logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » prz.napędu » Prosze o poradę odnośnie rodzajów tylnych mostów do sierry

Prosze o poradę odnośnie rodzajów tylnych mostów do sierry

Dotyczy Sierry
Czy ktos mógłby mi objaśnic czy tylny most od coupe 88r moge założyć do MKI z 82r, czy sa te same mocowania, i jak wygląda kwestia wałów napędowych, czy to jest to samo, czy też w zależnosci od rodzaju silnika i rodzaju budy są różne rozwiązania.

Z góry wielkie dzięki za jakąkolwiek pomoc

Joga / 2004-07-23 14:34:36 /


ja mysle ze raczej mozesz pomocy tu nie uzyskac
zobacz na ta stronke tam wiecej jest ludzikow co sie porusza "scierkami"

http://www.wetcentrum.pl/sierra/forum/viewforum.php?f=1&sid=5655e17626a8ddfc363d1f48f7ea9563

pozdrofka

Wojdat Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-23 15:30:18 /


Z tego co pamiętam, to mocowania są te same niezaleznie od sylwetki budy. Inny dyfer mają tylko 2.8, Cosworth i Merkur - cała reszta od 1.3 do 2.3 [w tym Diesle] różni sie od siebie tylko przełożeniem. Natomiast wały są różne, chociaż model 88 to jeszcze skrzynia N9, czyli powinien być ten sam co w 1982. Chyba dopiero rocznik 89 ma skrzynię MT75 i zupełnie inny wał.
Pozdro.

KRK 4m Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-23 17:16:32 /


Mam skrzynię N9 z sierry 1,8 TD z 91 roku na bank!
Tak więc N9 wychodziły także później niż 89....

Piotrek Ł....vel Kankkunen Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-23 17:35:23 /


wychodzily do 2.93r w Scierce, do 2.91 w Scorpio, do 10.88 w Transicie

camaro Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-23 22:40:32 /


Ja mam podobne pytanie, więc podepnę się: czy różnią się czymś same półosie wraz z przegubami w zależności od rocznika, nadwozia i silnika?
A konkretnie, to w mojej Sierrce 1.8 SOHC w nadwoziu liftback z '89 roku kończy się przegub półosi przy lewym kole i mam możliwość zakupienia używanej półosi z obydwoma przegubami od Turnier (kombi) z '86 roku. Nie wiem jaki silnik, ale na pewno benzynowy. Pytanie brzmi - czy to będzie pasowało?

Jan Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-24 22:18:33 /


sierrafan jest strasznie nieczytelne, więc pomóżcie Jodze jak wiecie.

granadziarz_3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2004-07-24 23:19:47 /


Dzieki Grandziarz za poparcie, na sierrafan to takich speców od mechaniki to ze swieczką szukać

Joga / 2004-07-26 19:26:17 /


spece są tylko się nie ujawniają ze swoją wiedzą :(

Trójkąt Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2004-07-27 00:13:14 /


Do Joga
Trudno oczekiwać odpowiedzi jak nawet nie zadało sie pytania.
Jedyne Twoje dwa posty na sierrafan to "Poszukuje uszczelki drzwi lewych..." i "proszę fotki na maila..." - to wszystko w dziale ogloszenia.
A informacje które potrzebujesz sa w dziale download, tam jest cala książka i inne pliki, pozatym tego typu tematy były już na forum.
Wymagasz od innych pomocy i masz pretensje ze nie dostales odpowiedzi a nawet nie chcesz poświęcić kilku minut na przeszukanie forum lub książki.

Wał nie ma nic do tego czy most będzie pasować, liczą się tylko przełożenia (chociaż nie musza być takie same) i to czy ma półosie wkładane czy dzielone.

Jeżeli masz most z półosiami wkładanymi (a pewnie masz) to oczywiscie zakładaj taki sam (z roku 88 bedzie pasowac). Nowsze mosty mają półosie skręcane, mosty z takimi półosiami maja wszystkie sierry z abs, przez to są tez inne wahacze (przykrecane czujniki i jeszcze inne zmiany).

Seemann / 2004-07-27 12:47:13 /


Dzieki za wyjasnienia, a tak a propo prestensji to do nikogo nie mam, a ksiązke to mam w domu tylko cieżko z niej cokolwiek wywniskowac poza rożnicąw przełożeniach, a nie szukałem na forum sierry bo dla mnie to jest ono troche dziwne i nieczytelne

Joga / 2004-07-28 09:47:15 /


Przejście z minerala na syntetyk w starym silniku:

Rzecz jest banalnie prosta. Trzeba przejeździć kilka wymian (dwie, trzy) na półsyntetyku, który (prawie zawsze) ma słabsze właściwości myjące od oleju całkowicie syntetycznego.
Owe dwie,trzy wymiany powinny być krótsze od normalnych (np: cztery .. sześć tyś km), bo silnik się myje w środku i wypłukanej zawiesiny nagarowej w oleju będzie znacznie więcej niż zwykle. Trzeba sprawdzac czy silnik zaczął zjadać więcej półsyntetyka niż poprzednio mineralnego i czy nie zaczyna się rozciekać.
Jeżeli konsumpcja oleju wzrasta gwałtownie lub coś się dzieje z uszczelnieniami, to niestety koniec zabawy. Jeżeli wszystko jest ok, zmieniamy olej na pełny syntetyk i cieszymy się kulturalną praca silnika.

Jeszcze niedawno bylem zapieklym przeciwnikiem wlewania syntetyka do silnika, dopoki sam nie sprobowalem.

Przykład:
Volvo 740, '85, silnik 2,4 diesel znany wszystkim z VW LT. Stan silnika - tuż przed remontem , 25 bar na każdym cylindrze (24 bary to wskazanie do kapitalki). Normalne zuzycie oleju mineralnego wynosilo 0,25-0,5 litra / 1 tys km
w zaleznosci czy trasa czy miasto. Po zalaniu polsyntetykiem z Orlenu, zuzycie wzroslo do 0,6-0,8 litra / 1 tys km, ale nic nie cieknie. Teraz połsyntetyk w silniku mam juz piaty raz i wszystko jest OK. Na pełny syntetyk nie zmieniam, bo to nie ma sensu z racji dolewek, poza tym wole miec wymieniany czesciej gorszy olej, niz bardzo długo przetrzymywac w silniku ten (teoretycznie) lepszy.

Kultura pracy silnika bez porównania większa, a i przy wymianie oleju to co się zlewa z miski nie przypomina już (pardon) sików.

Pozdrawiam

Gabriel / 2004-07-28 10:11:35 /