logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » 2.9v6 przerobione na gaznik - kolektory wydechowe

2.9v6 przerobione na gaznik - kolektory wydechowe

Hej!
Pakuje silnik jak w temacie do terenowki. Zastanawiam sie nad zrobieniem od razu kolektorow wydechowych - bo te ktore sa srednio podchodza mi wymiarami a i nie wygladaja na superwydajne.

O ile opisy wyliczania parametrow (dlugosc, srednica rur) do silnikow R4 mam w paru ksiazkach, tak do v6 nic nie znalazlem. Czy ktos cos wie w temacie ?

Z gory dzieki za info.

Piotrek

piotrek_uaz / 2010-03-08 13:48:29 /


http://www.capri.pl/market/6790

dred Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-08 13:56:54 /


poczytaj w wątku o "baranach", tam jest wszystko

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-08 14:05:53 /


to widzialem jak szukalem info o kolektorach...
Ale szukam teorii...

kolektory sobie sam uspawam bo mam tiga, frezarke cnc, wspolpracuje na codzien z laserem - dam rade sam i bede mial z tego frajde, jezeli znajde wolna chwile ;)

Piotr

piotrek_uaz / 2010-03-08 14:16:04 /


Myślę, że przy v6 nie ma to większego sensu - baran daje lepsze odprowadzanie spalin, co ważne jest szczególnie w górnym zakresie obrotów. V6-tki są raczej niskoobrotowe, a elastyczność mają lepszą niż r4-ki, więc chyba tych pieniędzy, czasu, materiału nie warto pakować w efekt głównie akustyczny.

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-08 14:18:33 /


Vki pakuje sie właśnie dla efektu akustycznego :P

mateush (proko) 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-08 14:39:14 /


Barto, wolnoobrotowe? Takie to raczej w statku;). Nie wazne czy V czy R wydech jest bardzo wazny, ma on pomoc w napelnieniu cylindra swieza mieszanka.

Z tego co ja sie orientuje, przy budowie nie ma za duzej roznicy. Chodzi glownie o to aby srednice, dlugosci i pojemnosc dobrac w odpowiedni sposob, wiec jesli posiadasz literature na temat R, to z V tez powinienes sobie poradzic;). Obliczasz i tak kazda strone z osobna, wiec dzialasz jakbys mial dwa silniki R3.

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-08 14:41:37 /


O! ostatnio miałem takie Maruti 3cyl... Też się zastanawiałem nad "baranem" :D
Sorki za offf....

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-03-08 14:52:09 /


http://www.grabowski.com.pl/uklady_wydechowe.htm

Hektor / 2010-03-08 15:10:40 /


Nie rób długiego barana bo obetnie ci górę. Poczytaj moje komentarze pod ogłoszeniem - opisałem tam jakie były efekty. Opisałem też czego potrzeba koelnom żeby lepiej chodziły. Niedługo z resztą będzie z tego strona.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-03-08 17:21:29 /


Dzieki wszystkim za info...

Chce zrobic 3 w 1 jezeli wogole sie na to bede porywal. Najprostsza opcja jednak jest duzy mlotek i dostosowanie nadwozia do orginalnego wydechu :)

W terenowce barany z trzema wylotami na stronie napewno nie beda dzialac - bo moje auto ma jechac dolem - mnie wlasciwie interesuje tylko dobry moment w jak najwiekszym zakresie obrotow.

Tak czy siak jak sie spojrzy na kolektory od 2.9 to wyglada jakby dalo sie to zrobic to lepiej ....

Natomiast pozostaje jedna kwestia - boje sie pekania kolektora. Juz raz trenowalem poprawianie po kims takiego kolektora - i cobym nie wymyslal - kolektor ciagle pękał.
Macie jakies doswiadczenia w tym temacie ?

Piotrek







piotrek_uaz / 2010-03-08 20:04:28 /