logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » kolektor wylotowy 1300 OHC

kolektor wylotowy 1300 OHC

Witam,
nie wiem, czy temat był, ale nie mogę znaleźć, więc zakładam następny. Otóż chodzi mi o kolektor wydechowy typu "baran". Czy te sprzedawane na brytyjskim EBAY'u do 1600 i 2000 podejdą też pod 1300? Trochę się zmieszałem, bo jak zapytałem o to sprzedawcę, to stwierdził, że silnik, który dziś oglądałem w swoim garażu nie istnieje, że z tą pojemnością to tylko Kent'y...

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-18 14:24:20 /


a może w brytanii nie było tej pojemności pinto?

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-18 14:24:49 /


nie było...
a kolektor powinien pasować, tyle że do pinto 1300 nigdy kolektorów rurowych nie kładli więc nie wiem co chcesz osiągnąć...

Konar / 2010-01-18 14:27:29 /


Konar tu chodzi o MOC :P

nebel Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-18 14:43:36 /


Nie będzie się przypadkiem różniła średnica kanałów wylotowych z głowicy?

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-18 14:55:42 /


Średnica kanałów wylotowych przy ścianie głowicy pewnie nie - nie sądze by robili różne kolektory wydechowe dla 1300. Wewnątrz głowicy na pewno jest inaczej (inna średnica zaworów przede wszystkim)

Konar / 2010-01-18 15:04:13 /


nebel, a z MOCY Pająkowej pomarańczy nikt się nie smiał ;)
PS. w niej baran też siedział.

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-18 15:37:59 /


wyjście z głowicy będzie mniejsze ale to jest bez problemu do skorygowania.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-18 16:31:00 /


Konar- było coś takiego jak 1300 GT, o ile wiem tam był ostrzejszy wałek, dwugardzielowy gaźnik (weber?) i kolektor wylotowy baran.
Pająk- na czym to korygowanie miałoby polegać?

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-18 17:20:03 /


tylko Capri 1300 GT to Kent był o ile dobrze pamiętam :)

Konar / 2010-01-18 17:20:45 /


aha...

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-18 17:42:28 /


Konar, więc powiem ci, że kładli barany do 1,3.
Gość w Gdańsku ma dziobaka coupe GXL 1,3 na weberze DGAV i z rurowym kolektorem. Jest jego pierwszym właścicielem w ogóle (tak, osobiście kupił go w salonie, w którymś z państw beneluksu - już nie pamiętam bo ze 3 lata temu z nim gadałem). Kupił do niego zapasowy silnik serwisowy i parę puszek oryginalnego lakieru. Oryginalny silnik stoi w garażu zalany pod korek olejem wrzecionowym (brał olej więc go zmienił) a ma założony ten zapasowy. I założony zapas, i oryginał pod ścianą (numerowany końcówką VINu) mają na bloku 1,3. Puszki z lakierem też ma - widziałem, stoją na półce :-)
Właściciel jest wiarygodnym, praworządnym dziadkiem, właściwym wiekiem do bycia pierwszym właścicielem dziobaka coupe. Nie mam powodów żeby mu nie wierzyć, że ta wersja nie wyszła tak z salonu.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-19 08:01:15 /


korygowanie aby pozbyć się progu pomiędzy głowicą a baranem, czyli frez na szlifierkę lub wiertarkę i dłubanie wyjścia głowicy,
oczywiście bez tego też będzie ganiać i nawet nie zauważysz lepiej czy gorzej.

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-19 08:43:33 /


generalnie nie ma sensu zakładać 2 gardzielowego, zyskasz troszkę na górze a stracisz sporo na dole.

baran jest fajną opcją pod warunkiem zgrania kanałów i bardzo dobremu wydechowi dalej - nie pustemu. (w sieci znajdziesz kilka elaboratów na ten temat ) a przy okazji możesz ogólnie zrobić głowice. :)


prawie na pewno możesz włożyć wałek z 2.0 tu powinieneś poczuć różnice.

jak już zwalisz głowice to pasowało by wyważyć dół... pewno okaże się ze jest tyci próg... itd :)

chyba taniej sie bedzie dogadac z Pajakiem na ten jego mocny 1.3 :)

teraz off topic:
jest jeszcze poważne pytanie po co. w cenie barana kupisz 2.0 wkładasz na osprzęcie 1.3 i to już zapierdala z tym mostem.
swego czasu testowałem, ja, dyra i pewnie nie jeden jeszcze.
Z tego co pamiętam twoja jedynka to ładne cacko i szkoda ją ruszać wogóle
bdw kiedy wpadasz do Sebastiana? :P

nmd / 2010-01-20 10:50:47 /


Może po to , że ma fabryczne 1300 pod maską .... w Capri Mk1


2000 włożyć można - ale po co ? 1300 daje Ci możliwość startu w klasie do 1600 w Pucharze Capri ;-) W tym roku też taka będzie o ile puchar się odbędzie .... My już szykujemy powoli maszyny ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-20 11:26:42 /


szacun

nmd / 2010-01-20 13:12:22 /


Jeżeli autor dopytuje się o własne auto to wymiana silnika nie wchodzi w grę jako że jest wpisane do ewidencji jako zabytek. Pewnie dlatego dopytuje o ew usprawnienie posiadanego silnika.

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-20 15:12:19 /


no więc cieszę się, że jeszcze kilka osób czuje o co mi chodzi. Nie ma sensu kundlić auta, którym jeździ się naprawdę nieźle, a zdaje mi się, że niewiele więcej mi trzeba. Czuję dużo respektu do auta, które po prawie 40 latach zachowało swoje pierwotne osiągi i zaskakuje niejedną osobę (oczywiście biorąc pod uwagę 55 KM). Ale ostatecznie nie uzyskałem odpowiedzi, czy to np. to mi podejdzie:
http://cgi.ebay.co.uk/Ford-Capri-1600-2000-Sports-Bigbore-Exhaust-Manifold_W0QQitemZ290390730517QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item439ca2e715

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-20 17:49:35 /


Ten na pewno nie bo to big-bore czyli jeszcze powiększone ujścia z głowicy, podczas gdy ty powinieneś mieć taki ze zmniejszonymi (o ile istnieje) lub borować głowicę do normalnych.

Konar / 2010-01-20 17:52:15 /


Wydaje mi się , że taki kolektor bardziej zaszkodzi niż pomoże .... ma troche za duże średnice .... w zasadzie to trzebaby do niego zrzucić głowicę , pobawić się z większymi zaworami, zmienić wałek rozrządu , powiększyć kanały wydechowe w głowicy - może wtedy ma sens. No i ze strony ssącej też jakieś modyfikacje ...

Sam baran przy seryjnym 1.6 nic nie zmienia - jedynie wygląd ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-20 18:13:43 /


Jak byś brał tego baranka to ja też bym brał jeden dla mnie i mogli byśmy sie podzielić kosztami transportu:).

Kilgore / 2010-01-20 19:19:57 /


a to?
http://cgi.ebay.co.uk/CAPRI-MK1-MK2-MK3-1-6-2-0-PINTO-4-2-1-EXHAUST-MANIFOLD_W0QQitemZ380068528903QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item587dd98307
nie mogę znaleść informacji, czy to big bore. A wogóle, to jak byłby taki "zwykły" to dużo byłoby zmian? Dzięki za wszystkie informacje, tak swoją drogą...

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-20 19:36:31 /


nmd- swoją drogą to nie wiem kiedy wpadnę do niego, bo coś dawno sie do mnie nie odzywa.

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-20 19:57:56 /


A i jeszcze czy ten kolektor RS coś daje (w sensie czy da w moim aucie bez radykalnych zmian w głowicy)?

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-20 21:53:05 /


http://www.capri.pl/image/forum/250608/86071
mówię o czymś takim

Trefl Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-20 21:56:03 /


daje respect +10pkt, czyli niewiele mniej od magnetyzerów ;)
kiedyś ktoś taki nowy/odnowiony sprzedawał.. oprócz tego, że bardzo mi sie podoba z kształtu, to nie daje nic

Flonder Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-20 22:16:21 /


Coś tam daje - ale nie na tyle żeby to poczuć w czasie jazdy a zmiany nie są zbyt szalone ;-)

To mówiłem ja który mam fabrycznego barana przy zwykłym 1.6 w Capri ;-)

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-01-20 22:44:18 /


Baran daje więcej niż tak chętnie przez większość wymieniany tłumik końcowy. Sam baran może dodać około 10% mocy ale to zależy od konstrukcji silnika. Sam tłumik daje około 2% i najczęściej robi tylko dużo hałasu. Zasada jest prosta, im bliżej głowicy wprowadzamy zmiany tym większe efekty możemy uzyskać. Dobry baran nigdy nie jest zły. Tylko odpowiednio dobrany (długość rur i średnica). Czasem lepiej mniejsze i dłuższe rury (elastyczność i ciąg od niskich obrotów) są lepsze niż grube i krótkie (moc na wysokich obrotach, dół słaby, mało elastyczny, trzeba kręcić po obrotach). Tak w ogóle to ja tam się nie znam i pisze pewnie głupoty he he...

alvar4 / 2010-01-21 00:02:46 /


Trefl, za 105 funciaków+przesyłka to ja Ci zrobię barana ( -> moje ogłoszenia) pod twoje auto, pod twoje kanały wylotowe. Tylko musisz mi podstawić auto, żeby nie wyszła mi kolizja z budą. Zakładasz sobie wałek ~270-280deg (wymaga to zwalenia głowy, bo wałek jest wyciągany do tyłu - możesz zatem przepolerować kanały i komory spalania), weber w 1,3 jest w stanie to obsłużyć. Moc i moment przeniosą się nieco wyżej, ale przy moście 4,11 nie robi to raczej różnicy, wręcz jest pożądane.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-21 08:12:58 /


Jak chcesz podebatować to na @

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-01-21 08:14:40 /


Mam pytanie, chodzi mi o silnik pinto 2.0 z kolektorem wydechowym 4w1 (nie dwururka). Jakiego typu uszczelnienie powinno być zaraz za kolektorem, w miejscu łączenia się z rurą wydechową? Jakiś magiczny pierścień czy uszczelka? Da radę to dorobić?

żbik / 2010-01-31 18:38:28 /