logowanie | rejestracja
capri.pl » forum » silnik » Bezpieczne, maksymalne obroty 2.0 OHC Pinto

Bezpieczne, maksymalne obroty 2.0 OHC Pinto

Mam pytanie odnośnie maksymalnych obrotów w Pinciaku.
Dziś byłem na porządnej regulacji w warsztacie i auto naprawdę zaczęło się odpychać. :) (do tej pory miałem za bogatą mieszankę, przylewało auto po otworzeniu drugiej gardzieli).
Tak troszkę nim pojeździłem testowo :) i zauważyłem, że teraz silnik spokojnie (według wskazań obrotki) kręci się do 6500 obr/min i chciał by dalej.
Obrotomierz dobrze pokazuje ponieważ wskazania pokrywały się ze wskazaniami machiny z warsztatu.
Tu pojawia się pytanie, jaki jest bezpieczny pułap obrotów?
Maksymalną moc według folderów osiąga przy 5200, jest sens kręcić go wyżej?

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-07-26 01:02:21 /


ja przy walku do 7500

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-26 08:13:59 /


Ja kręcę najwyżej do 7100. Ale najczęściej odpuszczam kapkę wcześniej - jak widzę na obrotku 7. Póki co silnik żyje, choć czasami do ok. 7300 dokręciłem (tylko na owalu w Poznaniu). Jeśli chcesz regularnie kręcić wysoko, to chyba warto pomyśleć o pompie oleju o większym ciśnieniu. To nieduży wydatek (w porównaniu do innych "upgrejtów") a trochę dłużej chyba da pożyć panewkom no i generalnie silniorowi...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-07-26 08:39:44 /


jeżeli szukasz idealnej wartości to jedź na hamownie, zobaczysz gdzie masz maks według twojego obrotomierza i już wiesz dokąd masz go kręcić. Na zwykłym wałku kręcenie Pinto do 7tys. ma bardzo mało sensu.

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-07-26 08:52:00 /


racja...
te 7k obrotów to wykorzystuje się w specyficznych sytuacjach właściwie na torze, czy jakichś pojeżdżawkach... kiedy np. do jeżdżasz do nawrotu i nie opłaca się przerzucić na wyższy bieg, a jeszcze trzeba troszkę 'pociągnąć'. pewnie ponad 5500 już właściwie moment spada...

bartozłomero Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-07-26 09:09:27 /


u mnie zaczyna spadac przy 6700 ale nir gwaltownie. polecam hamownie

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-26 10:10:35 /


Zakres użyteczny obrotów silnika znajduje się pomiędzy obrotami maksymalnego momentu obrotowego a obrotami maksymalnej mocy. Poniżej tego zakresu obie wartości (na ogół) rosną, dlatego da się pojazdem ruszać z miejsca i przyspieszać. Powyżej - obie wartości spadają, więc już się nie powalczy i nie ma żadnego sensu się tam zapędzać.

gryziu liil (EM) Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-07-26 10:23:21 /



ja mój stary silnik dokręcałem do 7500 i nie chciał sie popsuć Stich był niejednokrotnie świadkiem.

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-26 12:48:55 /


Zresztą z Krzysiem chcieliśmy go "wybuchnąć" przed wyjęciem i też nie podołaliśmy.

Zawada1 Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-26 12:52:15 /


złośliwość rzeczy martwych i lepiej nie liczyć, że tak samo będzie kiedy nie będziesz chciał zepsuć silnika...
Bartoromero - można i tak, ale jak rozumiem teorie, to powinno być tak samo, w sensie osiągów, jakbyś ten kawałek przejechał trzymając go na 5,5, ale zdrowiej. Choć oczywiście trudno jest w rajdowych emocjach trzymać pedał nie w podłodze a ciut nad ziemią :)

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-07-27 16:05:31 /


tu jest wykres przed regulacjami bortoromero na moim aucie... tu mozecie poanalizowac ... oze ktos jeszcze ma wykres z pinto?

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-27 18:04:33 /


No to wyraźnie widać, że nie ma co go kręcić powyżej 6000 tak naprawdę.

...::$nuffy (Grześ) Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-07-27 20:16:48 /


jak bylo 100 koni wczesniej to nie bylo po co.... teraz zanim spadnie moc do 100 koni to sie oplaca krecic

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-27 20:30:26 /


chociazby po to zeby lepsze obroty miec na nastepnym biegu

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-27 20:30:48 /


seryjne pinto

Grzechu 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-27 21:37:47 /


Tu jest wykres zdrowej serii - http://www.capri.pl/image/comment/429481/158587

PieM Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-27 21:39:31 /


U mnie na stronie Nosorozca tez sa wykresy w miare zdrowej serii i tejze same serii po kuracji odmladzajacej (na weberze 32/36 przed i po). Linka nie wkleje, bo w telefonie, przy slabym zasiegu malo wygodnie to ogarnac. Jak ktos moze,to niech wklei.

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-28 00:06:13 /


Dobra, udalo sie - proszzz
http://www.capri.pl/image/car/3247/3500/150960

Fuszix 3M Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-28 00:11:43 /


Co do lepszych obrotów po zmianie biegów - cel jest taki, aby nie spaść poniżej maksymalnego momentu. Kręcąc standardowe Pinto do 5500, tylko przy zmianie na dwójkę ląduje się ciut poniżej. Wkręcenie go do 6000-6500 spowodowałoby bardziej optymalne obroty po zmianie biegu. Pytanie jednak, czy jadąc na jedynce poza zakresem efektywnej pracy silnika, nie straci się więcej, aniżeli zyska potem ?

valhallen Dokładna lokalizacja na mapie Członek Stowarzyszenia capri.pl / 2011-07-28 09:55:58 /


Stoper do ręki i wio

ٶٹڢڶ Ptasiek 3M ڄژښڭ Dokładna lokalizacja na mapie / 2011-07-28 12:00:39 /