logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » nadwozie » polerowanie aluminium - własne pomysły i technika

polerowanie aluminium - własne pomysły i technika

zabrałem sie ostatnio za polerke pewnego elementu z silnika V4 1.7 tej przedniej kapy osłaniajacej rozrzad. W oryginale jest to stop o duzej chropowatosci, sa to jakby wypustki,niedorobki odlewnmicze w wielu miejscach itp. postanowiłem zrobic to na ...lusterko. wiem , robota ciezka i w sumie troche niepotrzebna ale ja chce miec zsniacy silnik no i tak tez robie.
pytania czesto si epowtarzaja : jak polerowa czym itp. ja chetnie zdradzam swoje sekrety tak wiec :

na poczatek po wielu probach moge smiało polecic kołko szlifeirskie na wiertarke i przy tego typui powierzchni papier 400, wycinasz kołko, naklejasz na karton i masz gotowy sprzet, na wiertare i jazda, dotego spora ilosc wody, własciwie to trzeba cochwile p[olewac i niezawysokei obroty. mozna zjechac bardzo łądnie wszystkei nierownosci rysy i prsebarwienia. niestety promien tego kołka jest dosyc spory i własciwie niedojdziesz w zadne zakamarki, na to wymysliłem własny produkt. robisz sobie krazek polerski o srednicy 3cm, wiadomo kołeczko drewniane, na to fil i na to papierek na tasme do dywanow co y mozna było łątwo zakładac nowy, i wtey dochodzi prawie wszedzie. jak juz jest czyste i pozbawione rys, mozna uzyc papierku 600, tutaj juz niestety recznie, zauwazyłem ze sporo przyspiesz czesta zmiana keirunku szlifowania tzn raz jedzie połnoc południe, a zachwile wschod zachod, no i oczywiscie bardzo duzo wody, najlepiej to poelwac cochwile, nastepnie zwiekszamy papier i tak az do 2000, a na koniec pasta polerska . roboty sporo a najwazniejsza jest systematycznosc, zapomnijcie o zrobieniu teo w 2 dni, to trzeba robic tylko wtedy keidy sie niespieszysz po goddzince bo rece bola, ODPOCZA I POTEM ZNOWU, i tak po pewnym czasei efekt zaczyan byc widoczny, szkoda ze na pasywacje aluminium niemozna zaradzic skutecznie, no ale to sie bedzi eprzecierac od czasu do czasu no i lakeirek bezbarwny mozna siknac,




teraz niech koledzy dodadza swoje uwagi i techniki, moze macie jakis dobry spsob na zakamarki;-)), bo jA narazie rewcznie to jade i jest ciezko





g.p

grzech / 2004-04-09 23:01:49 /


w castoramie sa takie podrobki dremelkow w walizeczce , bardzo mala wiertarka, elastyczny przewodzik przekazujacy moc, wieszak do powieszenia na stole i kilkanascie koncowek, wszystko za raptem 150 zeta, jakas firma krzak kinzo , czy costam, kupilem to eby wypolerowac aluminiowy obiektyw od aparatu fotograficznego i dziala.jakosc nie powala na kolana , ale jakos sie kreci i jest malutkie koleczko polerskie, a jak nie to stara wiertarka dentystyczna tez moze byc.

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-10 07:44:22 /


Też się zawziąłem na te pokrywe od V4 ...jest tylko dylemacik ,że jak to zmontujesz w Capri to i taki nic nie będzie widac ;-(

bogdanw Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-10 10:19:55 /


no w wiec ja włąsnie tez sie tym martwie i teraz najwieskzy nacisk daje na gowrna czesc tej pokrywy bo to bedzaie najbardziej widoczena a dołu i tak nikt niebedzi eogladał co nieznacyz ze go niepoleruje, teraz to poleruje to chyab tylko dlatego zeby swoje ambicjew zaspokoic:-), potem bede polerował alternator, bo to juz jest dosyc widoczne, no i kopulke termostaTU CHYba tez, z ta wiertareczka to jest dobra mysl, bede musiał sie wybrac i zobaczyc to, bo własnie z wiertarka to jest ten bol ze jes ciezka i ma zaduza bezwłądnosc jak ci gdzies odbije lub o cos zaczepi papier, trzeba kombinowac sprzety, to moze w koncu wymyslimy wpsolnie cos rewelacujnego. pozdrawiam i moze sie wypowie ktos kto robił felgi, ostatnio był topic o felach, jak koplega radził sobie z trodnodostepnymi miejscami.


g.p

grzech / 2004-04-10 11:44:46 /


- sciagasz warstwe starej farby np. skansol
- papier scierny w zależnoscni od powierzchni przewaznie 400-1000 /na wode/
- pasta polerska wg. uznania ;)
- mozna zabezpieczyc bezbarwnym
koniec

było to juz kilkakrotnie opisywane na forum włącznie z obszerna prezentacja kornika :)
http://www.capri.pl/services/forum-thread.php?id=4069151857f48

pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-10 12:43:10 /


ja swoja pokrywe tez polerowalem...narazie czeka na dokonczenie....ale praca ciezka..:)...a jak poletowac szczeliny i np. katy 90 ?..i tam przy srubach mocujacych...tylko recznie??..bo chyba nic tam nie wejdzie...
pozdro

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-10 13:29:03 /


ale wy wygodni jestescie, zaraz raczki odpadna ;P
ja moje felgi całe raczkami dawałem :) no poza pasta polerska ;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-10 15:29:06 /


do naroży używa się takich plastikowych kołków lub stożków na stalowych trzpieniach. Mocuje się to w wiertarkę.
Kołek lub trzpień jest przecięty na końcu kilka cm na pół i w tę szczelinę wkłada się pasek włókniny ściernej.
Otrzymuje się w tem sposób wałek o bardzo małej średnicy i łatwo wymieniać zużytą "szmatkę" na nową włókninę.
Bywają w sprzedaży zestawy kołków i wałków różnych średnic i włóknin o różnej ziarnistości, czasem można trafić na profesjonalną prezentację takich (drogich) zabawek choćby i na zlotach motocyklowych.

W celu uniknięcia rys od papieru na stali i lakierze używa się mydła.
Jak to z aluminum? Jeszcze nie dotarła do niego moja próżność ;)
Spróbujcie:
nawilżyć wodą elementy i papier ścierny, nasmarować papier mydłem i do dzieła ;)
Dzięki temu nawet łatwo się myje i płucze papier :)

pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-04-13 08:42:38 /


no to ja mam to co chciałem, polerowałem kape rozrzadu 7 dni i dzisiaj w koncu zobaczyłem swoje odbicie, efekt powalajacy, musze jeszcze troche dopracowa miejscami ale porpostu miodzio:-), zaraz tez pod młotek poszła kopołka termostatu, juz tez sie swieci fajnie tylko ma sporro zakamarkow, juz wiem ze przeskakiwanie w gradiacji papieru o wiecej niz 200 w gore to nic nieprzyspiesza, potem trzeba sie tylko wiecej meczyc, najlepiej jechac po kolei co 200 i wtedy jest najlepiej, a na koniec pasta polerska i...... rewelacja, zrobie fotki silnika jak bedzie gotowy


g.p

grzech / 2004-04-16 22:47:14 /


Dla leniwych: Takie detale jak skrzynka powietrza z 2,8i pieknie czyści INVEXOL produkowany w Kielcach. Psikasz, czekasz spłukujesz i błysk... 9PLN za flaszke 1litrową do rozcieńczania 1do 100 z wodą

bartek nowakowski Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-14 01:23:30 /


Google nie zna słowa "INVEXOL" :o)
moze podaj jaki skład tego to bede chociaz wiedział jaka substancja chemiczna ma taki zbawienny skotek jak piszesz

ETC Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-02 15:39:00 /


Inwexol, a nie invexol ;-)

http://www.inwex.pl - ale nie ma tam środka do chemicznego polerowania aluminium.

Jeti Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-11-02 20:11:59 /


ale się odnowił wątek na czasie :)

podaję przepis:
-odkręcić od samochodu
-przynieść do roboty
-oddać na polernię
-upomnieć się po kilku dniach dlaczego do jasnej ...piiii... leży połowa nie zrobona
-zabrać (chyba już skończyli alternator?) i zamontować
-przy wypłacie nie patrzeć na przelew (potrącenia) ;)
pozdro

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-03 15:14:40 /


poprawka przepisu:
-wymienić połamane szczotki, przez amatorów... ciekawe czy jeszcze działa... :)

KAROL Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-11-03 16:02:42 /


Nuras w ogłoszeniach dał takiego linka :)
wrzucam tu bo ogloszenie zniknie kiedys...


http://www.passwordjdm.pl/viewtopic.php?t=971 tak to się robi ;)

Kohito_PS Dokładna lokalizacja na mapie / 2009-02-09 16:39:01 /


o kurcze 3 lata nie bylem na tym forum , aż sobie połażę :D

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2009-02-10 20:49:58 /