logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » zawieszenie » ile oleju dac w most?

ile oleju dac w most?

Witam wszystkich!
Szybkie pytanie: Bede uszczelnial sobie w ten weekend most i tu zonk! Ile oleju nalezy wlac?
Z tego co wiem za duzo oleju to tez niedobrze.

pozdrawiam wszystkich zycze mokrego jajka.

fireone / 2004-04-09 11:08:33 /


Z tego co pamietam chyba wiecej niz litr. Moze 1,1 ? Nie pamietam dokladnie ale chyba 1 butelka oryginalnego fordowskiego oleju do mostu nie wystarcza.

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-09 11:10:53 /


Do mostu Salisbury wchodzi nominalnie 1.1 litra, do mostu Timken 1.14 litra, a lejesz do momentu aż zacznie się przelewać przez wlew.

Michał Konieczny Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-09 11:17:33 /


ile wlezie... ja tak zrobiłem i jeździ bez zarzutu juz prawie rok... pozdrawiam.

Daniel vel Treetop liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-09 11:45:29 /


pod korek - gdy auto stoi poziomo

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-09 11:47:43 /


Aha...czyli nie da sei do salisbury wlac za duzo. To sie swietnie sklada bo bede uzywal plastikowej butelki i weza wiec trudno bedzie odmierzac hehe

oki dzieki

fireone / 2004-04-09 12:05:59 /


Tylko uwazaj, bo jak wlejesz przypadkiem 3 litry i jeszcze sie korkiem nie przeleje, to mozesz zaczac szukac oleju w bebnach ;-)))

Mysza liil (EM) / 2004-04-09 13:31:21 /


jak wlejesz za duzo to moze odpowietrznikiem wywalac..:)
pozdro
p.s. dokladnie tak jak pisali poprzednicy...1.1L

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-09 20:42:37 /


Co za kretyn wymyślił 1,1 litra czyli teraz do wymiany musze kupić dwa litry z czego zostanie mi 0,9. A może jednak ten jeden litr mi wystarczy? przeważnie coś starego zostaje w zakamarkach. może ktoś już wymieniał to niech sie wypowie bo chce zaszaleć i wlać na prawde coś dobrego i drogiego to po co zbędne wydatki na drugi litr

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-20 22:24:30 /


Ten kretyn kazał nalać ćwierć galona, bo za czasów produkcji Capri olej sprzedawany był w opakowaniach galonowych. Z tego samego względu długość Capri MkI czy Cortiny MkIII wynosi 427cm (a nie 430), bo to równe 14 stóp, a tłoczek w pompie hamulcowej ma 19.05mm (a nie 19.00), bo to 3/4 cala.
Może w tej samej chwili ktoś w Cardiff czy Edynburgu zastanawia się, co to za kretyn wymyślił jednostkę wagi równą 2.205 poczciwego funta, jednostkę długości równą 1.094 jarda i jednostke objętości równą 0.22 galona, a następnie wzorce wszystkich tych nowowydumanych (200 lat temu) miar upakował "w Sevres pod Paryżem".
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-20 22:55:22 /


hehe brawo krk4m.,..to jest sensowne wytlumaczenie..:)
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-21 21:52:09 /


no dobra nieświadomy był że tak wymyślił ale nie wiem dalej czy musze lkupic dwa leterki czy jeden da rady

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-21 22:29:56 /


kup 2 reszte zostaw na dolewki ewentualne...lub do czegos innego sie przyda..:)

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-21 22:34:21 /


W zasadzie jak sie dobrze zmontuje to na dolewki nie trzeba. Ja kupowalem oryginalny olej fordowski do mostu cena okolo 22-23 zl za litr. Niestety trzeba kupic 2 litry. Mam okolo pol litra gdyby cie interesowalo, podjedz z piwem do Krakowa... :-)

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-22 07:50:42 /


nie dam rady za daleko

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-22 22:17:51 /


dobra mam olej z fuchsa renofluid 3000 do automatów czerwony chyba syntetyk i czy moge go wlać w mój most z 82 r?

Radosław Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-05-28 05:14:20 /


Ale olej do automata to chyba troszke inna historia niz do mostu, ja bym nie kombinowal, za orygonalny olej pieniadze zadne a masz wieksza pewnosc.

Piotra Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-05-28 08:25:18 /


no co ty
olej do automatow to olej hydrauliczny, nadaje sie jeszcze do wspomagania

do mostu moze byc ewentualnie taki jak do skrzyn manualnych czyli olej przekladniowy, ale ford robi inny do mostu i skrzynek

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-05-28 08:42:03 /


oleje hydrauliczne, to zupełnie inna kategoria niż oleje przekładniowe.
NIE WOLNO ICH STOSOWAĆ ZAMIENNIE!

Zawsze kończy się to uszkodzeniem.

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-05-28 09:04:38 /


Kurcze podsumowując wszystko co udało mi się wyczytać na forum, wszystkie za i przeciw do mostu w dobrym stanie (choć to pojęcie względne) wybrałem 85W140API GL5 czy dobrze nie wiem okaże się.

Pytanie tylko jeszcze mam czy ten sam olej przekładniowy mogę też wlać do skrzyni - manual?

I czy w/w olej jest olejem nie wiem gęstym? Pytam bo mechanik mi doradził z uwagi na zużycie elementów by wlać gęsty (hipol) bo przyczyni się do wyciszenia mostu jak i skrzyni, to taki niby dodatkowy atut miał by być.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-05-24 13:24:48 /


a hipol przypadkiem nie jest też gl5?

Raul Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-05-24 13:29:22 /


W kwesti oleju i skrzyni udało mi się znaleźć pewną wzmiankę:

"Stosowanie oleju klasy API GL-5 w skrzyniach, w
których producent zaleca tylko GL-4 mo¿e powodowac korozje chemiczna stopów metali kolorowych, np.
brazowych synchronizatorów. Wyjatek stanowia oleje spełniajace jednoczesnie wymagania GL-4 i GL-5."

Czyli wynika z tego że najlepiej szukać oleju z opisem GL-4/GL-5.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-05-24 14:10:17 /


hipol jest gl-4 i do mostu jeszcze mozna lać ale do skrzyni bym go nie dawał bo w zimie biegu nie wbijesz bo taki gęsty jest

mishq (Mateusz G.) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-05-24 14:51:24 /


Czy w takim razie olej 85W140 API spelniajacy zarowno norme GL 4 /GL5 nada sie do mostu i skrzyni uwzgledniajac nasz klimat i nie wiem co jeszcze :-)?

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-05-24 15:23:26 /


Ja zalałem olejem Forda 75W90 -- to chyba jakis syntetyk -- ale w zime wyraźna poprawa pracy i ogólnie sprawuje sie to świetnie. Do szperowanych mostów 75W140 :-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-05-24 17:00:31 /


Z tego co mi ktoś kiedyś pisał na forum to właśnie taki ma być (75W90) na Statoilu do dostania bez problemu.

I ktoś mi też kiedyś napisał, że Hipol zjada tryby...

PiotrekGran Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-05-24 18:03:22 /


Do swojego, jakieś 3 miesiące temu również lałem 75W90 Fordowski i nie mogę narzekać na glośną pracę czy też inne nieprzyjemne dźwięki.

Kropla Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-05-26 10:42:46 /


ja leję do mostów w Jeep'ach orlenowski hipol 85W140 i nie ma z nim problemów w Capri też mam ten olej i nic mu nie było a most z 1.6 a silnik 2.3V6 :)

TOMEK "MIARQA" Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-05-28 11:15:00 /


TOMEK "MIARA" poprosimy o ponowną opinie po przejechaniu powiedzmy 100 000 km.

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2012-05-28 14:10:54 /


jesuuu Trójkąt Jeep'em to bedzie na oko a Capri to pewnie za 50 lat :) skoro tak piszesz to rozwiń temat ciekaw jestem jaki olej to konkret wiesz marka i lepkości

TOMEK "MIARQA" Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-05-28 14:31:11 /


Panowie a co jest nie tak z tym 85W/140? Rowniez pytalem tu o olej nie dawno i zasugerowalem sie jedna z kilku wypowiedzi i tez takim zalalem.
"Most dobry i cala reszta 85W/140 API GL5"

Czy to nie jest tak ze ten olej jest poprostu gestrzy przez co zmeczony mechanizm bedzie ciszej pracowal niz w przypadku oleju 75W/90.

jacob81 Dokładna lokalizacja na mapie / 2012-05-28 14:39:16 /