logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » wnętrze » Podświetlenie wskaźników w capri

Podświetlenie wskaźników w capri

Pomimo ze na zdjeciach widzialem juz capri miliony razy a i pare razy na zywo udalo mi sie zobaczyc wnetrze to nigdy nie widzalem podswietlonych wskaznikow. czy ktorys z laskawych posiadaczy capri ktorzy posiadają aparat cyfrowy moglby wieczorkiem pojsc do swojej bryki i zrobic pare fotek wnetrza z podswietleniem deski rozdzielczej i zegarów. Z góry dzieki

Hopin / 2004-04-30 19:06:25 /


ja bym mogl...ale dopiero jak deske z zegarami wsadze...:D

Zakrzak! Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-04-30 19:43:19 /


No u mnie to wygląda jakoś tak:

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-05-07 09:14:20 /


odjazd :D

Orange420 / 2004-06-17 23:28:31 /


podświetlenie jest super,mam tylko pytanie jak to jest zrobione

glowa67 / 2004-09-15 22:20:54 /


szkoda że nie mam cyfrówki bo bym zrobił zdjecie deski w moim taunusie...zrobiłem na blue sobie światełko

D.O.C. STRUŚ / 2004-09-15 22:34:29 /


Trzeba sobie ściągnąć ze strony rysunki tarcz, wydrukować na naklejce (lub tak jak u mnie na papierze foto), ewentualnie przerabiając wg własnej inwencji. Później trzeba rozmontować zegary (Tu polecam duużo ostrożnosci przy zrywaniu wskazówek) i ponaklejać te tarcze na oryginalne. Dodatkowo u mnie brakuje tych kolorowych nakładek na żarówki, dlatego światło jest żółtawe, ale będę chciał to w przyszłości zmienić na diody.
Pozdrawiam.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-09-20 16:21:00 /


a u mnie tak,chociaż trzeba było lutować ścieszki zegarow

MŁYNAS & PATKA / 2004-12-26 19:09:39 /


na fotce widać, że go chyba na cały gaz trzymałeś i dlatego tak świecą zegary
:)

a może obrotomierz kłamie...

MIHU / 2004-12-28 08:36:37 /


obrotomierz jak obrotomierz, ale w połaczeniu z cisnienieniem oleju, i temeratura nie rokuja długiego zywota silnika ;)
pozdro

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-12-28 14:52:48 /


Mam pytanie może ktoś wie jak zamienić żarówki na diody?

Cichy77 Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-18 11:42:06 /


Jeśli żarówki są podłączone równolegle to po prostu zamiast nich wstawiasz diody, jak w szereg to zmień na równoległe połączenie i tyle.

Młody_wFe Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-18 13:28:30 /


i oporniki chyba nie? tak tylko mówie....;P

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-18 15:33:20 /


gotowce chyba sa na allegro-szukac.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-18 21:53:01 /


cichy, podaj parametry diody to dowiesz się co i jak. Poprostu najprościej jak się da mówiąc, dioda potrzebuje znacznie mniejszego napięcia niż żarówka, więc trzeba to napięcie potraktowac opornikiem przylutowanym do anody - dłuższej nóżki diody.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-18 22:10:50 /


sa diody 12 voltowe.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-18 22:15:05 /


gotowce z allegro, sa już przystosowane, do bezpośredniego montażu, maja wlutowane oporniki i przeważnie oprawki jak zwykłe żarówki, np. w5w, ale nawet po zdjęciu kapturków, to popierdułka a nie oświetlenie zegarów :( fabryczny sposób rozprasza to światło gdzieś za zegarami i finalnie tylko niewielka część dociera na zegary, diody jako, że dają punktowe źródło światła... no kiepsko to wygląda

medy_PCK dzisiaj rzucił temat, co by diodami podświetlać zegary ale od strony atrapki, tzn, olać fabrycznie miejsca, i świecić NA a nie SPOD zegarów, i to już ma dużo większą szansę na powodzenie

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-18 22:24:53 /


Niestety musze sie nie zgodzić z kolegą.
W sklepie elektronicznym kupiłem już przystosowane diody do podświetlania zegarów.
Świecą znakomicie. Mają specjalny kształt powodujący rozproszenie światła na boki.

http://www.capri.pl/image/car/2051/73726

Kosztują ok. 5zł za szt.
I można je kupić w różnych kolorach.

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-18 22:38:48 /


to ja mam jakieś wygórowane oczekiwania ;)

cOke Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-18 22:40:07 /


Zrobie jutro fotę jak to podświetlenie wygląda u mnie i sami ocenicie :)

Aldaron Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-18 22:54:28 /


tylko te białe tarcze to jakaś niezdrowa moda, LED-y rozumiem, rzadko się przepalają i nie trzeba wyciągać flaków dwa razy w roku, ale białe tarcze to porażka, widział ktoś takie w wyścigowej bryce albo kokpicie samolotu ? tylko na zlotach tuningowanych passatów i w kiczowatych amerykańskich brykach spotyka się te wynalazki..........howgh

.STICH. Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-18 23:00:35 /


Nie "diody są 12V" tylko "są diody 12V" jeśli już. Inne niż punktowe światło można otrzymac spiłowując kopułke diody pilnikiem:). No ale to od podejścia zależy. Ja lubie wszystko robić sam.

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-19 06:53:40 /


dzięki za pomoc Panowie!

Cichy77 Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-19 19:09:02 /


uglykid-do kogo klikasz?

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-19 23:37:00 /


Alwax - spokojnie :). Do nikogo konkretnego. Znam po prostu jednego gościa co sprzedaje takie gotowe diody pod 12V w oprawkach. On sam kupuje je po mniej niż 2 zł. A ich wykonanie to kilkadziesiąt groszy. Dlatego polecam samemu pobawienie się z tym, a nie dorabiać tych krętaczy. Standardowa dioda na 3V to chyba 60gr, a opornik 1kohm to 8gr i już. Do tych na 12V też warto przylutowac tak ze 100ohm.
Diode warto zmatowić i spiłowac okrągłą główke na płasko (ale bez przesady), a wtedy światło nie jest już takie punktowe.
Troche się diodami bawiłem. Nie w samochodach, ale .... :)

UglyKid Dokładna lokalizacja na mapie / 2007-05-20 08:51:21 /


ok.ja tez lutownice dostalem na 1 komunie ale sa tacy co jej nie maja to chyba oferta dla nich.poza tym brak czasu itp.

alwax Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2007-05-20 21:55:51 /


Mam nietypową prośbę, rozebrałem zegary, poprawiłem, poczyściłem ale przy składaniu mam wątpliwość gdzie podłączyć takie cuś, czarna kostka, wychodzi z niej przewód i nie wiem za cholere jak i gdzie to było, wiem że była tam gumowa podkładka pod tym, zegary 6 wskaźników, V6.

Gdzie to podłączyć? Sprawa dość pilna, dzięki za pomoc.

SzooGun Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-09-23 14:11:55 /