logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » ROZPOZNANIE SILNIKA 1.6 czy 2.0 ???

ROZPOZNANIE SILNIKA 1.6 czy 2.0 ???

Czy ktoś przy pomocy fotek jest w stanie rozpoznać pojemność tego silnika, na podstawie numerów bądź podzespołów, czyli gaźnika ,kolektora lub głowicy?

Paul McKlusky Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-04-21 13:25:07 /


aha no i jaki to motór fałka czy żędófka ;)

Paul McKlusky Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-04-21 13:32:33 /


rzędówka na 100%

Kilgore / 2010-04-21 13:34:46 /


moze byc ze to 1.8

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-04-21 13:35:32 /


B - A po 6015 to 2.0 .... w 1.6 byłoby A - A

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-04-21 13:53:33 /


Mike: 2.0 w 70 roku? nie wydaje mnie się :)
70HM-AA: 1.3
70HM-BA: 1.6

Konar / 2010-04-21 13:54:54 /


Mój Taunus





Moje Capri



- AA jest odlane 16 ...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-04-21 13:57:09 /


Hmmm w takim razie u mnie w Dziobaku też jest 2.0

Konar / 2010-04-21 14:00:45 /


dla ułatwienia dodam że auto jest z 78r. ale po kombinacjach z belką i poduszkami pod kątem prostym wnioskuję ze silnik nie jest orginalny , w dowodzie to już nie wspomnę bo model auta to capri 1700, składak rok 90.

Paul McKlusky Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-04-21 14:14:29 /


Silnik napewno nie jest oryginalny - przynajmniej gaźnik ... prawdopodobnie będzie to 2.0 z Transita o obniżonej mocy ... pokaż jeszcze zdjęcie kolektora wydechowego ...

Innym miejscem gdzie jest wybite oznaczenie silnika jest obudowa rozrządu ... może tam się jeszcze ostało - ale tutaj 1.6 i 2.0 są wymienne ...




Co do dokumentów to da się to odkręcić (składaka) jeśli są fabryczne tabliczki znamionowe ... już pytałem kiedyś rzeczoznawcę.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-04-21 14:34:27 /


podaj jaki masz kod w zaznaczonym miejscu

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-04-21 16:33:32 /


"aha no i jaki to motór fałka czy żędófka ;)"
ale prima aprilis już dawno był..

dirk Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-04-21 22:08:29 /


Dzisiejsze zdjęcia od Ciebie środka mówią mi że to model "S" z 81r., z końca roku.
A co do dokumentów to są z innej Caprychy, tzn. takiej z 70r, 1.7V4 ale zarejestrowanej w 90r. na składaka bo inaczej sie wtedy nie dawało..

Konrad Szyperski Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-04-21 23:21:11 /


kod na głowicy w rogu - C6z tego co kojaże

Paul McKlusky Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-04-22 06:20:05 /


Czy miejsce ktore zaznaczyl Pająk na tym rysyunku to głowica? Bo jak tak, to moze lepiej zamknij maskę...

Mysza liil (EM) / 2010-04-22 06:40:29 /


tak głowica...

Paul McKlusky Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-04-22 12:00:18 /


jedyne miejsce w okolicy z rysunku to symbole 6c na glowicy , nie ma żadnego kodu na łączeniu bloku ze skrzynią jak wskazuje rysunek

Paul McKlusky Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-04-22 12:13:14 /


nie ma również wytłoczenia z pojemnością na osłonie paska rozrządu

Paul McKlusky Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-04-22 12:15:31 /


oznaczenie z głowicy 6c jest w stanie potwierdzić pod jaką pojemność podchodzi???

Paul McKlusky Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-04-22 12:23:18 /


weź szczotkę drucianą i przeczyść to miejsce

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-04-22 12:31:28 /


Pod palcem nic nie czuć żadnych śladów czegokolwiek , z bliska patrząc nic nie różniąca sie powieżchnia od pozostałej w okolicy. Obowiązkowo ma coś byćw tym miejscu??? kod odlany wypukły, czy wklęsły wyżłobiony??

Paul McKlusky Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-04-22 12:37:33 /


wydrapałem jest NE

Paul McKlusky Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-04-22 12:50:38 /


2000 Pinto OHC R4 wysoki stopień sprężania (HC) GT

Pająk Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-04-22 12:53:02 /


ktoś pytał o kolektor wydechowy...

Paul McKlusky Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-04-22 12:53:23 /


więc chcąc podnieść moc w tym silniku to pierwszy krok gaźnik , czy cos jeszcze??

Paul McKlusky Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-04-22 12:57:29 /


NE -2.0 HC http://www.capri.pl/garage/engine-codes

bobik liil Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-04-22 13:09:10 /


Gaźnik napewno - wydech jest w miarę ok ... co jeszcze ? Mozna zainwestować w wałek rozrządu i wyremontować głowicę ... zmierzyć mu kompresję na początek (po ustawieniu zaworów) żeby sprawdzić czy wszelkie działanie ma sens...

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-04-22 13:59:01 /


jak to jest z tym gaźnikiem który mam,czy on jest dedykowany pod 1,6 ? co to za typ? kolektor na pewno pod dwu gardzielowego jest inny,ale czy i głowica może nie pochodzi czasem z 1,6 ?

Paul McKlusky Dokładna lokalizacja na mapie / 2010-04-22 14:06:12 /


Nawet jeśli głowica jest od 1.6 to też dobrze ;-)) To jeszcze zwiększa osiągi a po wymianie zaworów na większe silnik będzie chodził jeszcze lepiej

Gaźnik jest z 1,6 lub 2.0 (chyba tylko 2.0 Transita - stąd podejrzenie o pochodzenie Twojego silnika) a zwie się "szuflada" --- jest to najgorszy gaznik jaki był stosowany w Fordowskich OHC .... oprócz gaźnika przy wymianie na webera musisz zmienic cały kolektor ssący.

MikeB4 Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-04-22 14:19:50 /


a czy GT nie powinien mieć właśnie Weberka?

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2010-04-22 14:47:42 /