olej o nie wlasciwych parametrach .Jesli to nie sprezyna to niemasz wyjscia jak sciagnac glowice i badc ja do regeneracji przy tym zabiegu polecal bym sprawdzenie szczelnosci innych cyilndrow i zrownania glowicy tzn lekkiego szlifu.O ile mi wiadomo i slyszalem to niektore glowice starsze w fordzie nie mialy prowadnic i przez to sie zacietaly zawory pozdrawiam.

geox / 2004-03-17 09:19:24 /


sprawa jest rozwiązana... zawór się zawiesił, bo się zapiekł/skorodował...

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-17 10:08:08 /


hehe, pisz od razu ze pytasz o sytuacje w tej V8-ce ktora lezala pod plotem przez lata

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-17 11:02:54 /


kurde, tak naprawdę, to spec stwierdził, że tragedii nie ma, zaworka się wymieni, garki przetulejuje, nowe pierścionki i będzie hulał jeszcze następne 37 lat

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-03-17 16:14:27 /


Jeszcze w ramach wątku miałbym takie pytanka:
1. Czy warto wymoczyć głowice w czymś, co rozrusza zapieczone elementy? Jeśli tak, to w czym? Nafta, aceton, coca-cola?
2. Jak się rozpina zawory? Czy do tego trzeba mieć jakiś przyżąd? (zawory hydr.)
3. Jak wypolerować kanały i czym?

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-07 20:03:41 /


Co do moczenia w roznych specyfikach to za bardzo sie jeszcze nie orientuje ale nafta moze wiele dac.
Aby rozpiac zawor nalezy wziasc dwie deseczki, listewki czy cos w tym rodzaju, wsadzic je pomiedzy walek rozrzadu i miseczke na sprerzynie tak aby trzonek zaworu byl pomiedzy nimi i nacisnac sprerzyne.
Zawor jest zablokowany takimi spinkami zapierajacymi sie o naciete rowki na trzonku zaworu.
A szlifowanie kanalow w glowicy to ciezka praca najpierw kamieniami na wiertarce (usowa sie grubsze nierownosci), nastepnie wszelkiej masci pilniki, iglaki, wyginanie ich i cudowanie. Potem sam cymes czyli szlifowanie powierzchni papierem sciernym. Od okolo 80 do 200. Bable na palcach gwarantowane. Wlasnie teraz mi schodzi skora z palcow od tego. A tylko ssace szlifowalem w R4.

Rysiek / 2004-06-07 20:26:11 /


A w hydrauliczna z tego co sie orientuje to jest tylko regulacja luzu a sam mechanizm czyli sprerzyny, spinki i zawor to to samo. A moze sie myle ??

Rysiek / 2004-06-07 20:29:34 /


jesli chodzi o polerke kanalow to najpierw kamieniem na wiertarce...potesz szczotka..no i papier od grubego do nawet..1000..:)
wszystko zalezy w jakim stopniu chcesz je wygladzic...czy moze powiekszyc nawet?..i jaki cel chcesz osiagnac..:)
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-06-07 21:19:29 /


Mam jeszcze takie ważne pytanka:

1. Jeśli odnośnie zaworu podana jest taka wartość:
Intake: Head Diameter np. 2.09"
Exhaust: head Diameter np. 1.57"
to czy te wartości (średnice) odnoszą się do samych zaworów, czy do max. średnicy gniazd zaworowych (bo to znaczna różnica)?

2. Co oznacza "Stem Diameter" Czy jest to średnica "nóżki" zaworu, czy może zew. śr. prowadnicy zaworu?

Z góry dzięki za odpowiedź... sparwa pilna...

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-10 17:55:03 /


i jeszcze takie pytanie: Co da założenie zaworów wydechowych większych o 5mm, jeśli standardowe mają 39,6mm oraz zaworów ssących większych o 1mm jeśli standardowe mają 51mm? przy niezmienionym rozrządzie i gaźniku...

♠Zoggon♠ Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-06-10 19:57:38 /